Hejlp kännykkä ui järvessä, onko kokemusta kuivattamisesta

Rakkaat kaikkitietävät palstalaiset 2v riiviö heitti digikameran ja mun kännykän järveen |O |O - erittäin puhdasvetiseen, mutta kuitenki :snotty: purkasin heti akut sun muut pois ja nyt on kuivumassa.

Mutta koska uskaltaa kokeilla onko kuivunut? Ja vieläkö mahtaa nuo laitteet toimia? :/

Martsuli
Anna ihan rauhassa kuivua ainakin päivä tai kaks. Kosteusvaurioo on varmaan voinut tulla, riippuu onko sulla semmonen "äly"puhelin mikä menee rikki heti jos sen pudottaa vaikkapa pehmeelle sohvalle tai sitten vanhempi puhelin mikä tunnetusti toimii vaikka olis pesukoneeseen joutunut

Nimimerkillä kokemusta ON :D

vieras
minä vein lämpimään saunaan yöksi.muutaman kuukauden toimi sitten hiljalleen hajosi.
jos kännykkähuoltoa lähellä kannattaa viedä sinne niin kuivapuhaltavat sen

vieras
Mulla kans putos järveen yksi kesä, iltaan asti annoin akun oll irti ja kun laitoin takas, niin toimi ihan entiseen tapaan! Oli vaan tehdasasetkset menny päälle ja puhelinmuistio tyhjentyny, mutta ei haitannu. Pääasia, että puhelin toimi vielä.

jep
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuliinix:
No voihan, toi on Nokian 2760 ei nyt ihan älypuhelin onneks, mut ei sellanen kunnon vanha ja kestäväkään :snotty:
Mut päivä kaks siis ni vois alkaa kokeilla?
kokeileminen ei kannata, silloin sähkövirta hajottaa laitteen, jos on vähänkin kosteutta jälkjellä. Laita vaikka aurinkoon kuivumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Marjanah:
joku kaveri kehu pudottaneensa kännykkänsä vessanpönttöön--->toimii!
No toi järvi on puhtaampi kuin pönttö :D pitäis olla Suomen puhtain järvi jonku luettelon mukaan. Saas siis nähä toimiiko vielä.
Mulla kyllä olis matkavakuutus sellanen aina voimassa oleva, liekö se mahtais korvata jos kokonaan hajos?

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
No voihan, toi on Nokian 2760 ei nyt ihan älypuhelin onneks, mut ei sellanen kunnon vanha ja kestäväkään :snotty:
Mut päivä kaks siis ni vois alkaa kokeilla?
kokeileminen ei kannata, silloin sähkövirta hajottaa laitteen, jos on vähänkin kosteutta jälkjellä. Laita vaikka aurinkoon kuivumaan.
Niin siis jos kuivatan sitä päivä-kaksi ensin ja sitte kokeilen? Ei kai se selviä että onko rikki jos en laita sitä enää ikinä päälle :D

hups
Alkuperäinen kirjoittaja toimii:
Kännykkä toimii tod. näk. vaikka heti, koska ei ole suolaista vettä. Kameran kanssa voi olla hankalampi juttu.
No joo se kamera on onneks aika vanha rupuska :D harmi vaan jos kuvat meni :/
muistikortilla jos oli kuvat, niille ei tapahtunut mitään :))

ohikulkija
mulla ui navigaattori-kamerakännykkä syksyllä järvessä, vesi lainehti näytössä yms. Sain neuvoksi purkaa kuivumaan ja pitää 2 vuorokautta avattuna, kaikki irtoava irroitettuna. Tein näin ja kännykkä toimii edelleen täysin moitteettomasti!

Alkuperäinen kirjoittaja ohikulkija:
mulla ui navigaattori-kamerakännykkä syksyllä järvessä, vesi lainehti näytössä yms. Sain neuvoksi purkaa kuivumaan ja pitää 2 vuorokautta avattuna, kaikki irtoava irroitettuna. Tein näin ja kännykkä toimii edelleen täysin moitteettomasti!
Ok purkasin heti ja huomisen jos vielä pitäisi siis kuivumassa :)

Niin ja mökillä ollaan korvessa, ei pakastinta ei huoltoliikettä eikä pientä ruuvimeisseliä :xmas: (ei sillä että uskaltaisin käydä mitään ruuvailemaankaan) . No onneks ei enää suututua ihan niin paljon kuin päivällä :whistle:

IhanaValo
Meillä kerran kuopus uitti digikameran kissojen vesiastiassa. No, kerkesin jo kirota ja raskaasti että nyt hajos, ja kuvat meni mut otin kuitenkin akun heti pois ja laitoin kaappiin erilleen ja parin päivän päästä aattelin piruuttaan kokeilla niin toimikin ihan normaalisti ja kuvatkin oli tallessa.

Niin ja mökillä ollaan korvessa, ei pakastinta ei huoltoliikettä eikä pientä ruuvimeisseliä :xmas: (ei sillä että uskaltaisin käydä mitään ruuvailemaankaan) . No onneks ei enää suututua ihan niin paljon kuin päivällä :whistle:
noh peli on menetetty... no ota akut ja patterit pois ja paa kuivumaan johki. ei kai muu auta.

näin meillä
purettiin atomeiksi tytön pesukoneessa uinut puhelin ja kuivailtiin sitten hiustenkuivaimella ja annettiin sitten olla vajaa paripv kuivumassa.
Puhelin sittemmin kävi vielä toisen ja kolmannenkin kerran koneessa, mutta kolmannesta kerrasta ei kone enää toennut.

Yhteistyössä