Heittäkää kommenttia Emily- nimestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimikyselyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimikyselyä

Vieras
Heips! Elikkäs semmonen erikoisempi nimi olis mietinnässä tytölle kun Emily. Voisko toimia? Emilia on jo niin kulunut nimi etten halua sitä ja Emily on muutenkin kivempi versio siitä. Kommentoikaa siis.

En henk.koht pidä y-kirjaimista nimessä, ihan vaan sivistymättömyyteni takia; en koskaan tiedä miten nimet lausuttaisiin. Haluan lasteni nimille suomalaisen kirjoitusasun.. Onhan tietty suomenruotsalaisia ja muutakin maailmaa olemassa, mutta tää olikin vaan tällainen..

Kiva nimi ja lausuminen tosiaan oltava i:llä eikä y:llä. Ainoa huono puoli jos suomessa meinaa viettää aikaa on että nimeä saa ehkä tavailla ymmärtämättömille...

Tuon nimen lausunta ei mielestäni istu suomen kieleen, ei sitten millään. Lisäksi se kuulostaa korvaan liikaa pojan Emil- nimeltä. Jos vielä sukunimi on suomenkielinen, niin vielä isompi NOU.

Emilie on minun makuuni enemmän kuin Emily. Emilie lausutaan "Emilii", ja just se lausumistapa on kauniimpi, mutta miksei Emilykin. Emili (laus.) tulee vaan helposti sekoiotetuksi Eemeliin ja Eemiliin. Emilia on taasen mielestäni niin klassisen kaunis nimi, että vaikea kuvitella että Emily sen koskaan (minun mielessäni) voittaisi.

Sellaisia sekalaisia ajatuksia.

Emily ei istu myöskään minun suuhun. Emilia huomattavasti kauniimpi ja helpompi (niin kanssaihmisille kuin lapsellekin).
Oma nimeni on sellainen, jonka kirjoitusasua olen aina ja jokapaikassa joutunut tavaamaan, ja sen vuoksi haluan lapsille selkeät nimet, joiden lausumista ja kirjoitusasua ei kenenkään tarvitse miettiä ja pohtia.
Muutenkaan Emily ei ole minusta kaunis nimi.. tai joo, ehkä "kaunis", mutta en laittaisi omalle lapselleni. Pidän enemmän nimistä, jotka ovat perinteisiä, suomalaisia.

Sinänsä ihan nätti nimi, mutta ei kannata suomalaiselle laittaa. Mieti miten vaikea taivuttaa ja taivutusmuodot kuulostavat idioottimaiselta esim emilylle, emilyn, emilystä,