Heitetään tänne kysymys raskauden alkuviikoista...

Joni Makkuusäkki

Aktiivinen jäsen
30.09.2006
1 908
0
36
Itsellä on pari kk takaperin tullut km. Raskaus meni kesken 9 viikolla. Nyt olen saanut haamuplussan ja oireet on kahvin etomisesta (normaalisti kittaan litratolkulla ja nyt en pysty yhtään), tupakan yms. hajujen kamalaan etomiseen, väsymystä yms "normaaleja" raskausoireita.
Alavatsalla tuntuu myös todella inhottavaa särkyä, ei millään lailla menkkakipuun verrattavaa kuitenkaan. Normaalisti ei menkkakipuja lainkaan ja nyt tosiaan sattuu niinkin paljon, että tuntuu panadolilla vain helpottavan hieman. Km kun tuli, oli tälläisiä kipuja muutaman viikon ennen.

Onko tälläiset kivut ihan oikeasti normaalia alkuraskaudessa??
KM taustalla kyllä kummittelee hurjasti..

Ajattelin jos täällä olisi fiksumpia kuin tää kahden lapsen äiskä :whistle: :whistle: Aiemmissa onnistuneissa raskauksissa kun ei mitään kipuja ollut..

Kiva, että sait uuden kyytiläisen! :flower: Taisitkin olla samassa pinossa mun kanssa aiemmalla kerralla.

Mulla tuli alavatsalla niitä kipuja. Vaihteli painontunteesta kipeisiin nipistyksiin. Lähellä menkkakipuja, mutta jotain erilaista niissä oli. En tuosta fiksuudesta omalta kohdaltani voi kommentoida :D Onnea vielä kerran! Eiköhän kaikki mene hyvin! :heart:

Mulla on kipuilut kuulunut ihan joka raskauteen oli ne sitten onnistuneita tai ei. Olivat vähän menkkakipujen tyylisiä kanssa mutta ei ihan. Repäisykipuja on ollut ihan hirveästi ja kaikenlaisia muitakin nipistyksiä. Ja sanotaankin että mitä enemmän on raskauksia takana (oli ne sitten onnistuneita tai ei) niin kohdusta tulee aina tuntoherkempi.
Itselläni on nyt meneillään 6:des raskaus ja vasta yksi tähän mennessä on niisä onnistunut.

Onnittelut uudesta kyytiläisestä!

Vernis ja Baby-J rv 18+5 :heart:

Kyllä minulla on ollut molemmissa raskauksissa ajoittain kovaakin kipua alavatsalla. Helpottanut sitten rv12 jälkeen kokonaan, mutta sitten onkin alkanut muuta vaivat.

Esikoisen odotuksessa kivut oli paljon kovemmat kuin tässä kakkosen alku odotuksessa, mutta tässä ne kestivät taasen tasaisesti muuttumattomina tuonne vk12 asti, kun taas esikosta alkoivat helpottaa viikko viikolta.

Ja se kipu on tosi keljua...aaltomaista, ehkä hiukan kasvukipuja muistuttavaa, kuumottavan jomottavaa ja ajoittain viiletelevää...näin olen kirjannut kalenteriini rv7.

Onnea raskauteen =)

ihana kuulla JM että uus raskaus on lähteny alulle! :heart:
taidettiin kirjotella mekin samassa ketjussa aiemmin!
mulla on kans joka raskaudessa ollu noita nipistely/repäisykipuja ja jomotuksia alusta alkaen, nyt ihan alussa neljäs raskaus, joista yks on onnistunu, toivo elää että tämä papu saatais syliin saakka.. :heart:

Kylläpä teitä täältä löytyy :D ja kiitos. :) Koko ajan vaan sitä ns. varautuu pahimman varalle ja oottelee vain koko aika niitä möönäreitä alkavaksi :( Ensin oottelee,kun sattuu ja sitten odottaa kun ei enää satukaan ja tuntuu koko pahoinvointi olevan sitten huuhaata, kun ei usko haamua. Sitten koittaa nyt selittää ihmisille jotakin ympäripyöreää, kun en ota edes viinilasillista tulevassa tilaisuuessa ja on ilmoittanut alkoholittoman linjansajo etukäteen. (suomalaiseen kulttuuriin kun ei ilmeisesti sovi alkottomuus :whistle: )

Yhteistyössä