Heitättekö ruokaa roskiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Heitättekö ruokaa turhaan pois? En tarkoita nyt mitään satunnaisesti tai pilaantuneita ruokia,vaan ihan kunnon syötävää..?

Itselläni on huonoja tapoja. Heitän pois ruokia,joita vielä voisi syödä, erittäin paha tapa :/
Enemmänkin varmaan on jos rupeis kunnolla miettiin.

1.Juuston lopun,josta ei enää höylällä saa irti,heitän roskiin.
2.Keitän aina liikaa kahvia,juon yhden kupillisen ja loppu menee viemäriin.
3.Ruokaa säästän ja säästän jääkaapissa ja sit syönkin itse jotain pizzaa ja loppu "kunnon ruoasta" meneekin lopulta roskiin.

En ikinä muuten kuin satunnaisesti, ja jos joudun heittämään pois vanhaksi menneitä ruokia (yleensä valmisruokapakkauksia, joissa päiväys mennyt), niin kiroilen hyvin paljon, että miksi olin niin typerys, että ostin enemmän kuin ehdin syödä.

meillä ei juurikaan jää yli ruokaa koskaan...joskus kun mulla on ihan kamala nälkä ja teen ruokaa voi käydä hassusti ja ruokaa liikaa....silloin saattaa käydä niin et ruoka ehtii pilaantua, mutta se on hyvin harvinaista.

ylijääneen kahvin kun sekoittaa kylmänä maitoon ja vaniljasokerilla maustaa, niin tulee älyttömän hyvää kahvijuomaa! Eli sitäkään ei kannata heittää menemään!

Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
En juuri ikinä heitä roskiin. Jos tulee liikaa ruokaa tehtyä tai ostettua niin heitän pakkaseen.

Näin myös meillä. Tai sitten yli jäännyttä ruokaa lämitetään seuraavana päivänä. Yleensä laitakin ruokaa ihan tarkoituksella enemän että sitä voi seuraavana päivänä lämmittää. Ei tarvitse olla joka päivä ruokaa laittamassa. Näin teki myös äitini B)

Kahvia menee lavuaariin joka päivä. Tänään heitin muutaman päivän vanhat makaroonit pois. Olin jemmannut ne jääkaappiin, mutta unohtanut ne sitten sinne. Joskus menee myös leipää tai kurkkua ja tomaattiakin. Keitettyjä perunoita heitän välillä myös pois.

Pyrin välttämään pois heittämistä. Aina se mitotus jne ei aivan osu kohdalleen ja joutuu viskaamaan. Kahvia menee aina haaskuuseen kun yhtä kupillista ei saa keitettyä ja juon aina vaan sen yhden kupin.