heippa

Felicity
Hei. Ei ole tullut vielä tuollaista tilannetta vastaan, mutta maalaisjärkeni sanoisi että sairastaa tautinsa loppuun äitinsä luona, kun ajatellaan että taas parin yön jälkeen olisi edessä matka takaisin isän luota äidin luokse? Onko sairaalle lapselle hyväksi kuljetella paikasta toiseen? Jotenkin hassulta tuntuisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Felicity:
Hei. Ei ole tullut vielä tuollaista tilannetta vastaan, mutta maalaisjärkeni sanoisi että sairastaa tautinsa loppuun äitinsä luona, kun ajatellaan että taas parin yön jälkeen olisi edessä matka takaisin isän luota äidin luokse? Onko sairaalle lapselle hyväksi kuljetella paikasta toiseen? Jotenkin hassulta tuntuisi.
Samaa minäkin oon ihmetellyt, mutta lasten äiti pitää tiukasti kiinni tapaamisista ja roudaa lapsensa meille vaikka oisivat kipeitä. Tai ennen, kun asuivat samassa kaupungissa niin tilanne oli tuo, nykyään ei kun välimatkaa on enemmän ja tapaamisia harvemmin.
 
en laita lastani kuumeettomana isälleen ,mutta jos lapsi sairastuu siellä, eio isä saa vp töistä kun lapsi ei asu samassa osoitteessa. useamman kerran lapsi on sairastunut isänsäluona ja kipeänä tuotu matkaa on kuitenkin 100km ja pitkämatka matkustaa kipeänä. mutta tämmöstä täällä :|
 
Sairastaa kotonaan. Kerran kuitenkin sairastui vatsatautiin meillä kunten kaikki muutkin paitsi minä, silloin vein pojan päivällä kotiinsa kun ei linkkuun viitsi laittaa ja pelkäsin että jos mäkin sairastun niin ei ole sit ketään autokuskia viemässä häntä kotiin jos tervehtyy ekana kun sairastuikin ekana ja kouluun ois kuitenkin päästävä jos ei olisi enää kipeä.Mut tottakai saa meilläkin sairastaa ja jos on tosi kipeä ei laiteta kotiin menmään kuin vasta sitten kun kykenee.
 
meillä yhteinen lapsi 3kk.ja miehen poika tuli kauheassa flunssa meille kun on tapaamiset pitää aikataulussa pysyä pojan äidin mielestä.no nyt vauva kauheessa köhässä kärsii.meinaa pistää vähän vihaksi.eikö sitä voisi vähän mietiä jos talossa pieni vauva ,että pitääkö tahallaan tulla tartuttamaan.
 
Meillä ei äiti ota poikaansa jos onkipee..Tuo takasin kotiin jos kesken sairastuu..
Musta on eriasia jos on todella kipee,silloin oli missä tahansa niin sais sairastaa rauhassa.JOs vähän kuumeilua tms.niin voi mennä etälle jos haluaa.

täällä tuntuu myös että äiti tahallisesti sairastuttaa poikansa sillä joka toinen viikonloppu tulee kipeenä joko kesken kyläilyn taikka sunnuntaina kotiin.Meillä 2 pientä myös ja ovat sen 2 viikkoa siinä välissä yleensä sairaina.

Eihän se tietty niin ole että tahallisesti tekee poikaansa kipeeks,mutta kurjaa on.

Hannele,tosi ikävä tuo juttu mä ymmärrän täysin!!!
 
Felicity
Ette voineet kieltäytyä ottamasta sairasta lasta luoksenne sillä selityksellä, että teillä on pieni ja altis vauva kotona?!?! Minä olen "niin ilkeä" että olisin tuossa tilanteessa kieltäytynyt.
 
jouduttiin viemään vauva sairaalahoitoon.miehen pojalla joka 4v oli rs -virus joka tarttu vauvaan.ja on näin pienille hengen vaarallinen aiheuttaa kovaa yskää nuhaa ja hengitys katkoksia ja ne vauvat jotka lakkaavat kokonaan hengintämästä ovat menehtyneet.
 
Suuri :hug:
Meille kävi kans niin että meidän vauva sairastu ku miehen lapsi tartutti mutta ei onneksi noin vakavasti. Olin silti ihan raivona! Jotku käytöstavat pitäis myös exillä olla. Mut tästä lähtien mies aikoo aina kysyä onko tauti päällä ja jos on niin silloin he eivät meille tule. Olen ehkä jonkun mielestä ilkeä mutta se on voivoi.
Paljon jaksuja hannele78!! Toivottavasti teidän pikkuinen voi jo paremmin :flower: :hug: :flower:
 
Tuttua...ikävä kyllä. Varsinkin meidän ekan yhteisen ollessa vauva, jompi kumpi miehen isommista oli lähes aina sairaana tapaamisviikonlopulla. Oma aika kai sit niin tärkeää, et ei voinu antaa lapsen sairastaa kotonaan. Ei koskaan kerro etukäteen ja paha sit enää pihassa käännyttää takas :kieh:
 
Joko on neiti parantunut??

Kirjotin tuohon aikasemmin että meilläkin sairastuttiin mut ei niin pahasti. No mutta.. Rs-virukseksi sekin sitten kehkeyty meilläkin... Tekis mieli oikeesti pissata sen exän päälle :kieh:

Toivottavasti te ootte jo selvinny... :flower:
 
ymmärän hyvin tunteesi ja sen miltä sinusta tuntuu.mutta voimia sinulle kamalasti.ja toivottavasti ette joudu sairaala hoitoon.ei tyttö täysin parantunut pientä nuhaa ja yskää vieläkin.että voi raivostuttaa tälläiset asiat.mut koita kestää. :hug:
 
Mulla kanssa kokemusta tuosta, että sairaana laitetaan tulemaan meille (isän luo). sairaalla tarkoitan kuumetta ja flunssaa, en mahatautia. Kun yhteinen lapsemme oli 3-viikkoinen, toinen miehen lapsista tuli järkyssä kurkkutulehduksessa, ääni oli siis niin paksu kuin olla voi..minä siittä riemastuin että eikö se äiti siellä yhtään ajattele, meillä ihan pieni vauva, ettei sille nyt mitään tautia heti tahottas. Äiteensä sitten repesi, että me kohtelemme tätä miehen toista lasta eriarvoisesti. Joopa joo. Muuten uusperheilymme sujuu hyvin (ihmeen hyvin, heh), mutta tuon exän kanssa tulee joskus näitä tällaisia näkemyseroja..

Minä en omiani laita selkeesti kipeinä isälleen. KOtona sairastavat.
 
Mulla on nyt vähän toisenlainen näkökanta ehkä joidenkin mielestä. Olen kenties se paha ex joka laittaa lapset kipeinäkin isälleen. (tosin tilanteesta on sovittu ja ei siellä pieniä vauvoja ole). Meillä nuorempi sairastellut todellan paljon, jossain vaiheessa jos kotona olisi aina sairastellut ei olisi isäänsä nähnyt moneen moneen viikkoon. Järki käteen tietenkin, ei pahassa vatsataudissa olevaa lasta voi kuljetella jne. Mutta minusta on kyllä lapsenkin edun mukaista että kipeänä saa olla myös isänsä luona, jos sairastelu kestää pitkään ja muussa tapauksessa isää ei kuukausiin näkyisi. Lisäksi joudun yksinhuoltajana muutenkin olemaan paljon pois töistä lapsen sairauden takia. Yleisesti ottaen lähes aina olen töissä viikonloput/lomat jotka lapset ovat isänsä luona. Palkattomia päiviä olen joutunut jo käyttämään muutenkin, niin en mielelläni ottaisi noita viikonloppujakin palkattomaksi jos tiedän lasten isän olevan vapaalla ja siksi hyvin pystyvän hoitamaan sairaanlapsensa. Mutta siis aina ajattelen mikä olisi lapsen kannalta järkevää...

Ja anteeksi että näin sanon mutta... voi minullakin joskus olla pieni vauva ja samalla tavalla se voi saada isosisaruksilta tartunnan... Enkä nyt todellakaan tarkoita että olisi oikein viedä rs-taudissa oleva lapsi vauva perheeseen mutta toivottavasti ymmärrätte pointtini.
 
On kotona. Kuten meillä, jos poikani on kipeä kun pitäisi mennö isälleen, niin on kotona. Johan sen järkikin sanoo että kipeän lapsen paikka on siellä "kotona" (toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan). Ollaan hyvin pystytty järjestään kyläilyt sit seuraavalle viikolle tms.. Myös jos me olemme kipeitä, emme ota miehen lasta meille. Heillä on myös pieni lapsi, niin miksi tartuttaisimme tiedostaen tauteja eteenpäin?
 

Yhteistyössä