Heippa

  • Viestiketjun aloittaja Geelikynsistä
  • Ensimmäinen viesti
Geelikynsistä
Onko jollain kokemuksia geelikynsistä? Innostuin ottamaan moiset, nyt kun lapsi jo 2-vuotias niin ei sillai enää pitkät kynnet ole haitaksi, kuten pepunpesemisessä etc.

Noh, nyt ne kuitenkin irtoavat yksi toisensa perään??? Omat kynnet ovat lyhyet ja pienet, joten voisiko se johtua siitä? Vai taaperon äidillä kuitenkin kädet/kynnet joutuvat rasitukselle? Pari kertaa ote lipsunut laatikosta - kynsi irtosi. Äsken yksi lähti ihan pikku rapsutuksesta? Edellisenä kertana laittoivat ilmaiseksi uuden irronneen tilalle, mutta onhan tästäkin jo vaivaa ravata yhtenään korjauttamassa. Mahtaako siis ote parantua kun oma kynsi kasvaa pituutta?

...mietin jo että kävisin poistamaan....
 
Moikka!

Itse teen rakennekynsiä, tosin akryylista, koska mielestäni ne ovat paremmat (tää on siis vaan minun oma mielipide. Toiset tykkää enemmän geeli ja toiset akryylikynsistä). Tuntuu vaan, että jos kynnet on tehny ammattilainen, nii niiden ei pitäis heti vaan irtoilla. Toki sekin vaikuttaa, et jos omat kynnet on ollu rakennekynsiä laitettaessa todella lyhyet, niin se vaikuttaa omalta osaltaan myös kynnen pysyvyyteen. Akryyli on näistä materiaaleista ehkä hieman kestävämpi. Missä laitatit kynnet? Ja kauan laitosta alkoi kynnet irtoilemaan?
 
Geelikynsistä
Moro,

Ulkomailla kun ollaan, niin täällä laitatin ihan ammattilaisella... Tai ekaa kertaa tämän tein niin en tietenkään tiedä mihin verrata, mutta hyvin näytti tarkasti tekevän työtään. Eka taisi irrota heti joskus 3 pvän kuluttua ja toiset 5 pvän kuluttua. Laittoivat ilmaiseksi uudet tilalle, mikä oli mielestäni kovin reilua.

Saanko vielä kysyä ammattilaiselta, että millä lailla akryyli on kestävämpi? Pysyykö paremmin kynnessä vai ei ota kolhuista pahemmin vahinkoa?

Luulenpa että kynteni ovat vain niin pienetä etteivät taida sopia tähän touhuun. Täytyy varmaan kenties ensin kasvattaa niitä huolella, joka tähän asti aina tuottaa tuskaa kun katkeilevat herkästi. Raskaana ollessa olivat tosi kestävät ja hyvässä kunnossa, eli ehkäpä uusi raskaus vois auttaa ;) heh
 
Akryylikynnet taitavat kestää vähän paremmin kolhuja, kun geelikynnet. Geelikynnet on muuten ehkä vähän joustavammat, mutta akryyli on hieman kestävämpää. Molemmat aineet lähentelee jokseenkin toisiaan, mutta akryyli- ja geelikynsien tekotapa on erilainen. Geelikynnessä geeli on valmiiksi purkissa, joka vaan kynsilakan tavoin levitetään kynteen ja sen jälkeen laitetaan uv "uuniin", kun taas akryylikynsiä tehtäessä sivellin kastetaan acryl nesteeseen ja sitten acryl puuteriin, jonka jälkeen "seos" muotoillaan kynteen. Akryyli kovettuu itsekseen hetkessä ja se pitää työstää aika nopeasti.

Sehän on ihan makuasia, että kummista kynsistä tykkää enemmän. Geelikynnet ei tehtäessä tuoksu niin voimakkaalle, kun akryyli, mutta ei se sitten enää kynnessä kauan tuoksu.

Itse olen tehnyt akryylikynsiä välillä tosi lyhyiinkin kynsiin ja ihan hyvin ne on siinä kestänyt. Oma kynsihän se kasvaa siellä alla kokoajan. Vaadi ihmeessä jonkilainen takuu kynsiisi jos kaikki heti lähtee. Minä ainakin annan takuun. Kivahan se on kun on kauniit kynnet. Onko sulla siellä mahollista kokeilla akryylikynsiä? Jos on, niin koita ihmeessä.. luulenpa että yllätyt positiivisesti :)
 

Yhteistyössä