heippa te joilla useampi kuin yksi lapsi!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
No vähä on nopeutuneet, mut ei mitenkää paljoo. Ja erilaisia ne on kaikki ollu. Ainut yhtäläisyys on poikien kohdalla että ne on kumpiki käynnistetty. Ja kaikissa oon epiduraalin halunnu. Viimesin synnytys oli "paras" siitä jäi hyvä ja selkee muistikuva. Ja sattu niin että epiduraalia piti oottaa hirmu kauan ja sit antoivat se kohdunkaulan puudutuksen just vähä enneku epiduraalin sit sain, niin epiduraalin laitto ei sattunu yhtään. Mut olin sit puutunu ku piti ponnistaa. Ei oikein supparit tuntunu ja vähä summassa ponnistelin, mut syntyhän tuo kuitenki.
 
Onneksi ei, koska kakkonen käynnistettiin ja revittiin tunnissa ulos. Viides sais tulla kuten kolmonen, jotain 2-3 vuorokautta säännöllisiä ja 15min ennen synnytystä saliin. Ei taida koskaan voida tietää...
 
vieras
eka: 2t 45min
toka: 7t15min
kolmas: 3t10min
neljäs: 3t10min

eka ja viimenen käynnistetty. aivan erilaisia kaikki. 3 en keren olla sairaalassa kuin tunnin kun likka synty aika on laskettu kotona alkavista supistuksista. viimenen synty puolessa tunnissa niin että avautui 3cm-10cm tuossa ajassa.aika on laskettu kalvojen puhkasusta
 
Mulla kaksi synnytystä takana, ja toka oli kyllä helpompi ja hieman nopeampi. Eka 8h25min josta monnistusvaihe 10min ja toka 7h18min josta ponnistusvaihe 8min. Eka alkoi lapsivesien tiputellulla, mutta supparit ei alkaneet niin käynnistettiin vuorokauden kuluttua. Tokassa alkoi myös tiputella lapsivettä ja käynnistysaika sovittiin seuraavalle aamulle, tosin yöllä päästiin jo takaisin kun supparit yltyivät ja jo aamulla oli vauva sylissä :)
 
pohjantähdenalla
Eka kesti 6h 30min
Toka 1h 20min
Kolmas 5h 20min suurinpiirtein..

Jokainen synnytys täysinerilaiset. Voisinpa väittää että kiitos kätilön tämä viimesin oli kaikista paras kokemus!
 

Yhteistyössä