Heippa mut ootteko lukeneet tuosta sairaaloiden lakkauttamisesta

vierailija
Ja mitä sairaaloiden " lakkauttamiseen tulee" niin kyse on yöpäivystysten loppumisesta. Monissa näistä sairaaloista et saa yöpäivystyksessä vaativampaa hoitoa vaan suunta on automaattisesti keskussairaalatasoiseen hoitopaikkaan. Syy on se että usein päivystyksessä on vain yksi päivystävä lääkäri. Keskussairaalassa hoitohenkilöstöä on enemmän että voidaan tehdä vaativampia hoitotoimenpiteitä.
Kaikissa neljässä yöpäivystys lopetusuhan alaisista Imatra, Jämsä, Varkaus ja Raahe matka-aika keskussairaalaan on noin tunti tai alle.

vierailija
"Ainakin kolme hallituspuolueiden jäsentä on ilmoittanut, ettei aio äänestää ensi viikolla hallituksen esityksen puolesta, kun eduskunta äänestää sairaalaverkon karsimisesta.

Hallituksen rivien rakoilusta vastaavat ainakin kokoomuksen Markku Eestilä sekä perussuomalaisten Antti Kangas, jotka vahvistavat HS:lle, etteivät aio äänestää esityksen puolesta. Ylen mukaan myös Mikko Lundén (ps) on samassa rintamassa.

”En ainakaan äänestä hallituksen esityksen puolesta”, Eestilä sanoo HS:lle.

”Mielestäni se [esitys] on perustuslain vastainen.”

Eestilä kritisoi esitystä jo tiistaina eduskunnassa. Hänen mukaansa Iisalmen, Varkauden, Raahen ja Jämsän yöpäivystysten lakkauttaminen on vastoin valtion velvollisuutta huolehtia suomen- ja ruotsinkielisen väestön yhtäläisistä tarpeista, kun samaan aikaan Pietarsaaressa yöpäivystys jatkuu.

Eestilä on kotoisin Iisalmesta."

Joo, tosi tärkeisiin kohteisiin, kuten tämä:

"Tänä vuonna eduskunta antaa evankelisluterilaisen kirkon lähetysjärjestö Suomen Kansanlähetykselle 200 000 euroa, kertoo Demokraatti.

Asia käy ilmi eduskunnan valtiovarainvaliokunnan valmiiksi saamasta valtion ensi vuoden talousarviota koskevasta mietinnöstä.
Suomen Kansanlähetys edustaa kirkossa viime vuosina poliittisesti aktivoitunutta amerikkalaisvaikutteista evankelikalismia eli kristillistä oikeistoa. Kansanlähetys sai suuren potin myös viime vuoden joululahjarahoista, tuolloin summa oli 400 000 euroa.

Demokraatti kertoo jutussaan viime vuoden tapauksesta, kun Suomen Kansanlähetyksen palvelukseensa vihittiin kaksi pappia Venäjällä sijaitsevassa Inkerin kirkossa.
– Pappisvihkimys Venäjällä liittyi naisten pappeuden vastustamiseen. Piispainkokous katsoi Kansanlähetyksen ja Suomen luterilaisen evankeliumiyhdistyksen (Sley), jonka palvelukseen vihittiin samassa yhteydessä kaksi pappia, rikkoneen tuolloin kirkon lähetystyön perussopimusta, Demokraatin jutussa kerrotaan.
Kansanlähetyksen tavoin myös Sley vastustaa naispappeutta ja pitää kiinni kirkon perinteisestä avioliittokannasta. Se sai viime vuonna 100 000 euroa eduskunnan joululahjarahoista."

Siis onko noin vanhollisia että nainen ei saa olla pappi vaik eiks kaikki ole kuitenkin Jumalan lapsia ja luotuja? Ni mitä jos nainen haluaa olla pappi ja tuntee kuuluvansa siihen hommaan niin miksi se olisi jollekin jotain mitä pitäisi vastustaa kai nyt kaikki saa puhua Jumalalle tai puhua hänestä yleisölle miksi se pitäisi kieltää joltain vain kun on nainen? Ja nyt sairaalat ajatuu syvempään kriisiin ja tällästä vanhoillista liikettä tuettiin runsaasti vai?

vierailija
Siis onko noin vanhollisia että nainen ei saa olla pappi vaik eiks kaikki ole kuitenkin Jumalan lapsia ja luotuja? Ni mitä jos nainen haluaa olla pappi ja tuntee kuuluvansa siihen hommaan niin miksi se olisi jollekin jotain mitä pitäisi vastustaa kai nyt kaikki saa puhua Jumalalle tai puhua hänestä yleisölle miksi se pitäisi kieltää joltain vain kun on nainen? Ja nyt sairaalat ajatuu syvempään kriisiin ja tällästä vanhoillista liikettä tuettiin runsaasti vai?
Eihän naiset saa olla imaamejakaan.

• Tykkää
Reactions: kruuttis
vierailija
Silmänpohjqkuvauksissa käytetään Tropicamidea. Terveille ihmisille voi tulla virtsaumpi ja monta muuta haittaa. Lukee pharmacassa
Korjataanpa hieman. Silmänpohjankuvauksissa, optikoillakin on viimeisen tekniikan mukaiset laitteet eikä mitään tippoja laiteta.
Virtsaumpeen ei riitä kaksi silmätippaa. Kokemusta on koska takana 43 silmäpoli-, silmälääkäri- ja optikkokäyntiä. Kahdeksan silmäleikkausta ja silmätippoja 25 eri lääkettä. Ei haittavaikutuksia.

Ja tietenkin kannattaa olla varovaisempi miten Jumalasta Puhuu. Tyyliin liittää Hänet sotiin ja murhiin ja pommittamisiin tai näin ainakin itelle tuli mieleen jos hän kerran rakastaa kaikkia lapsiaan. Niin miksi hän haluisi tuhota heitä? Ja siihen esim kun pommitetaan ja jotkut jopa huutaa Jumalan nimissä vai olenko kuullut tuon väärin? Mut siis aiheutetaan surua toisillemme tuhoomalla toinen ni ei se kyllä mielestäni tee hyvää toisillemme. Ja anteeksi Jumala jos joku sana oli väärin sanottu.
Eihän naiset saa olla imaamejakaan.
No miksei saa. Miksi miehet kuvittelevat olevansa ylivertaisia naiseen nähden Jumalan edessä?. Tää on näitä takapajuisia juttui et ei anneta samaa mahdollisuutta mitä itte otetaan?

Viimeksi muokattu:
vierailija
Ja tietenkin kannattaa olla varovaisempi miten Jumalasta Puhuu

No miksei saa. Miksi miehet kuvittelevat olevansa ylivertaisia naiseen nähden Jumalan edessä?. Tää on näitä takapajuisia juttui et ei anneta samaa mahdollisuutta mitä itte otetaan?
Sulla lähti nyt ajatus laukalle kun puhuttiin terveydenhuoltoon liittyvistä säästöistä niin päädyttiin naispappeuteen😂

vierailija
Joo, tosi tärkeisiin kohteisiin, kuten tämä:

"Tänä vuonna eduskunta antaa evankelisluterilaisen kirkon lähetysjärjestö Suomen Kansanlähetykselle 200 000 euroa, kertoo Demokraatti.

Asia käy ilmi eduskunnan valtiovarainvaliokunnan valmiiksi saamasta valtion ensi vuoden talousarviota koskevasta mietinnöstä.
Suomen Kansanlähetys edustaa kirkossa viime vuosina poliittisesti aktivoitunutta amerikkalaisvaikutteista evankelikalismia eli kristillistä oikeistoa. Kansanlähetys sai suuren potin myös viime vuoden joululahjarahoista, tuolloin summa oli 400 000 euroa.

Demokraatti kertoo jutussaan viime vuoden tapauksesta, kun Suomen Kansanlähetyksen palvelukseensa vihittiin kaksi pappia Venäjällä sijaitsevassa Inkerin kirkossa.
– Pappisvihkimys Venäjällä liittyi naisten pappeuden vastustamiseen. Piispainkokous katsoi Kansanlähetyksen ja Suomen luterilaisen evankeliumiyhdistyksen (Sley), jonka palvelukseen vihittiin samassa yhteydessä kaksi pappia, rikkoneen tuolloin kirkon lähetystyön perussopimusta, Demokraatin jutussa kerrotaan.
Kansanlähetyksen tavoin myös Sley vastustaa naispappeutta ja pitää kiinni kirkon perinteisestä avioliittokannasta. Se sai viime vuonna 100 000 euroa eduskunnan joululahjarahoista."

No tämä on vastaavaa kun seurakunnissa kerätään sunnuntaisin jumalanpalveluksen yhteydessä kolehtia. Raha-anomuksia tulee paksu nippu, josta sitten teemaan sopien valitaan kohde. Eipä siinä mietitä onko merimieskirkko, romanomissio, sley tai joku muu toiminut jossain väärin.

Viiden vuoden välein monille täysin terveille ihmisille.
Aijaa mä oon luullut et niihin silmätutkimuksiin haetaan itse jos epäilee näkökyvyn heikentyneen? Mulla ei kyl oo ollu näöntarkastusta pitkään aikaan oman muistikuvan mukaan viimeksi näin sen alarivin ne kirjaimet eiks ne ookkin kirjaimii. Millä rivillä sun silmät menee et näätkö kaikki kirjain rivit?

Miten paljon siinä muka tulee säästöjä, kun esim. Savonlinnasta kuljetetaan sitten potilaista Mikkeliin sadan kilometrin päähän? Tai tuleehan siinä säästöä, kun osa kuolee matkalla kun eivät ehdi sinne hoitoon....
no tuleehan siinä kun otetaan huomioon että suurin osa ihmisistä kulkee lasareetiin omalla kustannuksellaan

ei tavikset saa mitään julkisia kyytejä

Ja tietenkin kannattaa olla varovaisempi miten Jumalasta Puhuu. Tyyliin liittää Hänet sotiin ja murhiin ja pommittamisiin tai näin ainakin itelle tuli mieleen jos hän kerran rakastaa kaikkia lapsiaan. Niin miksi hän haluisi tuhota heitä? Ja siihen esim kun pommitetaan ja jotkut jopa huutaa Jumalan nimissä vai olenko kuullut tuon väärin? Mut siis aiheutetaan surua toisillemme tuhoomalla toinen ni ei se kyllä mielestäni tee hyvää toisillemme. Ja anteeksi Jumala jos joku sana oli väärin sanottu.

jaahans, empä olis uskonu että sääki oot lopulta rassenasti

vierailija
Aijaa mä oon luullut et niihin silmätutkimuksiin haetaan itse jos epäilee näkökyvyn heikentyneen? Mulla ei kyl oo ollu näöntarkastusta pitkään aikaan oman muistikuvan mukaan viimeksi näin sen alarivin ne kirjaimet eiks ne ookkin kirjaimii. Millä rivillä sun silmät menee et näätkö kaikki kirjain rivit?
Hei kyseisen kirjoittajan periaate on se että kun ei tutkita mitään niin vikaa ei ole. Ei hän käy missään näkötutkimuksissa eikä muissakaan tutkimuksissa kun näkee kiikkustuolistaan ihan hyvin.

vierailija
Korjataanpa hieman. Silmänpohjankuvauksissa, optikoillakin on viimeisen tekniikan mukaiset laitteet eikä mitään tippoja laiteta.
Virtsaumpeen ei riitä kaksi silmätippaa. Kokemusta on koska takana 43 silmäpoli-, silmälääkäri- ja optikkokäyntiä. Kahdeksan silmäleikkausta ja silmätippoja 25 eri lääkettä. Ei haittavaikutuksia.
Kovin on työllistävä vaikutus jollakin asialla
Käytätkö sokeria?

Hei kyseisen kirjoittajan periaate on se että kun ei tutkita mitään niin vikaa ei ole. Ei hän käy missään näkötutkimuksissa eikä muissakaan tutkimuksissa kun näkee kiikkustuolistaan ihan hyvin.
Mut sii eikö tuota näöntarkastusta ole aina joskus ollut kaikilla nih eiks siinä just tutkita näöntarkkuutta? Oonmäkin joskus käynyt näöntarkastuksessa. Nih ihan hyvin voi ihana kiikkustuolissakin olija voinut käydä näkötutkimuksissa ainakin joskus? Et muistaako se minne riville asti näkee hyvin? Ootko sä käynyt näöntarkastuksissa ja mille riville sinä näät? Tiiätkö missä tää kiikkustuoli sijaitsee ja minne päin on maisemat ku niin tarkkaan tiedät? Mitä itse pidät kiikkustuoleista? Itelle tuli mieleen et joo ku lapsen äitin kaa oltiin synnärillä nih mä olin siel alapäässä ja jotain kait höpötin kätilö siinä tietty hommii teki mut näin ku se pää putkahti sieltä. Taisin joku päivä täs nähdä et jotkut naiset ei haluisi et isukit on siellä alapäässä et ku ne näkee kaiken. Nih mikä siinä on noloa sitten? Mitä itse mieltä et voiko ne jatkossakin olla siellä alapäässä näkemässä lapsensa syntymän?. Mut joo tyttö tuli ulos nih kätilö antoi kapaloidun vauvan mulle ja mä istahdin kiikkustuoliin lapsi itki kovin mut siin kiikkuessa mä hyräilin hiljalleen ja puhelin sille nih itku loppui ja oli rauhaisaa.

vierailija
Kovin on työllistävä vaikutus jollakin asialla
Käytätkö sokeria?
En käytä enkä ole käyttänyt kymmeniin vuosiin. Ja mitä silmään tulee niin siitä leikattiin kaihi kun en nähnyt mitään ja laitettiin uusi mykiö sekä teholinssi. Sitten poistettiin linssi ja vaihdettiin se. Sitten korjattiin linssin asentoa ja leikattiin uudestaan kaihia.... sitten 2 vuotta myöhemmin irtosi verkkokalvo, joka korjattiin ja laitettiin silikoninen tuki, joka poistettiin ja tueksi laitettiin kaasua... kuten Mika Aaltolalle.
En myöskään käytä laccaa, enkä E 460, enkä gmota.....

Yhteistyössä