Heinäkuun mammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tre

Vieras
Hei!

Luin äsken tuota tosi tosi pitkää heinäkuun mammat-ketjua ja ajattelin että jos tästä alottais uuden. On niin rasittavaa selailla noin pitkää ketjua. Eli plussasin itse eilen ja netin laskurin mukaan mun vauvan laskettu aika olis yhden laskurin mukaan 21.7, toisen mukaan 20.7 ja kolmannen 18.7 eli ota sit selvää ;)

Mulla on ikää 27vee. Ja kolmatta odotellaan. Nuorin on nyt 1vee2kk eli ehtii lähestulkoon 2vuotiaaksi kun seuraava syntyy. Mulla ei oikein ole oireita sitten minkään vertaa. Se vain että kokoajan tuntuu kuin menkat alkaisivat ja sellanen vihlonta alavatsassa ja välillä palelee rajusti, tosin nyt illalla tuli yllättäen kuumakin! Mutta nyt näyttäs tuo vatsakipukin kaikonneen. Ei oikeen tunnu siltä että raskaana olis :) Mutta toivottavasti se nyt ei mitään huonoa ennakoi vaan kaikki sujuu normaalisti loppuun saakka. Neuvolaan en oo vielä soitellu eikä tässä mikään kiire kyl ole edes, kunhan täs 3kk:n sisään varais vaikka ajan :)

Onnea kaikille plussanneille! Teitä tuntui olevan paljon siinä pitkässä ketjussa :)

heinis:Heinis 26v. Hyvinkää toinen LA 2.7.
Mia 33v Kanada, esikoinen LA 6.7.
Wera toinen LA 6.7.
Kaisla 28v. esikoinen LA 6.7.
Kirppu 32v. toinen LA 7.7.
Neksu 26v. Helsinki toinen LA 9.7.
Mannis 23v. esikoinen 11.7.
Tiitu 35v. toinen LA 12.7.
Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen LA 17.7.
Omppu75 31v. Uusimaa toinen LA 17.7.
Mm esikoinen
Mk77 29v. toinen
Sonja toinen
Lilja toinen
Heidi
Karo
Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, ensimmäinen, LA 19.7.
Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen LA 16.7.
Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen LA 19.7
Tre, 27 v., kolmas, LA 20.7.

Lisäsin Tren listalle, ja laitoin tuon keskiarvolasketunajan. Lisätkää muutkin, jos joku vielä puuttuu :) Ja tervetuloa Tre!

Tervetuloa, tre! Hyvä että aloitit uuden ketjun.

Mä käväisin vain nopeasti lukemassa kuulumiset, olen vapaapäivää viettämässä tänään ja kohta alkaa siivous:-) Mukavaa päivää kaikille!

Huomenta kaikille ja tervetuloa mukaan Tre!

Mäkin haluun vapaapäivän!!! Oon ihan nukuksissa ja joka paikkaan särkee :(
Eiliset alaselkäkivut on laajentuneet koko kroppaan - yläselkään ja niskaan, lonkkien alueelle ja pehvaankin. Enkä tosiaan ole mitään liikuntaakaan harrastanut. Itse asiassa, siinä varmaan syy :) Pitäis ehdottomasti ruveta nyt liikkumaan aktiivisesti, että pysyis kunnossa. Mä en ole mikään kovin liikunnallinen... viikottainen lenkki ja uintireissu ja siinä se. Miten muut?

Särkyjä lukuunottamatta olen ollut eilen ja tänään oireeton!

Eilen kävin hakemassa terveyskeskuksesta ruokavalio-ohjeet ja sellainen "Meille tulee vauva" -vihkosen. Josko sitä uskaltais kohta ruveta lukemaan :) Näytti muutenkin jotenkin aika hurjalta se vihko meidän keittiön pöydällä :)

Kirjoitin jo tuonne vanhan ketjun loppuun, kun vasta huomasin tämän uuden. Joten kopion sieltä tekstin tänne. Varovasti kurkaan tännekin puolelle. Nyt kp 31/25 ja aamulla tein testin, joka näytti haamua. Olo on ihan uskomaton, vaikka jokin vaisto sanoi heti, kun menkat oli myöhässä että nyt on tärpännyt. La aika pitäisi olla laskureiden mukaan 24.7.2006. Oireita ei hirveästi ole. Päätä särkee lähes joka päivä ja ajoittain huimaa. Rinnat on aavistuksen arat, mutta siinä kaikki tähän mennessä olevat oireet.

Taustoja sen verran, että minä 24 ja mies saman ikäinen. Yritystä kerkesi olla noin puoli vuotta, eli äitienpäivästä isänpäivään. Minä olen töissä ja mies opiskelee vielä, joka onneksi on etäopiskelua niin että suurimman osan ajasta käyvät normaalisti töissä.

Mun vapaapäivä on työllä ja hiellä ansaittu:-) Olen tehnyt muutaman viime viikon aikana ylitöitä yhteensä 20 tuntia ja nyt pitelen niitä pois. Tuli kyllä tarpeeseen, olen ollut ihan veto pois parina viime päivänä aina puolen päivän jälkeen. Ensimmäisen kerran plussan jälkeen nukuin muuten viime yönä hyvin! Heräsin tosin pari kertaa siihen, että selkää särki ihan tajuttomasti.

Liikunnasta: mä en liiku oikeestaan ollenkaan. Tosi satunnaisesti viikonloppuisin lenkkeilen, nyt voisi alkaa tekemään siitä tapaa. Olen tosi pitkiä päiviä töissä, joten arkisin ei ehdikään harrastaa mitään. VAtsalihakset on mulle "pakkomielle", niitä treenaan päivittäin. ja eikös sanota, että jos vatsalihakset on hyvässä kunnossa, niin synnytys on helpompi ja palautuminen nopeampaa:-) En mene asioiden edelle, en...

Heippa ja tervetuloa uusille!
Oma liikkumiseni on myös ollut vähän passiivista viime aikoina. Jumpassa tulee käytyä ja välillä kävelylenkillä yms. Enemmänkin pitäisi... Assarille vatsalihanksista: olen kuullut, että liian pinkeät vatsalihakset voisivat olla synnytyksen kannalta huonokin asia. Eivät kai veny kovin hyvin. En sitten tiedä, missä se raja menee, mikä on _liian_ paljon treeniä vatsalle. Tokihan hyvä lihaskunto (varsinkin vatsan) varmasti on kuitenkin enemmän avuksi synnytyksessä. Jos joku tietää aiheesta enemmän, kertokaahan!

Sanokaa vaan vainoharhaiseksi, mutta tein varmuuden vuoksi äsken vielä kolmannen testin. Predictor, ja keskimmäisessä ikkunassa näkyy ihan selkeä, vaikkakin aika vaalea ympyrä. Tässä tulee ihan hulluksi kun ei vielä oikeestaan tunnu missään ja alkaa epäillä omaa järkeään, että olenko oikeesti raskaana vai huijaako kaikki testit:-(

Alotin uuden ketjun Heinäkuun mammat 2 nimellä. Sen jälkeen huomasin, et täällä on jo uus ketju. Ois vaan selkeempää, jos uusi ketju merkattais perään numerolla, niin pysyis kärryillä mikä on uus ja mikä vanha. Joten jos mitenkään sopisi, että vielä kerran siirryttäis sinne keskustelu kakkoseen?

Yhteistyössä