**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

nana83 :hug: Onneksi pienen :heart: kunnossa! :)


Täällä vähän harmia, kun mies joutui viime yönä sairaalaan :'( Piti mennä ambulanssilla, kun eihän minusta ollut oikein vauvan kanssa viemään, ja matkaa kuitenki 45km.
Umpisuolen tulehdus, tänään leikattiin. Jos kaikki menee hyvin, niin huomenna ehkä pääsee onneksi jo kotiin :heart: Onni onnettomuudessa, että ehti ajoissa sairaalaan ettei ehtinyt puhjeta :x

Elbertin kanssa käytiin tänään neuvolassa:
Ikää 3vko 5pvä
Paino 4160 (syntymästä +1280g)
Pituus 53,8cm (+3,8cm)
Pipo 38,3cm (+3,3cm)

Viimeksi käytiin 10 päivää sitten ja siitä painoa tullut 630g.

Nyt oltiin ekaa kertaa siellä uudessa neuvolassa, tilatkin oli muutes uudet kun tk:ssa tehtiin/tehdään remonttia! Aivan ihana täti oli se terveydenhoitaja :) Kysyi sellaistakin, että mitä toiveita MINULLA on neuvolan suhteen :O Pyrkivät niitä parhaansa mukaan kuulema täyttämään. Yllätyin ihan täysin, ei multa ole koskaan ennen sellaista kyselty julkisen puolen palveluissa... Ja tosi kivasti hänellä oli aikaa jutella ja kuunnella, oltiin yli tunti siellä (ja sen jälkeen tisuteltiin 45min. odotushuoneessa) tunsi tosiaan olleensa tervetullut sinne.

Ja kyllähän tuon huomaa päivittäin, miten poju kasvaa ja kehittyy :heart: Ihana kerrassaan :D :heart: :heart: Ne vaatteet, jotka 2vkoa sitten olivat ihan liian isoja, ovat nyt sopivia ja alkavat jäädä nuo 50senttiset jo pieniksi kohta. Toivottavasti niille tulee vielä käyttäjiä :)

Ihana seurata miten oma lapsi oppii uutta :heart: Nostelee päätään, heittelee valloittavia hymyjä ja juttelee hymynaama kuvalle...

Aika pitkälti meillä menee päivät tisutteluun ja sylittelyyn, ei paljon muuta saa tehtyä enää nyt kun isukin isyysloma loppui :/ Mutta oon ajatellut niin että se mitä ei ehdi, ei tarvitsekaan, tärkeintä on kuitenkin olla pienen kanssa kun tarvii äitiä, syliä ja tissiä :heart: =)
On se vaan niin ihana kun on nyt tässä, pitkän odotuksen ja toivomisen jälkeen. Meinaa ihan sydän pakahtua!! :D
Ja tää syli-vaihe on sit niin pian oho kuitenkin, kohta vauva on jo niin "iso" että kiinnostuu niin paljon kaikesta muusta, eikä malta enää samalla tavalla sylissä loikoilla. Tosin sitten se aika taitaa mennä siihen, kun vahdit konttailevan vauvan perässä, ettei työnnä sormiaan mihinkään kiellettyyn, eikä laita suuhunsa sopimatonta, eikä kiipeile kirjahyllyyn jne. jne. Ja kohtahan nää jo lähteekin yläasteelle, ja sitten sitä vahtimista vasta riittääkin :LOL:


Vauvelihaave & Elbert 3vko5pvä
 
Meille tulee ristiäisiin 20 ihmistä, eli kummit perheineen, isovanhemmat ja molempien veljet perheineen.

Taas on päivä mennyt vain muiden asioita hoidellessa. Itse olen häthätää ehtinyt seisaaltaan yhdellä kädellä heittään jotain sapuskaa huiviin. Kaikki aika mitä pikku neiti ei ole huutanut syliä tai tissiä on mennyt vanhempien lasten kouluasioihin ja miehen reissun järkkäämisiin. Tuntu niin turhauttavalta siinä yhdelllä kädellä huutavaa vauvaa kannatellessa, toisella ruokaa keittäesä, lapsia läksynteossa autellen vielä auttaa miestä pakkaamisessa kun ei osannu päättää mitä reissuun tarvii ottaa mukaan. :headwall: Vihdoin oon saanu tuon perheen hiljenemään ja kirjapinon päällystettyä, ja on aikaa tulla koneelle. On jotenkin käynyt voimien päälle tuo pikkuneidin jatkuva itku ja tissillä roikkuminen. Tuntuu siltä että ei oo aikaa noille isommille lapsille. Ilmeisesti mahavaivat alkaa vaivata pahemman kerran. Relaa on annettu heti alusta lähtien ja cuplatonitkin on käytössä ollu jo viikon verran. Tuntuu vain siltä että mikään ei auta tuohon huutoon. Ja jos historia toistaa itseään, johtuupi nuo vaivat taas maitoallergiasta :/ Olin jo niin ehtinyt tuulettaa että nyt säilyttiin siltä vaivalta kun ollaan jo näinkin pitkällä ilman oireita.

Meillä Jekovit aiheuttaa muuten allergia oireita iholla. Yksi tippa riittää jo rikkomaan takapuolen ihon! Nyt on kaks kertaa kokeiltu samoin seurauksin ja tänään kävin ostamassa Deetippoja, toivottavasti ne sopii. Neuvolan täti kun jo mietti että voiko d-vitamiinille olla allerginen vai aiheuttaako joku aineosa allergiaa. No huomiseksi tätsy on varmaan asian selvittäny kun mennään ensimmäiselle neuvola reissulle. :D

Mutta nyt nukkumaan että ehtii hetken uinahtaa tänä yönä!

Maria & laiturintolppa 4 vk 2 pv
 
lopultakin saatiin netti auki. ajattelin kirjotella synnytyskertomusta:

rv 40+3
yöllä heräsin 03.30 supistuksiin, käveleskelin ympäsi kämppää ja mietin pitäskö herättää mies vai onko nämä vaan jotain harjotussupistuksia. (mulla ei ollu aikasemmin vielä supistellu kertaakaan) neljän aikoihin alkoi lapsivesi lorahdella housuihin (ensin luulin että pissat meni housuun). kahdesti vaihtoin pikkarit ja päätin herättää miehen. soitin synnärille vielä varalta ja käskivät tulla sinne.
05.05 oltiin sairaalassa, supistukset tuli 3-4 minuutin välein ja paikat oli 5cm auki. vastaanottohuoneessa oltiin seittemään asti ja sitten päästiin saliin. oltiin pitkään miehen kans kahestaan kun toisessa salissa oli menossa synnytys. eivätkä kerenneet laittamaan puudutusta sillon kun olisin halunnu. sitten kun kätilö tuli, paikat oli auki 7-8cm. anestesialääkäriä odotellessa hengittelin ilokaasua ja mies hiero selkää supistusten aikana.
olisin halunnu epiduraalin, mutta kätilö sanoi ettei sitä keretä enää laittamaan niin sain minispinaalin. se oli tosi hyvä sen aikaa kun sitä kesti. supistuksia en tuntenu lainkaan ja meinasin nukahtaa.
ponnistusvaihe kesti melkein 2 tuntia ja oli kivulias. puudutteen vaikutus kerkesi loppua enkä saanu lisää mitään kipulääkettä. lopussa jouduttiin kuhtumaan lääkäri kun poika ei alkanu syntyä ja mulla oli voimat ihan lopussa. oli tuskallista outella lääkäriä kun ei saanu ponnistaa, siinä yritin läähättää.
lääkäri päätti auttaa pojan tuloa imukupilla, mutta se irtosi. lopussa se otti avuksi pihdit ja otti pojan niitten avulla maailmaan. ukkeli olikin isompi mitä arvioitiin 4060g ja 53cm, arvio oli 3,5kg. synnytys kesti n.7,5h.
sain 2. asteen repeämät ja väliliha jouvuttiin myös leikkaamaan. verta menetin ja joutuvat laittamaan 2*2 yksikköä. yritin nousta synnytyksen jälkeen ylös, mutta silmissä pimeni kertaheitolla. onneksi mies piteli kokoajan kiinni.
nyt alkaa jo pystyä istumaan, mutta ei pitkiä aikoja.

ei jäänyt kuitenkaan kammoa vaan tulen varmasti synnyttämään uudelleen. on sen palkinto kyllä kaiken kivun arvoinen.

hapsiainen & ukkeli 2vko 5pv
 
ristiäisistä oli puhetta. meillä ne on 22.9. vieraita tulee n. 15hlö, kummanki vanhemmat, isovanhemmat ja sisarukset perheineen. nimestä ei oo vielä mitään tietoa, kävin eilen hakemassa nimikirjoja kirjastosta. pitäs ruveta niitä selailemaan kuhan kerkeää.
 
Meillä ristiäiset on syyskuun puolessa välissä ja vieraita tulee 16.

Disflatylit ovat alkaneet auttaa!!! :D Viime yönä ei ähisty ja itkeskelty, vaan pierut paukkuivat mukavasti ilman kitinöitä. Tänään nostettiin Devitolin annos jo 2 tippaan ja seurauksia tässä odottelen. Toistaiseksi ei mitään vaikka tipat annoin jo 6 tuntia sitten. Jännittyneenä iltaa odotellessa...

Olen tänään koko päivän pikkumiehen kanssa kahdestaan. Miehellä alkoivat työt taas ja esikoinen on koulussa. Lähtivät sitten heti töistä ja koulusta kotiuduttua reissuun ja palaavat vasta illalla yhdeksän maissa. Jotenkin niin hassu olo kun ollaan ihan kaksisteen. Ja väsynyt. Poju söi puoli kahdeksalta ja jatkoi unia sen jälkeen. Itse olin muka niin pirteä, että nousin ylös tekemään kotihommia... No, kohta kömmin vauva kainalossa torkuille :D

Onkos teillä muilla käytössä rintareppua? Meillä otettiin eilen käyttöön. Välitön vaikutus on nähtävissä; kun pojun nostaa reppuun, silmät menevät samoin tein kiinni :LOL:

jossu ja poju 3 vko 4 pvää
 
Kirjottelin tänne tod. harvoin raskauden aikana mutt olen käynyt lukemassa joka päivä.

Minulla oli la 21.7 mutta minut käynnistettiin korkeen verenpaineen takia 25.7.
Synnytys kesti 12h ja Tyttö syntyi sitten 25.7 kl 21.45.
Tyttö painoi 3870g ja oli 50cm ja pipo36 ja vauva on meidän ensimmäinen lapsi.

Meillä on hyvin lähtenyt perheelämä käyntiin. Tyttö on hereillä aika paljon voi olla 4-6h yhteen soittoon hereillä ja nukkuu sitt 3h. yöllä nukkutaan 3-4h ja sitten syödään onneksi vain kerran yöllä. Meillä syödään rintaa + nania kun ei tyttö pysy tyytyväisenä pelkällä rinnalla. Tyttölle olen antanut jo 2 viikkoa cuplatonia kun on mahavaivoja ja kitisee iltasin. jekovitia olen antanut keskiviikosta lähtien ja maha on ollu vähän löysempi.

Meillä on ristiäiset 2.9 ja tyttön nimeksi tulee Vilma suvi-tuulia

no tyttö heräs pitää mennä

sanna ja tyttö 3vko ja 2pv
 
Ei vieläkään minkään sortin masuvaivaa :D Kuinkahan pian muutes tuo Devitolin aiheuttamat masuvaivat pitäisi tulla??? Tippojen ottamisesta on siis jo yli 9 tuntia, luulisi jo kipristelevän masussa jos meinaisi kipristellä???

Otin tuossa 1,5 tunnin unet vauvan kanssa ja hyvin nukutti :D

Vähän mietin jaksaisiko sitä lähteä toista kertaa vaunulenkille tänään. Kaupassa pitäisi käydä, mutta tuo tuuli arveluttaa. Sen verran lämmintä on meinaan ettei viitsisi takkia niskaan vetää, mutta niin kova tuuli et iskeeköhän rintatulehdus jos ilman takkia lähtee...???

Mites te muut ootte pukeutuneet ja oletteko suojanneet rinnat tuulelta ulkoillessa muutoin lämpimänä päivänä?
 
Jos kaikki kutsutut tulee ristiäisiin, olis 22 aikuista ja 2 lasta. Tuossa on jo mukana me vanhemmat, sit pappi ja kuvaaja (haluttiin erikseen, ettei tarvii kenenkään sukulaisen roikkua videokamera kourassa).
Ja ihan lähimmät vaan kutsuttu, mut minkäs teet kun on iso tämä lähipiiri :D Molempien vanhemmat, isovanhemmat sekä sisarukset perheineen. Kummeiksi tulee miehen sisko, mun toinen pikkusisko ja mun isosisko sekä hänen miehensä.

Tänään tuli ne servetit, olivat tosi ihanat!! Suosittelen kyl sitä firmaa muillekin, jos johonkin juhliin tms. tarvii painettuja ruoka/kahvi servettejä.

Muuten nuo ristiäisjärjestelyt onkin sitten jääneet ihan olemattomiin :/ Ei tässä ole saanut mitään aikaiseksi muutenkaan, kun oltu vauvan kans kahdestaan ja hän on ollut niin syliä vailla. En raaski itkettää toista yhtään sen enempää kuin on pakko, eli wc-reissun ajan :ashamed: Eikä mun mielestä tuon ikäisen vielä tarviikkaan viihtyä yksikseen, poju näköjään tietää että vauvoilla on oikeus syliin ja tissiin :heart:

Noooh, jospa sitä ensi viikolla :whistle: Sisko tulee maanantaina auttamaan siivoamisessa ja leipomisessa. Tänään muistin että ne kukkakimputkin pitäis varmaan tilata tässä pikkuhiljaa, että saa sit sellaisista kukista mistä haluaa.

sanna84 TERVETULOA, tottakai mahtuu mukaan :) Ja paljon onnea vauvasta!! :flower: Päivitän sun tiedot etusivun listaan!

johantero Meillä olis rintareppu, saatiin mun serkulta lainaan, mutta ei oo vielä tullut käytettyä. Siinä ei oo mitään ohjeita mukana, ja en oikein oo tienny että voiko noin pienen siihen laittaa. Olis kyllä TODELLA iso apu, jos siinä viihtyisi, saisi tehtyä huomattavasti enemmän kuin yhdellä kädellä :saint:

Kantoliinakin on jäänyt ihan käyttämättä, jotenkin tuntuu niin vaikeilta ne sidonnat mitä netistä katselin :whistle: :| :ashamed:
Ja kokeneemmat hoi: käykö tollanen joustamaton liina edes vastasyntyneen kantamiseen?? :attn: Oon todellakin ihan avuton noitten liina- ja reppuasioiden kanssa :ashamed: ja siksi onkin tullut vaan jätettyä ne kaappiin lojumaan ja oon kantanut poikaa sylissä.

Mä en ole ulkoillessa suojannut rintoja mitenkään, kun on ollut niin lämpimiä päiviä. En tiedä lämmittääkö liivinsuojat, niitä joudun käyttää 2 päällekkäin, kun maitoa tiputtaa... Nyt en ole edes ehtinyt pumppailla. Mut ehkä tänään vielä, just sain keitettyä pumpun osat.

Mies ei vielä päässytkään tänään kotiin :'( Mutta toisaalta hyvässä hoidossahan hän siellä sairaalassa on ja apu lähellä jos tarvitsee :) Ikävä vaan on molemmilla jo kova :heart: Käytiin tänään katsomassa vauvan kanssa. Eilen kävin yksin, ja mun sisko oli vauvan kanssa sillä aikaa autossa. Tänään uskalsin ottaa pojan mukaan, kun samassa huoneessa ei ollut muita potilaita ja oli kysynyt hoitajalta niin koko osastolla ei ollu mitään tarttuvia infektioita tms.

Hei muuten te, joille tuli 2007 äitiyspakkaus, jokos olette tuhonneet sen hupaisan naisten kondomin? :LOL: Tuli vaan mieleen kun se tuli vastaan noissa pakkaustavaroissa kun vaatteita katselin :whistle:


Vauvelihaave & Elbert 3vko 6pvä
 
Meillä kans tuo perhepiiri on sen verran suuri, et oikein viralliseen tilaisuuteen on tulossa n.20 henkeä. Aateltiin sit, et jos illemmalla kutsui vielä kavereita ja muita sukulaisia käymään kahvilla. Mun piti käydä kans eilen tilaamassa kukat, mutta kuinkas sitten tuo muisti pettikään..No jos yrittäis huomenna uudestaan. :)

Se naisten kondomi oli kyllä aikas hupaisa..Tuhottu tuli kyllä juu, mutta ei siitä kyllä mitään apua ollut. Ehkä se vika oli käyttäjissä..tai sitten siinä on suunnitteluvirhe.

Meillä herra oli tänään päivällä hereillä vaikka kuinka kauan. Killitteli vaan kärryissä ja lattialla. Lattialla tehtiin taas kovasti kääntymisharjotuksia. Yritetty harjotella tutinkin käyttöä, herra ei vaan kauheasti välitä asiasta. Se vaan olisi kai hyvästä kielen kehitykselle..Se kun aina vaan ulkona.

t.mä ja Jomppe 1kk6pvä
 
Voi kun voi ihmislapsi olla suloinen!! :heart: :heart: Tuolla tuo nukkuu tyytyväisenä (nukahti taas tissille, siitä tainnut tulla tapa :) ) ja piereskelee unissaan :D
Ja miten hassulta tuntuu, että sitä voikin olla näin onnellinen jo pelkästään siitä, kun vauva saa kakan tehtyä ja pierut pöräyteltyä ulos :LOL: Välillä kun rassu ähisee ja kitisee ja itkeskelee kun ei ilma tule ulos :/

Auttaako rela-tipat siihen, vai pelkästään masuvaivoihin?? Voisiko joku ihana valaista mulle, että mitä eroa rela-tipoilla ja cuplatoneilla on??

 
Vauvelihaave Rela-tipat sisältävät maitohappobakteereja jotka tasapainottavat suoliston toimintaa. Cuplaton taasen pienentää suolistossa liikkuvia ilmakuplia, jolloin ilmavaivat vähenevät. Disflatyl vaikuttaa samalla tavalla kuin Cuplatonkin, ja lisäksi auttaa kaasuja imeytymään sekä poistumaan luonnollista tietä.

Meillä on taas tiheän imun kausi. Yölläkin syöty taas kahden tunnin välein. Hieman väsyttää, mutta otin aamupäivästä jo yhdet päiväunet ja iltasella on otettava kyllä ehdottomasti toiset.

Meillä on tasoittunut tuo valvominen, vauva on enää 15 min - 1 tunti hereillä kerrallaan ja sellaiset 4-5 jaksoa joista maksimissaan 2 on tuon tunnin verran. Ja yöllä ei olla hereillä enää lainkaan, vain syömisen ajan.
 
Tulin vaan pikaisesti ilmoittamaan et meille syntyi tyttö 7.8. Pienen mitat oli 3370g 51cm. Synnytys meni ihan hyvin.Kotona on sujunut hienosti. Tyttö syö ja nukkuu ja on tosi rauhallinen.Isosiskot on tosi innoissaan auttamassa hoitamisessa =)
Pitänee vaihtaa nimimerkkiä.. :heart:
Onnea vielä kaikille vauvan saaneille. Ihana lukea kaikkien kuulumisia.
5tytönäiti =)
 
Apuva... Siis tää ei voi olla totta.. Mitä mä teen... Neiti huomenna 7 viikkoa on nykyään niin tyytymätön hereillä ollessa kun vaan voi olla... Siis ei mitään tolkkua.. Yhtä huutoa melkein koko aika... Sylissä vaan pitäisi olla ja liikkeessä...

Nyt muutamana päivänä päivä nukkumiset kanssa ihan perseestä... Tänään nukkunut noin 3,5 tuntia päivällä, viime yönä 9 tuntia. Silloinkin söi 3 kertaa...

Eilen ei juuri enempää päivällä nukkunut...

Nyt hyviä vinkkejä kehiin....

Tä&Neiti melkein 7 viikkoa
 
Tänään käytiin Uudessakaarlepyyssä missä järjestettiin vanhanajanmarkkinat /kirppis. Tyttö nukkui tyytyväisenä 2h vaunuissa ja heräs kesken unien sitten kauheaan nälkään onneksi oli pullo mukana, tyttö nukahti liinaan sitten uudestaan ja reissu sujui hyvin.

Onks teillä muuten ollu kipee maha vielä tai paljon vuotoa? Mulla on ollu nyt perjantaista lähtien kipee maha ett panadolia on saanu syödä jos vielä jatkuu niin saan kyllä ottaa yhteyttä synnärille, vuotoa mulla on aika paljon vielä ja pyttyyn tulee välillä verenhyytymis klimppejä ?

Ens lauantaina meidän neiti on 1kk kyll aika menee nopeesti tuntuu siltä kun oltais eilen tultu kotiin synnäriltä :)

Niin meillä nyt olis ne ristiäiset sunnuntai 2.9 jos ei nyt pappille tuu mitään erikoista.Meille tulis noin 30-35 henkilöä.

Vauvelihaave Mistäs olit tilannu ne servetit? kuinka paljon tilasit ja mitä tuli maksamaan?

Kuinkas teillä on kilot lähtenny? Mulla tuli 20kg vaikka bmi korkee no iteä saa syyttää kun kaikkea panee suuhunsa :ashamed:
Mulla on Lähtenyt vaan 8kg pois ja herkuttelu on vain jatkunu samaan malliin
Voi kun sais otettua iteänsä niskasta :ashamed:
Syksyllä aloitan kyllä jumppassa kunhan se ei vie multa hengen :whistle:

Nyt pitää mennä kun tyttö on heräilemässä
Hyvää illanjatkoa kakkille

Sanna ja tyttö 3vko 3pv
 
Olit käyny tuolla kesämassujen puolella kyselemässä multa vinkkejä tyytymättömän vauvan kanssa. Aattelin kirjottaa sulle takas tänne puolen niin huomaat varmemmin.

Meillä siis kans vauveli tosi tyytymätön tapaus. Päivisin ei nuku kunnolla ja hereillä ollessa kätisee kaikenaikaa. Mikään ei tahdo auttaa, sylissäkään ei tahdo olla rauhassa vaan kiukkuaa siinäkin tai ainakin liikkeessä on kokoajan oltava. Valitettavasti minulta ei kyllä löydy vinkkiä vauvan rauhottamiseen, itsekin alan olla aika hukassa tämän kanssa. Vyöhyketerapiassa käytiin kolme kertaa, kun ajattelin vatsavaivaa olevan, mutta ei siitä oikein apua ollut. Kun edes tietäisi mikä vauvaa vaivaa niin helpottaisi kummasti! Nyt ajattelin kokeilla itse olla ilman maitotuotteita jonkin aikaa jos tuo tyytymättämyys kieliikin vaikka maito-allergiasta.

Kotihommat on aikalailla retuperällä, kun mitään ei pysty vauvan hereillä ollessa tekemään ja unien aikana ei ehdi ainakaan valmiiksi asti mitään tekemään, kun niin vähän aikaa aina nukkuu. Onneksi noi isoveljet on jo vähän isompia, en tajua mitä tekisin jos olis joku pari vuotias tossa vielä!

Auttaa en siis valitettavasti muuten osaa kuin olemalla kohtalotoveri, koitetaan jaksaa! :hug:

Teppana & Niilo 2kk 2vko
 
Joo, niin se vaan Vauvelihaave on, että kakasta ja paukuista tulee vauvan syntymän myötä iso juttu! Enää ei sen jälkeen ihmettele, miksi lapselliset aina ja joka paikassa siitä kakasta puhuu! Meillä ähkittiin ja kitistiin viime yönä neljästä asti. Ei syönyt vasta kun yhdeksältä, mutta vähän väliä valvottiin. Annoin Disflatyliakin yöllä, mutta musta tuntuu, ettei siitä suurta iloo ole meillä ollut. Yleensä olen antanut 2 x 10 tippaa päivässä. Mä annan sekä Disflatylit että Jekovitit suoraan suuhun.
Mullakin on liina edelleen käyttämättä. Kerran sitä kokeilin, mutta en ymmärtänyt miten noin pienen pään saa sillä tuettua... Täytys nyt kyllä perehtyä siihen oikeen kunnolla, kun meilläkin tuota masuvaivaa aika paljon on, joten vauva on melkosen paljon sylissä. Siinä pystyis sitten paremmin leikkiin esikoisen kanssakin, kun olis kädet vapaana. Surettaa välillä toinen, kun äitillä menee jo imetyksiinkin niin paljon aikaa. Tosin ihmeen hyvin on esikko tähän kaikkeen ainakin vielä suhtautunut.
Meille tulee ristiäisiin (1.9.) vaan isovanhemmat ja sisarukset (kummit sisältyy näihin). Kaikkiaan meitä on vaan 15 hlöä. Mulle sopii tällanen, että ristiäiset on vaan pienen porukan juhla. Siivous niissä eniten tosin rasittaa. Ei kiinnoistais yhtään se homma, ja on se aika vaikeetakin, kun vauva tosiaan syö tunnin parin välein ja siinä välissä vaatii sylissä oloakin paljon.
Mulla on raskauskiloja jäljellä ehkä 4. Harvat housut menee päälle, mahamakkaroita on sen verran. Ristiäisvaatteet sain onneks jo ostettua, ei menny vanhat mekot päälle. Tai ois yks menny, mutta se oli esikoisen ristiäisissä.
Oon yrittäny suojautua tolta kylmältä tuulelta jotenkin, ettei tulis sitä inhaa rintatulehdusta. Mutta vaikeeta se on, kun ulkona on kuitenkin muuten lämmintä. Ei kyllä uskalla tällasilla ilmoilla tuolla ulkosalla imettääkään. Tosin luulen, että mulla noi tulehdukset (esikoisen aikana) tuli siitä, että jostain syystä tissittely harveni ja rinnat pääsi pakkautuun. Näin kävi esim. ristiäisiä seuraavana päivänä. Tarkkana kannattaa olla!
Meillä mennään täysimetyksellä ja painoo on todellakin tullu hyvin. Eilen käytiin neuvolassa ja melkeen kilo oli tullu reilussa kahessa viikossa. Eli meillä siis tällaset mitat:
Paino 5440 g (+1275 g syntymäpainoon)
Pituus 57.8 cm (+5.3cm syntymäpituuteen)
Meillä ei 50-senttisille vaatteille ollu käyttöö, ja nyt käytetään 60-62 cm. On se niin hurjaa tuo pienen ihmisen kasvu...
Juu, mutta on tuo poika vaan niin ihana kaikista kitinöistä huolimatta... On niin mahtavaa kun hän hymyilee ja tapittelee sinisillä silmillään... Kun vaan muistais nauttia täysillä tästä ajasta...

Pauline ja poika 1 kk 1 vk
 
Mulla on jälkivuoto loppunu melkein kokonaan. Mietiskelin tuossa että kuinka kauan nuita ompeleita pitää suihkutella? synnäriltä lähdettäessä sanovat että joka vessassakäynnillä, mutta pitääkö vieläkin kun jälkivuoto tulee enää vähän?

onnea 4tytönäiti :flower:

hapsiainen & ukkeli 3vko
 
pollerolle
Heipä hei.Kokeilkaa vaan rohkeasti niitä kantoliinoja,kyllä sen vauvan oppii sinne laittamaan ja meidän neiti ainakin viihtyy siinä TODELLA hyvin.Trikooliina on pienelle vauvalle parempi kuin kudottu.Pienen harjoittelun jälkeen vauvan pääkin pysyy hyvin siellä liinan sisällä.Kantoliinakanavan sivuilta löytyy hyvät ohjeet.Meillä on tuttavien lapset vesirokossa ja tietenkin he kävivät meillä pari viikkoa sitten kylässä,nyt pelottaa että tarttuiko rokko meidän lapsiin.Ei oo kovin kiva jos vauva sairastuu vesirokkoon.Onko kenelläkään kokemusta vesirokko rokotteesta?Oon miettiny että pitäskö isommille lapsille ottaa rokote (jos eivät nyt sairastuneet)!Meillä menee oikein mukavasti,vauva syö yöllä kaksi kertaa, muuten nukkuu ja päivisin itkeskelee oikeastaan vain kun mahaan sattuu,pystyasennossa on paras olla,eli kantoliina on toisinaan kovassa käytössä(nyt kun ei ole enää älytön helle).

pollerolle ja neiti kohta 6vko
 
Onnittelut vauvan saaneille ja tervetuloa mukaan uusille! :wave:

Eilen oli sitten meillä kastajaiset. Meitä oli kaiken kaikkiaan 10 ja sitten no kaksi kastettavaa (isosisko siis kastettiin myös)
Ei kyllä mennyt ihan putkeen... :whistle: Kuten kerroinkin, niin meillä oli ongelmia saada kummeja. Nooh, siskopuoli oli toisena kummina ja toisena oli mun veljen tarkoitus olla, mutta mun velipä ei kuulukaan enää kirkkoon :headwall: Eipä oltu sitä ajateltu kun on kuitenkin kastettu ja riparinkin käynyt aikoinaan. Veljellä oli kuitenkin tyttöystävä mukana joka suostui pelastamaan tilanteen :hug:
Eipä tuossa muuten mitään, mutta sattui vaan olemaan ensimmäinen kerta kun ylipäänsä tavattiin ja ovat jopa ruhtinaalliset 2 kk seurustelleet... :snotty: Että saipa tyttö sitten saman tien KAKSI kummilasta. Mietti varmaan että pitikin lähteä! :LOL: Onneksi on todella mukava tyttö ja toivon mukaan pysyy pitkään tuon isoveikan matkassa! Olis kiva saada serkkuja näille meidän tenaville... :whistle: :D

Niin ja nimeksi poitsulle tuli: Amilio Angelo Jirkanpoika
Tytöllähän on nimenä jo kolme vuotta ollut Alissa Angelina Jirkantytär.
Nuo -poika ja -tytär loppuiset nimet ovat lähinnä sen takia, että emme ole naimisissa (vielä) ja lapsilla on minun sukunimeni (nimi on vain minun suvullani, tällä hetkellä meitä on peräti 6... )

Omasta painosta: Mulla tuli raskauskiloja 17 ja niistä vasta 7 lähtenyt. Mutta kun alkujaan niitä kiloja oli jo liikaa, niin olisi sellaiset reilu 20 kiloa pudotettavaa että mahtuisi taas noihin vaatteisiin... :ashamed: En oo tottunut olemaan näin iso ja on ihan kamala järkytys nähdä vaikka valokuvia itsestään, kun on aivan erilaine kuva itsestä omassa päässä...

vaan nyt pitää mennä syöttämään!

Mari ja Ami 1kk 2 pv

 
Täältä pika-pika-terveiset. Masuvaivat jatkuu.. kokeiltu cuplatonit, relat, mallasuutteet yms yms. Ite alan olla tosi väsynyt kun poika kitisee koko ajan. Ja sitten nää helteet vielä lisäks. Meidän asunnossa ollu jo monta viikko 28 astetta lämpötila. Ite olin sitten tässä vielä kaiken lisäks yli viikon kauheessa flunssassa. Kuumettakin oli melkeen 40 astetta. Sitkee tauti oli. Miehellä alkoi tänään työt eli nyt ollaan sitten kahestaan pojan kanssa.
Ristiäiset on ens lauantaina ja vieraita n.20. Pidetään mun vanhempien luona. Onneks..ei nimittäin millään jaksais tässä ruveta ite järjestelee. Mun äiti järkkää melkeen kaiken nyt sitten.
Neuvola oli perjantaina. Painoa pojalla nyt 4900g (syntymäpaino 3580g) ja pituutta 56,5cm (syntymäpituus 51cm). Pään ympärys 38cm (syntyessä 37cm).
Imetystä jatketaan. Välillä pitänyt antaa korviketta lisänä, varsinkin kun olin kipeenä, mutta pääasiassa rintamaito riittää. Tosin ite ei jaksais enää imettää, mutta yritän nyt vielä jonkun aikaa sinnitellä.
Mutta nyt taas kitinä alkoi..

Lotta ja poika 5½vko
 

Yhteistyössä