***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Viimeinen neuvolakäynti kasassa! JEI! 40+6

Pissa: puhdas
Verenpainee: 132/82 ja toinen mittaus 125/81
Paino: -1,9kg/vk. En vain luota enää tuohon painoon kun on ollut 3 viime kerralla eri puntarit.. Mutta siis yhteensä tullut nyt 18kg. huh huh.
Turvotus: -
Sf-mitta: 32
Sykkeet: 140, +
Liikkeet: ++
Tarjonta: Rt

Pää on kuulemma jo todella hyvin tuolla alhaalla, että kyllä sieltä ilmeisesti ollaankin tulossa joskus. Ja kun tuo sf-mittakin pienentynyt vähäsen.
Laittoi lähetteen TAYSsiin, joten aikaa odotellessa ja ennenkaikkea lähtöä odotellessa!

Lady Mamma, jostain muistelisin lukevani että ei mielellään viikonloppua vasten käynnistele, että mielummin sitten alkuviikosta. Mutta enpä sitten tiedä.. Kai se on ihan äidin ja vauvan voinnistakin kiinni.
Ja saa tosiaan nähdä onko TAYSsissa ruuhkaa, kun tuo vammala on "kesälomalla" että sinne ei pääse enää synnyttämään.
Esikoisen aikana sattui juuri olemana yksi sali vapana kun menin. Mikä tuuri oikeesti että ei tarvinnut käytävällä ponnistella.


SaaBas & Tyyne 40+6
 
Onnea taas vauvan saaneille! Teitä alkaakin olemaan jo paljon! Ihanaa! :flower:
Tsemppiä tositoimissa oleville!
Paljon suppareita niitä toivoville! Mutta älkää nyt kaikki lähtekö vielä laitokselle! En halua yksin täällä roikkua loppuaikaa! :LOL:
Täällä tuli eilen 38 viikkoa täyteen, jes! Se on mullakin ollut sellainen "rajapyykki", että sen jälkeen ollaan turvallisilla viikoilla ja nyt oikein nautin tästä raskaudesta kun ei tarvitse pelätä ennenaikaista syntymää. Sen kunniaksi ajateltiin lähteä huomenna päiväksi särkänniemeen, tyttöjen toiveesta. Mulla on vaan nuo liitoskivut niin pahat, että saas nähdä miten selviän reissusta. No, jos pahaksi äityvät, niin istuskelen ja mies saa juosta tyttöjen perässä. :D Delfinaariossa on kyllä pakko käydä itsekin.
Supisteluja täällä on joka päivä, mutta en usko että ne mitään ennakoi... Aika varma olen, että yli menee, mutta menkööt. Ei ole vielä yhtään sellainen olo että tahtoisin synnyttämään. Edellisestä synnytyksestä kun jäi aika huonot muistot... Toivottavasti tämä synnytys menee edes vähän helpommin.
Kovasti jännittää että kumpikohan tämä tulokas on, kun ei sitä tahdottu ultrassa tietää. Kiva arvailla. Kovasti on ollut erilaisia raskausoireita kun edellisissä, jotka siis tyttöjä... Mutta tyttöä itse veikkaan odottavani silti... Ja jotenkin kai toivonkin, kun olen niin "tottunut" tyttöihin, mutta on poikakin ihan yhtä tervetullut tietysti.
Muuten, te joilla on molempia, niin onko teillä ollut erilaiset odotusajat ja mitä selkeitä tyttö-poika oireita teillä on ollut? Tälläinen pieni galluppi loppuaikojen ratoksi, jos joku haluaa vastata... ;)
Neamma ja masukki 38+1:heart:
 
Tyttö-poika oireet Mulla on yksi molempia ja nyt pitäisi olla tulossa toinen poika. Itsellä on selvä ero näissä ollut. Maha tai lähinnä vyötärö hävisi tytöstä kokonaan, maha levisi jokasuuntaan, pojista taas vyötärö erottunut aivan lopussakin selvästi. Pahoinvointi pojista ollut aivan kauhea, tytöstä ei juuri lainkaan lievää kuvotusta lukuunottamatta. Myös väsymys ollut pojista pahempi. Turvotusta pojista ei ole ollut kuin hieman, tytöstä olin aivan turvoksissa viimeiset 10 viikkoa. Ulkonäkö muuten... Tytöstä tuli hirveästi finnejä, tukka rasvottui ja muutenkin kasvoja myöten olemus tosi turpean oloinen. Pojista taas tuntuu kasvot oikein hehkuvan ja hiukset kiiltävät. Myös kynnet ovat hyvässä kunnossa. Mutta niinhän sitä sanotaan, että tyttäret vievät äitinsä kauneuden :D.
Itsellä ollut siis tosi selvästi eroja ja kyllä järkyttyisin, jos tämä olisi tyttö...

Mua hirvittää se keskustelu nyt ihan tosiaan. Kai mä pelkään, että tuomitsevat mut ihan täysin, kun kuitenkin menen keskustelemaan ammattisisaren toiminnasta enimmäkseen. Toivottavasti osaavat asettautua munkin asemaan. Tekis mieli perua koko meno, mutta toisaalta toivon tästä olevan apua synnytykseen, joten ei auta kuin täristä vielä hetki...
 
neamma mulla on tyttö ja toinen tyttö masussa, toisaalta ollut erilaiset toisaalta samanlaiset odotusajat :D
kummastakaan ei suurempia pahoinvointeja, ekasta maistu kaikki makea kauheen hyvin, painoa tulikin 20kg, nyt ollu vähän maltillisempaa tuo makeansyönti, yks vaihe olikin et appelsiinit ja sitruunat oli ihan ykkösiä :)

häpyluu kipu oli ekasta ihan tajutonta viimiset viikot, nyt ollu enemmän muuta vaivaa, nivuset paukkuu ja ehkä enemmän sellanen yleinen hankala olo, vaikka painoa on tullut vähemmän.

(turhaakin turhempi) neuvolakäynti takana:

- 38+1
- paino 74,1, yht. reilu 11kg tullut.
- paineet hyvät.
- hemppaa ei otettu
- sf 32, sentin vähemmän ku viimeks
- vauva rt ja syke 150
- liikkeet ++

oli semmonen 5min pikavisiitti ja uuden ajan anto viikon päähän, ei mua haittais vaik ei sinne pääsis... ;)

viime yönä tuli yks kunnolla selkään ottava supistus, jäin sit oottaan toista mut ei sitä tainnu tulla kun nukahdin :D
 
Mun "tyttöraskaudet":
- Ei pahoinvointia
- närästystä ja paljon
- Ei turvotusta, ei iho-tai hiusongelmia
- linea negra selvänä navan alapuolella
- normaalit seksihalut
Siis tosi helpot raskaudet alusta loppuun. Ainoa oire tuo paha närästys.
Tämä raskaus:
- pahoinvointia ekat 3kk
- paljon hormoninäppyjä selässä raskauden puolivälissä
- kauhea makeanhimo (en muuten syö juuri koskaan makeaa)
- iso painonnousu, 20kg tähän mennessä. Edellisissä 8kg ja 9kg.
- tissit kasvaneet valtavasti ja kipeät
- käsivarret kuivuneet, en tiedä onko raskausoire, mutta luulen, koska ei koskaan ennen ole hilseilleet kuivuudesta.
- liitoskipuja, kolotusta
- EI närästystä!
- vähän turvotusta
- järkyttävä väsymys
- linea negra ihan haaleana navan ala-ja yläpuolella
- ei minkäänlaisia s haluja...
Eli varmaan kaikki muut raskausoireet, paitsi se närästys. Saas nähdä kumpi on tulossa...
Kiva kun knox ja marjutti vastasivat! Lisää olis kiva lukea, jos joku viitsii/jaksaa...
 
Onnea kaikille vauvautuneille!!:flower:

Itsellä on kiirettä pitänyt. Vieläkin olisi muuttokaaosta jäljellä, onneksi ei enää ihan niin pahaa!
Alkuviikon siskoni oli meillä käymässä, oli mukavaa kun oli päivisin seuraa pitkästä aikaa :)

Tänään olin neuvolassa, siellä kaikki ok. Muuton jälkeen minulla on ollut nuori terkkari, joka on hieman "pihalla". Tänään haettiin toinen terkkari mittaamaan sf-mittaa, kun oli muka kasvanut hirveästi.(Vanhassa neuvolassa oli jo laskussa ja mahakin on selvästi valahtanut alaspäin viime viikkoina.)
No, tämä toinen terkka sai ihan eri mitan ja enemmän tähän kyllä luotan, kun "omalla" oli mittanauha mielestäni tosi löysällä. Oma terkkari sanoi, ettei vauva ole kovin alhaalla, mutta tämä mittaamaankin tullut sanoi, että on tosi alhaalla. Niin sanottiin kyllä jo aiemmassa neuvolassa monta viikkoa sitten. Mielenkiintoista...;) Ja kuulemma tuntuu ihan normikokoiselta vaavilta.

Kyllähän tässä jo mielellään lähtisi tositoimiin.. Mutta yritän nyt ajatella, että menee vielä aikaa, että pysyisi pää kasassa;) Miehellä alkaa onneksi huomisen jälkeen loma.

Noh, tänään juhlitaan miehen kolmekymppisiä...Jotenkin olisin toivonut että Nappula syntyisi tänään:heart: mutta ei taida niin käydä...

Tsemppiä kaikille käynnistyksessä oleville ja sinne lähteville!

Hjannah&Nappula 39+2:heart:
 
Onnea vielä mun puolesta kaikille vauvan saaneille:flower:! Meitä olikin viime lauantaina aikamoinen joukko=)

Lady Mamma Kyllä varmasti supistukset tekevät omaa hiljaista työtään. Itsellä meinasi kyllä usko loppua kesken toisen valvotun yön jälkeen. Ehkä näin jälkikäteen ajatellen olisin ehkä voinut mennä sinne sairaalaan jo vähän aiemminkin. Nyt pääsin aika väsyneeseen ja nälkäiseen kuntoon ja ponnistusvaiheessa tuntui voimat loppuvan. Mutta kuten totesit, Tyksissä oli kova ruuhka ja tuntui siltä, ettei sinne uskalla mennä liian aikaisin. Vielä osastollakin jouduin vaihtamaan huoneesta toiseen kun koko ajan tuli lisää porukkaa sisään ja osa oli ylipaikoilla käytävässäkin.

Voimia loppumetreille! Sitä piti vielä kommentoida, että itelle tuli jo jotenkin sellanenkin olo, että en olis ees menossa synnyttämään. Ajattelin, että JOS vauva syntyy, eikä KUN vauva syntyy. Ehkä sitä suojelee itseään niin. Mutta kyllä ne vauvat sieltä ulos tulee!

Sinadrius ja poitsu 5 vrk
 
Valivalivalivali:ashamed:..Nyt ottaa todella koville tämä odotus..
Olisi helpompi kun ei olisi mitään "oloja".Supistaa paljon,välillä tosi kovasti.Alapää ihan tohjona kohta.
Eilinen vaunulenkkin neuvolaan oli niinkin hyödyllinen että nyt on joka paikka hiton kipeä.Jalkoihin koskee.Liitoskivut on kauheat.Vauvan liikeet sattuu.Alavatsa tosi kipeä.
Uudelleen synnyttäjillä kuullemma paikat joustaa paremmin,sen kyllä huomaa kun vauva tunkee päätä tuolla alapäässä.On siis jo "lähtö kuopissa"..PlaahPlaah.

Eilen illalla oli niin kipeä että taas muistui se synnytyskipu ja alkoi ehkä vähän pelottaakkin: /

No jotain positiivista.Tänään tuli meidän toinen sänky!.Nyt meillä on 2mx2m sänkyä:heart:

Odotusten erosta vastaan vaikka kaikki on tyttöjä:D

Ekassa odotuksessa ei pahemmin mielialan vaihteluita,ei kovaa närästystä,liitoskivut tosi pahat.Turvotusta paljon.maha leveä.ei pahemmin tehnyt seksiä mieli.herkkuja tasaisesti-Tyttö

Tokassa ihan kauheat mielialan vaihtelut.itkin,raivosin,huusin,kiukkusin.olin ihan kauhea,en tajua kuinka meidän suhde kesti sen:ashamed:.lihosin,söin herkkuja PALJON(silti meidän pienin vauva),turposin,närästi ihan hulluna alusta asti.siro mutta leveä maha-tyttö

Kolmonen oli alusta asti erilainen.Oli kokoajan hyvä olla,närästi paljon!,ei mielialat heitellyt,herkkuja en syönyt paljoa,maha iso ja leveä.Olin ihan satavarma että on poika,niin erilainen oli oli.Mutta tyttöhän se on:)

Nyt tämä nelonen.Vielä parempi olo kun kolmosesta!.Alusta asti olen tuntenut itseni kauniiksi,olo niin hyvä ettei ole tarvinnut turhasta kiukuta miehelle.EI närästystä kun vasta nyt vikoilla viikoilla.Kahvia olen pystynyt juomaan ekaa kertaa odotusaikana,herkkuja mennyt kohtalaisesti,maha ihan erilainen kun koskaan aiemmin se on edessä ja sirompi,Fyysisesti tämä ollut todella rankka odotus. Ja tyttö tulee taas :)

Eli mulla ollut kaikki odotukset erilaiset.Kolmessa odotuksessa oli paljon samaa mutta tämä neljäs on TÄYSIN eri mitä muut:)

Niin ja kaikki muut "vienyt kauneuden" niinkuin tytöistä sanotaan,paitsi tämä nelonen:).
 
Odotuksen eroista:
Esikoinen poika // Tämä veikattu tytöksi
- Ei ollut minkäänlaista pahoinvointia // Ei myöskään tästä ollut mitään.
- Esikoisesta selvä linea negra napaan asti // Tästä selvästi alhaalta rintoihin saakka.
- Loppu aikana oli turvotusta vähän // Tästä ei ole tullut ollenkaan.
- Naama pysyi puhtaana // Nyt naama onkin sitten kukkinut finnejä ja muita epäpuhtauksia täynnä alusta asti.
- Paino nousi n. 13kg // Nyt noussut n. 18kg.
- Seksihalut loppuun asti tallella // Tästä on vähentynyt.
- Alussa närästystä // Närästystä puolivälissä.
- Ei kolotuksia // Inhottava iskias kipu rv 30 alkaen..
- Ei mielialat vaihdellu, tai pinna ollut kireällä // Nyt oonkin sitten suuttunut tai menettänyt pinnan helpommin.
- Maha huomattavasti ylempänä kokoajan // Maha huomattavasti alempana heti.
- Maha kasvoi eteenpäin kuin pallo // Maha levinnyt inasen sivuillekkin, näkyy takaapäin.
- Kiinalainen kalenteri antoi pojan // Kiinalainen kalenteri antoi tyttö lupauksen.

Jotain eroa on siis ollut, hauska nähdä osuuko tuo kiinalainen kalenteri nyt nappiin.. :D

Saas nähdä miten käy.. Tänään on tuosta 2 asti supistellut muutaman kerran tuntiin, välillä ihan 10 min. välein tullut muutama. Josko johonkin johtais? Kuitenkin kun ihan tuntuvia on olleet. Kunhan ei nyt ihan 2-3 tuntiin tarvis lähteä kun mies lähti harrastelemaan puolen tunnin ajomatkan päähän. Ehkä jos yöllä?:confused::confused:

SaaBas & Tyyne 40+6
 
Onnea uusille vauvautuneille!

Tulin pikana ilmoittamaan, että meille syntyi suloinen tyttö maanantaina 11.7. rv 40+0, strategiset mitat 3945g 52cm.

Synnytys alkoi klo 1430 samaan tyyliin kuin esikoisesta: huomattavan kipeillä ja jomottavilla supistuksilla, joiden aikana pystyin kuitenkin kävelemään ja puuhailemaan normaalisti.

Klo 1500 supistukset voimistui nopeasti, 30 sekunnin pituisina niitä tuli viiden minuutin välein ja seuraavan tunnin aikana väli lyheni nopeasti 4-3 minuuttiin.

Klo 1700 lähdettiin sairaalaan, jossa olin 6cm auki. Siitä meidät ohjattiin suoraan synnytyssaliin, jossa tehtiin uusi tutkimus - olin 8cm auki.

Kätilö kutsui lääkärin laittamaan kohdunkaulapuudutetta ja kun lääkäri tuli, olin 9cm auki ja itkeä vollotin, ponnistusvaihe pelotti aika paljon. Seuraavaksi puhkaistiin kalvot ja lapsivesi oli vihreää. Vauvan päähän kiinnitettiin pinne, jolla pitattiin sykettä. En tässä vaiheessa tajunnut yhtään missä mennään. Välillä olin kyljelläni ja sitten taas selälläni ja kaikki kätilön ja lääkärin puheet kuului kuin jostain tynnyristä toisesta maailmasta. Parissa minuutissa olin kokonaan auki mutta jollain ihmeellä lääkäri sai vielä puudutteen tuikattua.

Klo 1750 sain alkaa ponnistaa ja klo 1805 syntyi 9 pisteen tyttö. Sain vauvan heti rinnalle ja vietettiin pari tuntia salissa toisiimme tutustuen. Selvisin yhdellä tikillä, ei episiotomiaa. Eilen kotiuduttiin ja tyttö on aivan ihana :heart:

Sukkasillaan ja pikku sukka 3vrk
 
meän lähikaupassa oli maraboun suklaalevyt tarjouksessa 2kpl/1e, ostin sit 4....... ;) 2 pakkasin sairaalalaukkuun ja yhen tuossa jo tuhosin!

toivottavasti lähtö tulis piakkoin et en ehi nuita eväitä syödä:whistle:

kävin tänään uimahallissa saunomassa kun mies ja esikko meni uimaan, oli viiminen kerta sen verran koville otti, jotenki sitä ei jaksa saunoa entiseen malliin.
siellä sitten pukuhuoneessa tuli semmonen olo et nyt menee veet mut ei menny, kumma lämmin tunne alapäähän.. :confused:

sen jälkeen kaupassa tuli nivusiin erikoinen olo, sitä ennen oli pistelly hurjasti kohdunsuulle (tiiätte ne sukkapuikko ja sähköiskukivut sinne.. :) )

mut ei tässä nyt taas ole mitenkään normaalista poikkeava olo, mies lähti kaverilleen saunomaan, lupasin ilmotella heti jos olossa tapahtuu jotain poikkeavaa :)

sukkasillaan onnea!!

mä jotenki niin odotan synnytystä! sitä et supistukset alkaa ja huomaa et kohta saadaan vauva.. :heart:
toisaalta vähän pelottaa ja jännittääkin, eihän se todellakaan kivutonta hommaa ole:|
 
Sukkasillaan Olipa rivakka avautuminen, kiitos synnytyskertomuksesta ja onnea tyttösestä! :heart:

Sinadrius Poikaonnittelut sinne! :heart:


Tää päivä on mennyt mulla ihan harakoille, puolilta päivin rupesi alapää kipuilemaan kaikesta liikkumisesta niin paljon etten ole voinut juuri muuta kuin maata ja sitäkin välillä aika tuskasesti :( Aivan hirveetä liitoskipua ja puukkovihlontaa, alamahakipua ja -polttelua jne. Isännällä lisäksi iltavuoro, jouduin häntä anelee kotiin kesken kaiken kun olin niin kipeä etten esikoisen perässä pysynyt ja hänelle ei sohvalla makaaminen ole ojelmanumeroista se ihan ensimmäinen mieluinen!
Onneksi miehellä oli sellanen päivä että pystyi lähtemään aiemmin ja päästi mut lepäämään.
Kyllä on jokainen askel ollut tänään liikaa mulle! :headwall:
...Ja hmm, kuinkas monta viikkoa tässä "hyvällä" säkällä vielä kärvistelläänkin jos oikeen vauva viihtyy mahassa, huokaus..

Tsemppiä muillekkin tuskailijoille!

jasmin ja aarre rv 37+4
 
Piitkä tauko ollut palstailussa, mutta jospa sitä nyt poikkeis :)

Meille syntyi Su 10.7.2011 klo.23:12 RV 37+1, pienen pieni poika 2895g & 49cm.
Lapsivedet meni la illalla 9.7. Sairaalassa poikettiin näytillä ja takas piti mennä su aamulla klo.9.
Klo. 11 alkoi supistukset
klo. 17 puhkastiin kalvot "uudelleen"
klo. 19 siirryttiin synnytyssaliin
klo. 22 epiduraali
klo. 23.11 alkoi ponnistusvaihe
klo. 23:12 syntyi pienen pieni, 9 pisteen poika, napanuora kahdesti kaulanympäri

Kotiin päästiin keskiviikkona, verensokereita seurattiin se 2vrk pienen syntymäpainon vuoksi.

Kotona sisarukset onneissaan pikkuveljestä :heart:

Lehdetönpuu ja pieni poika 4vrk
 
Täällä sita juodaan kahvia ja ja kellotetaan supistuksia :)

Muoks*
Eli ne supistukset mitkä siellä sittarissa illalla alko,alkoi voimistuu iltaa myöte,mutta tulivat harvakseltaan,ehkä kerran tunnissa.
Illalla (yöllä!!) aloin sitten tekee hiuksiin värinpoistoa ja vähän ennenku alotin alko tuntuun taas supistusta.
No ajattelin kumminkin että teen sen värin poiston.
Suihkussa tuli yks supistus.
Menin nukkuun,tai sitä yrittään, joskus kahen aikaan ja siinä tuli sitten jo pari supistusta joita en kellottanu enkä kellookaan katonu.
Eka "kova" supistus tuli kutakuinkin puoli kolmen aikaan.
Seuraava 02:45 03:00 ja nyt juuri tuli kun kello oli 03:05...
Katsotaan miten tää tästä jatkuu...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marja76 ja Neamma
Onnea lehdetönpuu:flower:

Täällä näyttäisi sadepäivä tulevan:).Eli ei varmaan tehdä tänään mitään(synnyttämään voisin lähteä;))
Mies lähti viemään nuorinta terveysasemalle,just kun ne lähti ovesta niin tuli yksi aika tosi kipeä supistus.Tuskimpa noita lisää tulee mutta olisi "hauska" odottaa täällä kauheilla supistuksilla kun ne jonottaa lääkärissä ja käy apteeksissa:D.(tuolla meidän terv.asemalla aina kauheat jonot).Ja töihin lähtee sen jälkeen.

Pystyykö muut nukkumaan selällään?.Mua sattuu alapäähän,tuntuu sellainen paine jos selällään nukun.Ja kyljellään täytyy tunkea jalkojen väliin päiväpeitto ja tyyny,muuten sattuu liitoksiin.Aikamoista säätöä tuo nukkuminen:D

Ja pitääkö niitä supistuksia kellottaa?.En oo ikinä kellottanut, eikä multa olla ikinä kyseltykkään että kuinka usein niitä tulee:confused:.Olen aina vaan soittanut sairaalaan Esim. että Nyt tulen sinne,sattuu sen verran,kuudelta alkoi. Ja siellä ollaan sanottu vaan että tervetuloa,vaikka aina ollut ruuhkaa.Kolmosesta kävi tuuri kun kerettiin sairaalaan niin 15min siitä tuli sulku päälle:).

Toivottavasti nenna pääsee nyt synnyttämään:)

Mutta uusi päivä uudet odotukset:D

MM ja itu 40+6 Tj 7!
 
Onnea kaikille taas!

En pysty selällään nukkumaan, huono olo tulee heti... Kyljellään sitten peittojen ja tyynyjen kanssa pulaten menee yöt. Lonkat ei vaan kestä lainkaan sitä asentoa, joten aina sellasia tunnin pätkiä ja sitten pakko liikkua, että asettuvat paikoilleen.

Mä en ole myöskään supistuksia koskaan kellottanut. Kyllä sen sitten huomaa muutenkin, kun väli lyhenee ja kipeytyvät. Taikka loppuvat, kuten useimmiten käy... Tokasta kysyivät, että kuinka tiheään supistaa ja silloin totesin, että lähes taukoamatta. Eipä kyselty sen tarkemmin :D.

Se eilinen keskustelu kätilön kanssa meni oikeastaan kuitenkin tosi hyvin. Oli todella mukava kätilö ja tosi hyvin saatiin käytyä toi edellinen synnytys ja sen ongelmat läpi, jotta ei samoja toistuisi. Katseli tosi tarkkaan noita edellisten synnytysten papereita siinä ja totesi, että mulla on kyllä todella suurentunut riski synnyttää syöksynä, etenkin jos vedet menee kotona. Alkoi tosiaan laskea, että tää 20 min matka sairaalaan on todennäköisesti liian pitkä. Maanantaiksi laittoi ajan lääkärille ja jos tarpeeksi auki ja muuten paikat kypsät puhkaistaan kalvot. Mä en itse mitään tippakäynnistystä suostunut ottamaan. Mä en jotenkin usko, että niitä kalvoja puhkaistaan, ei kai ne tuollaisesta syystä kuitenkaan, kun vauva voi hyvin. Sitä ennen on nyt ohjeistus, että aina sairaalaan näytille, jos tulee parikin kivuliaampaa supistusta peräkkäin. Haukku vielä meidän terkankin, että mut olis ehdottomasti pitänyt laittaa synnytystapakeskusteluun jo 10 viikkoa sitten, kun nyt tosiaan aika vähän tiukilla... Laittaa noottia eteenpäinkin tästä. Nyt vaan odotellaan maanantaita, vaikken kyllä tosiaan usko silloin mitään vielä tapahtuvankaan. Saapa tietää, mikä on tilanne nyt.

Knox ja Oliver 38+1
 
Meille syntyi eilen torstaina 14.7. (rv 39+4) terve tyttövauva. Mitat 49,5 cm ja 3535 g. Synnytys ei aluksi edennyt, sitten sitä piti vauhdittaa vauvan sydänäänten vuoksi. Syntymän jälkeen selvisi, että raukka oli saanut napanuoransa solmuun! Nyt ollaan perhehuoneessa, ihmetellään toisiamme ja opetellaan olemaan perhe<3
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! =)

Mäkin näen tänään pienokaisemme, jos en muuten niin ainakin ultrassa :) Eli yliaikaiskontrolli (41+4) tänään ja täytyy kyllä sanoa, että jännittää aikalailla. Viime yön sain onneksi nukuttua ja olin ihanan virkeä herättyäni. Miehen äiti kävi aamulla hakemassa esikoisen ja mennään sitten miehen kanssa kahdestaan sinne kontrolliin kuulemaan jatkosta. En usko että vielä käynnistelevät, mutta toivon että se sisätutkimus sais vauhtia tuohon synnytykseen. Ja jännittää tietty että onko vauvalla kaikki hyvin ja minkä kokoinen on...hui. Toivon koko sydämestäni että kaikki on hyvin. Vielä 3,5 tuntia odottelua...

Lady Mamma ja masuasukki 41+4
 
Mulla alkaa jo usko ja huumori loppua tähän töuhuun!!! Eilinen annettiin cytotekkia 4 puolikasta ja ei avautumista siitä 2 sentistä.. tänään sitte 3 kokonaista annetaan... Lääkäri kierti äsken ja oli vähän avautumista eiliseen!!!
 
Heippa kaikille ja ihan ensimmäiseksi suuren suuret onnittelut kaikille vauvaantuneille! Nyt alkaa jo olemaan sen verran paljon vauvoja syntynyt ettei ihan nopeasti pysty muistamaan että ketä kaikkia on jo onnitellut, joten siksi ryhmäonnittelu! :flower::flower::flower:

Mulla alkaa toi loppuraskauden turhautuminen tulemaan pikkuhiljaa... Eli se siitä positiivisuudesta :D! No ei vaiskaan, mutta tuntuu et tekeminen loppuu kesken ja sit on tylsää ja ajatukset pyörii vaan vauvassa ja synnytyksessä. Mähän pystyn kyllä kävelemään ja muuten liikkumaan vielä melko hyvin, mut kaikki kumartelu on jo melko vaikeeta (pituus 160cm ja SF 35) ja siks en pääse mustikkaan enkä jaksa enää kontata pesuhuoneen lattiaa puhtaaks jne. Eli tylsyys iskee kun on aina tottunut tekemään kaikkea ja paljon! No nyt on korvapuustit uunissa! =)

Edelleenkään ei pahemmin mitään tuntemuksia ole ollut, joten vauva taitaa viihtyä masussa ihan loppukuulle saakka!

Knox kiva että keskustelusta oli hyötyä. Toivottavasti saat kuitenkin sen mahd. luonnollisimman synnytyksen jota olet toivonutkin!

Tiinu ja Jäppinen 38+3
 

Yhteistyössä