***Heinäkuun Onnenhiput 2011 Heinäkuussa <3 MEIDÄN KUU!!!***

Näin täysin ulkopuolisena (tosin alusta asti ketjua lukeneena :)) täytyy tuohon TAYSin yliaikaiskontrolli-asiaan sen verran sanoa, että se on rv 41+5, ellei sitten juurikin nuo viikot tule täyteen viikonlopun/juhlapyhän tms. aikana (tai ei ole enää aikoja sille päivälle). Tietysti asiaan varmasti vaikuttaa sekin, onko raskaus sujunut normaalisti.

Itsellä sama la (8.7.) kuin sulla SaaBas, ja tein maanantaina (jolloin olin rv 40+3) neuvolassa selväksi, etten ole tulossa enää paikalle ilman vauvaa, niin ei antanut uutta aikaa vaan sanoi, että tekee lähetteen TAYSiin ja niin se tänään tuli postissa..aika siis 20.7. Ehkä siellä samana päivänä. ;) Tosin toivon, että vauva päättäisi syntyä ennen sitä..sekä itsellä että tietysti sinullakin. :)
 
Lady Mamma Mä muistelisin että kun esikoisen aikana tuli se lappunen kotiin niin se olis ollut 41+6. Jotenkin sellanen muistikuva on jäänyt.
Mutta nyt jos vaikka aika olis ens perjantaina jolloin olis rv 42, niin käynisteliskö ne sillon, vai käskiskö tulla maanantaina takaisin jolloin käynnisteltäis (jolloin olis siis jo 42+3)..
No toivotaan että noin pitkälle ei tarvi mennä :D

Missä päin muuten asustelet Lady Mamma?
Itse asustelen Hervannassa..

SaaBas & Tyyne 40+5
 
Meille syntyi sunnuntaina 10.7 pikkuinen prinsenssa. Painoa 3930g ja ptuus 50cm

Synnytys meni todella hyvin, loppu ei ihan elokuvista. Selvisin ilokaasulla 8cm asti. Sitten laitettiin kohdunsuuta katsomatta epi, ja menikin sitten tunto. Jouduttiin laittamaan supistukset tulemaan uudestaan oksitosiinilla. Ponnistusvaihe sujui hyvin, vaikkei ponnistuksen tarvetta ei oikein tullut, minä vaan ponnistelin. Tyttö syntyi käsi pään vierellä ja leikattiin eppari. Synnytyksen jälkeen kohtu ei supistanut ja suihkusin 3 litraa verta, joten jouduin kiirellisesti leikkaussaliin kaavintaan. Ja sain lisäverta, ja nyt vointi kohenemaan päin.

Tulen kertomaan tarkemmat tarinat myöhemmin. Nyt nautimme ekasta päivästä kotona.

keiju ja sohvi 3vrk
 
heips!

Tää lähtee huomen aamulla TYKSiin käynnistykseen! Sain kuulla siitä vasta pari tuntii sitten..hieman on paniikkia ilmassa :LOL:
Saa nähdä kuinka kauan käynnistely kestää. Taidan ottaa koneen ja netin mukaan osastolle. Nyt yritän vaan ottaa rennosti vikan illan (hah hah) ja käydä saunassa.
IIIIK! Mä en muuten vieläkään tajuu, että saan vauvan :headwall:

Mei-mei ja Isla 38+1
 
Onnea Keiju ja ihana kuva oli Niiskulla. :)

Nyt jännittää. Huomenna ois käynnistys edessä sillä vauvan painoarvio oli jo 4,3kg. Kasvutahti ollut huima ja katsoivat että on parempi käynnistää ennen kuin vauva kasvaa mahdottoman suureksi. Synnytys käynnistetään kalvot puhkaisemalla. On kuulemma suht "luonnollinen käynnistys" kun oon jo puoliksi auki ja kohdunsuu niin kypsä.

En oikein tiedä mitä ajattelis. Vaikka vauvaa on tässä kuukausi tolkulla odotettu ja käynnistämisen mahdollisuuskin on ollu tiedossa niin puskista tuli koko homma. :D

Tuittumuru ja Myrry 37+6 4,3kg :D
 
Niisku-Rouva Ihanan kuvan vauvoista oot laittanut! :heart: Tsemppiä kotiarkeen!

Keiju123 Onnittelut vauvasta! :heart:

mei-mei ja tuittumuru Paljon tsemppiä ja voimia huomiselle päivälle, toivottavasti molemmilla lähtee hyvin syntymään!

Täällä tavallinen päivä, ei mitään raportoitavaa :D

jasmin ja aarre rv 37+3
 
Kiva kuulla Niiskun synnytyskirjoitus:).ja muutenkin että kaikki hyvin.Ihan ylisöpöjä vauvoja:heart:

Onnea keijulle tytöstä!!:)

Voi jee tuittumuru,mun on päästävä kanssa synnyttämään niin voidaan törmätä naikkarilla!!:D.

Ja meimeilläkin tulee jännä yö!.

Mäkin haluun!!!.Tänään työnsin noi "pienet" tuplavaunuissa tosiaan neuvolaan (paljon ylämäkeä)
Ja sen jälkeen on kyllä ollut alavatsa kipeä ja supistellut.Mutta tätä samaa,ei näillä mitään synnytetä:headwall:
Painoa ei ollut tullut yhtään lisää.Kaikki muut jutut ok.Vauvan pää siellä lähtö kuopissa(pyh).Terkka oli ihan ihmeissään että menin sinne,oli kuullemma varma että olen jo synnyttänyt.Sf-mitta 34cm.viikossa kasvanut 1,5cm.

Yliaika kontrolli on viikolla 41+5.Eli ens torstaina.Siellä sitten katellaan käynnistys aikaa.Enmä kyllä niin pitkään ajatellut enää raskaana olla;)
(Mutta eräpäivä on siis 22pv)

Yöt menee ihan pieleen.Närästää niin että kurkku palaa ja niin kuuma ettei pysty nukkumaan.
Viime yö meni taas valvoessa,aamulla sitten kiva herätä lasten kanssa seittemältä: /.
Opettelin yöllä jopa kännykällä käyttämään nettiä:cool:.Pitää sitten palstalle päästä ilmottamaan kun vauva on syntynyt:D
 
Tuittumuru: käynnistävät, kun vaavi rupee oleen iso ja mun sokerit ei pysy enää aisoissa...

Tsemppiä muillekkin matkaan lähteville ! :wave:
Niin ja ennenkaikkea niille jotka jäävät vielä odottamaan ;)

mei-mei
 
Tänään oli viimeinen neuvola ja terkka varasi mulle yliaikaiskontrolliajan sairalaan perjantaille, epäili että saatetaan käynnistää jo perjantaina mutta mä en usko että ne heti rupeaa siellä käynnisteleen, laittaa varmaan ainakin viikonlopuks vielä kotiin. Jotenkin nyt rupesi jännittämään kun tietää että perjantaina jo voi jotain tapahtua Supistuksia ei edelleenkään ole tullut mutta häpyluu ja muutenkin alavatsa alkaa olla aika kipeänä. Tänään olen leikannut kaikki nurmikot ja kitkenyt kukkapenkkejä yms pihassa mutta eipä silläkään tunnu olevan mitään tehoa. Terkka käski seurata liikkeitä aamuin illoin ja harrastaa seksiä, joo kyllähän mä sen tiedän että spermassa on niitä aineita mitkä saattaa käynnistää synnytyksen, mutta ei tän vatsan ja kipujen kanssa ihan hirveesti noit sänkypuuhat enää kiinnosta. Huomenna täytyy yrittää laittaa kaikki loputkin tavarat kuntoon ja vähän siivoilla jos vaikka joutuu jäämäänkin sinne osastolle perjantaina. HUI!!!

Sannuli ja Nykerö 40+2
 
Onnea Keijulle! Mietinkin, että olet varmasti saanut jo pienen. Ja Pearl on varmasti jäänyt sille yliaikaiskontrollikeikalle :) Samana päivänä oli myös joku muu menossa Jyväskylään..kukahan se oli..

Täällä siis tänään poksutaan 41+0!! Ärsyttävää.. Huomenna jo Mikkeliin yliaikaiskontrolli edellisen section vuoksi ja osaksi siksi, kun ensi tiistai (joka olis ollut se 41+5) oli ihan täynnä. Mukavaa jo päästä sinne. Neuvolassa jäi eilen huolestuttamaan, kun vauvan syke oli ensin 120 molemmin puolin ja sit kun alkoi liikkuu niin 130.. mun mielestä aika vähän. Ei se terkkari olis edes sitä sanonut, mutta kysyin ekan kerran ite. En tiedä yhtään, paljonko on ennen ollut.. Laskin sit eilen doplerilla ite, niin sain koko ajan sellasta 136.. Kai se on ihan ok.

Mieskään ei suostu edes alaselkää hieromaan, sanoo vaan: kyllä se sieltä lähtee syntymään.. Hitto eikö vois edes yrittää jotain!! Syytän sitten, jos joudun käynnistykseen! :) Ärsytyskäyrä yläilmoissa.

Milja ja vaavi 41+0
 
Jipii! Nyt se on mullakin viikkoja täynnä 38, joten voin hiljalleen alkaa odotella syntymää. Ei sillä, että tässä mikään kiire olisi vielä, mutta tuntuu turvalliselta, jos synnytys käynnistyisi. Itselle tämä 38 on aina ollut se maaliviiva, että sinne ainakin olisi hyvä päästä. Ja nyt siellä taas ollaan, ihanaa.

Nenna Mulla oli ekan odotuksessa tuollaista usein supistellessa. Silloin epäilivät, että olisi johtunut matalasta verenpaineesta. Kannattaa varmaan kysellä polilta, jos jatkuu...

Tänään olisi se keskustelu edellisestä synnytyksestä... Vähän hirvittää mennä, en tiedä miksi.

Nyt aamu-ulkoilua lasten ja koiran kera =).

Knox ja Oliver 38+0
 
POKS 38+0 POKS

Toissa yö meni siis valvoessa selkäkipua ja alamahan jomostusta. Nyt eilen bongasin jo pari tuntia epäsäännöllisiä supistuksiakin. Tämä on mulla ihan outoa, sillä tähän asti mulla ei ole keltään kolmelta ole ollut yhtään ainutta supistusta ennen synnytystä. Kävin illalla vielä taapertamassa 6km lenkin, mutta eipä ne siitä kummentuneet. Noh pääasia, että tietää jotain olevan tapahtumassa! Yön sain nukuttua selkäkivuista huolimatta, kiitos kaurapussin! Mies alkaa oleen ihan hermona, kuulemma on ollut TOOOOSI PITKÄ RASKAUS...:D varmaan sekin tekee osansa, että ovat suunnitelleet kalareissua lappiin 11.8 viikonlopuks ja olen antanut lähtöluvan mikäli vauva on yli 2vko...:LOL:

Minttu-82 ja Ilmari 38+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Se siitä käynnistyksestä. Naistenklinikalla on sellaiset ruuhkat ettei sinne mahdu tänään. Huomenna uusi yritys ja oonkin listassa heti ekana. Ymmärtäähän sen kun ei mulla ole tässä hengen hätää ja odottamassa on supisteleviä äitejä. :)
 
Hei kaikille!

Edellisessä viestissä (viime lauantaina, viikkoja 40+6) tuskastelin, kun olin supistellut kovasti kaksi päivää, mutta synnytys ei ollut kunnolla päällä. Puoli tuntia viestin kirjoittamisesta räpsähtivät sitten lapsivedet lattialle ja helpottuneina suuntasimme synnyttämään.

Poika syntyi viisi tuntia laitokselle menosta lauantaina 9.7. klo 21.20. Hän on 53 cm pitkä ja painaa 3550 grammaa. Pipo oli 35,5 cm.

Kahden vuorokauden kotona kärvistelyn jälkeen olinkin siis jo melkein 7 cm auki. "Kivunlievityksenä" (no eipä ollut kovasti apua :LOL:) olin käyttänyt vain kuumaa suihkua ja hierontaa. Loppu avautumisvaihe meni ilokaasun ja lopulta helpottavan epiduraalin avulla. Mutta kirjoittelen joku päivä vielä tarkempia tarinoita.

Maitoa tulee tulvimalla ja poika syö ja puklaa innolla:heart:

Sinadrius ja poitsu 5 vrk
 
SaaBas, asustelen Ylöjärvellä. Kyllä neuvolan th arveli että saattais käynnistellä mulla jo huomenna rv 41+4, mutta itse en sitä kyllä usko. Tai no riippuu tosi paljon tietty tilanteesta että kuinka iso se vauva on ja onko kaikki muuten ok. Jospa vaikka se sisätutkimus käynnistäisi luonnollisesti, että ei tarttis lääkkein käynnistää.

Viime yönä tuli klo 3-5 säännöllisiä semi kipeitä supistuksian vajaan 10 min välein ja olin ihan varma että aamulla tulee lähtö, mutta klo 5 nukahdin ja siihen jäi supparitkin...pettymys oli taas suuri kun sen herättyäni tajusin. Nyt olen kuin mikäkin zombi...kun en nukkunut siihen viiteen mennessä silmänräpäystäkään...ja alavartalo on ihan hellänä kaikista niistä suppareista. On se kumma jos ei tuolla alhaalla ole mitään muutosta tapahtunut sitten viimeisen sisätutkimuksen, joka oli noin 4,5 vkoa sitten. Silloin kahdelle sormelle auki ja kanava lyhentynyt 1,5 cm.

Katsotaan nyt sit mitä huomenna sanovat. Jännittää tosi paljon. Onkohan Taysissakin nyt yhtä ruuhkaista kun monet ovat täällä kirjoitelleet että ainakin pk-seudun paikoissa on ja ilmeisesti Tyksissäkin? Enkä sitten tiedä käynnistävätkö viikonloppua vasten?

Tsemppiä kaikille joilla käynnistetään tai muuten ovat tositoimissa! Ja meille kaikille, jotka odottavat ja odottavat ja odottavat...

Lady Mamma ja masuasukki 41+3
 
Paljon Onnea Sinadrius pojasta!!! :flower:

Ihana kuulla vauvauutisia ja tuo viestisi luo uskoa, että tuolla alhaalla voi tapahtua jotain ns. pikkuhiljaa. Toivottavasti pitäisi minunkin kohdallani paikkaansa, kun on jo muutaman päivän supistellut säännöllisestikin välillä, mutta sitten mennyt ohi...nytkin taas alaselkä kipeänä ja supistus päällä.

Lady Mamma ja masuasukki 41+3
 

Yhteistyössä