Heinäkuun Hurmaajat Maaliskuussa (päivityspyynnöt yv:nä)

Alkuperäinen kirjoittaja susanna85:
Ja sit hei...
Onko muilla mahaan tullut karvoja? :ashamed:
Mun masu on ihan hirveen näkönen ku tuntuu että karvat kasvaa ku miehellä.. :D
No joo on tullut, ihan kiva, toivottavasti lähtee pois joskus :LOL: Mulla on kans ne Emmaljungan city cross-yhdistelmät pehmeällä kantokopalla ja jalkapeitteellä, hoitolaukkua ei ole vielä ostettu..mietin mahdanko tarvita sitä!

 
Hoitolaukusta sen verran että mä ainakin ajattelin ainakin jonkinlaisen hankkia.. Ajattelin että jos en ihan oikeaa hoitolaukkua (on niin hirveen hintasia), niin ainakin ostasin olkalaukun johon sitten ompelisin ite nepit tai tarrat jotta saan sen kiinni tohon aisaan.

Meillä on tarkotuksena pitää näitä citycrosseja pitkään, eli ostettiin uutena just sen takia että sitten kestäisi myös tulevilla lapsilla. Tosi kiva kuulla että jollaki on säilynyt jo useamman vuoden!!!
Ja zeenah... HUomenna heti sitten 4d uutisia kertomaan, meillä on se tasan 2 viikon kuluttua ja jännittää ihan mielettömästi että tuleeko ns hukkareissu kuvien suhteen. Tottahan on ihana sitten nähdä että kaikki rakenteet on kunnossa, mutta hirveesti haluisin nähdä vauvan kasvot kun kerta rakenneultrassa ei nähty ku selkä.. :)
 
hei vaan heinämammat!

kiitos kirppisinfosta!! tulee varmaan jollakin kirppiksellä sitten pyörähdettyä, kun saadaan "retki" aikaiseksi... :p

joutuuko kukaan muu syömään rautaa, obsidania?? kun oon ihmetelly kun maha on tosi kipee ollu jo monta päivää, ja sit vasta hokasin että olen viime viikon torstaina alottanut sitä syömään, että sehän voi aiheuttaa vatsakipua...? näin haluun ainakin uskoo, että se siitä johtuu. nimittäin on takana sellanen kauhee tapaus, kun mun ystävä meni raskausaikanaan lääkäriin kovien vatsakipujen takia, ja häneltä löytyikin sitten syöpä. joutui synnyttämään kuolleen lapsen ja itse menehtyi pari kk myöhemmin. noh, tämä on varmaan melko harvinaista, mutta tuoreessa muistissa kuitenkin. :ashamed: :'(

työmotivaatio NOLLA!!!! :LOL:

4D ultra varattu, ja se on sitten vasta huhtikuun lopulla...piinaavaa odotusta... :headwall: ;)


22+2 :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pai80:
Nopeast neuvolakuulumset.
Verenpaineet about samoissa ku ennenkin, ehkä vähän kohollaan.
Vauvan sydän 156 ja ihan hirmuset touhut ja potkimset ku ääniä kuunneltiin.
Painoa mulle tullut lisää 1050 g / vko. Ihan liikaa siis. Nyt on alusta asti tullut 8 kg ja se on aika paljon mun kokoselle ihmiselle. Myönnetään; herkuteltu on ja liikunta jääny vähälle.
Milläs tuota painon nousua voisi hillitä ? Onko jollain hyväksi havaittuja vinkkejä ?
Eli kaikki muuten ok, paitsi tuo paino jäi itseäni vaivaamaan.
Mulla on auttanut säännölliset syömisajat ja se että en ole herkutellut,olen vaihtanut karkit kurkkuun ja porkkanaan ja työliikunnan lisäksi olen käynyt ainakin kerran viikossa reippaalla lenkillä.Arkipäivänä syön aamupalaa klo 5,töissä 8-10 aikaa jugurtin ja hedelmän,noin 12 aikaan jotain lämmintä,välipala 14-15,17 lämmin ruoka ja iltapala 20 aikaan.
Näillä eväillä on menty ja paino ei ole noussut,mulla alkupainoa ihan omiksi tarpeiksi. :ashamed:
 
Terkkuja Miamista mammat! :wave:

Täällä on kärtsätty nahkaa ja shoppailtu nyt useampi päivä. Mentiin eilen ihan sekaisin outlet ostarilla kun yhdessä vauvanvaateliikkeessä oli 25-70% alennus kaikesta. Ostettiin sitten pari mekkoa, 6 paria sukkia, 8 bodya, 4 housut, potkuhousut ja pari paitaa vauvalle yhteensä 40?. :heart: Tässä on sellanen pieni riski, että jos meidän vauva (against all odds) paljastuukin pojaksi, niin se pitää sitten mekkoja ja vaaleenpunaisia bodejä. :D Tai sitten voin myydä edullisesti kasan tytön vaatteita jollekin...

Tulin tähän koneelle aamun alkajaisiksi suunnitteleen päivän ohjelmaa, joten nyt menoksi. Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Olivia & Vauveli 23+2
 
Sokerishow Mua ei mitenkään jännitä se sokerirasitus, eikä sen tulokset - ainakaan vielä (joskin vihaan sitä, kun otetaan verinäyte sormenpäästä, viimeks tehty joskus yläasteella eli 15 vuotta sitten - toivon että se napsastaan kyynärtaipeesta kuten perusverikoe). Aion ottaa koko homman ilmaisena spa-hoitona :LOL: Ainakin Helsingin mittausasemalla oli venailuhuone, jossa sai kuulemma makoilla isojen tyynyjen keskellä ja mielettömästi upouusia naistenlehtiä kuulemma :D Odotan samaa kohtelua. Ja ei se juoma nyt niiiin pahaa voi olla.

Synnytys Jännää, ettei synnytys jännitä vielä ollenkaan. Enemmän jännittää se, kun se lapsi on olemassa ja pitäis keksiä, että miten sen kaa eletään ja miten sitä hoidetaan =) Mutta varmaan se synnäilypelkokin vielä tulee. Mä en edes osaa sanoa, millainen kipukynnys mulla on, koska mua ei oo ikinä sattunut! :D Tai siis: ei oo koskaan katkennut mikään raaja tai edes venähtänyt mikään jäsen, ei oo ollu kamalia pääkipuja tai menkkakipuja tai mittää. Mun äiti aina sanoo, että jos on kokenut yhdenkin migreenin elämässään, synnytys on lastenleikkiä :p No, ajattelen samalla logiikalla että jos on ollut helvetin ahdistunut ja kärsinyt paniikkikohtauksista, ei se synnyttäminen voi pahempaa olla. Saa nähdä, kuinka pitkälle tällä reippaalla asenteella pötkitään..

Karvat
Joo! Voi herrajjumala! Mä oon karvanen yksilö muutenkin, mutta nyt koko vatsa on tosiaan ihan peittynyt sellasella untuvakarvalla. Eilen makoilin sohvalla illalla maha paljaana ja oli semmonen "pakkassähköinen" ilma, miljoona mahakarvaa sojotti suoraan kohti kattoa :LOL: Miestäkin hieman huvitti. Myös rintojen väliin ja muualle on ilmestynyt sama turkki. Kai keho koittaa suojella lasta ja lämmittää sitä.. Liikkistä sinänsä!

Lääkärikäynnit Mulla ei oo ollut koko raskauden aikana yhtäkään lääkärikäyntiä, ensi kuussa kai pitäisi olla joku viiden minuutin ronklaustutkimus.. Ei täällä turhaan ainakaan pidä missään spesialisteilla rampata näköjään. Luulin, että meininki ois ihan toinen. Mutta ei oo ollu mitään ongelmiakaan joten en oo osannut kaivatakaan.

Nyt pak-ko koittaa tehä vähän töitä, heippis leidit!

kardemummma & Sulo 24+1
 
Hihii, miuta nauratti tein karvakeskustelu. Mulla ei oo masussa karvoja,mutta tsiisus tätä viidakkoa säärissä,kainalossa tai puhumattakaan alapään pöheiköstä :x :x :x Sellasta tuppoa kasvaa, meistä kans miehestä hupaisaa mutta itellä meinaa välillä tulla itku kun saa sheivata parin päivän välein urakalla :D

Lääkäreistä.. mulla oli rv. 8 eka tarkastus, sitten välissä on pari sisätutkimusta tehty ongelmien vuoksi (rv 12 ja rv 20), varsinainen keskiraskauden tarkastus olisi 26-28 viikoilla,kun jaksas varata sen ajan jo....
 
Karvakeskusteluun.... Mie olen muutenkii ku joku metsänpeikko ja pahentuntu on vain entisestään..Meillä sentään miehellä älliä sen verran, että pysyy hiljaa..vois muuten olla nenä uusissa :LOL:

Lääkäristä....Miula ei neuvolan puolelta varsinaisesti ole yhtään lääkäriä ollut... rv 8 kävin siinä alkuraskauden ultrassa yksityisellä ja siinä samassa tutkimus, rv 12 oli ultra alakautta ni siinä nopeesti kopas, rv 16 piti käydä näytillä ku tulehdusta oli ja rv 20 mankumalla pääsin tilanteen tarkistuttamaan..Että kyllä tässä lääkärillä on käyty, mutta varsinainen eka lääkäri onkin vasta rv 28-30

 
No niin.. Nyt voi taas hetkeksi huokaista (ehkä) kun on käyty siä rakenneultrassa tänään! Kaikki ultraajan mukaan tosi hyvin :heart: Nyt taas tajusin että turhaan stressasin ja sain vatsani kipeäksi..mutta minkä sitä huolilleen voi..mutta mitä se lapsesta murehtiminen on sitten myöhemmin ku se on nyt jo tämmöstä!!

Voi että teidän karvakeskustelua :LOL: Mutta yhdyn siihen..vatsaan on alkanut ilmestymään ylimääräistä karvoitusta,mutta onneksi ei ainakaan vielä mitään tod mustaa pehkoa!! :eek:

edi10 & vaavi 20+4
 
Iiks, huomenna ois rakenneultra iltapäivällä! Sattuu olemaan just pidennetty työpäivä, luulin et on normi päivä et voin mennä ultraan työpäivän jälkeen omissa vaatteissa, mut nyt sit täytyy kai mennä työvaatteissa ultraan kesken työpäivää, kiva homma. No eipä mahda mitään. Huomenna siis ultra kuulumisia eli en ehdi 2h sisään niitä kertomaan kun on pidempi työpäivä.

äippä-77+möhis 20+3
 
Karvakeskustelut :LOL: Hih, kiva näin aamulla lueskella kun muutenkin pikkasen pönttö sekasin olo :D Täällä en oo huomannu karvojen lisääntynyttä kasvua... Mahaan taitaa vaan tulla reilusti noit raskausarpia, vaikka olenkin joka ilta ruvennu rasvaan mahaa. Mitä rasvoja mammat käyttää raskausarpien ehkäisyyn? Mulla on tossa ollu vaan tavan perusrasvaa, esim. Ceralania. Tahtoo noita rasvoja olla kotosalla joka lähtöön, kun oon tällanen melkein atoopikko, niin joutuu rasvaan muutenkin...

Yöllä tuli tovi valvottua, nyt oli vaan alaselkäkipu joka piti valveilla... kurjuus. Onneksi on huomenna se lääkäri! Pelottaa vaan valmiiksi, että mitenkähän loppuajasta, jos oikeesti tuo alaselkä äityy kipeeksi. Nii miten sitä sitten könkätään eteenpäin...

retuli ja Önni-poika poks poks eli 22+0 :heart:
 
rasvoista mulla on käytössä ollut tollanen jättipurkki erisan:in kosteusemulsiota, se ainakin on pitäny koko kropan ihon suihkun ja saunan jälkeen pehmeenä ja ei oi tarvinu lotrata puoltapurkkia kerralla vaikka iho onkin kuiva aina pesun jälkeen. eilen saunasta tulon jälkeen alko masua kutittaa niin pirusti suihkussa,kasvaa siis kun nahka venyy..:D toi purkki on kyl ihan just loppu eli pitää ostaa uus samanlainen tai sit kokeilla jotain toista jos joku osasi suositella.. ;) rasvasta en aio maksaa monia kymppejä,toi edellinen oli muistaakseni vähä yli 5e ja kokoonsa nähden ihan käypä hinta. en usko siihen ettäkö jollain kalliilla rasvalla tulisi vähemmän arpia,mun iho on muutenkin sellanen että raskauasarvet syntyy todella helposti joten otan ne vastaan sellasena kun tulee.

viellä pitäis jaksaa odottaa muutama yö että pääsee perjantaina sinne rakenneultraan..:)

ps. kaveri sai poikavauvan tänä aamuna,huomenna ihastelemaan pikkuruista <3
 
Rasvakeskusteluun: mie en käytä tällä hetkellä mitään rasvoja. Aiemmin käytin ja huomasin, että minun raskausarvet ei niistä miksikään muuttuneet. Lähinnä itselle tuli vaan hyvä mieli :) Ajan kanssa ne on sitten haalenneet ja vaalenneet tullakseen taas esiin seuraavan raskauden aikana.

Äsken kävin lääkärissä ja mun pisutulehdus ei ollutkaan pisutulehdus. Jouduin jäämään saikulle loppuviikoksi supistelujen :eek: vuoksi. Nyt sitten pitää lepäillä ja ottaa rennosti. Pieni kuitenkin liikkuu tosi paljon- sekin voi aiheuttaa näitä jatkuvia kiristäviä ja puristavia suppareita samoin stressi. Meidän perheessä vaan tautikierre jatkuu ja tänään äidiltäni leikataan syöpä (syviä huokauksia). Mikään ei voi enää pilata tätä pilalle mennyttä päivää.

T: vatsakas jne.

 
:hug: vatsakkaalle! Onpa murheellinen päivä, toivottavasti äitisi leikkaus sujuu hyvin kuitenkin!

Rasvoista, niitä arpia tulee, rasvas tai ei, se taitaa olla enemmän ihotyypistä kiinni. Eli en varsinaisesti rasvaa,mutta perusrasvaa atoopikkona käytän.

huomenna uä... :eek:
 
Vatsakkaalle paljon keväisiä auringonsäteitä! Toivottavasti äitisi leikkaus menee hyvin ja tauti saadaan kuriin.

Neuvolakuulumisia: painoa tullut nyt kaikkiaan 4kg, pissa puhdas, verenpaineet ok lukemissa, vaikka yö menikin pyöriessä, Hb noussut 130:een ja sydänäänet molemmilla vaihtelevat. Kelan paprut sain.

Viime yönä minulle iski iskiasvaiva ja koko yö meni asentoa hakiessa. Aamulla nousin keittämään teetä kuuden jälestä ja itkuhan se tuli, kun niin väsytti ja suututti. Jos tämä alkaa jo nyt, mitä se mahtaakaan olla 10 viikon kuluttua.

Sain tänään taas opintoja hitusen eteenpäin, kandintutkinto olis kohta valmis =)

POKS 24+0!!!
 
:hug: vatsakas ja liplatus

Vatsa on karvainen, sellaista untuvaa, johtuuko sitten tuosta vauvan sukupuolesta?

Perusrasvoja käytän silloin tällöin, jos iho kutiaa. Raskausarpia ei ole vielä tullut.

Ja nyt seuraa valitusta...
Mä olen lopen kyllästynyt näihin supistuksiin. Estolääkkeitä syön, taisivat auttaa viikon verran. Mitään, siis ei yhtään mitään voi tehdä, muuten supistaa. Selkää särkee tää ainainen makaaminen, kyllästyttää ja kohta masentaa. Ja kun tätä pientä on tehty yli kaksi vuotta niin ei helpolla näköjään päästä. Huomenna taas onneksi lääkäriin, mut mun tuurilla taas (kolmatta kertaa) "hoonosoomi" idänihme lääkärinä. En ole rasisti enkä ulkomaalaisvastainen muutenkaan, mutta ainakin raskausajan asioista haluaisin jutella niin, että toinen osapuoli ymmärtää minua. Tuolla äpolilla, kun ei itse pääse vaikuttamaan minkä lääkärin saa.

Kiitos ja anteeksi kun saan edes täällä valittaa...

omenaruusu+pikkuveli 24+5
 
vatsakasilmanvauvaa Hirmuisesti jaksamista :hug:

Liplatus Miten sulla iskiasvaiva ilmenee ? Mulla on se aikasempi kramppi helpottanu selästä, mutta päivittäin särkee tonne pakaraan ja säteilee tonne jalkaan. Liekkö sitten iskiasta ? Muakin alkaa turhauttaa nää kaikki säryt ja pelottaa myös et miten jaksaa / pärjää ku olo tuskin vielä muutamaan kuukauteen tulee helpottamaan.

omenaruusu
Toivottavasti saat omankielisen lääkärin huomenissa. Voin kuvitelle miten turhauttavaa on ku ei mitään pysty tekemään ku supistelee kokoaika. :( Mutta jospa sen voimalla jaksaisit kun tiedät että jokainen viikko masussa on vauvalle hyväks. :hug: Ja toivotaan et ne supistukset loppuis, alkaakseen sitten ku pitääkin.

Tänne ei mitään uutta. Jättitoukka potkii ihan urakalla pitkin päivää. Tänä aamuna ku kello soi antoi heti ekat merkit, tosin laiskasti. Taitaa olla aamu-unista laatua :LOL:

Nyt alko ahistaa tää painon nousu. Alusta tullu noin 8 kg. Ekalla neuvolakäynnillä paino oli 76,2 kg ja eilen 84 kg. Siis tietenkin vaatteet, syömiset ja ulostamiset vaikuttaa, mut silti tuli just sellanen olo et miten onkaan päästäny ittensä turpoamaan ihan liikaa. Kohdunpohjan korkeus oli 21,5 cm, sekin just yläkäyrän alapuolella. Mut yritän lohduttaa itteäni sillä et olipa tuo vauvakin ultrassa 21+2 kooltaan 22+4. Seli seli...

Ehkäpä sitten heinäkuun jälkeen perustetaan uusi ketju "Heinäkuiset 2010- painonpudotus". :headwall:

Joku täällä sanokin että on huolissaan vauvan menettämisestä. Mulla on ollu näitä ajatuksia kokoajan. Varsinkin nyt ajatus tuntuu entistä pahemmalta ku liikkeet tuntuu. Ja tuntuu ettei oikein miehelle voi asiasta sanoa mitään ku pitää ehkä jo pikkuhiljaa vähä tärähtäneenä näiden kaikkien aiheettomien huolien kanssa. :ashamed:

 
Karvamasu tääl, morjens! En kummia stressaa, eivätköhän ajan kanssa katoa...

[/b]Raudasta Obsidan pisti minut itkemään kaksin kerron lattialla ja oksentamaan. Vatsakipusi johtuvat hyvin toden näköisesti niistä. Kannattaa kokeilla nestemäistä rautaa, itsekllä ainakin herkkävatsaisena auttoi. Tietty jos ei helpota niin sit lääkäriin, en oo mikää kotitohtori kuiteskaan
:LOL:

Vatsakasilmanvauvaa Voimahalauksia!!! :hug:

Ultrakuulumisia:
Emppu oli hurjan rauhallinen verrattuna edelliseen kertaan. Makoili kippurassa, mutta onneksi sen verran vaihteli asentoaan että nähtiin kaikki tarpeellinen. Kaikki oli kunnossa, vastasi viikkoja :heart: . Pakkohan se oli sit lopussa sukupuolta kysyä, vaik ei pitänyt. Emppua voi edelleenkin kutsua Empuksi :heart: .

Odotan ja Emppu 21+2
 
Näin yhteisesti VOIMIA JA JAKSAMISIA KAIKILLE :heart:

Vauvan menettämiseen liittyen...Miulakin pyörii aivan samaiset aatokset mielessä melkein päivittäin..miehelle en hirveesti kehtaa puhua kun hän jo muutenkii minuun on melko kypsynyt ku kipuja valittelen vähän väliä...Mutta ei kait se auta kun tässä vaiheessa vain uskoa ja toivoa parasta...Ei paljon muutakaan osaa...

ON: Miun nyytti on melko hiljanen, potkuja saa sohvalla odotella piiiiittttkkkään tovin, ennenku herra vaivaantuu edes kerran monollaan hipaisemaan..sekös miut saa jo hulluksi..muutenkii epäuskoinen olo edelleen ni sitten vauvski vielä pelottelee äitiinsä olemalla massussa aivan hiljaa ja liikkumatta...Mutta tovin odottamisen jälkeen saattaa yksi kaksi potkua tulla...Nyt tätä hiljais eloa on ollut jo varmaan viikon...
Onneksi päivät menee harjottelussa suht nopeesti eikä hirveesti kerkeä ajattelemaan omaa massua...tulisin varmaan hulluksi jos olis enemmälti vapaata aikaa...

Vaan enköhän ole taas valittanut ihan tarpeeksi...

Rae ja Nyytti 21+6
 
Rae89 Jos yhtään lohduttaa niin mulla on potkut alkanu voimistumaan pikkuhiljaa. Tänään tais olla eka aamu et vauva heräili ja antoi merkkejä samaan aikaan ku kello soi.
Kyllä ne sieltä voimistuu. :hug:
 

Yhteistyössä