Minixille onnea ultrakuulumisista!
Mäkin niin oisin halunnu alkuraskauden ultraan (itse maksettuna), mutta mies vähän toppuuttelee, että kyllä jaksetaan odottaa, sille rahalle on muuta käyttöä. Meillä ei ole mitään keskenmeno historiaa, niin ei sen puolesta ole syytä. Ekasta käytiin ja tokasta ei. En kyllä yhtään tajua miten olen voinut odottaa niin kauan!
Mulla on ekaan neuvolaan tasan kaksi viikkoa, ei kuunnella sydänääniä vielä (jos ei kuulukaan, niin ei tarvi turhaan mamman hermostua). Odotan neuvolaa jo senkin takia, jos vaikka neuvolantäti kokeilee kohtua, jos se vaikka olisi jo kasvanut jonkin verran (kolmas kun tulossa) niin saisi siitä vähän jotain osviittaa ehkä
Mulla viikot silloin noin 7+5.
Mites
uudelleensynnyttäneet, koska kohtu teillä pullahtanut niin, että tunnette sen häpyluun yllä? Mua niin harmittaa, kun en löydä kakkosen aikaista neuvolakirjaa, kirjottelin sinne kaikkea ja kaikki tapahtui kyllä nopeemmin kun ekaa odottaessa, siis mahan kasvu + liikkeet..
Kuntosalilla käynnistä joku kyseli, mä näkisin sen niin, että tässä vaiheessa kun kohtu suojassa vielä, niin ei syytä rajoittaa liikkeitä muuten vielä. Ei tietenkään mitään maksimitreenejä ehkä kannata vetää
Vatsalihaksista luin että niitä voi tehdä, kunnes vatsapalat alkaa erota ja siirtyä sivuun toisistaan kohdun kasvaessa. Eli istumaannousut voi jättää silloin pois tai miten niitä nyt tottunut tekemään. Kylkiä voi tehdä ja syviä lihaksia. Myös alaselän lihaksia olisi tärkeä tehdä, säästyy suuremmilta selkäsäryiltä toivon mukaan
Mä ajattelin jo nyt jättää selänojennukset vatsalla makuulla pois ja tehdä siihen vaihtoehtoisen liikkeen, maastaveto joko käsipainot kädessä tai kahvakuula. Mä treenaan kotona lihaskuntoa, koska aika ei oikein riitä salille asti, niin jossain se sit on tehtävä. Päätin meinaan, että tässä raskaudessa en todellakaan jää sohvalle makaamaan niinkuin kahdessa edellisessä! Niistä on vieläkin jäljellä 5kg, mutta kunto paljon parempi kuin koskaan (jaksoin juosta jo 10km
) Toivon siis välttyväni
liitoskivuilta, kakkosella mulla oli niitä jonkun verran.
tanni_84 ja ylläri 5+5