Heinäkuun hellemasut 2013 * Marraskuussa *

Voi kun minä toivon että meille kaikille kävisi hyvin ja vuodotkaan eivät meinaisi mitään vakavaa.
Kiitos mukavasta vastaanotosta kaikille ja rauhottelusta syömisten suhteen!

Me kerrottiin molempien vanhemmille ja minun siskolle. Omilta vanhemmilta otin lupauksen etteivät vielä kerro eteenpäin, sen verran pelottaa vielä keskenmenon riski. Lupasin että jouluna saavat kertoa jos on kerrottavaa. Miehen vanhemmat taas asuvat eri maassa eli juorut eivät tänne asti kulkeudu :D

Minä oikein toivon lisää oireita, en tiedä miksi. Ehkä sitä kaiken yrittämisen jälkeen kaipaa vahvistusta perheenlisäyksestä. Nyt on alkanut närästää kovasti, liekö sitten syynä entistä aiemmin vastaantuleva ähky - ennen söin rekkamiehen annoksia mutta nyt vatsa täyttyy jo puolesta entiseen verrattuna :D
Vessassa ravaamisen unohdinkin mainita edellisessä kirjoituksessani. Sanoinkin miehelle että jos tämä kusitahti jatkuu, vaihdetaan nukkumapuolia sängyssä niin että mulla on nopea reitti vessaan, nimim. illalla neljä käyntiä puolessatoista tunnissa :D

Vitamiineista minäkin syön tuota Multitabsia. Luulen että se saa riittää, hemoglobiini minulla on aina ollut korkea vaikkei nyt lähiaikoina olekaan mitattu. Maitoa juon mielelläni.

Taivaanrannan maalari, huomasinkin että synnytysnaapureita saatetaan olla! Luulen kyllä että mulla tuo laskettu aika siirtyy reippaasti eteenpäin, sen verran vaihteluja on ollut kierron pituudessa. Hirveästi tekisi mieli varhaisultraan mutta lupasin itselleni (ja ennen kaikkea miehelle, se meinas jo hermostua panikoinnistani) etten hysteroidu vaan yritän luottaa siihen että kaikki menee hyvin. Odotan nyt neuvolaan pääsyä ja siitä katsotaan sitten eteenpäin.

Sude81, rv5+3(kuukautisista laskettuna)
 
Tervetuloa BDU :wave:

Häivähdys Ikäviä noi sun vuotelut.. :( Pitäskö sun huomenna soittaa neuvolaan tai sinne missä teillä on hoidot tehty ja pyytää päästä ultrattavaksi?? Vai onko sulla jo ultra tulossa lähiaikoina?

Sude Odota vaan ekaa neuvolaa, kun joudut olee 4 tuntia pissimättä ennen sitä :D Mulla jo pelkkä ajatuskin siitä tekee ihan armottoman hädän.. :LOL:

Kattelin valmiiksi noita kaavakkeita jotka ainakin täällä meillä päin pitää täyttää ekaa neuvolakäyntiä varten.. On sitten tuo päihdekysely laajentunut viime vuodesta.. :D Esikoisen aikana siinä kyseltiin vaan alkoholin käytöstä, nyt siinä on alkoholista-tupakointiin, huumeisiin ja lääkkeisiin kysymykset.. :D
 
Häivähdys todella ikävää tommonen vuotelu, toivotaan että loppuis ihan just heti!

Kukahan se oli joka kysyi milloin saatu vahva plussa testiin? Mulla haamutteli 3+2, ja ihan selkee tumma viiva tuli vasta 4+2. Tuolla välin sain digiin raskaana 1-2 rv3+4. Mutta halusin tehdä vielä tikkutestin että näen tummeneeko viiva :D

Vitamiineista minäkin syön Multitabsia, raskaus sekä imetys :) Joudun ottaan varmasti vielä Obsidanin siihen rinnalle, ainakin viimeksi kävi niin.

Ruokahimot on iskenyt tänne. Välillä tekee mieli tyyliin lasagnea, sitte mies hakee kaupasta ainekset että aletaan sitä tekemään, niin kun se on valmis niin en voi syödä kun haju etoo :( :x Kahviakin haluttaa välillä mutta pahaolo iskee heti ku haistan sen. Mulla on nyt ollut jokatoinen päivä huono päivä tuon pahoinvoinnin osalta.

tervetuloa uusille odottajille!

Minix 6+4 :heart:
 
Jostain syystä täältä on hävinny suurin osa oireita kokonaan, alkaa taas epäilyttää itteesä, montas testiä te ootte tehny? :D täytyy varmaan apteekista hakea taas tikkutesti varmuuden vuoksi.

Vahvan plussan sain ekalla testillä tosin tein ensin viivatestillä ja samana päivänä digillä ni näytti 3+ eli reilu neljässä oltiin. Testasin kyllä huvikseni vielä taviksella viikko sen jälkeen kuinka vahvaksi ne viivat saa ja kyllä ne niin vahvat oli et melkein silmiin sattu :D

Onkos täällä muuten tupakoitsijoita? Tai entisiä sellaisia? Itse kun sen asian kanssa punnitsen ni sen takia kyselen. Tarvis jotain oireita tai mahan tähän et sais päähäsä taottua tän asian kun ei tunnu vielä niin todelliselta..

Identity + ötökkä 6+3 (kaksi piiitkään viikkoa neuvolaan)
 
Tervetuloa minunkin puolesta uusille ja onnittelut plussista! :)

Todella ikäviä nuo vuotelut. Toivottavasti loppuvat heti alkuunsa!

Tänään iltaa kohti paha olo / etominen on rantautunut tänne. Toisaalta hyvä, mutta esikosta voin niin pahoin, että jouduin useampaan kertaan tiputukseen. Jännittää vähän keskiviikon koulutuspäivä 150km:n päässä kotoa... Autossa istuminen ei varmasti tule olemaan helppoa.

4+6 ( jee huomenna uusi viikkolukema! )
 
Heippa ja tervetuloa kaikki uudet:) Terp on ainakin jo entuudestaan tuttu nimi, ja näköjään ollaan samaan sairaalaan menossa:)

Voi, kun ei toivoisi ollenkaan suru-uutisia tänne pinoon:( Pahoitteluni sen kohdanneille, voimia paljon!

Nyt on ilouutiset kerrottu isille ja aika suloinen hymy sieltä tuli vastaukseksi:heart: Salaa kävin supattamassa kun lapsille ei vielä kerrota. Taitaa miehelläkin olla hieman pää pyörällä:) Minulla itselläni raskaus alkaa tulla jo konkreettisemmaksi, pahoinvointi on iskenyt olan takaa. Väsymys tuli jo ennen plussaa ja siitä vähän aavistelinkin, mutta tää paha olo on vähän uutta... esikoisesta ei ollut mitään, mutta kakkosesta oli jonkun verran. Rinnat välillä aristaa, mutta ei paljoa. Repäisykipuja on ollut välillä, jos vaihtaa asentoa tai nousee ylös nopeasti. Muistan kakkosesta, että alussa oli aika paljon alavatsakipuja, mutta nyt niitä ei ole ollut.

Multitabs raskaus purnukan kävin minäkin ostamassa jo(foolihappoa olen syönyt jo muutaman kuukauden), rautalisää en nyt vielä aloita, mutta olen kyllä joutunut joka raskaudessa syömään.

Painoa mulla tuli ekassa 15 ja tokassa 8kg. Olin tuolloin normaalin alarajoissa, mutta aika tiukalla ruokavaliolla tuon raskausdiabeteksen vuoksi, joten ei hirveästi noussut kuitenkaan. Kaikki kilot lähtivät oikeastaan saman tien pois, mutta nyt parin viime vuoden aikana olen vähän kerännyt lisäkiloja.. normaalipainossa kyllä edelleen mutta toivon, ettei painoa hirveästi nyt lisää tulisi. Mulla imetys on tehokkaasti vienyt kyllä raskauskiloja pois ja vauvatkin olleet aikamoisia pikku pulleroita pieninä:heart:

BDU, mulla näkyi selkeä plussa dpo12 nyt tässä raskaudessa. Aiemmissa plussasin myös ennen oletettua menkkapäivää(noin kolmisen päivää ennen). Tein testin vielä eilen, eli dpo17 ja oli yhtä vahva kuin kontrolliviiva, ja ilmaantui heti samantien testiin. Tuo hcg:n nousu on tosi yksilöllistä. Teitkö testit samalla merkillä kaikki? Mikä testi oli?

Mukavaa isänpäivän iltaa kaikille, minä menen nyt iltapalalle. Nälkä!:)

Äk+pikku 5+0 POKS!;)
 
Tämä mammakin on viime päivityksen jälkeen hieman rauhoittunut, ts. nukkunut eli ei enää väsy paina:D

Identity
kyseli tupakoinnista. Itse en polta enkä ole koskaan polttanut, mutta toivon todella sinulle, että pystyt lopettamaan raskauden myötä (ja vaikka loppuiäksi!)

Vitamiineista käytän Foolihappoa, se kun on tärkeää näin alkuraskaudesta sikiön hermostoputken sulkeutumisen kannalta.

Onnellinen79 4+6 :)
 
Heippa ja Tervetuloa uudet ja Onnittelut :heart:.
Oikein herkkujen täyteinen Isänpäivä vietetty,maha pullottaa ja on huono olo....nyt kyllä laitan tän herkkujen piikkii ennemmin kuin raskauden :D.

Identity kyseli tupakoinnista,täällä yksi kolme ja puoli viikkoa sitten lopettanut...lopetin siis just ennen plussaamista kun tiesin että nyt tais tärpätä. Ja heti plussasinkii. Tiukkaa ei enää tee( ainakaa niin paljon)ensimmäiset päivät oli aika kireetä. Miulla vähän sama juttu kyllä että oireita vois olla tai just se maha....! Näin viimeyönä unta että poltin ja aamulla olin vähän kireenä sen unen vuoksi mut muuten kyllä jo unohtanut koko tupakoinnin tai aineskii se tulee tosi harvoin mielee,enkä siis oo ottanu mitää apukeinoja lopettamiseen (purkkaa,pastilleja ym...). Tsemppiä siullekkin lopettamiseen,tiedän todella ettei se ole helppoan=)!

Vitamiineistäitse syön multitabs raskaus ja imetys tabletteja. Muita en syö kun niissä apteekkarin mukaan on kaikki tarvittava,foolihappoakin kuulema riittävästi. Maitoa juon niin kamalasti muutenkii ja juustoa syön liikaakin :p.

Miulla ei oo Oireita...niin huolissani. Onneks ultra on torstaina,ei enää kauan :).

Nyt pää tyynyy ja kohti uutta viikkoa :heart:.

~Emmuli~ & Pikkuinen 6+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää Isänpäivä sunnuntaita täältäkin!
Ihmeellinen tauti ollut päällä kun kuume nousee aina illaksi/yöksi tosin tämä päivä on särkenyt koko ajan paikkoja. Nuhaa tms ei ole. Isät on silti juhlittu =)
Tupakoinnin lopetin jo kesällä kuten kahvin juonninkin,tai no silloin tällöin tullut poltettua ja kahviteltua vieraitten seurana plussaan asti. Plussan jälkeen 2 tupakkaa mennyt ja olen Ylpeä että olen pystynyt niin paljoon! Kaikissa raskauksissa olen polttanut :ashamed: Siitä varmaan johtuu että ovat olleet pienikokoisia, 2900-3400g väliltä syntymäpainot. Toivon kuitenkin ettei nyt tarvi mitään isoa palleroa synnyttää silti..
Pulssi on täälläkin noussut todella paljon! Vitamiineja varmasti tarviis mutta olen tosi huono muistamaan niitä ottaan!


*Piuu&Masukki 5+5* :heart:
 
Häivähdykselle tsemppiä vuotelun kanssa! :hug: Varmasti stressaavaa : /

Äitikissa antoi (kertoi) miehelleen ihanan isänpäivälahjan! :heart:

Voihan oireet!

Ole hetki ilman ruokaa, niin alkaa etomaan. Suolanhimo on kova. Ja tuo turvotus. Koko illan on alavatsaa polttanut ja kivistänyt, mieskin hykerteli masun turvotukselle :p Inhottaa vain, kun oikean munasarjan kohdalla on todella repivää kipua. Keltsikö? Sattuu meinaan kävellessä ikävästi..
Tissit ovat alkaneet aristumaan. Ja väsymys on muuttunut kovemmaksi.

Isänpäivä meni meillä reissatessa paikasta a) paikkaan b), mutta hyvin rauhallisesti ja mukavasti kuitenkin. :) Äidille tuli kerrottua ja hän otti raskauden tavalliseen viilipyttyasenne-tapaansa.

Ilyana & Goa 4+2
 
Viimeksi muokattu:
BDU
Äitikissa, pregcheckeillä olen tehnyt kaikki testit. Jospa se viiva siitä vahvistuis eikä haalenis :)

Tänään oli vähän huono olo kun aloin syömään aamupalaa! Olinpas kerranki iloinen tästä :D Mulla on kyllä ollut jo noita alavatsakipuja ja väsymystä mutta jotenki tämä tuntui niin konkreettiselta. Meni kyllä tosi nopeaa ohi mutta ihan selkeä semmonen "etomis-aalto" tuli. Jäi murot syömättä ja nyt pitää syödä jotain muuta ku ne ällöttää..

Vitamiineista, mulla ei oo vielä mitään mut tänään ois kauppareissu ja voisin katella noita multitabsin vitskuja kun niitä moni tuntuu syövän eli ovat ilmesesti hyviä tarkoitukseensa :)

BDU ja Ötökkä 4+2
 
Onpas ollut vähän hankalia päiviä tässä viime päivät :x. Aikaisemmin pahaaoloa oli vain aamuisin, nykyään sitä on koko ajan =(. No pitää vain muistaa syödä syödä ja syödä. Inhottaa kun mikään ei auta, mutta kaipa tämä tästä taasen menenee. Parempia oloja odotellen että pääsisi raskaudeta nauttimaan. To on eka neuvola.Vitamiineja pitänee hankkia ja Multitabseja käytin viime raskauksissakin. Väsymys myös on ja saamaton olo. Lenkilläkään en ole jaksanut tarpoa, mutta en tressaa en.:D. Nyt taas ihan hyvä olo kun leipäpalasen nakkasi. Kahvinjuonti on todella paljon vähentynyt ihan luontaisesti.

roosakaisa ja "Viljami" ?6+4?
 
Huomenta mammat =) Täällä on aamu lähtenyt käyntiin suhteellisen hyvin,jos pientä etomista ei lasketa,hyi että mikä olo! No t
Luultavasti masussa kaikki on hyvin kun ite ei voi hyvin :D Plussan taisin saada 4+0 testiin,tein suoraan digin kun olin niin vakuuttunut oireista. Saa nähä mitä sanovat neuvolassa kun mennään tytön 3kk mittauksiin tohon neuvolaan ja pitäs itelle varata aikaa ;) Painoa tuli esikoisesta se 20kg ja siitä on vielä 10kg ainakin jäljellä...:( Onkos joku miettiny jo niin pitkälle kun 4D-ultraan? Esikoisesta käytiin ja jäi niin positiiviset fiilikset että mennään varmasti tästäkin-jos kaikki menee hyvin :) nyt tyttö kaipailee joten jatkan kirjottamista vähän myöhemmin! Loistavaa viikon alkua kaikille :heart: Nanna ja Mini 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Esikoinen herätti mun eilen ja tänään kuudelta |O Normaalisti meillä siis herätään ihan aikasintaan seitsemältä, yleensä puol kasin ja kasin välillä..

Tupakoinnin lopetin, kun esikoista aloin odottaa. Sillon se oli vähän hankalaa ja lopetin vähitellen vähentämällä. Ekan neuvolan jälkeen muistaakseni poltin yhden tupakan ja se oli viimeinen.. :) Sitten olin todella tyhmä ja tänä syksynä aloitin uudestaan :( Ehdin reilun kuukauden suunnilleen polttaa kunnes plussasin ja tällä kertaa polttaminen loppui heti! :) Varmaan oli siksi helpompaa, kun en ollut ehtinyt kovin kauaa polttaa.. Tsemppiä kovasti asian kanssa painiville! :heart:
 
BDU
Soittelin neuvolaan ja sain ekan ajan 21.12 :) Tuntuupa piiiitkältä aika odottaa sinne asti.. Kyllä me varmaan käydään varhaisultrassa miehen kans tarkistaan et pienellä on kaikki hyvin! Tuli nyt mieleen ku moni on puhunut siitä np-ultrasta (?) missä vissiin tehdään se riskiarvio? Eli katotaankohan se tuollon ekassa neuvolassa kun viikkoja on sitten jo 9+6 (mun laskujen mukaan)? Hitsi ku ei muistanu kysyä tuosta puhelimessa.
 
Täällä jäi tänään ekaa kertaa kahvi kesken, ei vain pystynyt juomaan kuin puol kuppia ja viimeisen hörpynkin jouduin pulauttamaan suusta pois. Ihan jees, koska juon ehkä piirun verran liikaa tuota kahvia, niin vähenee nyt automaattisesti. Hyvin kevyttä etoa oloa on ollut nyt iltaisin ja tänä aamuna.. voi tosin johtua siitäkin, etten ole syönyt vielä kunnon aamiaista.

Tupakoinnista sen verran, että lopetin esikoisen kohdalla heti plussan jälkeen. Olin polttanut päivittäin n.10 vuotta ja minulla ei tehnyt onneksi tiukkaakaan lopettaa, se oli jotenkin itsestäänselvyys, eikä tullut edes mitään oireita. Olin kait niin euforisessa tilassa itse raskaudesta :LOL: Raskauden jälkeen maistelin kerran tupakkaa ja siitä tuli niin huono olo ja morkkis, etten ole sen koommin poltellut. Jee!!
Ei muuta kuin hirveästi tsemppiä vain tupakoitsijoille tupakasta luopumiseen raskauden aikana!
 
Minä plussasin rv5+0 kun kuukautiset oli viis päivää myöhässä. Kierto on niin epäsäännöllinen ettei osattu myöhästymisestä innostua, ja tissien kipuilukin laitettiin PMS:n piikkiin. Päätin sitten kuitenkin käydä testin ostamassa "ettei tarvii taas kerran turhaan toivoa" :D Loppu onkin historiaa.
Eilen jouduin ykäilemään kun närästi niin kovasti ja telkkarista näin jotain oikein ihraista lihaa. Ihanaa! :D

Niin ja viikkoja 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Täällä uusi hellemasu ilmoittautuu pinoon! =)

Madagascar/30/toinen/JS LA 20.7 :)

Tein eilen isänpäivän aamuna positiivisen testin, viikkoja tänään 4+2. Toista ollaan yritetty jo useampi vuosi, nyt viimeinen vuosi hoidoissa. Km-pelko vahvasti taustalla, mutta mennään päivä kerrallaan varhaisultraan asti.

Mukavan vilkas pino tänne jo tullut, toivottavasti saadaan vielä uusia, ja ennen kaikkea kaikki pysyisivät matkassa!

Pientä pahoinvointia on ollut varsinkin iltaisin, rinnat on arat ja koko ajan palelee. Mutta en valita, ihana tuntea oireita :rolleyes: Kahvia menee alas vain pieni kupillinen, mutta ihan hyvää tekee vähentää kahvin määrää. Vitamiinit pitäisi vielä hakea apteekista.

Kertomisesta: Me emme ole kertoneet vielä kenellekään, ajateltiin ainakin varhaisultraan asti odotella, ja sitten vasta kerrotaan lähimmille ystäville ja vanhemmille. Sitten nt-ultran jälkeen kaikille.

Kielletyt ruoka-aineet eivät tuota ongelmaa, en tykkää maksaruoista, "kielletyistä" juustoista enkä graavilohesta. Tupakkaa en ole myöskään polttanut, ja alkoholia äärimmäisen harvoin. Nyt täytyy vain keksiä miten selviän pikkujouluista... ideoita?

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Madagascar 4+2
 
Hei! Täälläkin yksi isänpäivän aamuna plussanut ilmoittautuu mukaan:) Oli kyllä jo vahva tunne raskaudesta,mutta sain pidettyä mieheltä salassa. Ei varmasti tämä isänpäivä koskaan unohdu.

Neljättä nyt odotan. Kaksi koululaista meiltä löytyy ja kuopus on 4 vuotta. Tämän jälkeen meidän lapsiluku on täysi.

Yritys aloitettiin heinäkuussa ja tulin heti raskaaksi. Se kuitenkin päättyi viikolla 8 :(. Yhdet kuukautiset kerkesi olemaan tässä välissä. Olo on nyt heti aivan erilainen kuin edellisellä kerralla, joten en pelkää että taas kävisi huonosti.

Oireita on: itkettää, pissattaa, närästää ja väsytää. Ei vielä paljoa, mutta vähän kaikkea. Tisseissä on myös jo jotain tuntemuksia ja turvotttaa. Kauan en varmaan omiin housuihin mahdu.

Yleisesti olo on ihan sekopäisen onnellinen. Yksinäni huomaan hymyileväni vähän väliä.

Tässä vielä tiedot: alanna/30/4./k-sks/la 20.7
 
Uusille tervetuloa!:)

Tupakointi loppui vähän ennen esikoisen odotusta. Pari vuotta yritin lopettaa huonoin tuloksin, eli työn ja tuskan takana se oli. Plussa testissä piti huolen ettei repsahdusta tullut, ties miten muuten olisi käynyt. Odotusaikana ei oikeastaan tehnyt yhtään mieli, mutta synnytyksen jälkeen oli kyllä vaikeita päiviä. Onneksi sain pidettyä näppini irti askista ja kohta tulee täyteen kuusi savutonta vuotta. Jos ei pääse irti kertaheitolla, kannattaa sopia itsensä kanssa joku kiintiö. Jokainen polttamaton tupakka on kuitenkin askel eteenpäin ja vauvan parhaaksi! Jos päivässä palaa keskimäärin 8 tupakkaa, mieti mitkä niistä on kaikista "tärkeimmät". Karsi ensin pois turhimmat ja tee sama viikon välein uudestaan. Minulle se vaikein luopumisen paikka oli töistäpääsy-savut. Hurjasti tsemppiä lopetukseen jokaiselle asian kanssa painivalle!
 
Huhhei!

Paljon on muutamassa päivässä täällä ehditty turista ja monta uuttakin on saatu mukaan :) Tervetuloa!

Ihanan isäinpäivälahjan ootte osa saanut kertoa miehellenne :heart:

Jonkin sortin ellotus on nyt rantautunut tähän suuntaan. Ruoanlaitto ajatuksena saa voimaan pahoin ja muutenkin sellainen keitetty/paistettu ruoka ei yhtään houkuttele. Kävinkin ruokiksella ostamassa kunnon satsin luumuja, kiivejä, omenoita ja banaania. Jos niitä nyt tohtis suuhunsa laittaa.

Noista ruoka-ainerajoituksista sen verran, että pääsääntöisesti tietysti pyrin noudattamaan ohjeistuksia, mutta ei nyt aivan hysteeriseksi ole syytä heittäytyä. Esikoisen odotusaikana vetelin jouluna maksalaatikkoa, graavilohta ja juustoja kun en vielä edes tiennyt olevani raskaana...

Omenankukka, minulla ainakin on ollut mielestäni n. ovulaatiosta lähtien nenä kummallisen tukkoinen ja vielä vaan jatkuu.
 

Yhteistyössä