Heinäkuun hellemasut 2013 * Maaliskuussa *

Hyvää ultraa Jedvennalle!!

Ja tervetuloa Tindelle!

Täällä ei ihmeitä omassa navassa tapahdu. Viikonloppuna nauratti kun perjantain salitreeni meni oikein kivasti, samoin eilinen 1,5h spinning-treeni, mutta lauantaina kun hinasin 1,5veetä ja 5veetä stigassa pari kolme kilometriä niin ilta meni ihan sohvan pohjalla supistellessa... Että ei hyötyliikuntaa mulle, kiitos...

Ihanaa kun paistaa aurinko, siitä saa niiiin paljon lisävirtaa ja eikä koko ajan väsytä. Ihan mahtavaa!

Että sellaista, nyt ei ehdi muuta, perjantain ultraa odotellessa... Iiiiiikkkkssss.....

Ruttu 20+6
 
BDU
Täällä vaikuttaa keskustelu hieman taas aktivoituneen :) En ole ehtinyt aikoihin palstailemaan, mutta lukaisin juuri ketjun läpi että mitä kellekin kuuluu. Ihanan pitkälle ollaan jo päästy!

Täällä ois rakenneultra parin päivän päästä, sitten toivottavasti selviää myös ötökän sukupuoli :) Mä en myöskään kuulu niihin raskaudesta nauttijiin, ei ole tää keskisraskaus ollut kyllä kovin ihanaa tämäkään.. Jotenkin on koko ajan niin kettuuntunu olo ja kaikkki ärsyttäviä pikku vaivoja ilmaantuu.. Mutta ei tämä nyt maailmaa kaada, en vain osaa silleen erityisemmin tästä nauttia kuten jotku.

Hankinnoista olette jutelleet.. Me ei olla hankitty oikeastaan mitään vielä, tuntuu koko ajan et ehtiihän tässä vielä... :D Ensikertalaisena olen ihan pyörällä päästäni nyt noissa vaunujen maailmassa! Olen käynyt kerran liikkeessä katselemassa vaunuja ja myyjä kertoi niistä tietenkin paljon kaikkea hyödyllistä mutta mutaa.. Olen harkinnut ostavani vaunut kuitenkin käytettynä, mutta emmaljungan city cross tuntuu mallina olevan kuin tehty mulle. Osaisko kukaan vinkata mikä / mitkä mallit muilla valmistajilla voisi olla varteenotettavia vaihtoehtoja jos on noihin mieltynyt? Tärkeintä on ne neljä hyvää ja isoa rengasta (oon skipannu kaikki kolmerattaiset sekä ne joissa eturenkaat on pienet ja / tai kääntyvät) ja tottakai vaunut johon vauva mahtuu hyvin sitten kun tulee kylmä. En haluais koppaa erikseen, vaan esim. city crosseihin ostaisin sen quadroliftin joka oli tosi kätevän oloinen. Onko muissa merkeissä / malleissa jotain vastaavaa "systeemiä"? Ähh, tää on tosi inhottavaa kun ei tajua mitään eikä haluaisi ostaa mitään turhuuksia..

BDU ja ötökkä 21+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

BDU Olen niin samaa mieltä. Tuntuu turhauttavalta, kun ensimmäiset on tulollaan, kun et yksinkertaisesti kokemuksen perusteella osaa sanoa, että mitkä on varmasti tarpeellisia tuotteita ja mitkä ei niin. Neuvolasta joitain vinkkejä saanu ja eilen kävin monikkojen sivuilla vähän kuikuilemassa. Tietysti näissäkin on kokemuskohtaisia eroja.

Viikonloppu tuli ja meni taas. Kärsiikö muut järjettömästä väsymyksestä näin keskivaiheessa raskautta???? Olen nimittäin huomannut, että aamupäivä menee ihan jees ja iltapäivästä/illasta olen kuoleman väsynyt! Eilenkin otin 3 h päikkärit ja silti yöksi riitti unta. Itselläni en alkuraskaudessa väsymystä juurikaan kokenut. Hempparikin oli viime neuvolan mukaan noussut. Ärsyttää suunnattomasti, kun suurin osa päivästä menee sumussa ja odottaa vaan iltaa ja yötä.

Nicci ja jäbät 23+6
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Miten musta tuntuu, että aika matelee, vaikka kaikki sanoo, että tässä vaiheessa viikot vierähtää tosi nopeasti?! Kai se on sitä, kun ei töissä jaksaisi olla, odottaa jo äippälomaa! :D

Viikonloppuna oli sukujuhlat ja odotin, että minkälaista kommenttia saan sukulaisilta, jotka eivät vielä tienneet raskaudestani. En minkäänlaista. Kukaan ei sanonut mitään! Vasta kun itse jotain mainitsin, että on vauveli tulossa, niin sitten tuli kommenttia "no mä vähän kattelinkin..." Eli ilmeisesti mahani on vielä siinä mallilla, ettei täysin varmaksi osaa sanoa, että onko tuo vain lihonut vaiko... :D

Liina 23+3

Lisäänpä tähän loppuun vielä tuosta väsymyksestä, jota edellä kysyttiin: mua on kyllä väsyttänyt, mutta oon muutenkin ollut varmaan koko raskauden ajan väsynyt. Hemppa on laskenut, mutta nyt vetelen sitten rautaa ja toivon, että tästä piristyisi. Mulla on ikävä kyllä sellainen ongelma, että aamuyöllä saatan herätä ja ei sitten välttämättä enää saa unta tai ainakaan kunnon unta. *huokaus*
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei ja aurinkoista maanantaita itse kullekin!

Me käytiin viikonloppuna ihmettelemässä menoa Babystylessa ja mukaan sieltä lähti Crescentin classic yhdistelmävaunut =) Kotona käyttöohjetta lukiessa meinasin tipahtaa tuolilta kun löysin siitä käännöskukkasen: "Tämä vauva on suunniteltu lapsi" :D Ja sama englanniksi: "This vehicle shall be used for one child" Eikös ne ole aika lähelle toisiaan kuitenkin...

Huomenna meilläkin on rakenneultra ja jännittää kovasti. Niskaturvotusultraan mennessä en ollut hoksannut ajatellakaan, että jotain voisi olla pielessä, joten nyt sitten ajattelen siitäkin edestä... Onneksi aika on heti aamusta.

Minulla väsymys oli alussa, ensimmäiset 16 viikkoa noin ja nyt alkaa olla kohtalaisen normaali olotila väsymyksen suhteen. Kävin just lenkillä ja huomasin, että noin monen viikon löysäily kostautuu ja kunto on huonontunut reippaasti. Lyhyt, mutta kohtalaisen jyrkkä mäki sai huohottamaan oikein tosissaan... Toivottavasti ilmat sallii jatkossakin liikkumisen niin ei pääse nyt ihan rupsahtamaan koko akka!

Voin samaistua hyvin BDU:n ihmettelyyn ja pyörällä päästä olemiseen. Vaunuja ihmeteltiin ja vertailtiin jo pitkän aikaa, ennen kun päätös syntyi. Pitää vaan toivoa, että päätös oli hyvä. Muiden hankintojen suhteen jatketaan ihmettelyä ja tuskailua edelleen... Onneksi tässä on aikaa vielä reilusti!

Liikkeitä en tunne edelleenkään =( Syke löytyy kyllä ja helposti vieläpä.
Tulen varmaan huomenna purkautumaan ultran jälkeen tänne, jos olisi vaikka sukupuolesta jotain hajua jo sitten...

- Pneepja ja myyrä 19+6 -
 
Täällä vaikuttaa keskustelu hieman taas aktivoituneen :) En ole ehtinyt aikoihin palstailemaan, mutta lukaisin juuri ketjun läpi että mitä kellekin kuuluu. Ihanan pitkälle ollaan jo päästy!

Täällä ois rakenneultra parin päivän päästä, sitten toivottavasti selviää myös ötökän sukupuoli :) Mä en myöskään kuulu niihin raskaudesta nauttijiin, ei ole tää keskisraskaus ollut kyllä kovin ihanaa tämäkään.. Jotenkin on koko ajan niin kettuuntunu olo ja kaikkki ärsyttäviä pikku vaivoja ilmaantuu.. Mutta ei tämä nyt maailmaa kaada, en vain osaa silleen erityisemmin tästä nauttia kuten jotku.

Hankinnoista olette jutelleet.. Me ei olla hankitty oikeastaan mitään vielä, tuntuu koko ajan et ehtiihän tässä vielä... :D Ensikertalaisena olen ihan pyörällä päästäni nyt noissa vaunujen maailmassa! Olen käynyt kerran liikkeessä katselemassa vaunuja ja myyjä kertoi niistä tietenkin paljon kaikkea hyödyllistä mutta mutaa.. Olen harkinnut ostavani vaunut kuitenkin käytettynä, mutta emmaljungan city cross tuntuu mallina olevan kuin tehty mulle. Osaisko kukaan vinkata mikä / mitkä mallit muilla valmistajilla voisi olla varteenotettavia vaihtoehtoja jos on noihin mieltynyt? Tärkeintä on ne neljä hyvää ja isoa rengasta (oon skipannu kaikki kolmerattaiset sekä ne joissa eturenkaat on pienet ja / tai kääntyvät) ja tottakai vaunut johon vauva mahtuu hyvin sitten kun tulee kylmä. En haluais koppaa erikseen, vaan esim. city crosseihin ostaisin sen quadroliftin joka oli tosi kätevän oloinen. Onko muissa merkeissä / malleissa jotain vastaavaa "systeemiä"? Ähh, tää on tosi inhottavaa kun ei tajua mitään eikä haluaisi ostaa mitään turhuuksia..

BDU ja ötökkä 21+4

Nopsaan vain noista vaunuista: meillä on emmaljunga citycrossit sillä pehmeällä kantokopalla esikoisen ajoilta ja ne on ollu tosi hyvät! Liputan niiden puolesta :) Tälle tulokkaalle ne on säilyny hyvässä kunnossa (ostettiin ne siis vuonna 2009). uusia kuoseja on tullut ihania ja tekis mieli vaihtaa jo väriä, mutta on nuo sen verran "uudet" vielä ettei raaski... maksoi kuitenkin hoitolaukkuineen päivineen toi paketti aikoinaan 700e.
isot pyörät on hyvät lumessa ja sohjossa, sekä esim luontopoluilla. Kätevät ja todella kevyet rattaat nostella esim portaissa. Mahtuu autoon mukaan kahdessa osassa ja helppo kasata ja koota. Ja ja ja... :D mitähän muuta niistä vielä kehuisin!

Terv, Minix kerhopuolelta 24+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: BDU
Brion kombi yhdistelmävaunut on myös sellaiset joihin saa kantokassin. Itsellä ei niistä kokemusta, mutta liikkeessä näyttivät hyviltä ja monet tutut on noita kehuneet :) Mehän päädyttiin itse Teutonian Spirit S3 yhdistelmiin :)

Mulla väsymys alkanut helpottamaan, kun nostin rautalisän annosta. Oon myös huomannut, että kun o päivän aikan tarpeeks ulkoilee niin on paljon pirteämpi :)

Mandarii ja Erkki-Paavali 24+0
 
Hei tännekin pitkästä aikaa!
Sitä niin helposti jämähtää tonne fb:n ihmeelliseen maailmaan.

Ihanaa tosiaan, kun kevät tekee tuloaan ja aurinko paistaa. Tänään auringosta innostuneena päätin vaihtaa talvitakin kevättakkiin, mutta kappas, eipä mennyt takki enää mahan kohdalta kiinni, ei vaikka kuinka yritin vetää sisäänpäin... :)
Joten minä siis kuljen varmaan toukokuuhun asti untuvatakissa ;)

Jotenkin maha on nyt viime viikkoina ottanut oikein kunnon kasvupyrähdyksen, ei jää enää kenellekään epäselväksi, että raskaana ollaan.

Et ole Nicci todellakaan ainut joka kärsii järjettömästä väsymyksestä. Aamut ja aamupäivät menee hyvin, mutta iltapäivällä on pakko ottaa päikkärit ja illalla ajoissa sänkyyn, kun silmät menee väkisin kiinni. Mulla se ei myöskään ole hb:stä kiinni, kun se on nyt pysynyt siinä 115 lukemissa. Neuvolatäti ohjeisti kokeilemaan rautaa aina silloin tällöin, jos se vaikka vähän piristäisi, tätä kuitenkin epäilen.

Me ei myöskään olla hankittu vielä turvakaukaloa (kaverilta lainassa) sekä joitain vaatteita lukuunottamatta mitään. Kovasti oon hankintoja suunnitellu, jotain listaakin jo tehnyt, mutta jotenkaan ei vielä vaan osaa oikein hankkia mitään. Ajattelin siirtää hankintoja siihen, kunnes äitiyspakkaus on tullut ja näkee, mitä se pitää oikein sisällään. Vakuutus tosin pitäisi saada aikaiseksi tän kuun aikana hankittua.

Aurinkoista kevättä kaikille!

Pipsa & Toukka 23+6:heart:
 
BDU
Väsymystä löytyy myös täältä.. |O Nukun joka yö n. 8h ja silti joskus töissä meinaan nukahtaa paikalleni. Mulla on hemppa laskenu 127 -> 117, varmaan se jotain vaikuttaa.

Vaunuista
vielä joilla sellaiset (ja lapsi :D ) jo on, että mahtuuko se laps sinne vaunuihin nukkumaan kuinka vanhana, kun sitä ratasosaa + pehmeää kantokassi -yhdistelmää olen miettinyt? Minusta ne kaikki näytti niin hirveen ahtailta ja pieniltä kun niitä kaupassa kurkin :D Mietin vaan ku heinäkuussa syntyy ja sen pitäis seuraava kevät vielä sinne mahtuu talvikamppeet päällä.. Onko edes mahdollista?? Kyllä tää on jotain ydinfysiikkaa jos multa kysytään ;)
 
Väsymystä myös täällä ja ei myöskään johdu hb:stä, mutta toivottavasti jossain vaiheessa väsymys väistyy.

Tämä raskaus on vienyt kyllä mehut minusta ja tyttö kaksikko 3,5v + 1,5v pitää huolen että istua ja levätä ei ehdi:)

Meillä Äijän käppyrä tuntuu olevan ikiliikkuja joka pitää äitinsä yölläkin hereillä, mahdoton myllerrys koko ajan mahassa. Tytöt ovat olleet paljon rauhallisempia.

Itsellä tällä hetkellä kovin tukala olo, vatsaa kiristää ja tuntuu että vatsa painaa siten että hengittäminenkin vaivaloista. Miettinyt myös voisiko tuo marginaalinen istukka aiheuttaa tuon painon tunteen ja järjettömän turvotuksen alapäässä, työpäivän jälkeen kun tuntuu että olisi jalkapallo jalkovälissä.

Itsellä vähän ristiriitaiset tuntemukset, toisaalta olen innoissani kun vielä voi olla töissä, mutta vaivat saavat olon tukalaksi ja toivomaan että se äippäloma jo alkaisi.

Itsellä hankintoja ei hirveästi ole, suurin asia mitä meidän perhe joutuu tekemään on suurempaan autoon vaihtaminen jotta koko porukka mahtuu mukaan.

Poikien vaatteita olen yrittänyt haalia sukupuolen varmistuttua, onneksi pojillekkin löytyy värikästä vaatetta.

UUsia tuplia olen haaveillut, itsellä tällä hetkellä brion tuplat. Ovat olleet hyvät , mutta nyt olen ihastunut tupliin joissa lapset ovat peräkkäin/allekkain. Briot ovat olleet muuten hyvät, mutta ovat hirveän leveät ja painavat joten joku sirompi malli olisi parempi.

Onneksi Auringonpaiste helpottaa olotilaa ja auttaa jaksamaan

Tinde84 23+5 Äijän käppyrä
 
Eipäs tultu rakenneultrasta sen hullummiksi. Tyyppi piti itsensä sellaisessa asennossa, että sukupuoli ei vilahtanut vahingossakaan. Vastaa viikkoja (korttiin kirjoitti 20+2), kaikki jalat löytyi, samoin pallea ja virtsarakko ja mitä kaikkea se lääkäri nyt katsoikaan. Istukka edessä, ei kuitenkaan alhaalla eli ei huolta siitä.
Kahden viikon päästä mennään uudestaan samaiselle lääkärille, koska hän ei saanut katsottua sydämestä kaikkiea mitä olisi halunnut katsoa ja ylähuulikin pysyi piilossa. Käydään ne siis tarkastuttamassa sitten ja lääkäri sanoi, että sukupuolikin on sitten selvemmin havaittavissa =)

(Näkyykö tossa äitiyskortissa jossain kohtaa pituusarvio? Mä en älyä noista lyhenteistä varmaksi kuin FE:n... : / )

- Pneepja ja myyrä 20 tasan -

Muoksis: voi hyvän tähden... Huomaa, että oon koirien kanssa lähinnä tekemisissä - piti siis sanomani, että löytyi kaikki jalat JA kädet eikä pelkät jalat :D
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei!

Jospa minäkin liittyisin vihdoin mukaan :). Juttuja oon kyllä käyny silloin tällöin lukemassa mutta en oo saanu aikaseks kirjottaa mitään.
Aika vaan kulunut nopsaan ja nyt vasta alkaa tuntua enemmän todelliselta tämä raskaus kun liikkeetkin tuntuu :). Ja kun ei oikeestaan oo ketään kenen kanssa tästä puhua niin välillä melkein unohtuu koko asia kun ei ole ollut oireita. Jospa täältä sais jotain "irti"...ahkera kirjoittaja mä en oo niin tää taitaa olla se mun paikka enemmän kuin kerho tai fb:n ryhmä.

Rakenneultra on ens viikolla. Sukupuolenkin jos näkis samalla. Vaikka koko ajan ite aattelen että kolmen pojan jälkeen ei voi tulla tyttöä niin silti pieni toivonkipinä on =).

Tästä voi päivittää listaan:
neppari / 35 / neljäs / LPKS ja la 28.7.

neppari 20+2
 
Tervetuloa mukaan Tinde ja neppari!

Autoasiat saatiin onneksi kuntoon kuopuksen synnyttyä. Volvoon (farkku) ei mahtunut keskipenkille edes ala-asteikäinen kun turvaistuin ja kaukalo olivat kiinni. Meille sopivaksi ratkaisuksi on osoittautunut Opel Zafira, joka on 7paikkanen. Saamme kaikki lapset (3) kyytiin ja tarvittaessa hyvät tilat kahdelle koiralle. Harvemmin ollaan liikkeellä sekä lasten että kummankin koiran kanssa, joten siksi Zafira riittää. Ja tämä uusi tulokaskin tulee mahtumaan mukavasti. Sitten toki jos pitää saada kyytiin lapset, koirat, oikeat vaunut (ei siis mitään matkarattaita), laukkua yms, ei tila-auto tämän kokoisen perheen kanssa enää riitä vaan tarvittaisiin jo paku.

Uusintaultrassa ei lähdetty muuttamaan la:ta. Kaikki kunnossa.

Äidin onni 22+6
 
Väsymystä löytyy myös täältä.. |O Nukun joka yö n. 8h ja silti joskus töissä meinaan nukahtaa paikalleni. Mulla on hemppa laskenu 127 -> 117, varmaan se jotain vaikuttaa.

Vaunuista
vielä joilla sellaiset (ja lapsi :D ) jo on, että mahtuuko se laps sinne vaunuihin nukkumaan kuinka vanhana, kun sitä ratasosaa + pehmeää kantokassi -yhdistelmää olen miettinyt? Minusta ne kaikki näytti niin hirveen ahtailta ja pieniltä kun niitä kaupassa kurkin :D Mietin vaan ku heinäkuussa syntyy ja sen pitäis seuraava kevät vielä sinne mahtuu talvikamppeet päällä.. Onko edes mahdollista?? Kyllä tää on jotain ydinfysiikkaa jos multa kysytään ;)

Ainakin noissa emmaljungissa se pehmeäkantokoppa on aika pieni ja vauva mahtui siihen meillä ekat 5kk ?? ehkä. Ja sen jälkeen otetiin vaan koppa pois ja vauva nukkui ratasosassa pelkästään johon laitettiin makuupussi :) Silloinkin oli kesävauva ja talvella piti olla jo niin paljon vaatetta että se koppa meni ahtaaksi...
 
Hoi kaikki!

Ultrassa siis käyty ja kaikki kunnossa. Sydänvikaa ei löytynyt ja kaikki sisäelimet olivat kohdillaan ja kaikki raajat löyty jnejne. terve mukula siis! niin ja poikalupaus tuli sitten. oma intuitio huijasi mua tällä kertaa, tyttöolo mulla siis ollut kokoajan. ihan selvät munat sielt ultrast näkyi, ei voinu erehtyy :D

meinasin kuulkaas juurikin kysyä et onks kellään muulla sellasta väsymystä et iltapvllä/illalla silmät ei meinaa enää pysyy auki.. mulla meinaa on tämmöstä "vaivaa". aamulla ja aamupvllä energiaa löytyy ja on pirtee olo mut sit iltaa kohden patterit hyytyy nopeesti ja nukahdan usein jo yheksän maissa. oon nyt vaa joka ikinen yö heränny joskus 04-05 aikoihin eikä uni enää tule. hormoneista johtuvaa vaiko liian aikasin nukkumaanmenosta?

sain eilen kälyltä ison kassillisen vauvan vaatteita. kaappi tuli aivan täyteen 50-68cm vaatteita. ei tartte tosiaankaa ostaa enää yhtäkään bodia :D haalareitaki on riittävästi montaa sorttia! tutteja kävin muutaman ostamassa ja pienen tuttipullon. oli pakko :heart: muutenkin hankinnat on kyl tosi hyväl mallil jo. ei multa puutu kun turvakaukalo, sitteri ja pinnasängyn patja :)

eipä tänne muuta ihmeellistä, voikaa hyvin! :)

jedvenna ja purri 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: BDU
Täälläkin rakenneultra takana ja sama tilanne oli kuin Pneepjalla, ettei sydäntä näkynyt kunnolla. Se käytiin sitten erikseen tarkistuttamassa ja oli helpotuksekseni kunnossa. Minulle voi päivittää poikalupauksen, ihan selvästi näkyi vehkeet siellä jalkovälissä molemmissa ultrissa... :D

Vaunutkin on kotiutuneet, viime vuoden Hartan Topline S, löytyi niin täydellisen väriset, ettei voinut jättää kauppaan, vaikka eivät halvat olleetkaan. Onneksi mahtuvat ison autoni perään ilman poppaskonsteja! Näissä on siis kääntyvät etupyörät mutta niihin saa helposti vaihdettua isot etupyörät eteenkin. Nämä toiset pyörät otettiin siis myös ja vaunuvalinta tapahtui oikeastaan pelkästään tällä perusteella, koska muissa ei samaa mahdollisuutta ollut. Me kun asutaan enemmän maalla, niin isot pyörät on tarpeen, mutta toisaalta kaupungillakin tulee käytyä ja ne kääntyvät on kyllä nii ehdottomat tällaiselle, joka ei ole tottunut vaunujen kanssa liikkumaan.

Vaatteita olen ostellut jo melko paljon. Seuraava isompi hankinta olisi sitten varmaankin pinnis tai turvakaukalo. Olen vähän himoinnut Brion Three -sänkyä, vaikka onhan se aika hintava... Kauheasti haluttaisi ostaa kaikkea kallista ja laadukasta, mutta eihän siinä niin järkeä ole, kun tavarat ja vaatteet on niin vähän aikaa käytössä... Käytetty olisi paljon järkevämpää.

Vienda 21+6
 
Pneepja Hehhehhe, riemu repes täällä. Minäkin olen paikannut lapsettomuuttamme koirilla vuosien ajan. Toivottavasti kasvatus ei mene koulutukseksi :LOL: meillä.

Vaunuista En muista olinko tähän ketjuun kirjoittanut, mutta monikkopuolella käytiin samaa keskustelua. Eli meille tulee Bumbleride:n indie twin- rattaat vaunukopilla. Kun ei kokemusta ole ja sattui edustaja juuri vaunukauppaan niin osasi asiansa :) ja sai myytyä meille nämä. Toki oli kyllä kepposetkin ja kätevät taittaa yms. Auto asian kanssa olen myös kamppaillut. En halua luopua nykyisestäni, joten ostamme toisen auton (isännällä ei korttia ole koskaan ollutkaan) ja olen "haaveillut" vanhasta taksista tms. , min. 7 paikkaa ja paljon tilaa takana. Koira/t ja vaunut ja mummot ja ukit, kummit ja kaimat pitäisi mahtua toisinaan kyytiin :D. Kuullostaa varmaan kauhealta, mutta me oikeesti liikumme välillä kuin mustalaiset (ei rasistinen kommentti vaan, eli koko suku mukana) minun perheeni kanssa. Kaikki on paljon kivempaa minusta sillai. Saksasta ajateltiin tuoda sitten, kun kaveri osaa etsiä. Saa nähdä kuin käy.

Ette naiset usko miten helpottunut olen kun kuulen, että tämä väsymys vaivaa useampaakin. Kerkesin jo kuvitella vaikka sun mitä sairautta. Ja oikeesti, siihen kun ei auta mikään..... :kieh:

Nicci + jäbät 24+1
 
hei oli pakko tulla kysymään et nukutteko vain jommalla kummalla kyljellä öisin? siis ku mulla on semmonen jännä juttu et pystyn nukkuu ainoastaan oikealla kyljellä, jos käännän vasemmalle kyljelle mul tulee "närästyshikka" ja rupee närästää ja sit tuntuu et ihanku joku sisäelin menis lyttyyn ja pakko kääntyy takas oik. kyljelle. ei oo kiva nukkua yhes asennos vaa ku puutuu mukavasti paikat... selällää ei pysty makaamaa ku sydän alkaa hakkaa... alaonttolaskimo menee länään ku vauva ja kohtu painaa niitä selällään. ompas taas valittelevainen viesti :D mut oli pakko tulla kysyy onko muilla samankaltaista vaivaa?

jedvenna ja purri 20+2
 
jedvenna

taalla kanssa oikealla kyljella vaan :D olen selallaan nukkuja mutta ei ole enaa viikkoihin pystynnyt. sama semmoinen puoli mahallaan asento on jaannyt kun vatsa alkaa olemaan tiella :D

Vasymyksesta oli myos puhetta. Taalla vasyttaa koko ajan, voi kun oisi aikaa nukkua paikkarit paivalla!! Younet ovat 8-9h luokkaa mutta tuntuu etta ei riita mihinkaan!

Itse olin influenssassa viime viikon, sohvan pohjalla meni viikko. Loppuviikosta olin niin huonossa kunnossa etta ensiapuun piti lahtea. Kaikki kunnossa vauvalla ja itselle vaan nesteytysta lisaa.

Onko kellaan muulla tullut pahoinvointia tassa vaiheessa? Alkuraskaudesta ei ollut mitaan mutta nyt joka aamu pahoinvointi vaivaa niin etta joskus pitkalleen pitaa menna. Kokeilin kevytta aamiaista, raskasta aamiaista, ei aamiaista, siltikin aina se rupee yokottaa niin kovin :(

Iltakukka ja Torsti 22+3 (?)
en ikina pysy perassa noissa viikoissa ja paivissa :D
 
jevdenna meikäläinen pyrkii myös kampeamaan yöllä oikealle kyljelle, vaikka herään sitten kyllä aina siihen, että oikea olkapää alkaa kipuilla (se on ollut vähän huono jo pitkään) Selällään jos yrittäisi, tukehtuisi varmaan :O

Hankinnoista on puhuttu jo pitkän matkaa. Taitaa vielä olla helpompaa luetella, mitä EI OLE. Vaunut ja turvaistuin on kyllä tiedossa, mut ei siis vielä kotona. Lipaston vauvan tavaroille käyn ostamassa ensi viikolla. Vannaakaan ei muuten vielä ole. Vaatteita on ja kestoja. Parit villahousut jos neuloisi :)

Viimeinen työvuoro ennen lomaa, jes :)

Vuorikristalli + pikkuneiti H23+0 *poks-poks*
 
jedvenna Itsellä kanssa asennon löytäminen yöllä on vaikeaa. Kyljillä yleensä alkaa pistämään ja selällään ahdistaa eikä henki kulje. Yöt menevätkin pyöriessä ja päivät silmät ristissä. Sen lisäksi meillä möyritään yöllä mahassa niin rankasti, että heräilen siihenkin vähän väliä.

iltakukka Itsellä ollut alussa tosi pahat pahoinvoinnit, eivätkä ne vielä kokonaan ole helpottaneet. Viikon saattaa olla ihan ok ja sitten taas muutama päivä pahoinvoivana. Pahoinvointi pysynyt siedettävänä kun olen kiinnittänyt huomiota pieniin annoksiin tasaisin väliajoin ja ei mitään liian raskasta, mutta toisinaan tämäkään ei auta.

iltakukka onneksi influenssa selätetty ja vauva sekä sinä voitte hyvin.

Onko kenelläkään kokemusta noista tuplarattaista joissa kolme pyörää?

Itsekin mielelläni haluaisin liittyä fb-ryhmään, mutta kirjoittelen silti tännekkin.

Tinde84 24+0 Äijän käppyrä
 
mukavaa tietää et muutkin kärsii yöllisistä vaivoista myös. rupee olee aika tuskaa päivätkin kun yön aikana selkä tulee niin jumalattoman kipeeks et oon miettiny tukivyön hankkimista päiväkäyttöön.. mistä niitä saisi edullisesti? vinkkejä!

neuvolassa käyty!

pissa puhdas
hb 125 (noussut! viimeksi oli 112)
RR 106/63 p. 100
paino +575g
vauvan syke 158
liikkeet ++
sf-mitta 19cm (yläkäyrillä mennään)

tänään tämä pikkuperhe lähtee anoppilaan koiria ja kissoja hoitamaan viikonlopuksi. anoppi perheineen lähtee reissuun. ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

jedvenna ja purri 20+3
 
jedvenna tuo tukivyö on kyllä älyttömän hyvä apu jos selkää kolottaa, itselle ollut suuri apu viimeisillä viikoilla.

huutonetistä voisi löytyä jos käytettynä haet tai tori.fi:stä. Omani kun olen saanut ystävältä aina lainaksi kun olen tarvinnut.

Onko täällä perhepetiä suosivia, meillä aina ostettu/saatu pinnasänky mutta vieressä vaavit on nukkunut yöimetyksen takia. Ilmeisesti nytkin pinnis hankitaan, mutta tuskin sillä tulee olemaan kovaa käyttöä.

Itse juuri mylläsin eilen pienet vaatteet, josko sieltä jokunen sopisi tulevalle pojallekkin. Löytyihän sieltä kourallinen vaatetta, mutta äidin iloksi pääsen shoppailemaan lisää:)

Itsellä on päällä työmotivaation puute, haluttaisi jo jäädä kotiin. Liekö olo tällainen siksi että vaivoja riittää ja töissä olo jo aika tukala vai onko iskenyt KEVÄTMASENNUS. Yritän nyt tsempata itseäni loppuun asti, eihän sitä matkaa lomaa enää kauhean paljon ole.

Hauskaa viikonloppua kaikille

Tinde84 24+1 Äijän käppyrä
 
Ultrasta kuuluu:

Herra A painoarvio huimat 829 g
Herra B painoarvio 715 g
Kohdunsuu/kaula yli 4 cm

Kaikki oli hyvin ja pikkasen lääkärikin naurahti tuon isomman kokoa. B vastaa kooltaan viikkoja ja A on siis isompi viikkoja (nämä kun verrataan yksikköraskauden viitearvoihin) :). Kyselin tietysti, että haittaako kun eroa. Ei koska kummatkin vastaa vähintään viikkoja ja herroja käsitellään omilla käyrillään, koska eivät ole identtisiä eikä suoniyhteyksiä ole. Kyllähän taas helpotti.

Nicci ja jäbät 24+3
 

Yhteistyössä