Tervetuloa kaikille uusille!
Ja onnea hyviä uutisia saaneille! :flower:
Kuume: Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhainpäin! Voimia ja jaksamista epätietoisuuteen! :hug:
Kahvista oli täällä puhe. Mulla loppu kahvinjuonti jo muutama viikko sitten ihan sen vuoksi, että kahvin hajukin sai oksennuksen nousemaan kurkkuun. Mielestäni tämä on kummallista, koska normaalisti juon kahvia PALJON. Olin ajatellut, että vähennän pariin kuppiin päivässä, mut nyt se onkin sitten jäänyt kokonaan pois. Huvittavinta on se, etten ole saanut kahvin jättämisestä edes päänsärkyä, vaikka normaalisti "kahvihammasta" alkaa heti kolottaa, kun taukoa edelliseen kupposeen on tarpeeksi. Saas nähdä, miten käy, kun tämä alun pahoinvointi menee ohi. Itse en usko, että kahvin juonnista olisi sikiölle haittaa, jos sitä ei ihan litratolkulla vedä, vaan pysyy kohtuuden rajoissa. Oma äitini on juonut kahvia läpi kaikkien raskauksiensa, samoin ystäväni. Minä ja sisarukseni ovat, ainakin minun mielestäni, ihan normaalia sakkia
Samoin ystäväni lapset ovat ihan normaaleja eivätkä tunnu kärsineen kohtuaikaisesta kofeiinista mitenkään. Itsekin joisin kahvia, jos pahoinvoinniltani kykenisin.
Mulla on todella kummallinen olo tän raskauden kanssa. Tiputteluvuoto loppui neljäksi päiväksi, samoin pahoinvointi. Kauhea huoli nousi heti, että mitä nyt tapahtuu. Noh, tänään aamusta alkaen olen taas voinut pahoin ja päivällä tuli taas rusehtavaa valkovuotoa pikkuisen. En voi käsittää. Onko jotenkin mahdollista, että pahoinvointi ja vuotelu kulkevat käsikädessä? :O
Onneks tiistaina on neuvola. Hieman jännittää. Katselin netistä äsken noita dopplereita ja raskauskeijussa olis tuollanen Angelsounds doppler tarjouksessa (
Angelsounds doppler JPD-100S kotidoppler +U). Onko teillä kokemusta ko. laitteesta? Itse olen ihan hukassa kaikkien näiden raskausjuttujen kanssa vielä. Piti tuo bola-korukin googlettaa
Onko teillä muuten tietoa, saako raskaana syödä silliä? Mun ehdottomiin jouluherkkuihin kuuluu sipulisilli karjalanpiiran päällä (tiedän, et kuulostaa ihan kamalalta), joten jos sen joudun jättää pois, saattaa päästä jopa ihan itku.
sopaka ja heinis 8+6, huomenna poksahtaa, jei!