Heinäkuun Hellemasut-15 *Joulukuussa*

Heippa! En oo saanu aikaseks aikoihin kirjotella mitään, mutta jos nyt...

Np-ultra oli tänään ja jännitti niin sairaasti, kun aika oireeton oon ollu. Turhaan, sillä ultrassa näkyi ihana pikkunen jolla kaikki oli niinkuin pitää ja niskaturvotus 0,9mm :heart: Laskettu aika onkin jo kesäkuun puolella, mutta pysyisin kyllä mieluusti tässä porukassa =)

Mulle saisi siis päivittää iäksi 30 ja laskettu aika vaihtui 26.6.

Kivaa viikkoa kaikille!

KeepGoing 12+3 :heart:
 
Pahoitteluni Riinanen ja onnittelut ultrakuulumisista KeepGoing!

Itse kävin tänään eka neuvolassa, mikä tuntui kyllä hiukan turhalta. Tietysti paino ja hemoglobiini yms. katsottiin, mutta muutoin asiat kuitattiin pitkälti sillä, että ne ovat uudelleen synnyttäjälle tuttuja. Perjantaina meillä olisi se ultrakontrolli veren vuodon takia mikä onneksi on loppunut! Jos ultrassa kaikki ok ja vastaisi viikkojaan, niin sitten pääsisi varaamaan nt-ultraa. Melko levollisin mielin ultraa odotan, kun olo on niin vahvasti raskaana, mutta muutaman päivän päästä viisaampi. :)

Pahin pahoinvointi ehkä jo hellittää, mutta se vaihtui närästykseen. Liikkumaan pitää pakottaa itsensä, kun olo vetäisi vain sohvan pohjalle. Miten te muut aktiivisesti liikkujat: onko tullut jo muutoksia tottumuksiin? Itselleni tämä vetämättömyys on kova pala. :( Pitää vain toivoa että piristyisi kun mennään kohti toista kolmatta.

Minulla on täysin poikaolo, en edes osaa kuvitella odottavani tyttöä ja nyt jo ihastelen pieniä vaatteita vain poikaväreissä. Edessä siis suorastaan järkytys, jos tämä jatkuessaan tytöksi osoittautuisikin. ;)

Kirjoittelen taas perjantaina ultrakuulumisista!

Littlelion 8+6
 
Täällä ois eka neuvola keskiviikkona, ja ar-ultra yksityisellä perjantaina. Mulla alkoi vuotamaan niukasti (kipujen kera, mutta ne meni ohi levolla) puolitoista viikkoa sitten. Ruskeahkoa vuotoa, ja sitten lopulta tuli lähinnä pyyhkiessä/vähän suojaan asti enää valkovuotoon sekottunutta ruskeaa. Oli poissa pari päivää, tuli taas päivän ajan, oli taas pari päivää pois, ja eilen alkoi taas kipujen kans. Mutta en nyt tiedä, voisko nää kivut johtua vaan siitä, että maha ei toimi kunnolla? Tai ilmeisesti suolisto muljahtelee oudosti, ja maha on kyllä kovalla. Mutta kuitenkin sitten selkää, nivusia ja jopa jalkojakin vähän jomottaa. Ei kuitenkaan paljon, eli särkylääkkeitä ei todellakaan tartte ees ottaa. Kirkasta verta ei oo missään vaiheessa tullu. Huoh, ois jo perjantai, niin sais selvyyttä...

-Tiha & Mini 7+5
 
Tiha:
Eiköhän kaikki ole hyvin, minulla oli myös aiemmin mahakipua (ajoittain todella kovaakin) mutta kaikki on silti ok.
Olen käsittänyt että vuodot on myös normaalia?
Uskon että hyvin pienesi voi, perjantai tulee nopsaan :hug:

Kotiuduin juuri ultrasta.
Suureksi helpotukseksi syke pamppaili hyvin, ja vastasi viikkoja koko.
Kaveri myös liikkui muutaman kerran, oli mahtavaa nähdä :)
Nyt on levollinen mieli..

Oloina närästys, tissikipu ja väsymys. Etomista ei ole tänään ollut.
Ja toisiin oloihin, minulla on vahvasti poikaolo.:O

Hitaalla sytytyksellä tajusin vasta nyt mitä laitan punaisella ja miksi :headwall:
eli päivitetään:
LA 20.7 Rompe--esikoinen--25--KOS

Täytän 25 kylläkin vasta lauantaina mutta eiköhän sen voi jo laittaa :)

Rompe 9+0
 
EX4
Moi

Taas on aika vierähtänyt hurjasti!

Viime viikko oli yhtä kiirettä, työpäivät venyi kokouksien takia 17 asti. Oli lapsien joulujuhlaa, päiväkoti- ja koulu-esityksia ja pikkujoulut.

Olo on helpottunut, taas pystyy laittamaan kaikkia ruokiakin. Masu on turvonneena söpö pieni pömppis mutta muuten ei sitä oikeastaan vielä näy. Alamaha nippailut tuttuja täälläkkin

Mitään oloja mulla ei ole.. Ehkä tyttö-olo enemmän, poika raskauksissa yleensä alkuraskaus ollut suht helppo. Tytöistä olen voinut huonosti monta viikkoa. Joten vähä ristiriitaista :D

Hyvää viikonalkua!

EX4 11+5
 
Moi kaikille! Uskallan varovasti tulla mukaan, lukenut olen jo pitkään muiden juttuja. Pahoittelut menetyksen kohdanneille..

Odotan toista. Esikoinen täytto vuoden marraskuun lopulla. Ensimmäinen sai alkunsa ivf hoidossa ja tämä tärppäsi luomuna ekasta kierrosta.
Etoo paljon ja väsyttää. Rusehtavaa vuotoa tulee pyyhkiessä ja nyt vähän jo housuihin :(. Tullut jo monta viikkoa, nyt lisääntynyt. . pelottaa vähän. Täällä taitaa olla muillakin samaa..toivottavasti asettuu pian. .

Ultrassa kävin jo vk 6+4. Tänään oli eka neuvola...

Minnie ja Hippu 9vk (menkoista 10+2)
 
Iltaa!

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista :heart: Toivottavasti Minnie sinullakin tilanne selviää vielä :hug: Meille tänään terveydenhoitaja muistutti, että vuoto voi olla jopa kuukautisten tasoa, mutta jos kipuja ei ole, niin ei kannata huolestua. Vaan vaikea sitä on olla huolestumatta....

Täällä vielä odotellaan ensimmäistä ultraa ja pitkään odotetaankin, sillä siihen on vielä 4 viikkoa. Käytiin tänään ensimmäisessä neuvolassa ja vähän piti jännittää, että millainen meidän uusi terveydenhoitaja on. Tämä on nyt meidän 3,5 vuotisen neuvolataipaleen ajalla jo kolmas terveydenhoitaja, mutta onneksi tälläkin kertaa ajatusmaailmat täsmäsi hyvin ja oli mukava käydä. Hemoglobiini oli aivan järkyttävän hyvä. Ohhoh, piti oikein sanoa :D Samoin kävi verenpaineen kanssa. Olen siis ollut siinä uskossa, että olen aivan susipaskassa kunnossa :D Mutta hyvä näin. Ylipainoa mulla on toki, mutta siitäkään terkka ei pitänyt varsinaista saarnaa, mutta tähdensi, että lisää ei tarttis tulla. Saattoi käyttää jopa sanoja "Olisi suotavaa...". Näillä mennään ja itse olen kyllä ihan samaa mieltä ja siihen pyritään. Jotain opuksia ja prosyyreja saatiin myös, täytyy vissiin perehtyä niihin. Ihanasti hän otti huomioon myös miehen ja meidät pariskuntana. Tuo esikoinen oli toki mukana, kun hänellä oli oma käynti siinä samalla, niin koko perheen tilanne tuli käsiteltyä samalla.

Saatiin samalla aika ultraan (tammikuun toisella viikolla) ja seuraavaan lääkäriin. Tavallaan on kiva, että ei tarvi ravata kaiken aikaa neuvolassa, mutta 8 viikkoa seuraavaan neuvolaan on melko pitkä aika. Sokerirasituksesta puhuttiin myös ja hän sanoi että ei hän mua rasitukseen pakottaa voi. Antoi sokerimittarin ja välineet kotiin ja laittoi lähetteen kuitenkin valmiiksi labraan, jotta voin myöhemmin päättää menenkö vai enkö. Jos sokeriarvot ei pysy kurissa ja tarvitsee hoitoa äitiyspolilla, täytyy rasituksesta olla diagnoosi tai ainakin jotain arvoja, joten kai sinne voisi joku päivä ultran jälkeen mennä. Mies lupasi tulla seuraksi :)


Oloja täällä ei ole ollut viime päivinä nimeksikään ja sekös päätä sekottaa. Terkka ei suostunut yrittämään äänien kuuntelua ja ehkä hyvä niin. Sen sijaan Poikaolo on vahvistunut vaikka kasvoihin on muutama finnikin tässä ilmestynyt. Ovat kuitenkin aivan erilaisia kuin tuosta tyttärestä. Saapa nähdä, mitä meille tarjoillaan :)

Töissä merkkailin jo työvuorotoivelistaan kesälomatoivetta silleen sopivasti ennen äitiyslomaa. Katsotaan missä vaiheessa kerron sitten varsinaisen uutisen. Luultavasti jo siinä tammi-helmikuun vaihteessa, kun niitä kesälomia ruvetaan suunnittelemaan, koska muuten voi olla vaikea perustella kesäloman ajankohta.

Hyvää viikon alkua kaikille ja ihanaa joulunalusviikkoa! Toivottavasti saataisiin lisää lunta, tämä valon määrä on ollut aivan huikaisevaa!

Anskutin ja Muikku 8+4
 
Hei, nyt kun kesälomat tuli puheeksi!

Tietääkö kukaan miten se systeemi sitten toimii - Jos jään sanotaan vaikkapa 20.5. äitiyslomalle, niin onko edeltävänä lomakautena kertyneet lomat pakko pitää sitä ennen tai ottaa rahana? Vai saako lomat säästää ajalle äitiysloman/hoitovapaan jälkeen? Entä jos haluaisin pitää lomani ennen äitiyslomalle jäämistä, voiko esimies olla hyväksymättä sitä?
 
Huomenta

Anskutin neuvolakäynti kuullostaa tosi lämminhenkiseltä ja kiva kun perheenä kävitte =)

Monella vielä pelkoja on että onko kaikki hyvin. Onneksi eka kolmannes alkaa olla voiton puolella pian useammalla.. sitten voi jo hieman huokaista.

Kysymys: Eikös rv11+ sikiö liiku jo masussa iha vilkkaasti? Kuuntelin eilen sydänääniä ja heti löyty vahva syke just sieltä mistä ennenkin. No huvikseen ajelin sillä vehkeellä bilistä masussa ja kohta löyty taas syke mutta toiselta puolelta mahaa :O. Meinasin paskahalvauksen saada! Mutta välillä se karkas doplerin alta niin varmaa vedätti sekii bilistä siellä? Eikös? Jännä ku eilen oli taas iha kuolemaolo jo päivällä ja totesin 9v neidille että montahan siellä on ku äitillä on niin kamala olo vieläkin. No yksi vilkas kaveri siellä on. 29.12 nt-ultra niin asia vahvistuu siellä. Ja yksi näky alkuraskauden ultrassakin =)

Talvista tiistaita kanssaodottajat =)

Nelli&Timpsu 11+1
 
"Else"
Täällä olisi taas yksi odottaja lisää, seuraillut kyllä alusta saakka mutta eilisen ultran jälkeen uskaltaa vasta liittyä mukaan :)
Osanotot surun kohdanneille..
Jos vain face-ryhmään mahtuu vielä mukaan niin mieluusti tulisin?
Puhelimella onnistuisi sitä kautta helpoiten.
Omat tiedot: Else/ 24v / esikoinen / SATKS ja viikot 7+6
 
Moi!

Jammaillen: Nuo vuosilomakäytännöt on määritelty vuosilomalaissa aika joustavasti, käytännön määrää oma TES tai työpaikalla sovitut käytännöt. Jos mitään estettä työpaikan puolesta ei ole, niin voit pitää lomasi ennen äitiysloman alkua (yleinen käytäntö ainakin meillä), lain mukaan lomakaudelle 2015 kertyneet lomat voidaan pitää ennen (tai jälkeen) lomakautta työntekijän ja työnantajan näin sopiessa. Käyttämättömät lomat voidaan maksaa lomakorvauksina, mikäli näin sovitaan. Myös mainitsemasi säästövapaakäytäntö on mahdollinen 18 päivää ylittävälle lomaosuudelle työnantajan ja työntekijän näin sopiessa, mutta lomaahan kertyy myös äitiysloman/vanhempain vapaan ajalta. Eli käytännössä lomakäytännöt määräytyy sen mukaan mitä esimiehesi kanssa asiasta sovitte, huomioiden oman alan TES ja vuosilomalaki tietenkin.

(.) : Täällä oireet tasoittuneen, paitsi tänä aamuna oli ihan hilkulla etten wc-pönttöä alkanut halailemaan, oksentanut en ole vielä kertaakaan (en myöskään edellisen raskauden aikana). Hiusten rasvoittuminen ja finnit vähentyneet. Tissit vähän arat. Kyllähän sitä tulee mieleen että onko kaikki ok, jos olo liian "normaaliksi" yhtäkkiä muuttuu. Toisaalta yritän olla liikaa keskittymättä oloihin ja odotan mitä tuleva ultra näyttää. Tuntuu että tosi myöhään oma ensimmäinen ultra, kun se on vasta 29.12. (parilla muulla ainakin taisi olla sama päivä), mutta omilla viikoilla mennään silloin jo reippaasti yli 13. viikon... En oikein tajuakaan miten pitkällä sitä oikein jo mennään kun ensimmäinen neuvolakin oli myöhään, tasan viikolla 10. Ehkä se tästä todellisemmaksi vielä muuttuu, jos ja kun kaikki etenee hyvin. Ultrakuulumisia odotellen.

Frustiina rv 11+4
 
Hyvää sateista tiistaita ja tervetuloa uusille :)

Vielä pitäisi jaksaa kaksi yötä odottaa ensimmäistä neuvolaa ja alkuraskauden ultraa. Aika tuntuu kuluvan todella hitaasti, mutta ehkä se siitä jos ultrassa saadaan hyviä uutisia. Tänne on nyt iskenyt todella paha väsymys, mitään en jaksaisi työpäivän jälkeen tehdä ja töissäkin meinaan iltapäivällä nukahtaa näytön ääreen. Onneksi kohta on pitkät jouluvapaat ja saa nukkua päiväunet silloin kun huvittaa.

jammaillen nuo lomien pitämiset riippuvat aina vähän työnantajasta, työehtosopimuksesta ja muusta sellaisesta. Yleensä lomat pitäisi pystyä sopimaan esimiehen kanssa siten, että ne voi joko kaikki pitää ennen äitiysloman alkamista tai sitten osan voi säästää pidettäväksi vasta äitiysloman jälkeen. Työnantaja ei vuosilomalain mukaan voi ainakaan pakottaa kaikkia lomia pidettäväksi ennen äitiyslomaa, periaatteessa voi määrätä ainoastaan kesälomalle, koska kesälomakausi ehtii alkaa ennen äitiyslomaa. Kannattaa kysellä omalta palkanlaskijalta tai henkilöstöosastolta miten teillä on noista asioista sovittu.

illusia83 ja Möykky 8+0 *pokspoks*
 
Joudun myös sokerirasitukseen 11-16vk..koska viimeksi paasto oli rajalla ja painoa on tullut kotona olon aikana. Mutta niskapoimu ultra on ennen sitä, sitten nähdään onko kaikki hyvin. On todella epävarma olo :/

En tainnut mainita, että neuvolatäti yritti kuunnella sydänääniä ja eihän niitä tietenkään kuulunut vielä. Ihmettelin hieman, että edes yritti:/
Dopplerin ostoa olen harkinnut. Mikä olisi hyvä? Haluaisin, että syke näkyisi. ..
Minnie ja Hippu 9+1
 
Mä ainakin toivon,et saisin pitää kaikki lomat ennen äitiysloman alkua. Tiedän meinaan,etten pysty millään olee loppuun asti töissä varsinkaan kesällä. Äitiysloma alkais näillä näkymin kesäkuun puolivälissä,sitä ennen lomaa vaik ainakin neljä viikoa,ni se ois toukokuuhun enää jaksettava!:) Ihanaa!:) Toivottavasti kaikki vaan menee hyvin,eikä menis kesken. Pahoinvointi ainakin antaa toivoa!:D

SalVe ja Lahja rv 8+6
 
Else: pystytkö rekkaa nimesi, niin saa yv:llä sit laiteltua viestiä siitö fb:stä.

Täällä poksuu viikot tänään 9+0. Epätoivoisesti yrittänyt kuunnella doblerilla ääniä, mutta en saa kuin omat kuuluviin. Ne vähäisetkin oireet on hävinneet. Hiukan alkaa pelottamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mä meinaan kans pyytää, että kesäloman saa pitää ennen äitiysloman alkua ja onhan siinä talvilomakin vielä pitämättä. Eli just sinne toukokuulle enää töitä ;) Äitiysloman aikana kesälomat kertyy joten uuden loman voi pitää sitten vielä ennen töihin paluuta.

NeIHM kyllä vauva liikkuu jo paljon tolla viikolla, näin joskus netissä ultravideon 10+ viikolta ja siinä kaveri veteli kuperkeikkaa jo ihan urakalla.

Sain tämään taas dopplerilla äänet kuuluviin ja helpotus oli suuri :D Lupasin itelleni kuunnella uudestaan vasta viikon päästä niin ei tarvitse stressata. Maha on kasvanut jo selvästi, ei enää pysy piilossa sisäänpäin vetämälläkään.
Mulla kans naama kukkii mikä viittaisi tyttöraskauteen. Edellinen oli poika ja iho oli loistokunnossa.

Saratin ja toukka 9+6
 
Sain eilen kaverilta lainaksi saamallani dopplerilla sydänäänet kuuluviin hetkeksi. Selvä pieni laukkaääni siellä kuului ennen kuin taas katosi...jonkin aikaa kesti kyllä etsiä ja kerkesin moneen kertaan kuulemaan oman sykkeeni "viuh viuh" äänenä ennen kuin sain alhaalta, hieman oikealta puolelta kuulumaan tuon nopsan naputuksen =) harmi ettei mies ollut kotona kuulemassa ja lapsille ei olla vielä kerrottu...no, koittaa sitten joskus uudestaan sillai, että mieskin paikalla.

-Pajunkissa-85 9+3 (kun vuorokausi vaihtuu)
 
Voi, pahoitteluni Riinanen! :(

Ihania ultra- ja dopplerkuulumisia. Voi että, olisi kyllä itsekin ihana kuulla jälleen pienen sydänäänet! Aika on tuntunut aika pitkältä sieltä alkuraskauden ultrasta. Onneksi tulee joulu ja loma, ja aika tahtoo juosta silloin kun on mukavaa, jolloin seuraava ultra onkin aika pian :)

Mulla sattuu edelleen samaan tapaan alavatsa kuin ihan alkuraskaudestakin. En usko sen enteilevän mitään huonoa, vaan on vain yksi minun raskausoireistani, joita ei tällä hetkellä muuten paljon ole.

Yövuorot ovat olleet kyllä melko mielenkiintoisia. Yksi yö ei tunnu juuri missään, mutta toisen yön jälkeen alkaa ihan järkyttävä pahoinvointi. Myös hereillä pysyminen tuottaa tavanomaista enemmän vaikeuksia. Ja voi sitä vatsan möyryntää, jonka valvominen aiheuttaa! Nyt ensimmäistä kertaa menossa kolmen yön putki - saas nähdä miten kroppa reagoi. Onneksi siitä alkaa loma ja saa nauttia loppuvuodesta ihanan rauhallisissa merkeissä.

Mulla on ollut todella vahva poikaolo. En ole tehnyt mitään testejä tai tarkkaillut mihin raskausoireeni viittaisivat, mutta fiilispohjalta ajattelen, että poika sieltä tulee syntymään. Yhden poikaunen olen nähnyt ja kaupassa hypistelen automaattisesti poikien vaatteita. Tyttö tai poika - molemmista olen yhtä onnellinen! Olisi kyllä ilostuttava yllätys jos sieltä tulisikin tyttö, sillä hänestä tulisi toisen puoliskon suvun ensimmäinen tyttövauva. Voi, sitä höösäämisen määrää :D

Ihanaa keskiviikkopäivää ja hyviä vointeja! :)

Lumilin 10+3
 
Pahoittelut Riinaselle:(

Täällä säikähdin eilen, kun vein toista koiraani tarhaan pannasta (kokoa se 50kg koiralla) ja sit se yhtä äkkiä loikkas eteenpäin ja en osannut varautua, niin siellähän minä polvillaan maassa olin:) Alaselkä ja alavatsa alkoi tuntua oudolle ja jopa pisti välillä oudosti. Illalla piti sit kokeilla kuuluuko doplerilla syke ja sieltähän se pienen syke kuului. Nyt aamulla ei onneks enää tunnu oudolle. Säikähdin kyllä.

Mitenkäs muut olette voineet? Täällä huonovointisuus jatkuu edelleen ja finnejä naamaan puskee, jos vähäki syö jotaki rasvasta:)

Riikkunen ja mysti 11+3

Vajaa viikko enää nt ultraan.
 
Täällä on sekavat tunnelmat. Äsken kävin ekaa kertaa neuvolassa, ja terveydenhoitaja meinas, että kahen viikon verinen tiputtelu ei oo normaalia ja laittoi ajan ultraan perjantaille. Pelottaa!

Täällä etova olo on helpottanut, mutta ei ehkä kokonaan kadonnut. En kuitenkaan tiedä, että mitä saan aikaan jännityksellä ja mikä on oikeasti raskauteen liittyvää :D Muuten olo on ihan normaali,rintakehällä pari näppyä havaittavissa. Ei pysty ees tyttö- tai poikaoloa miettimäänkään, kun koko ajan on mielessä vaan että onko siellä kumpaakaan - piiiiitkä pari vuorokautta edessä!

-Tiha & Mini 8+0
 
Täältäpäs liittyy joukkoon 25-vuotias esikoisen odottaja. Yritys aloitettiin kesäkuussa -14. Taustalla elokuussa -14 lyhyeen jääneen muutaman päivän iloitsemisen jälkeen yllättänyt keskenmeno. Laskettu aika on 10.7, nyt siis kasassa 10+5. Kipuja on ollut alusta asti, ja ihana neuvolalääkärimme halusi tarkistaa tilanteen heti kun kuuli että olen taas raskaana. Ensimmäinen ultra oli jo 8+0 jolloin kuulimme selvät sydänäänet ja pääsimme pienen vilkuttelijan näkemään. Pari viikkoa sitten oli terveydenhoitajan aika ja toissapäivänä kävimme taas neuvolalääkärillä, kaikki oli juuri niin kuin pitää ja pikkuruinen kasvanut reippaasti :) Maanantaina tosin tuli jonkin verran verta ja jomottavaa ja juilivaa kipua on ollut sen jälkeen, mutta kovasti elämme siinä toivossa että kaikki on hyvin.. Hieman on stressannut tämän raskauden sujuminen ensimmäisen keskenmenon jälkeen. NP on ensi maanantaina 22.12 eli 11+3 jo, aikoja ei ollut enää muulloin saatavissa eikä se kuulemma ole liian aikaisin. Silloin taas nähdään että miten kohdussa jaksellaan :)

Oireita on ollut alusta saakka jos jonkinlaista, unettomuus alkoi jo ennen kuin tajusin olevani raskaana ja jatkunut tänne saakka. Aamuyöstä herään ja 2-3 tuntia menee valveilla, aina ei ehdi nukahtaakaan ennen herätyskelloa. Neuvolalääkäri laittoi lähetteen kilpirauhastesteihin, sukurasitteen takia kilpirauhaset voisivat syynä öiseen ylikierroksilla käymiseen ja yleiseen vetämättömyyteen ollakin mutten usko että yksi verikoe sitä vielä kertoo vaan vaatisi tarkempia tutkimuksia. Maanantaina kävin siis raskausverikokeissa, viisi putkea napsivat tutkittavaksi :) Lisäksi alkuviikkoina yöt hikoilin ja päivät palelin, siitä on sentään päästy. Pahoinvointi on ollut lähes jatkuva seuralainen, tosin viikolla 9 se mystisesti hävisi joksikin aikaa ja olin jo varma että jokin on pielessä, mutta kuinkas ollakaan pahoinvointi palasi kahta kauheampana.. Oksentaa ei ole tarvinnut kuin muutaman kerran, mutta toivoisi jo että tulisi ylös välillä jos se helpottaisi oloa! Ruoka ei maistu samalla tavalla, täälläkin appelsiinimehua on alkanut kulua monta lasia päivässä kun aiemmin en juonut sitä ollenkaan.. Luumuvaahtoa alkoi eilen tehdä hirveästi mieli, vaikka se ei ole aiemmin kuulunut mitenkään lemppareihin. Sama ruoka alkaa nopeasti tökkiä, turha yrittääkään monta päivää syötäviä laatikkoruokia tehdä. Väsymys ja uupumus on aivan järkyttäviä, päänsärky on pitänyt seuraa jo pari viikkoa. Lisäksi hiukset rasvoittuu ennätysajassa, iho kukkii kamalasti, huippailee välillä, sydän yrittää hakata välillä tiensä rinnasta tai kurkusta ulos.. Mutta tätähän sitä on odotettu ja toivottu! :D Sairauslomalla olin muutama viikko sitten pahoinvoinnin takia kolme päivää, viime viikolla kaksi päivää ja toissapäivänä neuvolalääkäri määräsi kerralla tämän ja ensi viikon. Saa rauhassa potea pahaa oloa ja väsymystä yrittämättä tsempata hullun lailla töissä, vaikka alkuun tuntuikin että voiko töistä olla pois ja mitä kaikki ajattelevat... No, ajatelkoon mitä lystää, voinnin mukaan mennään! Energistä keskiraskautta odotellessa.. :D

Mukana odotuksessa on aviomies, hänelle myös ensimmäinen ja yhdessä kovasti toivottu. Välillä ei jaksa ehkä ymmärtää tätä väsymystä ja pahoinvointia, mutta kuitenkin käy kaupassa ja tuo sieltä mitä pyydän, käyttää välillä koiran jos olen aivan poikki, tekee kotitöitä välillä enemmän.. Tällä hetkellä asustelemme kaksiossa, ja voi olla että tässä asustelemme vielä jonkin aikaa pikkuisen synnyttyä. Asuntoja tosin aletaan keväällä jo varmaan vähän katsella. Itsestäni tuntuu että tyttö on tulossa, mies toivoo kovasti poikaa mutta epäilee hänkin tyttöä.. Saa nähdä ;) Kuinka jännittävää odottaa millainen paketti sieltä lopulta tulee!

Olemme kertoneet jo molempien vanhemmille ja sisaruksillemme, sekä miehen isoäidille ja muutamille kavereille. Aika pienelle piirille siis vielä, jouluna tarkoitus kertoa sitten muille sukulaisille. Innoissaan ovat kaikki pienestä perheenlisästä :)

Annimiina89, 10+5

LA 10.7--Annimiina89--Esikoinen--25--XXXX
 
Huomenna tulisi 11 vko täyteen, jokohan sitä kohta uskaltaisi ajatella olevansa turvallisilla vesillä odotuksen suhteen... Verikokeet käyty tänään antamassa ja nt-ultra olisi 29.12 niinkuin monella muullakin näyttää olevan.

Jatkuva pahaolo on nyt laimentunut (luulisin) ja siirtynyt enemmän iltapainotteiseksi väsymyksen ja mahanturvotuksen kera. Eiköhän tämä tästä kohta iloisemmaksi muutu :)

Meillä raskaudesta ei ole vielä miehen ja lapsen lisäksi kerrottu muille, mutta vähän jo polttelis kertoa esimerkiksi isovanhemillekin kohta. Tarkoitus olisi tuon ultran jälkeen antaa tytölle (7v) lupa kertoa, on ihmeesti saanut pidettyä salaisuuden sisällään monta viikkoa.
 
Heips

Tiha Toivottavasti kaikki on kunnossa. Voin vaan kuvitella miten on pitkät pari päivää. Tsemppihalit lähetän sulle!

Annimiina Tervetuloa. Olen samaa mieltä noista töistä poissaoloista, kyllä tämän asian eteen pitää tehdä mitä vointi vaatii. Olin itsekin kuopuksesta alussa saikulla pahoinvoinnin takia ja aiva sama mitä ne muut ajatteli =). Sun neuvola lääkäri kuullostaa tosi mukavalta =).

Minä huomasin tuossa että askel hidastuu kävelyllä jo reippaasti. pientä kiristystä alkaa rasituksesta jo tulemaan. Mullahan siis nuo supistelut varjostanut joka raskautta ja kolmas ja neljäs aina kahta edellistä aiemmin.. joten ossoohan tää viides alotella jo ennen puolta väliä. Töissä en pystynyt olee kuopuksesta ku rv22 asti.. Enemmän lepoa olo vaati siinä vajaa 30 viikolla.. No osaan jo odottaa mitä odottaa :D. Silti toivoisin että jos nyt ei nii paljoa suppailis.. nyt on lepäily hankalampaa ton 1,5veen kanssa. No aika näyttää.

Pakkasia odotellessa, mukavaa päivää!

Nelli&Timpsu 11+2
 
Nää ruokajutut on kyllä kummallisia! Eilen tuli telkkarista Saarioisten laatikkomainos ja tuumin miehelle että maistuiskohan mulle lanttulaatikko. Mies katsoi ihan hölmönä, sillä en yleensä pidä joululaatikoista enkä niitä syö. Mutta kyllä vauva halus lanttulaatikkoa! Onneks tänään lounasruokalassa oli joulupöytä ja söin riemulla kinkkua ja lanttulaatikkoa ja kylläpä maistui hyvälle! :D

Mä oeln ihan kade teille jotka olette jo saaneet kutsun ultraan tai siellä jo käyneet. Maanantaina neuvolassa terkka sanoi että kirjeellä tulee sitten kutsu ultraan. Menee varmaan aika pitkälle, enkä malttais odottaa että varmistuisi että siellä oikeasti on joku.

Tänään on pakko raahautua töiden jälkeen vaatekaupoille. Mä olen kulkenut ihan ihme viritelmissä kun omat housut ei mahdu enää päälle, kaikki rintsikat on liian pieniä enkä halua käyttää kovin tyköistuvia paitoja kun maha möhöttää.

Eilen menin nukkumaan jos seitsemältä ja posottelin parilla vessatauolla aamu kuuteen. Nyt on ihan hyvä olo. :D

Terhitär 9+1
 
Helou -
Vielä pitäisi pari päivää jaksaa töissä kitua. Mieli tekisi lähinnä nukkua. Olen aina ollut kyllä hyväuninen, mutta tää on kyllä jo jotain ihan uutta. Mulla eilen ihan sama rytmi kuin Terhittärellä, koomista.

Perjantaina neuvolaan ja sitten odottelemaan ultrakutsua. Oletettavasti menee loppiaisen jälkeen, viikolle 2 tai 3.

Väsymystä lukuunottamatta edelleen oireettomana painellaan menemään.

Cassis & nuutti 8+1
 

Yhteistyössä