Heinäkuun Hellemasut-15 *Joulukuussa*

Yllätysäippä
Pakko kuitata, että täällä vielä ollaan, vaikka en ole ehtinyt kirjoitella mitään. Lupaan jälleen lukea kaikki tekstit, mitä olette kirjoitelleet. Nyt siis vain pikakuittaus että hengissä ollaan.

ON: Eka neuvola oli ja meni. Minua kohdeltiin siellä, kuten vähä-äluistä idioottia ensikertalaisena, vaikka jo kuudes kerta menossa. Eipä kovin suuria odotuksia siis neuvolaseurannan suhteen. Verikokeet kävin jättämässä ja kaikki oli niiden suhteen loistavasti. Ensimmäinen ultra on jouluaattona. Pahoinvoinnit katosi 6+X viikoilla, joten jääpi arvoitukseksi, mikä on tilanne. Ääniä ei edes yritetty kuunnella ensimmäisellä neuvolakäynnillä.
 
Tervetuloa uusille! :)

Valtavat pahoittelut huonoja uutisia saaneille, tuntuu todella kurjalta ja silti vaikea edes kuvitella sitä surua mikä seuraa :'( Jaksamisia.

Tsemppejä myös kovista pahoinvoinneista tai muuten ikävistä oireista kärsiville.

Täällä edelleen vietelty hiljaiseloa. Suurimpina vaivoina yhä edelleen väsymys ja nälkä. Väsymys on kamalaa. Tekisi mieli nukkua vain. Työpäivän jälkeen olen ihan rikki ja olo tulee todella sairaaksi kuin olisi kuumetta. Yövuorojen jälkeen olin ihan zombie, yleensä olen tehnyt öitä mielelläni. Pahoinvointi ei ole riesana, pientä ällötystä vain ruuista ja hajuista. Nälkä kiusaa vähän väliä ja juuri mitään ei tee mieli, inhottaa syödä väkisin. Ihana mies on pompannut kaupassa niinä harvinaisina hetkinä kun olen illalla keksinyt että nyt tekeekin mieli jotakin :D Jostain syystä eilisestä lähtien tehnyt mieli kana-maissikeittoa, eikä mitä tahansa vaan juuri tietynlaista keittoa, jota olen viimeksi muutamia vuosia sitten syönyt kiinalaisessa toisessa kaupungissa... Ihan kiva.

Eka neuvola tuli käytyä ja meni todella kivasti, ensimmäinen ultra tammikuun ekalla viikolla. Jouluna kyllä varmaan jää jo kiinni tai ainakin herättää epäilyksiä. Kääk :popcorn:

Tänään 8+0
 
Ultrassa käyty nyt vuodon takia (joka onneks on loppu) ja kaikki on hyvin. Pikkuinen heilutteli jo ja syke näky. Vastas 10+2 tällä hetkellä :)**voiskoha sitä jo luottaa et kaikki menis hyvin... just olin aikasempien vuotojen jälkeen alkanu nauttiin ja suunnitteleen kaikkee niin taas lysähin alas maahan. Mut onneks oli kaikki hyvin :)
 
Täällä käyty ekassa neuvolassa ja eikä ultrattu :( joten varasin yksityiselle ajan lauantaille, en kestä odottaa enään. Muuten neuvola käynti oli ihan ok, perus kyselyjä ja nippu esitteitä kotiin mukaan. Mieskin oli mukana.

Edelleen suht oireeton, nälkä ehkä useammin ja välillä vähän etoo hajut.
Mitään äitiysvaatteita ei ole tarvinnut vielä miettiä, omat menee ihan hyvin vielä.

Lauantain ultraa odotellessa
piatu 7+5
 
Täällä kans pahoinvointi lisääntynyt. Eilenkin oksensin arviolta 6kerta. Kävin illalla kävelemässä, ni ei kovin valaistua reittiä kehdannu kulkea, kun kaks kertaa jouduin oksentamaan! Mikä siinä onkin, et ku liikeelle lähtee,ni alkaa röyhtäyttää ja voimaan pahoin? Toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa. Toisaalta, perjantaina on se kontrolli ultra. Oireista vois aatella, et kaikki on hyvin, mut eihän sitä tiedä! Rauhallisin mielin odotan, tulee mitä tulee.

Jos kaikki nyt on hyvin, ni 31.12. ois np-ultra ja 25.2. rakenne ultra.:)

SalVe 8+0 (9+0)
 
Tänään ekaa kertaa aamusta sellainen olo, että nyt oikeasti oksu lentää...menin suihkuun, join mehua ja äkkiä nukkumaan, niin meni ohi...mutta huomenna oliskin sitten aamuvuoro ja nyt jo hirvittää, kun noi aamut on ollut nyt pahenemaan päin. Etovaa oloa ollut kyllä muuten koko päiväisesti. Ja perjantaina olis pitkäpäivä :x
 
Tällä viikolla oli ultra ja siellä se pikkuinen köllötteli ja syke löytyi ja kaikkea. <3

Viime viikot on menneet kotona pahoinvoiden, ei oksentelua mutta kaamea olo kellon ympäri. Nyt olen voinut jo vajaan viikon verran syödä taas ja olo sen myötä parantunut.

Selvisi että täällä Sveitsissä ei ole varsinaista neuvolaa, mutta raskauden seuranta on tiheää ainakin meidän lääkärikeskuksessa, joka on yksityinen. En tiedä miten julkisella puolella menee, tai onko sellaista. Olen kuvitellut että kaikilla pitää olla sairausvakuutus täällä, mutta en tiedä kyllä yhtään. Me saadaan miehen työn puolesta vakuutus joka kattaa tosi paljon. Ultria on laskujeni mukaan suunniteltu 4-5 jopa, tosin kaksi viimeistä ihan ennen synnytystä.

Osanottoni menetyksen kokeneille. En jaksanut lukea kaikkia ketjuja läpi kun väsyttää niin paljon, mutta ehkä tästä kun voimat palaa jaksan täälläkin seikkailla. Facebookissa olen nyt ollut enemmän.

Mulle voisi laittaa tiedot
LA 25.7.2015, UmmIman, eka, 29, ulkomailla

t. Umm Iman eli suomeksi Imanin mamma ;) 7 + 6
 
Moikka kaikille!

Ikäviä uutisia ollut täällä. Pahoitteluni niille ketkä ovat surun kohdanneet. :hug:

Onneksi on myös iloisia uutisia monilla. Ihania ultrakuulumisia monilla :)

Voi jestas kun onkin tehnyt hyvää tämä tiedonetsintätauko. No okei, silloin tällöin ote on lipsunut ja olen tärkeitä ja ajankohtaisia asioita katsonut internetin ihmeellisestä maailmasta. On ollut niin rentouttavaa että rauha on laskenut mieleeni. Olen laittanut joulua, keskittynyt mieheen, ystäviin ja ylipäänsä elämästä nautiskeluun. Tuntuu hyvältä, ettei jokaista raskauden oiretta tarvitse enää analysoida. Erilaisia tuntemuksia tulee, on ja menee pois ilman, että minä voin sitä juurikaan hallita. Tosin kasvavat boobsit ovat herättäneet monena päivä lähinnä positiivista ihmetystä :D Rauha siis maassa!

Ensimmäinen neuvolakäynti jäi mieleen positiivisena kokemuksena. Neukkutäti vaikutti osaavalta ja sopivan rennolta. Tietoa ja tulevia tutkimuksia tuli jos jonkinnäköistä. Tällä tämän hektisellä muistikapasiteetillani toki mietin, että mitä kaikkea unohdin. Onneksi oli apumuisti eli mies mukana. Mieskin huomioitiin kivasti. Mites teillä miehet osallistuvat neuvolakäynteihin/ultriin? Mua aluksi vähän jännitti alakautta tehtävä varhaisultra, jossa mies oli mukana. No hänpä otti asian niin itsestäänselvästi ja mutkattomasti, että rento asenne tarttui minuunkin. Yhdessähän tässä veneessä ollaan ja eiköhän se tässä kun synnytykseen edetään niin ehtii näkemään kaikenlaista :D
 
Ultrassa meilläkin kaikki hyvin.
Yksi vauvvelin alku siellä köllötteli, vastasi viikkoja ja syke löytyi.
Nyt päästään siirtymään sitten "normaaliksi" asiakkaiksi ja normaaliin raskauden seurantaan.

Hyvillä mielin siis.
 
Heipsan kaikille!:)
Olo on ollut niin kuvottava 24/7 ettei ole edes täällä kyennyt käymään :( Tänään kuitenkin hyvien uutisten saattelemana tulin kirjottelemaan :) Käytiin siis varhaisultrassa ja sieltä löytyi pikkiriikkinen sikiö jolla sydän pamppaili :) <3 Kyllä putosi suuri kivi sydämeltä :) Vastasi päivän heitolla omista laskuista viikoissa :) Nyt täytyy vain toivoa, että nämä kriittiset 5 viikkoa menee vielä hyvin ja nt-ultrassa olisi vielä kaikki hyvin :) Nyt kuitenkin ikionnellinen :)

Me ei olla kerrottu vielä ku ihan muutamalle kaverille ja mun siskolle, jotka tiesi että yritys on kova ;) Vanhemmille kerrotaan sitte nt-ultran jälkeen ja muillekin sitten pikkuhiljaa aletaan kertomaan :) Nyt vaan todella toivon että kaikki menisi hyvin ja saataisiin pikkuinen heinäkuun lopulla :)

Facebook ryhmäänkin uskaltauduin laittaa pyyntöä vihdoin :)

*Tiuhti*+ pikkuinen viuhti 7+2 <3
 
Huomenta

Onnea mukavista ultrakuulumisista =)!

Tännekkään ei mitään uutta. Illat etoo ihan huolella. Maha pöllähtänyt sillai esiin että ei jää asia arvailun varaan :D

Mukavaa perjantaita ja alkavaa viikonloppua! Näyttäs että saadaan lunta ja ehkä jopa valkea joulu =)

Nelli & Timpsu 10+4
 
Mä epäilen että meille syntyy amerikkalainen vauva. Sillä mulla ei ole aamupahoinvointia vaan kun tulen viiden maissa töistä niin laatta lentää heti kun kotiin pääsen. Toissapäivänä söin pähkinöitä ja kotonahan ne tuli sitten pois. Vauva ei halunnut pähkinöitä. :( Ällötys on nyt kyllä vähentynyt ja ilmeisesti siirtynyt rehelliseen oksuiluun. Se on kyllä kivempaa kun olo helpottaa ökäämisen jälkeen.

Huomenna meinataan kertoa miehen porukoille. Saa nähdä miten riemuisiksi ne menee. Heillekin ensimmäinen lapsenlapsi ja lapsenlapsenlapsi. Kiva nähdä kuinka ilahtuvat. :)

Terhitär 8+3
 
Aamulla taas käyty kurkkaamassa vauvoja. Molemmat voivat hyvin. Viikkojen mukaan 3pv pienempiä mutta testikin näytti plussaa vasta usea pv myöhässä. Nyt ultran mukaan 8+2 mutta nlan laskureissa 8+5. Aikasemman taustan (keskenmenoja) takia kova stressi ja huoli vauvojen voinnista. Onneksi nyt saa hetken hengähtää kun taas tarkistettu tilanne.
 
Huomenet!

Täällä ollaan ympärivuorokautisen pahoinvoinnin ikeessä, mutta koska miehellä on samat oireet (ja sillä oli nää ensin) tää ei taida liittyä raskauteen..Vaan on tää silti syvältä.

Oireisto on siinä määrin raskauden pahoinvointia muistuttava, että kun pomolle soitin, että näillä oloilla en taida päästä töihin, kysyi pomo, voisinko olla raskaana. Kröhm. No toki sitäkin, mutta ei kerrota sitä vielä pomolle ;) Höpisin sitten jotain että mikähän se tota miestä sitten vaivaa... Noh, töihin mun matkani nyt kuitenkin käy koska en oo riittävän kipeä. Blaah.

Onko muilla jo rinnoista alkanut tulla maitoa? Mulla tuli ensimmäiset tirskaukset pari päivää sitten ja ihan oisin voinut odottaa vaikka muuttaman kuukauden vielä.. Noh, ei muuta kuin ne liivinsuojat valmiiksi piakkoin.

Ensi viikolla on ensimmäinen neuvola, ja koska se on samaan aikaan lapsen neuvolan kanssa, kerrotaan lapselle tänään tai huomenna kirjaa apuna käyttäen. Jännittää hänen vastaanottonsa ja toisaalta jännittää, että entäs jos ultrassa tuleekin jotain ikäviä uutisia. Noh, sitten keksitään miten niistä selvitään.

Muuten täällä on aika rauhallista elo. Tympii kun ei voi mitään vauva-asioita vielä hehkuttaa :D

Anskutin ja Muikku 8+1
 
Nyt voin sanoa,että olen onnellisesti raskaana!:) Ultrasta siis kotiuduttu ja niin ne sykkeet sieltä löytyi ja kasvanutkin oli!<3 Vitsi tätä tunnetta!:) Ajattelinkin kyl,et on se kumma,jos sykkeet ei löydy, kun olo on välil niin karsea. Mut nyt en siitä valita,kun kaikki on hyvin!:) Todennäköisesti tätä oloa jatkuu viikoille 30+,niinku tytöistäkin. Mut tietty vois jossain vaihees vähän helpottaa,et pääsis taas salille ja lenkille ja vois syödä terveellisemmin!

Ihanaa viikonloppua kaikille!

SalVe ja Lahja 8+2
 
Täällä myös hiljaiaeloa vietetty, sen verran ollut väsymystä ja raskauteen liittymätöntä stressiä viime aikoina :/ Ällöolo on tällä viikolla jo vähän helpottanut, nyt tekee jo mieli syödäkin :) Neuvola on tiistaina, sitä odotellessa.

Aatoel 8+4 (jos oikein laskin :D )
 
Ihana päivä!! <3

eipä ollut vaisto kyseessä mun kohdalla vaan pelkkää pelkoa. Käytiin ekassa ultrassa tänään ja siellä se pieni kovasti liikehti ja heilutteli <3 tulipa onnen kyyneleetkin vuodatettua.

Neuvolan keskiarvo 28pv kierron laskujen mukaan tänään 12+6, itse olin ovistestin perusteella laskuissa 11+2, ultran mukaan 12+0. Ultraaja sanoi että voin sit neuvolassa miettiä siirretäänkö la:ta. Pidän listalla vielä tuon 1.7, katsotaan muutanko sen ultran mukaiseksi eli 27.6.

12+0 <3
 
Ihania ultrakuulumisia monella, paljon onnea! :)

Meillä oli myös tällä viikolla se virallinen varhaisultra polilla, vaikka viime viikolla siis kävin jo kurkkaamassa yksityisellä onko ketään kotona. Edelleen kaikki oli kuten pitääkin, pikkuinen vastasi viikkoja ja pienet kädenalut oli ilmestyneet ja tietty pituus oli tuplaantunut. On se ihmeellistä, miten paljon voi noin pienestä jo nähdä, aivotkin näkyi hienosti.

Olo on ällö edelleen mutta oksentaa ei ole tarvinut. Raskaudesta tietää muutamat kaverit sekä mun ja miehen siskot. Semmoisille olen kertonut, joille olen puhunut hoidoistakin ja kertoisin myös mahdollisista huonoista uutisista. Np-ultra on 5.1. ja sen jälkeen kerron töissä. Tulevat isovanhemmat saavat tiedon joululahjaksi.

Turvotus on jotain ihan jäätävää. Oon hyvin hoikka ja nyt on maha pullollaan kuin olisi viikkoja vähintään 20. Iltaisin varsinkin. Ei auta vaikka kuinka pitää vatsalihakset tiukkana.. Eiköhän tämä tästä (toivottavasti) vielä laske, ennen kuin varsinainen vauvamaha ilmestyy. Tänään valitin kun taas on nälkä ja maha on ihan tyhjä, niin mies totesi, että ei se kovin tyhjältä näytä :D En kyllä malta odottaa, että ei tarvitse enää piilotella vaan voi ylpeänä pitää tiukkoja vaatteita ja näyttää mahan kaikille. Tänään jo yksi tuttu asiakas katseli mun mahaa moneen kertaan mutta ei sentään kysynyt mitään.

Hyvää viikonloppua kaikille ja mahdollisimman hyviä vointeja! :)

Säihkiss 8+4
 
Viimeksi muokattu:
No nyt tämä malttamaton meni sitten varaamaan ajan yksityiselle alkuraskauden ultraan. Julkisella puolella ensimmäinen ultra on vasta 16.1. ja halutaan jouluna kertoa tuleville isovanhemmille, tädeille, sedälle ja enolle uutiset. Ajattelin että saan vietettyä joulun rauhaisin mielin ja kerrottua uutiset vähän "vakaammalla" pohjalla jos on ultrassa käyty ennen sitä. Nyt olisi sitten aika ensi viikon torstaina, silloin on menossa rv 8+2.

Oloja ei hirveästi ole ollut, naama tosin täynnä finnejä ja hiukset rasvoittuu puolessa päivässä. Hajuaisti toimii, mutta onneksi harvat hajut ällöttää. Ruoka maistuu.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

illusia83 & Möykky 7+3
 
Doppleri saapui pari päivää sitten ja sydänäänet kuuluu selvästi <3 Vähän aikaa sai kyllä hakea, mutta kun oikea kohta löytyi niin siellä se lujaa jumputti. Olo on todella helpottunut ja nyt uskaltaa jo ottaa rennommin. Jaksaa nyt odottaa sitä np-ultraakin.
Mulle on iskenyt ihan jäätävä väsymys. En jaksa tehdä yhtään mitään, tekisi mieli vain maata sohvalla. Töiden jälkeen ei saa kyllä mitään aikaiseksi. Pyörryttää ja ylösnoustessa meinaa välillä lähteä taju. Hb tippunut alle sadan ja rautakuurin sain käskyn aloittaa. Selittää kyllä tämän olon :(

Saratin ja toukka 9+2
 
Heinäkuisiin odottajiin liittyy nimimerkillä Toivottavasti 35 vee toistaan odottava. La 10.7 ja synnäreissä 2 vaihtohtoa, joten olkoon salaisuus toistaiseksi.

Ulrassa käyty jo 2 kertaa viikkojen ja lasketun ajan epäselvyyden vuoksi. Ekassa näkyi vain ruskuaispussi ja ehkä sikiökaiku, mutta ei sykettä (viikkoja niin vähän vasta). Kahden viikon päästä siitä ultrattiin uudelleen ja sieltä löytyi jo selkeästi sikiökin ja syke :)

Olotila on viimeiset 4 viikkoa ollut pahanolontäyteinen ympäri vuorokauden eikä tästä ole tullut kauheasti nauttittua, mutta odotan innolla aikaa jolloin tämä öklötys väistyy ja saa nauttia kasvavasta mahasta ja ajatuksesta siitä pikkuisesta joka toivottavasti saapuu meidän perheeseen kesällä :)

Toivottavasti & masutonttu 10vko
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä