HEINÄKUUN 2008 VAUVAT

Alkuperäinen kirjoittaja bambiino:
vaikutaako tämä paleleminen jotenkin vauvan sukupuoleen ??(kaveri epäili niin et vaikuttaa)
Palelu ei todellakaan vaikuta vauvan sukupuoleen. Ja tuskin palelu mitään sukupuolesta kertoo, mulla aina palelu ihan ykkösoire, on saatu 2 poikaa ja 1 tyttö. Keskenmenneiden sukupuolista ei tietoa...
 
Juska :hug: , Hooweelle tuplaonnittelut ja kaikille muillekin plussanneille :flower: .

Mulla on ollut nyt viikon lähes ympärivuorokautinen pahoinvointi :/ . Ensin sitä on huolissaan oireettomuudesta... Pahoinvointi ei tunnu olevan mitenkään yhteydessä mihinkään, ei väsymykseen, syömiseen vaan saattaa iskeä ihan yhtäkkiä. TAi itseasiassa sitä on lähes koko ajan, joten se saattaa lakata hetkeksi ihan yhtäkkiä :LOL: . Mulla ei ole ollut kummankaan pojan kanssa tällaista oloa, joten saa nähdä vaikuttaako tähän vauvan sukupuoli vai se, ettei yksinkertaisesti arjen pyörittämiseltä ehdi levätä tarpeeksi.

Ja karmea väsymyskin vaan pahenee. Mietin tässä, miten ihmeessä sitä jaksaa töissä ensi viikon... Meillä on ultra tiistaina ja sitten näkee, onko ketään kotona. Aina yhtä jännittävää vaikka kolmas kerta.

Hyvää isänpäivän jatkoa ja alkavaa viikkoa! Ja jos jollain on hyviä neuvoja pahoinvoinnin taltuttamiseen, otan ilolla vastaan :) . Nyt apuna appelsiinit ja miniporkkanat.
 
RouvaSumppisuu
HEINÄKUUN 2008 VAUVAT

1.7
Piparminttu75 32v, 4.lapsi, LUS
Narya 28v, 3.lapsi, NKL
rinkinki 24v, 2.lapsi, Hyvinkää
SatuKa 30v, 1.lapsi, Hämeenlinna
masukki0826v, 4.lapsi, TYKS

2.7
papu1
katariina-, 3.lapsi, LPKS
mamma7328, 3.lapsi (1.yhteinen)
viisikonmamma +40v, 7.lapsi
Ievaliina 30v, 2.lapsi, PKKS

3.7
Nelli84 23v, 2.lapsi
Niive 21v, 2.lapsi, OYS
Vio-la, 1.lapsi, LKS

4.7
gataa 22v, 1. lapsi, NKL

5.7
jane70, 1.yhteinen lapsi
oinas95, 2.lapsi
Karenina 26 v. 2. lapsi, Jyväskylä
korvapuusti 23v, 2.lapsi

6.7
SmileX 27v, 3.lapsi (1.yhteinen), PHKS
juska 29v, 3.lapsi
MargeSimpson 25v, 4.lapsi, PHKS
hemunen, 2.lapsi

8.7
Noomi, 3.lapsi
nansotar 31v, 4.lapsi
bambiino 31v, 3.lapsi, PHKS
Oone79 28v, 1.lapsi

9.7
Frida74, 1.lapsi
Anzzu1984 23v, 1.lapsi, MKS
ronja78 29v, 1.lapsi, Kät

10.7
RouvaSumppisuu
, 2.lapsi, LUS
Krissie, 2.lapsi, Kät/H

11.7
Minttu28, 1.lapsi

12.7
pallo 35v, 3.lapsi
äitylix3 36v, 4.lapsi

13.7
tirpiäinen 27v, 2.lapsi, K-SKS
hilistin 31v, 1.lapsi

14.7
Räpätäti 29v, 4.lapsi, K-SKS

15.7
t-06 28v, 2.lapsi, TYKS
Toukomamma07 32v, 2.lapsi, SeKs
Anniel 24v, 2.lapsi, EKKS

18.7
Neleka 31v, 4.lapsi, KOKS
Wiia 31v, 1.lapsi, PHKS

Ei vielä tarkkaa LA:
Narya, 3.lapsi, LA 27.6-1.7
anskuliini83 24v, 4.lapsi, LA 2.-3.7, TAYS
Mame 33v, 2.lapsi, LA 2.-4.7 Kät
HooWee +30v, 2. lapsi (1.yhteinen) LA 30.6-2.7 K-HKS
Diodium, 1.lapsi, LA n. 15.7
Äitee2 28v, 3.lapsi, EKKS
senjuska, 2.lapsi
Joko, 2.lapsi
magia, 4. lapsi (1.yhteinen)
liisaihmemaassa, 2. lapsi
telma
fairytale84
nasu08 30v, 2.lapsi, TAYS
nisu, 1.lapsi


 
heippa vaan täältäkin!

torstaina tein ++ testin! ihan yllärinä mutta tosi tervetulleena semmoisena!

ennestään 1 prinsessa -06 ja km x 2 tänä vuonna. eli kolmas raskaus tänä vuonna.

vointi kaikin puolin hyvin, ei vielä mitään oireita, tosin ei noissa edellisissäkään muuta kun väsymystä ole ollu.

la olisi laskurin mukaan 5.7.2008.

pääsen vajaan 2 viikon kuluttua ultraan kattomaan että kohdussani on elämää! en malta odottaa!

muuten olen 23v ja mies 27v. eteläsuomessa asustellaan. niin ja tyttö 1,5v.

pikkupulla rv 6+1
 
RouvaSumppisuu
Onnea kaikille uusille plussanneille :flower: ! Päivitin listaa ja nostin sen ylöspäin, toivottavasti tiedot on edes sinnepäin... =) .

SmileX ja juska, toivotaan että vuoto olisi ihan harmitonta :hug: .

Oireista: eipä täälläkään mitään kovin järisyttäviä oireita ole. Paleltaa kyllä ihan vietävästi ja tuntuu, että sormet, varpaat ja nenä on ihan sinisetkin :LOL: . Ja tämä isänpäivän sukulaiskaffittelu oli kyllä vähän liikaa. Kahdessa paikassa piti väkisin vetää kupponen kahvia ja etova olohan siitä tuli :x . Ja ennen oon tosiaankin ollut kahvin suurkuluttaja.

Jos mulla on huono olo, niin Rybb&Deckerin mehut, mandariinit, viili, piimä ja hapankorput auttaa. Makea vaan pahentaa oloa.

Välillä on kyllä sellainen olo, että ollaanko tässä raskaan ollenkaan...vielä viikko olisi ultraan. Odottavan aika on niiiiiiiin pitkä.

Sumppis ja Lillis 5+3
 
Miulla olis laskureiden mukaan LA 18.07

Johan on ollut päivä,kahvia tarjottu ihan liikaa ja mie hölmö juonu sitä ihan liikaa...karsee olo.Miun äiskä ihmetteli kun valitin et palelee ja väsyttää ihan kauheesti ni kyseli et olenko kipeeks tulossa??totesin et varmaan joku tauti puhkeamassa...miehen kanssa päätettiin et raskaudesta ei kerrota vielä kelleen tän tietää vaan miun sisko ja ystävä kenen kanssa ollaan viime aikoina iloja ja suruja paljon jaettu...kesäinen keskenmeno kummittelee vielä mielessä ni se vähän jarruttelee kertomista.

Miulla alko tänään tää käsien puutuminen ja kipu ranteissa...tosi kiva kun nyt jo alkoi kun kestää sit sinne synnytykseen asti...kummaltakin pojalta ollu mut alko vasta paljon myöhemmin,muutenkin oireet on paljon kovempia ja alko aikasemmin kun muissa raskauksissa.

SmileX ja juska toivotaan että kaikki olisi hyvin ja vuoto olisi harmitonta. :hug:

Äitee ja sisu 4+2
 
Onnea uusille plussalaisille !
Ärsyttävä olo heti näin aamusta. Kiva, jos alkaa olot jo nyt. Arg.. Manasin nuorinta (-06) odottaessa että viimeinen raskaus, en koskaan tee yhtään enään , ku olot oli jotain aivan kauheita. Olin ihan voimaton ja aina pahaolo. ARGG...
Jos nyt jo alkaa..kuka jaksaa päivät lasten kanssa... Toivottavasti ei tulis ihan yhtä hurjana olot kuiteskaan.
Lunta on vieläkin ja yöllä satanut lisääkin, nyt niin puhtaan näköistä ulkona.
Pääsee jatkaa lumilinnan tekoa tänään. JEE =)

Nyt täytynee mennä laittaa aamupalasta tyttöselle et kerkee eskariin vielä tänään.
 
äitylix3 pisti väkisin hymyilemään kun muistin oman viimeisen odotukseni, juuri vuonna 2006. itsekkin vannoin että ei yhtään enään, ja reilua vuotta myöhemmin niin tässä sitä sitten ollaan :whistle:
:LOL: ans`kattoo mitä naapurit meinaavat kun huomaavat kasvavan vatsani, heillekkin viime kerralla vannoin ja vakuutin että viimeinen on kun olo niin kaamea ( viimeisen kk:n aikana... ) :LOL:
muutoin meille ei kummempaa, oireiden yllättävä vähyys yhä askaruttaa, mutta nyt aletaan olemaan tutummalla (raskausoire-) linjalla. itse ajattelin huomenna pyyttää joskos vaikka koittaisivat kuunnella sydänääniä -lupaan olla panikoimatta jos niitä ei löydy- ;) (niin varmaan...)

koska meitä alkaa olemaan aika lailla paljon, mikä on siis vaan positiivista, niin aloitetaanko joka kk oma pino/ ketju?
viedäänkö tämä kk kuitenkin jo aloitetun kanssa?

meillä ei vieläkään lunta... :(

masukki 7+0
 
MASUKKI08 Hienoa ,että joku muukin on sanonut samoin että nyt viimeinen :)
Samoin mieki sanoin ihan kaikille naapureista neuvola tätiin. Neuvola täti kun sanoi että kerkkeette hyvin vielä toisen tehdä perään, oli miulta jyrkkä EI, ei varmaan tehdä!! ...ja nyt sitten soittelen ja varaan aikaa :) On joskus kaupassakin sanonut ku nähty et -millois tilaat aikaa :)

Nyt tuli hiljaisuus...mitäköhän viereises huonees tapahtuu...? ..... Aha, ei mittään, neiti (1v 3kk) tutkin vaan jotain lelua.

CALLUPPPPIIII !! Milloin alatte virittää "jouluvaloja", kynttelikköö sun muuta hässäkkää? Meilläpäin näin jo yhden ikkunan ainakin jossa oli jotain.

äitylix
 
galluppiin:
meillä on jo ( iltojen pimentyessä...) ulkona lyhdyssä "jouluvalot", joita en koe niinkään jouluvaloiksi vaan sisustuselementiksi ;)
ja samoin keittiön pöydällä on lasipurkissa sisustusvalot.
muutoin haaremi-kynttilöitä yms en ole laittamassa ( en välitä niistä koska niitä joka ikkunalla... ) ja muutoinkin joulun koristelu jää aika minimiin tänä vuonna koska olemme Thaimaassa 2-24.12 tulemme aattoaamuna ja äitini lupasi ( johon en kauheasti luota... ) järjestää lahjat yms... valmiiksi. olen varautunut siihen että itse saan "joulun" pikavauhtia laitettua kun lapset aattona päiväunilla ( luoten siihen että kaikki nukkuvat pitkän matkan jälkeen -toiveajattelua?!).
no niin ja nyt ruokkimaan trio....
 
Onnea kaikille uusille, on tullut pitkä liuta lisää! Hienoa!
Mulla taitaakin olla vaihdevuodet, kun välillä melkein tärisee kun niin kylmä ja samassa hetkessä jo hiki pukkaa pintaan ja kuumottaa! Pientä pahoinvointia on pitkin päivää, mutta ei mitään suurempaa. ja samoin kuukautiskipumaista kipua. Onneksi on alkanut paaaljon paremmissa merkeissä kuin edellinen raskaus. sillonhan olin jo tässä vaiheessa sairaalassa kovien kipujen takia, epäiltiin kohdunulkoista raskautta, mutta eipä ollut onneksi! Galluppiin: saapi katsoa jos tuossa marras- joulukuun vaihteessa alkais ettimään jouluvaloja ja -koristeita. viimevuonna suurin osa "joulusälästä" löytyi vasta joulun jälkeen!! todella siistit kaapit :LOL: saa tulla siivoamaan, jos joltain löytyy ylimääräistä intoa!
Masukki08 kerrohan sitten huomenna neuvolakuulumiset!! ja älä panikoi, kyllä siellä kaikki ok on!!
 
Äitylix3, miä myös vannoin edellistä odottaessa et tää on viimeinen! Olo on kaikista kolmesta ollut sen verran huono; oksentelua aamusta iltaan, mut tässä sitä taas ollaan =) Mulla ei edelleenkään oireita muuta ku palelu. Vähän arveluttaa et onkohan kaikki kunnossa.Ultra vasta 4.12 ku sanoivat et 7vko pitää olla täys ja mulla nyt vasta rv 4+3, eli alussahan sitä ollaan. Eipä toi pahoinvointikaan edellisestä alkanut ku vasta viikoilla 7-8, en nyt muista ihan tarkkaan, joten ei pitäis nuolasta ennen ku tipahtaa =) Mulla siis edelliset poikia ja silloin voinu todella pahoin. Luulen kyl et nyt myös poika tulossa, kuinkas muutenkaa :D

Gallupista: en o viel laittan mitää jouluvaloja ym. mitä nyt Askosta kävin ostamas pari sellast valojutskaa. Yleensä oon kyl jo marraskuun puolella valoja viritelly ja ekat tortut oon myös yleensä jo tähän mennes paistanu, nyt en o tehny sitäkää. Ehkä siihen vaikuttaa se, et tääl etelässä rannikolla ei ole yhtää lunta :'( Vettä vaa satelee, joten ei ole viel kauheat joulufiilikset. Ihanaa ku teillä jo lunta!! Ai että odotan sitä! Lumi antaa niin kivast valoa ja lasten kanssaki on taas kiva mennä ulos ku ei tarvi kurahousuja ain pukea, joten jäämme odottelemaan lunta myös tänne etelään!

Juskalle voimia! Muille tsemppiä odotukseen, kuullaan taas :)
 
kävin tänään ultrattavana eikä sikiötä eikä sydämen lyöntiä näkynyt. Ei antanut paljoa toivoa koska viikkoja jo yli 6. Tortaina vielä varmisttetaan. Niin paha olla että en tiedä mitä tekisin :$
 
:hug:
tuolla uudessa pinossa jo kerroinkin että myös ultrassa tänään kävin kun vuotoja ja kipuja ollut. viikkoja on 6+1 eikä sikiötä ja sykettä näkynyt ruskuaispussi oli. menen ensi viikon torstaina uudelleen ja silloin katsotaan onko sikiö kehittynyt. pelkään pahinta. Toisaalta elätelen toiveita vaikka taitaa olla turhaa. Kamalaa odottaa yli viikko että tietää onko siellä vatsassa eloa enää.
Voimia sulle ja toivotaan kuitenkin että tämä meille iloksi vielä kuitenkin muuttuisi.
 

Yhteistyössä