Heinäkuiset 2025🌼

vierailija
Täällä ehkä vähän näkyy, mutta ei niin että kukaan varmastikaan osaisi vielä arvata. Katsellut somessa kuvia samoilla viikoilla olevista ja näyttää että olisi todella isot vatsat! Tämä toki ensimmäinen lapsi, joten ei niin nopeasti kasvu edes näy. Silti vähän jotenkin huolettaa että pitäisikö jo näkyä enemmän
Täällä myös maltillisesti näkyy, en myöskään usko että kukaan asiasta tietämätön huomaisi :) voisi mennä vain lihomisen piikkiin :D

vierailija
Oletteko kertoneet jo avoimesti raskaudesta työpaikalla? Itse en ole vielä ja mietin, että yritän vielä piilotella rakenneultraan asti joka on kuukauden päästä 🤔

Onkos tietoa onko tulossa tyttö/poika? Meille tuli poikalupaus kun käytiin ylimääräisessä ultrassa ❤

vierailija
Mun ei sinänsä ole tarvinnut kertoa töissä raskaudesta (paitsi pomolle tottakai), koska olen hoitovapaalla edellisestä lapsesta. Luulen kuitenkin, että juorut ovat saavuttaneet koko työyhteisön tähän mennessä. Eikä tällaista vatsaa oikein enää piilotellakaan. Mielelläni olisin pitänyt asian pienen piirin tietona rakenneultraan asti.
Meillä ultra tulossa puolentoista viikon päästä. Jännittää. Toivottavasti kaikki olisi hyvin. Me emme vielä tiedä, kumpi olisi tulossa.

vierailija
On kyllä jännittävää kun on alkanut tuntea jo vähän jotain liikettäkin 😄 lähinnä epämääräistä elohiirimäistä tunnetta, mutta kuitenkin!
Pikkuhiljaa ollaan ruvettu hankkimaan tarvikkeita ja vaatteita, meillä ei aiempia lapsia eikä lähipiirissä lapsiperheitä keneltä saataisiin kiertoon mitään. Toria ja kirppareita siis kahlailemaan.

vierailija
Kiva kun on tälläinen "avoin" ryhmä. Täällä LA 2.8. Mutta kaikki aiemmat lapset syntyneet vähän etukäteen niin veikkaan tästäkin tyypistä heinäkuista. Me jouduttiin yhdistelmäseulan hälyn takia NIPT tutkimukseen ja sieltä saatiin kuulla odottavamme pientä poikaa 🩵 Mulla 4 lasta aiemmin, tämä viimeinen ja kyllä kiitettävästi jo mahakin näkyy. Kuotenkin vielä aika pieni piiri tietää "virallisesti" raskaudesta. Meillä taustalla keskiraskauden menetys niin ollaan haluttu pitää tämä vielä pienessä piirissä, koska itseäkin pelottanut koko alkuraskauden ajan.

vierailija
Kiva kun on tälläinen "avoin" ryhmä. Täällä LA 2.8. Mutta kaikki aiemmat lapset syntyneet vähän etukäteen niin veikkaan tästäkin tyypistä heinäkuista. Me jouduttiin yhdistelmäseulan hälyn takia NIPT tutkimukseen ja sieltä saatiin kuulla odottavamme pientä poikaa 🩵 Mulla 4 lasta aiemmin, tämä viimeinen ja kyllä kiitettävästi jo mahakin näkyy. Kuotenkin vielä aika pieni piiri tietää "virallisesti" raskaudesta. Meillä taustalla keskiraskauden menetys niin ollaan haluttu pitää tämä vielä pienessä piirissä, koska itseäkin pelottanut koko alkuraskauden ajan.

Otan osaa teidän menetykseen💔 Mutta samaistun pelon tunteeseen. Sen takia ei haluaisi kovin monelle raskaudesta edes kertoa. Itse olisi ollut hiljaa asiasta niin pitkälle kuin mahdollista, mutta vatsan nopean kasvun takia se ei ole ollut mahdollista. Toivotaan, että meillä kaikilla menee raskaudet hyvin ❤

vierailija
Sama juttu täällä, keskenmeno taustalla niin ei haluaisi vielä kertoa kaikille ennen kuin ollaan jo varmemmilla vesillä, eli rakenneultrassa käyty. Koitan kyllä mahdollisimman vähän olo stressaamatta, mutta vaikeaa se on. Pitkät lapsettomuushoidot myös taustalla. Uskon kuitenkin kaiken menevän tällä kertaa hyvin ❤

vierailija
Moi, onko jo rakenneultrassa käyneitä?
Itsellä edessä parin päivän päästä ja jännittää tosi paljon. Mietin taas (aivan kuten ennen nt-ultraakin), mitkä kaikki asiat voivatkaan olla pielessä..

vierailija
Meillä oli tällä viikolla rakenneultra ja kaikki näytti hyvältä! Kyllä helpotti 😀 nyt uskaltanut jo kertoa avoimesti töissäkin raskaudesta ja alkaa olla vähän luottavaisemmin mielin sen suhteen, että kaikki voikin ehkä mennä jopa ihan hyvin ❤ liikkeet tuntuvat jo aika hyvin ja tuovat turvaa. Toivottavasti muillakin on sujunut mukavasti raskaus!

vierailija
Meillä oli tällä viikolla rakenneultra ja kaikki näytti hyvältä! Kyllä helpotti nyt uskaltanut jo kertoa avoimesti töissäkin raskaudesta ja alkaa olla vähän luottavaisemmin mielin sen suhteen, että kaikki voikin ehkä mennä jopa ihan hyvin liikkeet tuntuvat jo aika hyvin ja tuovat turvaa. Toivottavasti muillakin on sujunut mukavasti raskaus!
Ihana kuulla ❤ Minullekin liikkeet tuovat turvaa, vaikka muuten olenkin aika paniikkiodottaja. Jos (kun) herään keskellä yötä, ja huomaan etten ole tuntenut vauvan liikkeitä vähään aikaan, menen paniikkiin ja olen aivan varma, että vauvalle on käynyt jotain. Sitten kun vaihtelee asentoa tai käyn vessassa, vauva alkaa liikkua eli hän on vain nukkunut. Tulen varmaan olemaan aivan hermoraunio näiden pelkojeni kanssa. En edes odota ensimmäistä lastani, mikä selittäisi hieman pelkotiloja, vaan neljättä. Jotenkin tieto lisää tuskaa, kun on tajunnut mitä hirveää voi sattua. Mutta niin voi sattua elämässä yleensäkin, ei vain raskaudessa.

Onko muita paniikkiodottaja?

vierailija
Täälläkin oli rakenneultrassa kaikki hyvin :) Jonkin verran välillä tunnen vauvan liikkeitä, mutta en vielä mitenkään erityisen hyvin eikä ne noudata mitään tiettyä kaavaa.. Istukka ainakin on edessä, niin varmaan hieman vaimentaa tuntemuksia vielä.. innolla odotan, että mieskin pääsisi tuntemaan liikkeet!

vierailija
Ihana kuulla Minullekin liikkeet tuovat turvaa, vaikka muuten olenkin aika paniikkiodottaja. Jos (kun) herään keskellä yötä, ja huomaan etten ole tuntenut vauvan liikkeitä vähään aikaan, menen paniikkiin ja olen aivan varma, että vauvalle on käynyt jotain. Sitten kun vaihtelee asentoa tai käyn vessassa, vauva alkaa liikkua eli hän on vain nukkunut. Tulen varmaan olemaan aivan hermoraunio näiden pelkojeni kanssa. En edes odota ensimmäistä lastani, mikä selittäisi hieman pelkotiloja, vaan neljättä. Jotenkin tieto lisää tuskaa, kun on tajunnut mitä hirveää voi sattua. Mutta niin voi sattua elämässä yleensäkin, ei vain raskaudessa.

Onko muita paniikkiodottaja?
Täällä ainakin voi ilmoittautua yksi paniikkiodottaja! 😀 Kuulostaa niin tutulta tuo, että yöllä herää ja kun ei tunne liikkeitä niin aivan heti luulee että nyt on jotain kamalaa käynyt 😅 Tiedostan kyllä että liikaa stressaa asiaa, kotidoppler on helpottanut hieman tuskaa ja sydänäänet löytyvät aina heti ja se rauhoittaa mieltä 😬

vierailija
Nyt on tullut yhtäkkiä uusi oire, eli todella kipeät rinnat 😬 Onko muilla samanlaista oiretta ja liittyykö johonkin vaiheeseen? Säikähdin oikein kunnolla, kävelykin teki kipeää ennen kuin laitoin liivit.

vierailija
Nyt on tullut yhtäkkiä uusi oire, eli todella kipeät rinnat 😬 Onko muilla samanlaista oiretta ja liittyykö johonkin vaiheeseen? Säikähdin oikein kunnolla, kävelykin teki kipeää ennen kuin laitoin liivit.
Mulla on kanssa välillä rinnat aika kipeät. Liittyy varmasti rintojen valmistautumisesta imetykseen, ja muut hormoonit varmasti vaikuttavat kipuun myös. Mulla se on ollut aina ohimenevää, mutta ilman rintsikoita kipu korostuu. Harmi sinänsä, koska tällä hetkellä haluaisin olla mieluiten ilman (siis vain kotona) ja muutenkin mahdollisimman löysissä ja isoissa vaatteissa.

vierailija
Mulla oli raskauden alussa ja ehkä vielä kk sitten todella arat rinnat! Onneksi nyt jo helpottanut, isothan näistä on tullu :D ja muutenkin muuttaneet ulkonäköä..

Itsellä eniten häiritsee tällähetkellä öinen heräily ja valvominen..

vierailija
Onko kukaan tilannut jo äitiyspakkausta? Haluaisin 2025 pakkauksen ja mietin että malttaisiko odottaa niin pitkälle kun mahdollista, jos sen saisi. Täällä taas niin kovin hiljaista, facebookissa onneksi vähän aktiivisempaa 😅 oon niin jotenkin kiinnostunut miten muilla sujuu 😅

vierailija
Onko kukaan tilannut jo äitiyspakkausta? Haluaisin 2025 pakkauksen ja mietin että malttaisiko odottaa niin pitkälle kun mahdollista, jos sen saisi. Täällä taas niin kovin hiljaista, facebookissa onneksi vähän aktiivisempaa oon niin jotenkin kiinnostunut miten muilla sujuu
[/QUOTE

Minä otin äitiysavustuksen rahana, koska edellisistä pakkauksista on vielä tavaraa jäljellä.
Tosi harmi, että täällä on niin hiljaista. Mielelläni kuulisin minäkin muiden kuulumisia, koska en facebookissa ole ☺

vierailija
Onko kukaan tilannut jo äitiyspakkausta? Haluaisin 2025 pakkauksen ja mietin että malttaisiko odottaa niin pitkälle kun mahdollista, jos sen saisi. Täällä taas niin kovin hiljaista, facebookissa onneksi vähän aktiivisempaa oon niin jotenkin kiinnostunut miten muilla sujuu
En ole vielä tilannut, kun itsekin haluaisin odotella 2025 pakkausta 😁 toivottavasti se ehdittäisiin julkaista ja tulla jakoon ennen kuin itse on pakko se viimeistään tilata 🤞🏻

vierailija
Katselin noita kelan sivuja, onko niin että vanhempainrahaahakemuksia ei pysty tehdä jos ei samalla hae tuota äitiysavustusta? Eli joutuu odottamaan vielä niidenkin kanssa jos äitiyspakkauksen julkaisua odottelee 🤔

vierailija
Katselin noita kelan sivuja, onko niin että vanhempainrahaahakemuksia ei pysty tehdä jos ei samalla hae tuota äitiysavustusta? Eli joutuu odottamaan vielä niidenkin kanssa jos äitiyspakkauksen julkaisua odottelee

Näin ymmärsin itsekin, mutta täysin varma en ole. Luulisi, että pystyisi tekemään vain vanhempainrahahakemuksen ilman äitiysavustuksen hakemista. Minä hain samalla molemmat ja äitiysavustus saapuu tilille jo huomenna.

Yhteistyössä