Heinäkuiset 2018

Varasin neuvolan viime viikolla, mutta sain ajan vasta 9. viikolle, eli marraskuun loppuun. Kolmas raskaus eikä sairauksia, joten siksi varmaan niin myöhään.

Metvurstihan on raakaa lihaa, joten on siksi ns kiellettyä.

6+1
 
@Kiira29 Voimia kovasti!



Ja onnea uusille plussanneille! :)


Jää aika tehokkaasti tää alkuraskaus nyt tän taudin alle, mutta edelleen turvottaa, tissit pinkeet, väsyttää, tänään tirautin itkut kun tauti vaan jatkuu ja korvakin kipeä. (Joka osottautu korvatulehdukseksi ja antibiootit meni vaihtoon. Kauheasti onkin niitä antibiootteja mitä saa syödä raskaana. :( Joten näiden on parempi toimia!).





Sitten hei arvon naiset! Mikäli tulee muutoksia listaan niin ne punaisella kiitos. :D Helpottaa miua kovasti tuo kun erottuu joukosta. Tässä vielä linkki selvennykseksi mistä värinvaihto täplä löytyy: http://aijaa.com/aTVc75


Sitten nukkumaan ja jännäämään puhkeaako tärykalvo yöllä, on aika inhan märän tuntuinen korva. :confused:


5+5
 
Huomenta!

@Kiira29 - suuren suuret pahoittelut. Voimia ja positiivisia tuulia uuteen yritykseen!

@Miiiii - aika ärväkälle kuulostaa sun tauti, huhhuh! mutta jos jotain hyvää ettii, ne parempi nyt kun sitte ihan loppumetreillä, sillon kun on jo kaikkea muuta vaivaa taas enemmän varmuudella :D

Täällä kans nenä vuotaa ja flunssainen olo jatkuu, tänään aion silti uskaltaa spinningiin ja salille muutaman viikon tauon jälkeen. Mulla on kertynyt kuluneen syksyn aikana +5kg, joten ainakaan raskauskiloja en halua heti :D Olen siis juuri tuon viisi kiloa yli normaalipainon. Oireita on väsymys, menkkatuntemukset lisääntyneet kohdun alueella ja vihlontaa. Eilen heikotusta kun ruokaväli venyi pitkähköksi. Tänään pitäisi neuvolaan soitella..

Ootteko tehneet hintavertailua varhaisultran suhteen? Jossain 7+ viikolla ajattlein itse mennä. Sikäli kun neuvolan puolelta eivät ultraa, vaikka edelliskierrossa se kemiallinen/varhainen km, eikä tietoa tarkoista viikoista. Aina kannattaa yrittää ;)

4+2
 
@miniminimini tää on kyllä aika tauti, monta juttua päällekkäin. Ikinä aikuisiällä oo korvatulehdustakaan ollu. Ja nyt se tuli n. 8h aikaa, tiedä sitten kauan muhinut raustalla, mutta ei ainakaan viime perjantaina ollut mitään. (n)
Ja tosiaan ehkä parempi nyt yskiä keuhkot pihalle kun on vielä pidätyskyky tallella. (y)


Yöllä olin ihan varma että tää oli tässä. Heräsin sellaseen ilkeeseen kokoaikaseen menkkajuilintaan, joka ei loppujen lopuks kestänyt kuin max.5min, mutta sai säntäämään vessaan. Verta ei kuitenkaan silloin näkynyt eikä vieläkään, niin luultavasti kasvukipuja.


5+6
 
Huhhuh. Esikoisen asioissa soittelin neuvolaan, varattiin sitten samalla ensikäynti myös uudesta raskaudesta joulukuun alkuun. Se sanoi, että parin vkon päästä voi mennä varhaisraskauden ultraan yksityiselle, joten varasin sitten 6+5 ajan. Esikoisesta käytiin viikkoa myöhemmin. Toivottavasti syke löytyisi tuolloin. Pianhan täällä alkaa kaikilla nää ultrat pyöriä, kun selailin ketjua äsken. Joko ensimmäiset on tällä viikolla? Laitelkaa sitten tänne kuulumisia ja että millä vkolla kävitte. ;)

Onko jollain esikoisen/aiempien kohdalta kokemusta, että syke näkyisi jo tuolloin 6+5?
 
Voimia @Kiira29 ja onnea tuleviin kiertoihin!

@miniminimini Kirjoitinkin aiemmassa viestissä että esikoisen aikaan kävin 6+4 ja hyvin näkyi syke. :) Toki jos on mahdollista että laskettu aika heittääkin parillakin päivällä myöhäisemmäksi niin ei välttämättä näykään. Vaikka mietin jo että en tuhlaa rahaa varhaisultraan niin pakko myöntää että houkutus ajan varaukseen kasvaa koko ajan. :ninja:

Soittelin neuvolaan ensikäyntiaikaa kun tajusin että marraskuun lopulla alkaa influenssarokotukset niin voi terkkareiden ajat olla kortilla. Sain ajan 9+0 ja ei kuulemma paljon sen myöhemmin mielellään laiteta kun sikiöseulontojen verikokeet otetaan viikolla 10. Tuo taitaa olla muuttunut kun mielestäni aiemmissa raskauksissa olen käynyt ensin ultrassa (11+jotain) ja sieltä suoraan labraan verikokeille. Vanhoista neuvolakorteista katsoin että ensimmäiset neuvolakäynnit on olleet 10+1 ja 10+4.

Meinaatteko ottaa influenssarokotteen? Terveydenhoitajalta siitä kysyin niin THL suosittelee raskaanaolevien rokottamista ja rokottaa voi myös alkuraskaudessa. Mun on pakko se rokote ottaa, mutta mietin että pitäisikö yrittää venyttää rokotteen ottamista sinne toiselle kolmannekselle.

emmilotta 5+6
 
Heippa kaikille!
Liityn mukaan keskusteluun. Toissapäivänä, kp 30, sain haalean, mutta punaisen viivan rfsu-testiin illalla. Tänään ostin apteekin oman testin, enkä jaksanut odottaa aamuun, sain taas hyvin haalean viivan, mutta viiva kuin viiva. Enköhän siis uskalla tunnustaa olevani raskaana.

Tätä pientä on toivottu helmikuusta asti, silloin lopetin pillerit. Lapsi olisi minun kolmas ja miehen toinen. Ikäeroa isoveljiin tulisi vähän yli 9v ja vähän alle 4v. Laskettuaika mulla ehkä 16.7.

Oviksen jälkeen ei missään vaiheessa tullut kuivaa kautta ja siitä mietin, oisko voinu tärpätä. Nyt koko viikonlopun närästi ja muutaman kerran on kyykyssä koskenut häpyluun tietämille. Eilen ja tänään tullut huono olo paljosta kyykistelystä ja saunan jälkeen tuli huono olo, ei voinu istua vaan oli pakko päästä makaamaan. Nälkä tulee helposti, mutta kuitenkaan ei pysty paljon kerralla syömään.

Huh, tulipa pitkä vuodatus. Tsemppiä kaikille vaivojen kanssa. Tämä on kyllä paras syy kärsiä.

- vuuti, 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: Arell_
@vuuti moi! :) Ihania oireita sulla, tässä kohtaa ne on lohdullisia kun ovat ainoa konkretia raskaudesta :D

Mä taidan nyt lykätä kuitenkin sitä varhaisultraa, laskin, et minimissään viikkoja vois olla silloin 5+6 ja parhaimmillaan 7+jotain. En halua ottaa riskiä, että hätähousuilen ja sen takia tulee turhaan huonoja uutisia! Jännä nähdä sit ekassa virallisessa ultrassa, mitä antavat lasketuksi ajaksi - nyt kun itsellä ei tarkkaa hajua.

Oireita: tänään vähän etonut heti aamusta. Menkkajuilinnat vaihtelee välillä koviinkin. Palan tunne kurkussa ollut myös pitkään, nenä vuotaa ja samaan aikaan on tukossa.
 
Mulla tuli tänään Pregcheckiin hailu viiva vaan, tuttua aiemmasta raskaudesta jo tämä hidas hcg-nousu mutta jotenkin todella epäluottavainen olo, varsinkin kun viiva on hailumpi kuin toissapäivänä. :(
4+3 (tai sitten ei)
 
Kiiralle voimia ja tulevaan vain positiivisia <3

Ultraan kommentoin sen verran että itse soittelin terveystalolle plussan jälkeen ja kyselin hintaa olisi ollut 220€ kelakorvauksen jälkeen....
Päätettiin mennä mehiläiseen jossa korvauksen jälkeen 190€, kuitenkin peruin senkin tänään... tuolloin ultra päivänä olisi ollut 6+4 ja arvoin myös tuota näkyykö syke....

Noh, eilen käytiin päivystyksessä kovien touspuoleisien viiltokipujen vuoksi, suostuivat ultraamaan koska pelkoa kohdunulkoiseen on ja PALJON! Vaikkakaan ei vuotoja ole ollut.
Eli eilen 6+0, ensin lääkäri kertoi että ainakin on kohdunsisäinen, seuraavaksi sanoi hmmmm... kyllä täällä näyttäisi sikiökin olevan ja hetkinen.... pitkä hiljaisuus ja käänsi monitoria että hei täällähän näkyy sykekin jo <3 siinä me molemmat pillitettiin !! Ihanaa, eli siis kaikki hyvin, kivut johtuu kasvusta kun kohtu venyy ja paukkuu... ja vastauksena muiden mietteisiin 6+0 voi jo syke näkyä ja sikiö vastasi viikkoja koon perusteella. Toki meillä todella tarkka päivä tiedossa koska raskaus sai hedelmöityshoidoilla alkunsa <3 kyllä kannatti <3

Nyt saa olla kivut millaisia tahansa, kun tietää että johtuu varmasti kasvusta, ei kohdunulkoisesta !

Kannustan rohkeasti ar ultraan menemään, oman mielenrauhan vuoksi! Se auttaa paljon stressiin!
 
@tinka28 - oi miten ihania uutisia! <3 Itselläni oli myös esikoisesta tosi koviakin repiviä kipuja, niitä ilmennyt nytkin, mutta toistaseksi ollut siedettäviä.

Mehiläiseen varailin itskein aikaan nyt uudemman kerran, nyt noin 7+2 viikoilla, silloin pitäisi näkyä vaikka muutaman päivän heittoa olisikin. Mutta ääh, melkein kolme viikkoa vielä!

@Tähtihetkiä tuu säkin sitten kertomaan ultauutisia!

@Arell_ niin kauan kuin vuotoa ei näy ja tikussa on viiva, yrittäisin olla stressaamatta. Tee testi taas muutaman päivän kuluttua tai vaikka digi? Itselläni digi sanoi "ei raskaana"-kemiallisessa raskaudessa. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Arell_
@haaveilija24 oliko sinulla eilen neuvola? Miten meni? :)
Juu oli :) en muistanukkaan kirjottaa tänne. Hyvin meni, normijutut tehtiin ja mä pääsen neuvolan kauttaa ultraan :love: ei osata laskea mun laskettua aikaa ni mennään ensi vkolla katsomaan onko siellä ees ketään ja jos on saadaan kunnon la :love: itse kyllä tiedän sen olevan heinäkuussa 95% mut neuvolassa olivat laskeneet menkoista ja se olis jo kesäkuun alussa mihin en todella usko :D
 
Ihana uutinen @tinka28!! Tuota hetkeä omalle kohdalle odottaessa.. Täällä juuri eilen pähkäilin, millon soittaisin neuvolaan. Esikoisesta eka merkintä äitiyskortissa vasta 11+3 ja toisesta 8+2. Ehkä mä odottelen ainakin viikon ennen kuin soitan ja yritän saada vahvemman viivan tikkuun. Varhaisultrassa ei oo koskaan käyty ja tuskin nytkään.
 
@tinka28 olipa hyviä uutisia ultrassa, onnea :love:

Täällä ollaan edelle pahoinvoinnin kourissa, mutta oon alkanut taistelemaan sitä vastaan pienillä ruoka-annoksilla useasti päivässä. Tämä on haasteellista siksi, että melkein mitään ei tee mieli. Pelottaa miten sitä meinaa säilyä työkykyisenä kun tällaista tuskaa jo nyt.:(

Mä en ole vieläkään uskaltanut soittaa neuvolaan. Vasta kun olen käynyt varhaisultrassa varmistamassa että siellä on oikeasti jokin ja vielä oikeassa paikassa. Sain perhe arteen peruutusajan maanantaille, jolloin viikkoja olisi 7+0. Jännittävää! :p

6+2
 

Yhteistyössä