Heinähippuset 2006

Hyvää kesälomaa Petite!

Mulla ei paljon lomaa ole. Viikko elokuun alussa varmaa ainoastaan, kotonahan minä työskentelen. ( olen pph )voi olla satunnaisia vapaita sitä ennenkin, vaikka ne onki palkattomia, ei kesällä
väliä, voihan niitä ittekii pyytää lisäksi. koululaisilla on kuitenkin pitkä loma ja pitää tässä kotona
heidän pääasiassa olla. Mieli tekee heillä reissuun & mökille!

Taaperon kanssa elämä on vilkasta, päivisin heitä on 2 + muut mukulat...

 
Piste Mitä sinulle kuuluu? Lapsen menetys on aivan kauhea asia enkä voi kuvitella edes miltä se tuntuu. :'( :hug:

Tässä tulee vähän meidän kuulumisia...

Meidän vauva sai kasteessa nimekseen Essi Nea Tuulikki.

Meillä on melko vauhdikasta kahden kanssa. Ellalla on aika kova uhma. Mikään ei onnistu ilman taistelua. Ei se anna vaihtaa vaatteita, vaippaa, ei anna harjata hampaita eikä ota vitamiinejä. Koko ajan pitää vaatia jotain ja huuto tulee jos ei saa haluamaansa. Nyt kun meillä on vauva niin on alkanut hoitamaan omaa nukkeaan. Se on suloista.

Essiä koittaa kovin myös hoitaa ja antaa sille tuttia sekä heiluttaa leluja. Antaa myös sille halin ja pusun kun mennään nukkumaan.
:heart:

Terveenä ollaan onneksi oltu vaikka on vähissä vaatteissa kulkenutkin. Ella tykkää heitellä lakkia ym pois kun ollaan lenkillä.

Mun isä teki tytöille oman hiekkalaatikon ja siellä tykkää olla. On melkeimpä muuttanut sinne kokonaan. =) Tykkää katsella TI-TI nallea ja Teletappeja, mut kyllästyy nopeesti ja sit pitää vaihtaa taas toiseen. On DVD-soitin kovassa käytössä.

Kohta meidän taaperot täyttävät jo 2 vuotta. Hui, kun aika menee nopeesti.
 
Krisu81, kauniin nimen sai tyttönne :heart: Pino on ihan pystyynkuollut,mutta toivottelenpa kuitenkin kaikille hippusille ja vanhemmilleen mukavaa kesää! Pian on meidän kuukausi, äkkiä se aika hurahtaa! Osalla jo vauvoja syntynyt hippusten jälkeenkin =)
 
Terve! Johonkin se aika katoaa kun ei tännekään ehdi. Voin kyllä tunnustaa että keskustelen päivittäin tuolla Laihdutuspuolella,aloitin tammikuussa ja olen ihan "koukussa" laihduttamiseen :LOL:

Jenna on kanssa jo iso tyttö. Lujatahtonen ja uhmaakin löytyy, kysyy mitä vain niin vastaa "ei" (mutta saattaa tarkottaa toista). Sairastelut ollu lähinnä kuumetta,nuhaa ja yskää,yhteensä vain 1korvatulehdus ja 1oksennustauti. Syömisten kanssa näen punasta,koska ei edelleenkään syö juuri mitään kotona. Likka käy närppimässä lautaselta jotain eikä malta istua tuolissa 5min kauempaa,eläisi kait tomaateilla. Mutta kasvu on ok niin ei kait huolta,kerta syö hoidossa paljon. Hampaiden pesu meillä sujuu,kaksi harjaa on kätevä niin saa lapsikin harjoitella. Meillä osaakin jo idean itse. Toinen asia minkä on mallista oppinut,ei niin hyvä,on pyllyn pyyhkiminen... Vaipat on vielä täysin käytössä,jospa heinäkuussa lomilla harjoitellaan ilman olemista. Synttärit on jo mielessä äidillä,haluisin jo panostaa enemmän kun tajuaa paljon jo juttuja.

Viimeksi kun maaliskuussa kirjoittelin niin sen jälkeen on tullut muutoksia suunnitelmiin,elämä se järkkäilee asioita. Toisaalta hyviäkin. Asunto on nyt myynnissä juu,ja jos ikinä menee kaupaksi edes niin jäädäänki nykyselle paikkakunnalle,koska alotan syksyllä työn viereisessä päiväkodissa (nykyisen kotimme vieressä) ja mieskin töissä lähellä.
Vauvan yritys alkaa mahdollisesti heinä-elokuussa,niin että saan työni tehdä loppuun kun toukokuussa loppuu. En malttaisi odottaa raskautta ja vauvaa,ja kuinka neiti olisi hyvä isosisko :heart:

Onnea vain vauvan saaneille :flower:
 
Hiljasta on... Taitaa nuo 2-vuotiaat olla niin vilkkaita ettei äidit ehdi koneelle :LOL: Meillä ainakin on. Sunnuntaina istui mun sylissä kahvipöydässä ja yks kaks yllättäen viskasi mun puhelimen kahvikuppiin! Puoli vuotta vanha vasta ja 250e maksoi...pikkasen kirosin ja eikun pyyhettä ettimään :kieh: Parina päivän puhelin temppuili ja ehdin jo miettiä kotivakuutusta,kunnes se alkoikin toimia oikein. Huh.
Jennalla on joku ilkimys-vaihe päällä,kun yrittää päivittäin jotakin hukuttaa mun kahvikuppiin :saint:
On se vaan kyllä maailman paras lapsi siltikin,iso ja auttavainen (kun haluaa).

Asunto ei taida ketään kiinnostaa kun ekassa näytössä ei ollut katsojia,sunnuntaina seuraava.
 
Jennan Äiti, :D mä olen kanssa karvaasti kokenu,miten arvaamaton onkaan 2-vuotias. Poitsu saattaa pusutella ja halia äitiä niin hellästi ja samassa tarttuu korvista tai poskesta ja raapasta terävillä kynsillä verinaarmun :kieh: ja juuri tavaroiden heittely suuttuessa kuuluu kuvioon. Kaikki lähtee,mitä lähistöllä on,jos poikaa kiukuttaa :eek:

Mutta pakko mainostaa kännyköistä... miun oma nokialainen meni siitä piloille,kun päälle tipahti pari tippaa kokista. Viime viikolla löysin pesukoneesta 8-vuotiaan takin taskusta Samsungin kännykän ja kappas vaan, kuivatettiin SIM-kortit ja akut ja kaikki ja niin vaan toimii taas =) :D Olen kyl pessy myös MP3-soittimeni ja sekin toimi alkuhäiriöiden jälkeen. milloinhan sitä oppis tarkistamaan taskut.... :xmas:
 
Nostellaanpas vähän :wave:

Meillä tyttö tuli 2v ikään tänään ja huomenna on neuvolareissu.
illalla napataan kummitäti yöks mökille, tähän asti on ollut mun äiti tai poikien
kavereita vaan yötä. Mökki ollu "valmis" vuoden...

Yhet kummit kävi jussina ja mummolassa aattona kakkua (jossa myös nähtiin näitä kummeja)
Tänään mun sisko-tytön kummi ja mummi juhlimassa, sekä hoitomukulat aamulla :)
Meillä pukkaa myös 10v hippalot...

Tytöllä silmät rähmineet ja juuri väh. aikaa sitten oli keuhkoputkentulehdus. Ei onneksi paljon
kuureja oo ollut...

Hyvää kesää muille hippusille =)
 
Tänään oli Ellan 2v neuvola. Seuraava on puolen vuoden päästä. Ella painoi 11,4kg ja siihen oli tullu lisäystä puolessa vuodessa vaan reilu 100g. Pituus oli 86,4cm ja lisäystä oli tullu noin 1cm. Sen pitäis kuitenkin ihan käyrällä mennä. Kyllä se aika vähän on mutta kun se ei syö.



 
Meille taas soitettiin ja peruttiin neuvolareissut sekä 2-vuotiaalta että 6-vuotiaalta, siirtyvät SYYSKUULLE |O |O |O Syynä tolkuton lääkäripula kunnassa. En vaan tajuu,kun kummallakaan ei ois ollu kuin th:n tarkastus. Mutta siis, nyt on mitattu päiväkirurgisella. Korvet putkitettiin 17.6. ja pituutta ol 89cm ja painoo 12kg. Siro poika,jolla iiiiso massu. :D
 
Aikas hiljanen palsta :whistle:
Meidän hippunen täytti eilen, siis 9.7 2v =) Lahjaksi sai ison kasan autoja ja punaisen t-paidan ja pehmokoiran.
Punainen väri on selvästi lemppari, autoista valitsee aina punaiset ja kaupassakin, jos on lasten kärryjä, niin punainen valitaan , oli se sitten ekana tai jonon hännillä :LOL:

Kakuksi tein auton muotoisn kakun ja siihen pari kynttilää tietysti :D Severi taputti heti kun nä'ki kakun ja puhalsi jo kaukaa..Kakkulapiolla nappasi kakunpalan kuin lapiolla hiekkaa :kieh:

Kova poika on touhuamaan, juttuakin tulee jo ihan mukavasti.

Petite tuo lääkäripula vaikuttaa terveydenhoitajiinkin, kun asiakkaita tulee sitten enemmän niille pienien vaivojen takia, jotka muuten menisivät kuitenkin lääkärille. Niin täällä ainakin on, että jos lääkäri ei ole paikalla, niin terkkareiden aamuvastaanotolle tulee triplasti ihmisiä.
 
Onnittelut Severille, hyvän päivän valitsi poika syntyä, miullakin oli eilen synttärit ;)
Meidän poitsu täyttää sen 2 maanantaina. Huomenna lähdetään viikon mökkireissulle ja vietellään sitten lauantaina synttäreitä mummien kanssa. Tänään haettiin lahjaa, ois ostettu kolmipyörä missä se työntöaisa,mutta olivat loppuneet Prismasta. Iso Volvon kuormuri sitten löytyi ja leluvene, saa poika sitten mökillä ne ja jos koittas torttupohjalle kakun vääntää siellä. Juu,noin miekin päättelin sitten noista neuvola-ajoista. Harmi vaan,että niin kauas venyy nyt kaikki,tuntuu etten mie muista enää syksyllä enää varata edes aikoja :/

Mutta mukavia lomailusäitä, nythän on taas lämpenevää lupailtu. :wave:
 
Missä kaikki on???

Mitäs muiden taaperoille kuuluu? Ella ei edelleenkään puhu juuri mitään. Osaa muuten paljon kaikkea ja ymmärretään sitä kun se osaa näyttää hyvin muuten mitä se haluaa. Potalla ei vieläkään käydä. Istuu siinä korkeintaan puoli minuuttia eikä mitään ehdi tulla.

Kova Ella on halimaan ja pusuttelenaan. Hoitaa ahkerasti myös pikkusiskoaan. =)

Tykkää katsella Titi-nallea, Eliasta, Teletappeja ym. Kovasti piirtelee paperille ja "värittää" värityskirjaansa.

Nyt kun on heinäkuu ohi niin kaikki on varmaan jo täyttäneet 2 vuotta. Onnea vielä kaikille!

T: Krisu ja Ella
 
moikka pitkästä aikaa....

meillehän siis syntyi 9.5 toinen typy painoa oli 3950g ja pituus 53 cm ,sectiolla tuli maailmaan,kun oli pää väärässä asennossa,eikä päässyt laskeutumaan synnytyskanavaan.
nimekseen hän sai Ninni Sylvia

isosisko on reipas ja tooosiii puhelias..varsinainen lörpöttäjä. uhmaa alkaa pukata..kaikki pitäisi saada tehdä itse! :) 2v tuli täyteen 18.7, mutta meillä on neuvola nyt vasta keskiviikkona. nukkumaan käynti on välillä aikas vaikeeta. omaan "isojen" sänkyyn ei malttaisi nukahtaa vaan ravaa sieltä aina pois vaikka viet miljoonakertaa takaisin....matkasänky on myös huoneessa,sinne nukahtaa aika hyvin (varmaan kun ei pääse sieltä pois) ja pyytääkin päästä sinne mielummin.harso on uniriepuna ja toosii tärkeä, ilman sitä ei mennä edes sänkyyn. tutti jäi pois huhtikuussa,ilman suurta huutoa,ihme. ruoka maittaa yleensä hyvin,herkut on tulleet kuvioihin,välillä vissiin
liikaakin niitä syö :ashamed:

nyt suihkuun ja ehkä nukkumaankin

kirjoitelkaahan kuulumisianne!
 
ONNEA SAFARIINALLE TYTTÖ-VAUVASTA! :flower: =)

Ellalle on tosi tärkeä sellainen vanha itsetehty kala ja sitten Aku Ankka tyynyliina jotka se ottaa aina mukaansa nukkumaan mennessään ja kuljettaa niitä myös muuten mukanaan.

Ellallakin on ihan tavallinen sänky. Se on nukkunut siinä jo noin puoli vuotta. Ihan hyvin on mennyt,mutta kerran on tipahtanut yöllä lattialle.

Ruokaa ei oikein tykkää syödä. Muutama lusikallinen menee ja pikkusiskolta jääneet kasvis soseet hän lusikoi suuhunsa. Herkkuja kyllä söisi.

Nyt vauvaa syöttämään!
 
Heippa! ja onnea tosiaan Safariinalle! Onko tuo hippusten kerho vielä elossa?
meillä ei ihmeitä, poika puhuu kovasti ja on jostain syystä alkanu änkyttämään huvin vuoksi, ts. välillä alkaa tahallaan jankata jotain sanaa. Silloin kun ei muista,niin puhuu ihan normaalisti. Hassua on se,että juttelee monesti Turun murretta,vaikkei olla sieltä päinkään :D

kova vauvakuume vaivaa, mutta ehkä sitä lievittää se,että palajan taas parin viikon päästä töihin pitkältä kesälomaltani eikä ehdi niin miettimään. Mutta olen taas ostellu muutamia ihan pikkuvaatteita, taidan olla ihan parantumaton tässä vaivassa :ashamed: :headwall:

Kertoilkaahan kuulumisianne,näitä on niin kiva lukea!
 
up :attn:

Onnea Safariinalle :flower: Mitenkäs teillä tyttö jakselee?
Entäpä isompi tyttö? Mitkä mitat 2v neuvolassa?

Meillä tyttö on siis 2v 2kk pian. Puhuu omaa kieltä ja sitten sanoja, parin sanan yksinkertaisia lauseita. Kyllä se selkeä puhekin sieltä tulee!

2vkon tauon jälkeen meillä taas hoitolapset, oltiin puolet lomasta mökillä, kunnes koulu alkoi ja miehellä työ. Mulla oli ensin 1vko oikeeta lomaa ja sit hoitolasten lomaillessa tuli viikon palkaton, eipä haitannut yhtään.

Mut nyt on puuhasteltava jotain vielä ja sit katson kojakin kakkosjakson. Menee myöhään ja aamulla aikanen herätys. Olen niin huonouninen aina ollut että eipä haittaa. Uni tulee kun tulee ja sillä jaksetaan (lomalla mökillä kyllä kohtuullisesti nukuin, kun kotona max 6t, saattaa olla jopa 2t unen öitä,sit 4-6t pääasiassa :ashamed: )
 
Meidän 2v mitat oli 14kg ja 90.5cm. Ihan kasvaa kuulemma odotuspituutensa mukaisesti, jota en sitten kysynyt, mikä mahtaisi koneen mukaan olla.

Loma on vietetty, asuntoautoiltiin 2 viikkoa. Severi viihtyi hyvin, yleensä oli ensimmäisenä jatkamassa matkaa, kipusi istuimeensa ja huusi, että "mennään!!" :kieh:
Kuitenkin kun lopulta kotiin tultiin, hyppi tasajalkaa olkkarin lattialla ja siitä ryntäsi meidän petiin ja heitti silkasta riemusta monta kuperkeikkaa peräkkäin =) :heart:
 

Yhteistyössä