Heikentääkö terolut ovulaation?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Moikka!

Minulle on määrätty mieto terolut kerran päivässä otettavaksi kp 15-25 tiputteluvuodon vuoksi. Ovulaatio on tullut tiputteluista huolimatta n. kp 17, mutta nyt parin edellisen kierron aikana on ollut tunne, ettei LH pääse huippuunsa eikä näin ollen ovulaatiotakaan tapahdu.

Tässä kierrossa olen asiaa testannut ja tosiaan lh lähti nousemaan kp 16, mutta ei noussut lähellekään huippuunsa ja kp 17 lh nousu olikin jo ohi eli ovulaatiota ei päässyt tapahtumaan. Tällaista ei ole ennen ollut ja mietinkin, että hiivuttaako ennen ovista otettu terolut kuitenkin ovulaation vaikka näin ei ilmeisesti pitäisi tapahtua?
 
vierailija
Terolut voi estää ovulaation. Se on keltarauhashormoni, jota elimistössä erittyy ovulaation jälkeen. Mikäli sitä syödään ennen ovulaatiota, se tosiaan voi estyä ja kroppa on ovulaation jälkeisessä tilassa.

Itse ovuloin aina myöhemmin kuin kp 14-15 ja olen ottanut keltarauhastuen ovulaation jälkeen (3 päivää ovisplussasta).

Ovistestien vahvuus ei kerro kyllä ovulaatiota. Ne kertoo vaan LH-hormonin noususta joka voi irrottaa munasolun. Plussasta huolimatta ovulaatio voi jäädä tapahtumatta ja mikäli tasavahvaa plussaa ei saa, se ei tarkoita etteikö ovulaatio silti tapahtuisi.
 
vierailija
Terolut voi estää ovulaation. Se on keltarauhashormoni, jota elimistössä erittyy ovulaation jälkeen. Mikäli sitä syödään ennen ovulaatiota, se tosiaan voi estyä ja kroppa on ovulaation jälkeisessä tilassa.

Itse ovuloin aina myöhemmin kuin kp 14-15 ja olen ottanut keltarauhastuen ovulaation jälkeen (3 päivää ovisplussasta).

Ovistestien vahvuus ei kerro kyllä ovulaatiota. Ne kertoo vaan LH-hormonin noususta joka voi irrottaa munasolun. Plussasta huolimatta ovulaatio voi jäädä tapahtumatta ja mikäli tasavahvaa plussaa ei saa, se ei tarkoita etteikö ovulaatio silti tapahtuisi.
Lääkärini vahvistikin epäilyni oikeaksi, kiitos myös sinulle vastauksesta. :) Nuo asiat lh-testeistä sekä oviksesta tiesinkin.
 

Yhteistyössä