Heijastin asiaa

Vähän joka puolelle, autosta ei näe pimeitä vaunuja ja itelle sellanen heijastinliivi. Aivan pimeitä ihmisiä taas liikkeellä, ei niitä yksinkertaisesti näe kun vasta kohdalla.

Mulla on silleen, että molemmilla puolilla työntöaisassa, melkein rattaiden kohdalla kiikkuu heijastimet, sit kuomussa on yksi, heiluva, ja itseni olen myös varustanu heijastimilla hyvin.
Sit yksi vinkki: kun lapsi on isompi, niin meillä ainakin oli aika pelokas lähtee kärryihin istuu pimeessä. Mä laitoin muksulle otsalampun päähän, ja jo näki, ja lapsestakin se oli kiva juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
ok. kiitti teille. varustankin joka paikan heijastimilla ja käyn hakee ne turvaliivit =)

Ne liivit kyllä kannattaa hommata itsellekin. Minä en käytä niitä muuten kun pyöräillessä pimeällä. Vaikka tarpeen olis.
Ja muistakaahan ihmiset VARUSTAA NE KOIRATKIN HEIJASTIMILLA!! =)

Laita vaunuihin heijastimet renkaisiin: pinnoihin sellaiset pinnaheijastimet. Näkyy älyttömän hyvin suojateillä. Ja sitt niin että näkyy eteen sekä taakse: joko vaunun kuomuun tai rattaiden jalkatelineeseen, ja sitt itsellesi hihaan heiluva tai jalkaan sellainen lätkä heijastin että näytte myös takana tuleville. Nämä ohjeet on ammattikuljettajilta, ei multa. :D

Meillä on koiran pannassa vilkkuva valo ja ajattelin samanlaisen hommata vaunuihin eteen heilumaan. Sen valon kun havaitsee myös pyöräilijä kaukaa. Koiran kanssa liikkuessa huomannu tosi käteväks, verrattuna pelkkään koiranheijastinliivin.

Heijastin näkyy parhaiten silloin kun siihen osuu valo eli olisi hyvä sijoittaa auton valojen tasolle.

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Meillä on koiran pannassa vilkkuva valo ja ajattelin samanlaisen hommata vaunuihin eteen heilumaan. Sen valon kun havaitsee myös pyöräilijä kaukaa. Koiran kanssa liikkuessa huomannu tosi käteväks, verrattuna pelkkään koiranheijastinliivin.

Heijastin näkyy parhaiten silloin kun siihen osuu valo eli olisi hyvä sijoittaa auton valojen tasolle.

Mä muuten näin sellaiset valon just kahdella koiralla pannassa, ja funtsin ettei ikinä omalleni: se valo oli toisella puolen kaulaa, eli aina kun koira käänsi päätään, jäikin piiloon enkä mä olisi autosta erottanut koiraa enää ellen olisi tiennyt että se oli siinä vieressä. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Mä muuten näin sellaiset valon just kahdella koiralla pannassa, ja funtsin ettei ikinä omalleni: se valo oli toisella puolen kaulaa, eli aina kun koira käänsi päätään, jäikin piiloon enkä mä olisi autosta erottanut koiraa enää ellen olisi tiennyt että se oli siinä vieressä. :ashamed:

Mä käytin koiralla kaulassa heijastinta (semmoinen venyvä) ja koira kun näki sen heijastimen jossain niin se päätti että se on lenkin paikka. Oli mulla itselläni sitten heijastimia, mutta kun en silloin nuorena keksinyt muutakaan miten koiralle saa heijastimen.

työntöaisan molemmin puolin, rattaissa molemmin puolin sekä vielä rattaiden edessä. meillä on myös sellainen heijastinliivi-kankaasta tehty suoja jonka voi vetää rattaiden kuomun päälle ja se heijastaa muuten hemmetin hyvin. Claes Anderssonilta sellanen ostettiin. vai mikä se miesten Tiimari onkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Noita on hiukan erilaisia kiinnitykseltään. Oon huomannu, että kaikki ei tosiaankaan näy joka suuntaan. Nykyinen valo ei olekaan varsinaisesti pannassa, vaan noin 30cm päässä hihnassa, josta uskon näkyvän pienellä koiralla :) isommalla koiralla pidin valjaiden yläosassa ja edessä rintalenkissä.
Kovasti yritän metsästää sellaista valopantaa, jossa valo kiertäis koko kaulan (monissa ei kierrä kuin puoli pantaa)

Yhteistyössä