hei

kuinkahan tämän alottais..? toivottavasti huolitte minut mukaan vaikka hoitoa ei ole vielä edes aloitettu, ensimmäinen lääkärikäynti on 23.3 klo 13 ja tuntuu että olen aivan tiedoton kaikesta. jos teistä jollain on vielä energiaa,niin olisin kovin halukas kuulemaan mitä on odotettavissa, mitä ensimmäisellä kerralla tapahtuu ja entä sen jälkeen? kuinka pitkä koko prosessi on siis siirtoon asti?



vähän taustaa; yritimme aviomieheni kanssa esikoista,eikä mitään tapahtunu,tai siis menkat ei jäänyt pois vaan päinvastoin,ne rupes tulemaan kaksi kertaa kk,otin hätääntyneenä yhteyttä yksityiselle ja sielä tutkittiin ja sanottiin ettei syytä huoleen,saattaa johtua stressistä eikä asiasta sen enempää,sain jonkun reseptin (muistaakseni clomifen) tai joku vastaava,mitään ei tapahtunu ja ei kun uusiin tutkimuksiin, jostain lääkäri keksi tehdä klamydia testin vaikka olin ollut aviossa jo n.1.3v. kerroin rehellisesti ettei muita miehiä kuvioissa ole ollut vuosiin.. kuinka ollakkaan ja testi oli positiivinen!!! no tottahan siinä hermo romahti,nieleskellen eteen päin ja loppu viimein selvisi siitä liitosta paljon muutakin.. sain lähetteen yleiselle ns.varjoainekuvauksiin ja yllätys yllätys,molemmat munanjohtimet täysin tukossa,kiitos oireettoman klamydian! eroon siinä sitten päädyttiin. sain lääkäriltä puolitoista vuotta miettimisaikaa eli haluanko jonoon vai en. ajattelin ettei ainuttakaan miestä enää ikinä.. eli vastaus oli ehdoton ei! en kuitenkaan ilmottanut asiasta mitään polille vaan annoin ajan kulua.. kunnes jollain ihmeen kaupalla elämä on tässä ja nyt.. kävin syksyllä 2005 polilla juttelemassa ja päästiin nykyisen mieheni kanssa jonoon, meille sanottiin että soittakaa tai tulkaa käymään tammikuussa 2007,mentiin ja saatiin nyt tuleva ensimmäinen aika tuolle 23:lle pvälle.. nyt todellakin jännittää mitä odotettavissa on, mielenkiinnolla odottelen teidän vastauksia ja tietty pidän peukkuja.

nanu
 
tervetuloa joukkoon...

voimia vaan ja jaksamisia

meillä hesan väestöliiton lapsettomuuspolille ensikäynti 10.4
meillä oli kyl julkiselle helmikuussa jo aika mutta eivät aloittaneet hoitoja kun miehel putket poikki...
ja mie en muuten vaan voi normaalisti lasta saada alulle.
meille sanottiin että ensikäynnistä siirtoon on noin vuodesta kahteen jonot, jos oma luovuttaja niin on nopeampaa huomattavasti.
missäs teillä on tuo ensikäynti aika??<br><br>
 
meillä on vaasan keskussairaalassa eka käynti ja mikäli oikein ymmärsin hoitajan aikaisemmista puheista niin tulis kaks käyntiä tampereelle,siis jos kaikki menee niin kun pitää..

voipi olla että oon ymmärtänyt jotain kyllä väärin koska sain semmosen kuvan että jos ekalla yrittämällä kaikki onnistuu niin syksyyn mennessä palleron pitäis saada alkunsa..

kaikkea hyvää jajaksamisia sinne teille,ollaan yhteydessä.

nanu
 
Nanulle sulle tehdään ivf-hoito, millään kevyillä hoidoilla et lasta saa kun piuhat on tukossa ja se ei todellakaan ole varmaan että olet syksyllä pieniinpäin, itse olen jo 3 vuotta hoidoissa rampannut ja 3 ivf menossa. Halusin sut palauttaa maanpinannalle ettei ole turhia kuvitelmia mutta toisaalta voihan se tärpätä ekallakin hoidolla. Voimia hoitoihin! googleta ivf-hoito niin näet mistä hoidosta on kyse.
 
juu en epäillykkään, että jo ekalla kerralla tärppäis,totta kai sitä toivoisin ihan niinku kenelle tahansa meistä. kiitos kaikille viesteistä,eiköhän kaikki selviä kun saa sen ekan käynnin pois alta..
 
Moi nanu! Tervetuloa vaan joukkoon, en ole itsekään kirjoitellut tänne ku pari kertaa. Olen kans vaasasta ja mullaki ollu oireeton klamydia joskus, seurauksena 1 torvi tukossa. Se aukinainenkaan ei paljon tilannetta pelasta, kun miehen simppatestin tulos oli surkea!

vuonna 2005 loppukesästä sanottiin et tervetuloa vuoden päästä uudelleen, jonot olivat silloin sitä luokkaa. No, mehän menimme elokuussa 2006 sitten ensi käynnille ja silloin alettiin tositoimiin. Sumuttelujen ja piikitysten jälkeen tulos näytti varsin lupaavalta; hedelmöittyneitä munasoluja 8, joista 7 jäi pakastimeen. Olo ei ole enää yhtään niin positiivinen kuin sen tampereen keikan jälkeen.

Tällähetkellä pakkases enää 2 kpl. Perjantain tampereen reissulla siirrettiin vaan yksi, koska kaksi ei selvinnyt sulatuksesta.

Jos haluat tietää jotain vaasan tai tampereen käynneistä, älä epäröi kysyä B)
 
marilialle;

hei vaan,kiva että näinkin läheltä löytyy tietoa.. tai siis ei tietenkään kiva tilanteeseen nähden. ymmärsinkö oikein että teillä se on juuri nyt odottelua? :hug: ja todellakin toivotaan parasta!!

jotenkin kumma olo kun on niin toivoa täynnä vaikka kuinka yritän pitää jalat maassa.. nyt tällä viikolla viedään mieheni näyte mehiläiseen analysoitavaksi että ehtii tulokset ensi käynnille meidän kanssa.

muistatko noita lääkkeiden hintoja ja sitä apteekin "kattoa"? koska ne lääkkeet haetaan? tai tuleeko se "katto" ekalla apteekki käynnillä vastaan?
entäs sitten ensimmäinen tampereella käynti,koskas se tulee vastaan? tuntuu myös että olen ite yks kysymysmerkki kun kaikki on ihan uutta.. kiitos sulle jo etukäteen vastauksista. niin ja jos saan vielä udella niin ketä on teidän lääkäri? meidän on elina pellas.

kuulumisiin

nanu
:wave:
 
Moi nanu,

Joo Elena Pellas on meilläki, on kyllä ihan hyvä lääkäri, ei tähän asti oo ollu valittamista. Se lääkekatto on jotain 606 euroa, ja tuli kyllä täyteen siinä heti ekalla hoidolla. Äkkiseltään suuri summa maksettavaksi mutta halpaa jos yksityisen puolen menoihin vertaa. En tiedä paljonko eri lääkkeet maksavat, itse sumuttelin synarelaa sieraimiin ja piikittelyyn määrättiin menopur.

Joudutte todennäköisesti ensi käynnillä käymään verikokees (ellette oo jo käyny), josta ne sit kattoo et mikä lääke suhun puris parhaiten. Mulle kävi silleen et määräsivät eka yhdet lääkkeet ja sain mukaan niihin liittyvät annosteluvehkeet, eli piikit ja muut kynät. Sitten perästä soittelivat ja käskivät palauttamaan ne ja hakemaan uudet, ihan eri lääkkeet ja annostusohjeet. Olin siinä vaihees jo ihan pihalla, mut ihan hyvin se lääkitys sitten alkoi.

Jos en ihan väärin muista niin niin se tampereen reissu tuli ajankohtaseks jotain kuukausi(?) sen jälkeen ku oltiin käyty ekaa kertaa molemmat sielä polilla. Sitä reissua ennen on 2 ultraa, jossa tarkastetaan kuinka sun munikset kasvaa.

Joo perjantaina oli tosiaan pakastealkion siirto, mutta en ole kyllä yhtään toiveikas tämän(kään) kerran suhteen. Jotenkin viime kerralla odotukset oli korkeemmalla ku siirrettiin 2 alkoita. Jotenkin oli niin turhautunut olo ku pe aamuna soitin tre:lle ja kertoivat sulattaneensa kolme, joista vain yksi selvisi.

Toivottavasti sulla olis parempi tuuri! Kyllähän mullaki toivoa on ku testipäivä on vasta ens viikolla.

Marilia
 
Morjensta Nanu. Tervetuloa joukkoon tummaan! Hienoa että olette jo pääsemässä hoitoon ja hommat pääsee käyntiin***ylireipas täällä =) .

Asuin Helsingissä kun meidän perhe meni ekaan hoitoon. Taudinkuva sama kuin sinulla, tukossa ollaan ja toinen torvi poistettiin kun oli niin huonossa kunnossa. Me oltiin jonossa n. 6kk kunnes aloitettiin nenäsumutteilla ensin oman hormonitoiminnan alasajo. Sitten Puregon pistoksilla nostettiin omaan kiertoon munasolujen tuotanto mahdollisimman hyväksi ja kun munasolut olivat valmiit ne poimittiin punkteeraamalla talteen ja vietiin yhteen miehen simppojen kanssa. Tulosta odoteltiin jokunen päivä ja sitten sieltä soitettiin että 15:sta munasolusta oli 5 kpl hedelmöittynyt. Siirto oli suht pian ja silloin siirrettiin 1kpl priima tuorealkiota. Se ei tärpännyt, enkä tullut raskaaksi. Sitten odotimme seuraavaan kiertoon ja luonnollisessa kierrossa kolmisen pvää ovulaatioasta siirrettiin 1 kpl pakkasalkiota. Se tärppäsi ja tuloksena nyt 4 vee aivan suloinen pikku-ukko ( nukku parhaillaan).
Kaikenkaikkiaan siis hoitojen alusta kesti n. kolme kuukautta ja olin raskaana. Olemme onnekkaita, kaikilla ei näin hyvin ole asiat edenneet, tiedän sen. Halusin vain tuoda meidän perheen stoorin sinulle esiin, ehkäpä antaa uskoa matkan varrelle =) . Kaikkea hyvää ja VOIMIA ja kiukkua jaksaa ruljanssia. Muistakaa pitää " palkinto" mielessä ;)
 

Yhteistyössä