Hei sinä äidiksi haaveileva Täällä myös yksi 22v haaveilija
Tulin raskaaksi vahingossa ollessani 17v. Vaikka olin nuori olisin ollut valmis pitämään lapsen. Mutta lopulta selvisi että raskaus oli kohdun ulkopuolinen. Surin menetystä paljon vaikka se ei olisi voinut edes syntyä. Mutta tällä hetkellä minulla on uusi mies ja avoliitossa ollaan:heart:
Tulin kuitenkin vahingossa myös raskaaksi kun olin tavannut mieheni eli 20v. Raskaaksi tullessani asuimme eri paikkakunnilla eikä mies ollut valmis lapseen, päädyimme aborttiin. (syitä myös muita)
Kun abortista oli kulunut reilu vuosi ja olimme lopulta muuttaneet yhteen kysyin uudestaan mieheltäni lapsiasiasta. Mies sanoi aluksi että tehdään vaan lapsi. Sitten kun olin syönyt laatasta vikan pillerin ja kysyin että lopetanko nyt siis kokonaan (olettaen tietenkin että mies sanoisi että joo) mies kuitenkin peru sanansa ja tätä tapahtui parikin kertaa. Riideltiinkin asiasta koska minua luokkasi mieheni käytös. Lopulta jätin koko vauva-asian sikseen ja koitin jatkaa elämääni ilman vauvahaaveita. Mikä ei tietenkään onnistunut mutta salaa haaveilin
Kunnes yhtäkkiä se olikin mieheni joka tuli ehdottamaan että yritettäis lasta. Mieheni on niin huono puhumaan tunteistaan joten tarvitsi aikaa vaan miettiä ilman mun "painostusta"...
eli keskustelkaa rehellisesti ja anna miehellesi aikaa
Minulle taas mikään koulu/työpaikka ei ikinä voisi olla este lapselle. Kouluun ja työelämään voi aina palata myöhemmin. Minulle vauvansaannin ainut ehto on että molemmat osapuolet sitä haluaa (jos tilanne on et yhes asutaan jne)
Mutta jos ajattelet näin: "Kun taas jos nyt lähden jatko-opiskelemaan ja sen jälkee ammattiana vastaavaan työhän ja viihdyn siellä, on hankalampi jäädä vuodeksi vauvan kanssa kotiin, kun riskinä on se, että menetän työn". Niin oletkohan sitten vielä valmis hankkimaan lasta jos ura menee periaatteessa sitten edelle.
Kaikki tulee miettineeks et mitä jos mitä jos..mutta muista, sulla voi olla ainut kertanen tilaisuus saada lapsi, mun mielestä sitä ei pidä töiden takia olla tekemättä. Töitä saat varmasti myös jatkossa. Koskaan ei tavallaan ole sopivaa hetkeä, aina keksii jonkun että entä jos..., eikä kukaan ole valmis äidiks, muista että äidiks kasvetaan :heart:
Mieti nyt kumpi loppupeleissä on tärkeempää tällä hetkellä, ura vai lapsi
Itselläni luultavasti alkaisi koulu syksyllä, mutta sielä voin käydä ekan vuoden, sitten saada lapsen ja myöhemmin palata kouluun, kaikki järjestyy aina
jos nyt vaan tärppää
Mieti nyt itsesi kanssa rauhassa ensin mitä haluat..hyvää kevättä :flower: