Hei yh:t

• Viestiketjun aloittaja -Jonttu-
  • Ensimmäinen viesti
-Jonttu-
Kyssäri teille, jotka olette eronneet eriävien mielipiteiden tms. takia (ei siis pahoinpitelyn, narsismin tms. vuoksi):

Kauanko seurustelitte kunnes hankitte lapsia?

Olen vain utelias, että missä seurustelun vaiheessa ajattelitte tuntevanne puolisoa tarpeeksi hyvin perustaaksenne perheen hänen kanssaan.

Me ainakaan mitään ajateltu :D Lapsi haluttiin, ja sillä hyvä, toinenkin vielä ilmoitti tulostaan, erottiin, eikä siinä sen ihmeempää. Sen siitä saa, kun lapsena rupee lisääntyyn :LOL: Mutta jos ero on tullakseen, se tulee, vaikka olisit ollu 34v yhdessä ennen lasten hankkimista.

Henkistä väkivaltaa sitäkin enemmän,mutta siis 14v aloitettiin seurustelu ja ensimmäinen lapsi saatiin kun olin 21 v,eli huonolla matikkapäällä laskettuna 7v.tuli kyllä sitten vielä toinenkin lapsi tämän kyseisen miehen kanssa

hmm
ei sillä väliä kuinka nuorena sen lapsen haluaa/"tekee" (ei kuitenkaan alle 18v o_O ) , sen tiedostaa itsekin että joskus voi jäädä yh:ksi tai sitten ei, silläkin uhalla olen halunnut lapsia ja tiedän että jos joskus ero tulee niin en asiaa kadu että minulla on lapsia.

Vimppu
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Kyssäri teille, jotka olette eronneet eriävien mielipiteiden tms. takia (ei siis pahoinpitelyn, narsismin tms. vuoksi):

Kauanko seurustelitte kunnes hankitte lapsia?

Olen vain utelias, että missä seurustelun vaiheessa ajattelitte tuntevanne puolisoa tarpeeksi hyvin perustaaksenne perheen hänen kanssaan.
Kummallinen kysymys.. Eikai sillä ajalla ole merkitystä.. mun tuttavat oli ollu 10vuotta yhdes kun lapsia tekivät ja silti ero tuli, ja mun vanhemmat oli muutaman kuukauden kun äiti tuli raskaaksi ja ovat olleet yhdes kohta 41vuotta..

-Jonttu-
Mielenkiintoisia vastauksia.
Lähipiirissäni on pariskuntia, jotka kiirehtivät lastentekoa, ja nyttemmin sitten ovat eronneita ja uuden puolison haussa. Ja heidän seurustelunsa mahtui muutamaan vuoteen.
Siksi kyselin, että halusin tietää, minkälaisia tulevaisuudenkuvia ihmisillä on siinä vaiheessa, kun lapsia aletaan miettimään.

-Jonttu-
...niin ja vielä lisäksi.. mulla kun on on jonkinsorttinen asennevamma sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka tekevät lapsia heti seurustelun alkuun.. Yritän tässä vain avartaa omaa maailmankatsomustani, ja saada vähän mahtumaan muutakin tähän ahtaaseen kallooni.

Lähipiirissäni on pariskuntia, jotka kiirehtivät lastentekoa, ja nyttemmin sitten ovat eronneita ja uuden puolison haussa. Ja heidän seurustelunsa mahtui muutamaan vuoteen.
Siksi kyselin, että halusin tietää, minkälaisia tulevaisuudenkuvia ihmisillä on siinä vaiheessa, kun lapsia aletaan miettimään.
Kyllä mä ainakin siinä vaiheessa, kun rojuja ränniin ruvettiin tuuttaamaan, rakastin exää niin paljon, että ajattelin, ettei mikään koskaan meitä erota :D Toki, en oo koksaan ollut sellainen, että hirveesti tulevaa murehtisin, asiat tapahtuu niinkuin niiden on tarkoitus mennäkin. Mä sain kaksi ihanaa lasta, hyvä niin.

v
Ei aika merkitse mitään vaan ihmiset. Ihmiset muuttuu monesti paljon lapsen tultua. Ei ole oikeaa ja väärää aikaa. Eroja tulee oli yhdessä olo aika mikä tahansa. Joskus jopa lapset on aikuisia ja huomataan ettei enää ole mitään yhteistä, mustavalkoista ajatella että"aika"olisi kovin merkittävässä roolissa. En itse on yh mutta tiedostan asian varsin hyvin että ero voi tulla, näitä asioita ei voi ennalta tietää.

Ne tulevaisuuden kuvat voi muuttua siinä matkan varrella. Ihminen kasvaa ja kehittyy koko ajan, mielipiteet muuttuu ja myöskin toiveet ja unelmat.

No me oltiin nuoria, liiankin nuoria kun perhe perustettiin, mies tosin taisi olla nuori vain mieleltään.
Jossain vaiheessa lasten syntymän aikoihin ja niinä vuosina kun lapset oli ihan pieniä ex tajusi ettei haluakkaan olla naimisissa, ettei haluakkaan elää lapsi perheen arkea. Tosin julkinen kuva hyvästä miehestä ja isastä oli ex:lle tärkeä joten hän ratkaisi oman ongelmansa aloittamalla kaksoiselämän. No tottakai tuli ero kun sain tietää.

Ihmiset muuttuu. Ex aivan varmasti tahtoi lapsia ja perheen ja talovelan, koko paketin mutta valitettavasti liian myöhään hän huomasi ettei se elämä ollutkaan semmoista kuin kuvitelmissa.

Vimppu
...niin ja vielä lisäksi.. mulla kun on on jonkinsorttinen asennevamma sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka tekevät lapsia heti seurustelun alkuun.. Yritän tässä vain avartaa omaa maailmankatsomustani, ja saada vähän mahtumaan muutakin tähän ahtaaseen kallooni.
No mun vanhemmat oli sen muutaman kk:n yhdes ja 41 vuotta takana:D mulla on monia tuttavia jotka on aika kiireesti tehny lapsia ja usealla menee paljon paremmin kuin niillä jotka on ollu pitempään yhdes.

-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja v:
mustavalkoista ajatella että"aika"olisi kovin merkittävässä roolissa.
Mun mielestä ajalla kuitenkin on jonkinlainen merkitys. Aikaa täytyy kulua, ennenkuin puolison oppii tuntemaan. Ja haluaahan sitä tehdä lapsia tuntemansa ihmisen kanssa.

vieras
Mun lapsen kummisedällä on 3 lasta, kaikki eri naisten kanssa. Kaikki suhteet kesti vain muutaman vuoden, yhden kanssa oli naimisissakin ja toisen kanssa menossa ennenkö ero tuli. Asuntojakin oli ostanut kahden naisen kanssa.

v
mustavalkoista ajatella että"aika"olisi kovin merkittävässä roolissa.
Mun mielestä ajalla kuitenkin on jonkinlainen merkitys. Aikaa täytyy kulua, ennenkuin puolison oppii tuntemaan. Ja haluaahan sitä tehdä lapsia tuntemansa ihmisen kanssa.
Ethän sinä koskaan opi toista sata varmasti tuntemaan. Ihminen muuttuu, kun tätäki palstaa seuraat niin olet varmasti huomannu että yllättävän montaa on petetty monien vuosien jälkeenki, 20vuottaki yhdes oloa ja toisella voi olla suhde toiseen. Oletko sinä sama ihminen kuin 10vuotta sitte, etkö ole muuttunu. Toiset vaan muuttuu vuosien aikana jopa niin ettei niitä samaksi tuntis.

-Jonttu-
Ethän sinä koskaan opi toista sata varmasti tuntemaan. Ihminen muuttuu, kun tätäki palstaa seuraat niin olet varmasti huomannu että yllättävän montaa on petetty monien vuosien jälkeenki, 20vuottaki yhdes oloa ja toisella voi olla suhde toiseen. Oletko sinä sama ihminen kuin 10vuotta sitte, etkö ole muuttunu. Toiset vaan muuttuu vuosien aikana jopa niin ettei niitä samaksi tuntis.
Niin.. kai se on näin nähtävä. Mutta uskomattomalta tuntuu silti ajatus, että joskus omakin tie voi erota ukon polusta.

Niin.. kai se on näin nähtävä. Mutta uskomattomalta tuntuu silti ajatus, että joskus omakin tie voi erota ukon polusta.
Sehän tässä hienoa onkin, että koskaan ei voi tietää, mitä tulee tapahtumaan. Asioihin voi tiettyyn pisteeseen asti varautua, mutta kaikkeen varautuminen on täysin mahdotonta.

-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Sehän tässä hienoa onkin, että koskaan ei voi tietää, mitä tulee tapahtumaan. Asioihin voi tiettyyn pisteeseen asti varautua, mutta kaikkeen varautuminen on täysin mahdotonta.
Kiitos :) Luulen, että ehkä opin tästä jotakin. Ja se oli tarkoituskin, että saisin ahdasta nuppiani vähän väljemmäksi.

Ensimmäisen kanssa kolme vuotta (muoks, kaksi, kolme kun lapsi syntyi) ja toisen kanssa pari viikkoa. Tosin loppuelämääni en suunnitellut siinä kohtaa olevani kummankaan kanssa, tulevaisuuden kuvani oli siis ollakin yh todennäköisesti jossain kohtaa. Isän roolinsa ovat hoitaneet lasta kohtaan erinomaisesti, joskin molemmilla oli eron kanssa omat kriisinsä joka toi tuolloin närää tilanteisiin, toisella on hieman vieläkin, erosin hänestä kesällä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ensimmäisen kanssa kolme vuotta (muoks, kaksi, kolme kun lapsi syntyi) ja toisen kanssa pari viikkoa. Tosin loppuelämääni en suunnitellut siinä kohtaa olevani kummankaan kanssa, tulevaisuuden kuvani oli siis ollakin yh todennäköisesti jossain kohtaa. Isän roolinsa ovat hoitaneet lasta kohtaan erinomaisesti, joskin molemmilla oli eron kanssa omat kriisinsä joka toi tuolloin närää tilanteisiin, toisella on hieman vieläkin, erosin hänestä kesällä.
Toisin oli silloin sun ajatukset kun aloit lasta pukkaamaan

Yhteistyössä