Hei yh.t, miten te selviätte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onneton

Vieras
näistä viikonlopuista kun lapset on isällään?

:(

Mulla on jo reilu pari vuotta ollut "omaa aikaa" joka toinen vkl, ja yhä edelleen tää on kamalaa. Mulla on ikävä lapsia, en osaa tehdä mitään, mikään ei huvita. Odotan vain sunnuntaita että saan lapset taas kotiin. En halua lähteä baareihin, se aika on ollutta ja mennyttä. Mä en vaan osaa nauttia tästä, täällä on liian hiljaista ja liian yksinäistä.

Ne ovat ihanaa aikaa ja silloin keskittyy vain itseensä. Minulla oli tapana mennä esim. kasvohoitoon ja sen jälkeen trinksulle, sitten kotiin saunomaan ja vain olla. Välillä taas kovasti reenaten ja noita pukuja tehden....vaihtoehtoja on satoja....kavereiden kanssa ostoksilla ja kahviloissa/ravintolassa....ihan mitä vain.

Lapsia on varmasti ikävä, niin minullakin oli ikävä poikaani. Uskoin kuitenkin lapsen olevan hyvässä hoidossa isällään. Minä ehdin viikonlopun aikana vaikka mitä. Siivosin, sitä sai tehdä rauhassa, kun lapsi ei ollut kotona. Kiva oli tavata myös kavereita, kapakka-ajat minullakin olivat ohi jo, eikä tarvetta sellaiseen. Mutta kiva oli käydä joskus ulkona syömässä tai leffassa, tai kutsua kavereita nyyttäreihin kotiinsa. Saattoi myös vuokrata vaikka leffan ja hyvää syötävää. Tai lukea jotain kirjaa. Kaikki ne harrastukset, joita ei voinut lapsen kanssa tehdä, saivat myös oman paikkansa. Yritä ladata akkuja taas siihen, kun lapset ovat kotona. Sen voi vaikka aloittaa nukkumalla aamulla pitkään.

Olisin onnellinen jos joka toinen vloppu lapseni isä ottaisi lapsen, tai edes kerra kuussa.. lapsi reilu vuoden ja yhtäkään vloppua ei isällään ole viettänyt eikä muutenkaan ollut siellä.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Olisin onnellinen jos joka toinen vloppu lapseni isä ottaisi lapsen, tai edes kerra kuussa.. lapsi reilu vuoden ja yhtäkään vloppua ei isällään ole viettänyt eikä muutenkaan ollut siellä.. :(

Mä en muuten vuoden ikäistä edes antaisi yöksi saatikka viikonlopuksi. Mulla lapsi oli 3 v, kun aloitti nuo iskä vierailut.

Mulla ei ollut koskaan sitä tilannetta, että molemmat lapseni olisivat olleet viikonlopun pois kotoa. Vasta toissakesänä, kun esikoinen oli muuttanut jo omaan huusholliin ja kuopus meni isälleen, olin viikonlopun yksin. Oli aika kummallinen olotila. En oannut tehdä oikein mitään. Paitsi palstailla :D

Jos mulla olisi ollut joka toinen viikonloppu lapsista vapaa, olisin varmaan tehnyt kaikkia niitä asioita, mitä ei ole tullut tehdyksi. Hankkinut kodin ulkopuolisen harrastuksen. Tavannut useammin ystäviä. Käynyt Tallinnassa.

Kun junnu on mennyt isälleen, en ole kokenut mitään ikävän tunteita. Exä on hyvä isä, johon voin 100%:sti luottaa. Junnulla on ihan yhtä hyvä olla isällään kuin äidillääkin. Mulla on joskus lapset olleet vikonloppuna mummolassa, kun mä olen ollut töissä. En silloinkaan ole erityisemmin ikävöinyt lapsiani, koska tiesin, miten mukavaa lapsilla mummolassa on.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

Mä en muuten vuoden ikäistä edes antaisi yöksi saatikka viikonlopuksi. Mulla lapsi oli 3 v, kun aloitti nuo iskä vierailut.

et siis luottanut lapsen isään vai miksi näin? :o

Alussa oli vaikeaa, etenin minuutti-aikataululla ettei vain jäänyt aikaa miettiä ja ikävöidä ;)
Opiskelen joka toinen vkloppu ja muuten rentoudun, shoppailen, kahvittelen, baareilen ja tapaan ystäviä, nukun pitkään.
Nyt osaa jo nauttia vklopuista kun lapset isällään, alku oli hankalaa mutta nykyään ne viikonloput on ihan omaa aikaani, teen mitä tykkään tai olen tekemättä jos siltä tuntuu :)

Koita rentoutua, harrastaa (aloita vaikka joku uusi oma juttu) tapaa ystäviä ja lataa akkuja, jätä huono omatunto sivuun, lapset varmasti nauttivat kun saavat viettää isänkin kanssa aikaa, nauti sinäkin :hug:

Mulla oli 4 kk ikäinen lauantaista klo 20:stä sunnuntaihin klo 13:een mummolassa hoidossa, kun mä olin töissä. En edes ajatellut, että siinä olisi ollut jotain kummallista =)

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:

Jossain psykoligin tekemässä tutkimuksessa sanotaan että lapsi saa olla äidistään erossa 1 vrk/ikävuosi,muuten siitä on haittaa lapsen psyykkiselle kehitykselle,joten alle 1 v ei saa olla vuorokautta pois äidin luota ellei ole pakottava tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja lukenut:
Jossain psykoligin tekemässä tutkimuksessa sanotaan että lapsi saa olla äidistään erossa 1 vrk/ikävuosi,muuten siitä on haittaa lapsen psyykkiselle kehitykselle,joten alle 1 v ei saa olla vuorokautta pois äidin luota ellei ole pakottava tilanne.
Ja aina kannattaa luottaa jossain olevaan jonkun psykologin tekemään tutkimukseen? Syötätkö sä lapsellesi kaurapuuroa? Tiesitkö, että ihan Suomessa tehdyn tutkimuksen mukaan kaurapuuro aiheuttaa syöpää?

Jos sun lapsilla on hyvä isä, joka hoitaa heitä hyvin, en ymmärrä sinua. Lapsille on rikkaus kun on muitakin kuin 1 henkilö ja oikeasti, eikö sulla ole mitään tekemistä muka?

MInä jo haaveilen sisäoppilaitoksesta noille. Kuukausi esim. ilman lapsia ja saisi tehtyä kaikki työt jotka jääneet.

Meillä on toisen lapsen jälkeen jäänyt valokuvat jonnekin tietokoneen kovalevylle ja noin 1000 muutakin työtä, joita ei jaksa aloittaa, kun kuitenkin pitä heti keskeyttää kun jolllain on nälkä tai tarvitsee juuri jotain kun saa hanskat käteen (kuvaannollisesti siis aloitettua jotain). Meillä lapset aina kotona ja lisäksi on myös rakennettu, joten sellainen aika ilman lapsia olisi luksusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sun lapsilla on hyvä isä, joka hoitaa heitä hyvin, en ymmärrä sinua. Lapsille on rikkaus kun on muitakin kuin 1 henkilö ja oikeasti, eikö sulla ole mitään tekemistä muka?

MInä jo haaveilen sisäoppilaitoksesta noille. Kuukausi esim. ilman lapsia ja saisi tehtyä kaikki työt jotka jääneet.

Meillä on toisen lapsen jälkeen jäänyt valokuvat jonnekin tietokoneen kovalevylle ja noin 1000 muutakin työtä, joita ei jaksa aloittaa, kun kuitenkin pitä heti keskeyttää kun jolllain on nälkä tai tarvitsee juuri jotain kun saa hanskat käteen (kuvaannollisesti siis aloitettua jotain). Meillä lapset aina kotona ja lisäksi on myös rakennettu, joten sellainen aika ilman lapsia olisi luksusta.

meitä on siis 2 vanhempaa mutta lapset aina kotona vaatimassa jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja lukenut:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:

Näitä tutkimuksia on useampiakin. Minä en olisi laskenut esikkoa isälleen yöksi, koska sen isän tunsin. Mutta me olemmekin eronneet vasta lapsen ollessa 3-vuotiaita, joten hypoteettinen juttu tämä on. Päivän lapsi olisi yksivuotiaana voinut olla isänsä hoidossa.

Mutta empä minä ole muutenkaan lapsia hoitoon yöksi laittanut koskaan, meidän 6-v ei ole ollut yhtä ainutta yötä poissa kotoa, sama pätee 4-vuotiaaseen. 6 v on ollut ilman äitiään yöllä ne kerrat kun olen ollut sairaalassa - siis yhteensä 4 yötä koko elämänsä aikana. Silloin on ollut isä kotona.

Alussa oli hankalaa, mutta olen jo vuosia nauttinut. Käyn pelaamassa tai lenkillä, teen hyvää ja helppoa ruokaa ( tai ostan jotain hyvää), luen kirjaa, katson tv jne. Anna itsellesi lupa nauttia, äläkä pohdi miten surku on olla yksin kotona.
Ja meillä nuorin oli 5kk kun erottiin ja alkoi heti olla 1 yön isällään

Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:
näistä viikonlopuista kun lapset on isällään?

Mulla on jo reilu pari vuotta ollut "omaa aikaa" joka toinen vkl, ja yhä edelleen tää on kamalaa. Mulla on ikävä lapsia, en osaa tehdä mitään, mikään ei huvita. Odotan vain sunnuntaita että saan lapset taas kotiin. En halua lähteä baareihin, se aika on ollutta ja mennyttä. Mä en vaan osaa nauttia tästä, täällä on liian hiljaista ja liian yksinäistä.

Kauheeta sanoa, mutta mä olen kade. Ymmärrän kyllä, että eroaminen on rankkaa...mutta ei me tavalliset perheelliset saada koskaan omaa aikaa joka toinen vkonloppu. Mä harrastaisin, tapaisin kavereita...tekisin asioita joihin ei ole aikaa useamman lapsen äidillä, eikä tukiverkostoja ole saatavilla. Nauti omasta ajasta.

Aluksi tuntui siltä, että pitäisi olla koko ajan tekemässä jotain se aika, kun on ilman lapsia. Että kotona ei voi olla ollenkaan ja kaikki pitää saada siitä vapaasta irti, tavata kavereita, käydä kaupungilla, siivota kerrankin kunnolla, pestä rästiin jääneet pyykit, jne...
Nykyisin käytän oman ajan rentoutumiseen, ja yhdessäoloon miehen kans. Tietysti edelleen pyhitän yhden päivän sille, että siivoan kunnolla, kerrankin ilman jaloissa pyöriviä ipanoita.

Yhteistyössä