Hei valaiskaa mua ja kertokaa, mikä vitsi ja idea siinä on salata vauvan tulevaa nimeä, jos se on jo päätetty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Niin en ole koskaan ymmärtäny, että nimeä salataan eikä kerrota kuin vasta ristiäisissä tai niiden jälkeen. Mikä se perimmäinen idea siinä on? Itse kerroin heti, kun oli nimi päätetty, jos siitä vain sattui tulemaan puhetta. Mutta jos joku esim. siskoltaan kyselee nimeä, niin ei voi kertoa, kun vasta ristiäisissä, niin mikä on homman juju? Valaiskaa tyhmää. Tämä asia on aina häirinny mua. Ja nyt olen älynnyt, että tämä taitaa olla perisuomalainen juttu?

ompa jotakin mitä odottaa sinne ristiäisiin.
me ollaan salattu nimeä sinne asti,kun ei olla oltu edes ihan satavarmoja että mikä nimeksi tuleekaan,ennenkuin ihan lähellä ristiäisiä.

Siinä vaiheessa siitä tulee myös virallinen, eikä sukulaiset enää kehtaa urputtaa tai yrittää saada mieltä muuttumaan nimen suhteen. Sattuu olemaan yksi sukulainen, joka tuota tekisi.

Se vaan kuuluu mennä niin, että ristiäisissä nimi vasta julkaistaan. Mä en ainakaan ole koskaan ollut kenellekään katkera siitä, että eivät ole lapsen nimeä etukäteen kertoneet.

siinä on takana vanha perinne ettei lapsen nimeä saa sanoa ääneen ennen kastetta koska muuten saatana kuulisi sen ja vois kutsua lasta luokseen.

ja kyllä tätä perinnettä jatketaan edelleen olkoon se teidän mielestä miten tyhmää vaan :D

No mä en halunnu kertoa, koska siinä ei olis ollu mitää järkeä mennä sinne ristiäisiin, ku tietää sen nimen. Tai minä ainakin tykkään vasta siellä ristiäisissä kuulla sen nimen.

en tajua minäkään tuota! En kutsu muitakaan lapsia lapsiksi vaan ihan omilla nimillään. Ja ei se oikeasti ole niin jännittävää mikä toisen lapselle nimeksi tulee, minua ei ainakaan tuollainen jännitä, tuntuu vain tyhmältä kutsua 2kk vauvaksi, eikä nimellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mun mielestä se on ristiäisten kohokohta kun nimi paljastetaan :D tylsät juhlat muuten niin kiva että on joku ohjelmanumero!

voi luoja.... siis sen takia kutsutte omaa lastanne sen 2kk vauvaksi eikä omalla nimellään.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
en tajua minäkään tuota! En kutsu muitakaan lapsia lapsiksi vaan ihan omilla nimillään. Ja ei se oikeasti ole niin jännittävää mikä toisen lapselle nimeksi tulee, minua ei ainakaan tuollainen jännitä, tuntuu vain tyhmältä kutsua 2kk vauvaksi, eikä nimellä.

voi elämä miten huvittavaa.
että voikin jotakuta häiritä kun ei tiedä heti naapurin tai kaverin vauvan nimeä.voi ihme.
ens kerrallahan sä voit kutsuu sitä syntynyttä joko Jormaksi tai Johannaksi,ni ei tartte VAUVAKSI kutsuu.

Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mun mielestä se on ristiäisten kohokohta kun nimi paljastetaan :D tylsät juhlat muuten niin kiva että on joku ohjelmanumero!

voi luoja.... siis sen takia kutsutte omaa lastanne sen 2kk vauvaksi eikä omalla nimellään.

muille puhuttaessa kyllä käyttttiin vauva tai "poika" sanaa. keskenämme juteltiin nimivaihtoehdoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Mä kuulin näin, että lapsesta tulee lörppäsuu jos sen nimen paljastaa ennen kastetta. :xmas:

*vanha kansa tietää*

:laugh: Mitähän olis tullut jos olisin paljastanut nimen ennen kastetta, lapsi on jo nyt sellainen kälättäjä! :laugh:

Yhteistyössä