Hei vaan, flunssasta ja vauva.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surkeus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surkeus

Vieras
Sairastuin ite kauheaan flunssaan sunnuntaina, ja jatkuu vain.. No nyt sitten eilen sairastui perässä 3kk ikäinen vauva, joka todellakin on vielä niin vauva, kun syntyi 1kk etuajassakin.
Onko teillä ollut noin pieni vauva kipeänä? Täällä ei vielä kuumetta mut eilen oli niin pahasti tukossa muutaman kerran, ettei meinannu mikään auttaa.
Nenä tukossa ja suusta tuli vain kauheita kuplia, siis ei minkään kautta henki kulkenut :( pelottavaa.

Imettäny olen kaiken ajan, vaan ei vastustuskykyä tuon vertaa :(

Meillä on kans ainun niistäjä, mut hukkasin siitä eilen sen päässä olevan kumiosan :(
Tuleeko teijän vauvalla oikeen kuplia??? Siis et näkee sitä limaa olevan tosissaan.

3kk on vielä senverran pieni, että minä kyllä veisin näytille heti jos kuume nousee. Meillä ekalla oli kuumetta kun oli 2,5kk ja ottivat heti osastolle kun oli niin pieni. Kaikki tutkittiin ja lopputulos oli flunssa, mutta sanoivat, että noin pienen tauteihin suhtaudutaan aina vakavasti.

Pelkkä nuha ja tai yskä ei vielä vaadi hoitoa, mutta kuumeen suhteen tarkistaisin kyllä.

Tsemppiä, meilläkin minulla ja vähän vanhemmalla lapsella on kunnon tauti päällä, vien kohta yhden lapsen kouluun ja palaan toisen kainaloon nukkumaan kuumetta pois...

Tietenkin vien heti lääkäriin, jos kuume nousee. Mutta tuo flunssa tuntuu jo kamalalta, kun toinen on niin pieni :( Tarttuu kyllä nopeasti vaikka täysimettäny olen!
Sitkeä tauti niin ei taida mikään vastustuskyky olla sitä vastaan. Meidän vakuutus ifillä ei ole vielä voimassa, kun eilen vasta palautin laput, niin pitänee käyttää lasten päivystyksessä.

jos vaan pääset kaupaan niin siihen saa ostettua erikseen niitä kumipäitä :) kyllä tulee kuplia ja välillä oikein valuu räkää mutta kuumetta ei oo,onneksi.. suppoa olen laittanut olon helpottamiseksi

Mä olen aina mennyt päivystykseen ja priimapalvelua saanut (siis nimenomaan lapsen kanssa)!!! Eli älä siitä vakuutuksesta huolehdi, jos tutkivat enemmän laittavat kuitenkin yksityiseltäkin julkiselle puolelle.

Meillä vajaa 5 kk kauheessa räkätaudissa, vain vähän lämpöä. Nenäfriida on aivan korvaamaton apu, pikkuniistäjällä ei meille ollut mitään tehoa. Nasolin auttaa tunnin, pari laiton jälkeen, kun sitäkin saa antaa vaan 6 h välein... Imetys suojaa niilltä taudeilta, minkä äiti itse sairastanut, ja flunssia kuulemma noin 200 erilaista.

Yhteistyössä