Hei, tuulen viemää tietäjät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huuhkajatar

Aktiivinen jäsen
08.10.2005
12 193
0
36
Kokkola
Eikö tuohon tullut jatko-osaa vielä siitä kun Bonnie oli kuollut, Melanie kuollut ja Rhett jätti Scarlettin?

Minusta tuntuu että olen lukenut kirjan mutten ole ihan varma, Rhett ja Scarlett tapasivat jollakin majakalla ja löysivät toisensa uudelleen? Olenko vain kuvitellut?

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Mulla on muistikuva et siitä on tehty sarja siitä loppuosasta, aiakin oon nähny niitä joskus nuorempana videolta porukoilla

No, kun minustakin tuntuu että olen lukenut onnellisen lopun...

Ku muistasin et Scarlet tuli raskaaks ja karkas jonnekkin kaukaisille sukulaisille keskelle ei mitään ja Rhett sitten löysi sen sieltä... Muuta en muista. Tiiviisti on kuva päässä et Scarlet ison mahan kanssa seisoo jonku mökin seinustalla...

Donald McCaig on kirjoittanut uusimman ( toisen ) "virallisen" jatkon nimeltä Rhett Butler's People. On Suomessakin kirjakaupoissa, mutta en tiedä, onko sitä suomennettu. Wikipedian mukaan McCaig päätti jättää Ripleyn Scarlettin täysin huomiotta ja keskittyy vain ja ainoastaan Rhettin menneisyyteen, alkaen surullisenkuuluisasta kaksintaistelusta. Wikipedia kertoo lisäksi, että tarinan kirjoittamista oli tarjottu myös Emma Tennantille ja -- ohoh -- Pat Conroylle, mutta vasta tämä McCaig tärppäsi. Rhett Butler's People julkaistiin marraskuussa 2007. Hiplasin opusta kirjakaupassa viime viikolla, mutta en vielä ostanut.

Mä en tajua miksi siinä leffassa oli jätetty Scarlettin lapset pois :/ Aika pettymys kun katsoin leffan luettuani ensin kirjan ja sit siinä leffassa sillä onkin vain yksi lapsi :(

Alkuperäinen kirjoittaja sopuli:
Mä en tajua miksi siinä leffassa oli jätetty Scarlettin lapset pois :/ Aika pettymys kun katsoin leffan luettuani ensin kirjan ja sit siinä leffassa sillä onkin vain yksi lapsi :(

Aika paljon on oikomista tehty =) Kirja on niin laaja. Oliko siinä yksi mieskin jätetty välistä, ei, kyllä kaikki miehet oli mukana

Miten muuten, ovathan nuo kirjan henkilöt keksittyjä? Lapset kysyivät ja minä vastasin näin. Siitä on varmaan 30 vuotta kun olen lukenut kirjan enkä enää muista.

Siinä samalla sain selostaa niille amerikan sisällisodasta. Nyt tietävät jotain mitä kaverit eivät, enkä muuten usko että ykskään ole nähnyt tuon elokuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Miten muuten, ovathan nuo kirjan henkilöt keksittyjä? Lapset kysyivät ja minä vastasin näin. Siitä on varmaan 30 vuotta kun olen lukenut kirjan enkä enää muista.

Siinä samalla sain selostaa niille amerikan sisällisodasta. Nyt tietävät jotain mitä kaverit eivät, enkä muuten usko että ykskään ole nähnyt tuon elokuvan.

Kyllä se käsittääkseni ihan kuvitteellinen tarina on =)

Yhteistyössä