Hei te yksilapsiset, kuinka kauan olet hoitanut lasta kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molla maija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Molla maija

Vieras
Meillä lapsi täytti juuri 3 vuotta ja työrintamalla näyttää heikolta, en siis ole työllistymässä ainakaan hetkeen "ikuisuuteen". Meillä ei ole edes kaveripiirissä lapsiperheitä tai no muutama mutta heillä jo lapset niin isoja koululaisia.
Miten ihmeessä saisin lapselle lapsikontakteja ja mielekästä tekemistä. Itsellä ei enään oikein innostuta juuri mihinkään lapsen kanssa värkkäämiseeen, kun yhdessä ollaan 24h/7. Mies töissä pitkät päivät (iltapäivästä yömyöhään ja itse siis työttömänä.

Onko teillä mahdollisuutta johonkin kerhoon tai avoimeen päiväkotiin, puistotoimintaan tms? Meillä naapuriperheessä on yksi just 5v. täyttänyt lapsi ja äiti on vielä kotona. Käyvät srk:n kerhossa ja puistossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Molla maija:
Meillä lapsi täytti juuri 3 vuotta ja työrintamalla näyttää heikolta, en siis ole työllistymässä ainakaan hetkeen "ikuisuuteen". Meillä ei ole edes kaveripiirissä lapsiperheitä tai no muutama mutta heillä jo lapset niin isoja koululaisia.
Miten ihmeessä saisin lapselle lapsikontakteja ja mielekästä tekemistä. Itsellä ei enään oikein innostuta juuri mihinkään lapsen kanssa värkkäämiseeen, kun yhdessä ollaan 24h/7. Mies töissä pitkät päivät (iltapäivästä yömyöhään ja itse siis työttömänä.

Toinen lapsi? Perhepäivähoitajaksi? Sijaisperheeksi?

3-vuotiaaksi hoidin. Sinun tapauksessa hae jotain pari aamupäivää viikossa-kerhoja, soittele avoimiin päiväkoteihin jos jossakin kävisi isompiakin (esim. jos on pienempi sisarus).

Jos ei oo kerhoja, voithan hakea päivähoitoa esim. 2-3 puolipäivää viikossa.

Tosin jos vähän viitsit, niin tuonikäisen kanssa saa jo kyllä kummasti puuhattua monenlaista vaikeampaakin kuin ihan pienen.

Alkuperäinen kirjoittaja yh-opiskelija:
Lapsi meni 3-vuotiaana päiväkotiin, ensin puolipäiväiseksi kun itse olin työtön ja 5-vuotiaasta kokopäiväiseksi :)

¨mietin tuota jos lapsi menis päiväkotiin muutamaksi päiväksi, sais ensisijaisesti leikkikavereita ja oppisi sosiaalisemmaksi. mitenhän vaan mahtaa hinta olla, kun itse työttömänä ja mies töissä....ei meillä kuiten ylimäärästä rahaa nyt ole.

Yhteistyössä