Hei te sisustustaitoiset!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Mua alkaa tympimään tämä työhuoneeni. Osaisikohan joku antaa vinkkejä tämän kalustamiseen?

Kyse on siis pienestä huoneesta, joka noin 3,5 m * 2,5 m. Toisen lyhyen seinän vie lähestulkoon kokonaan ikkuna, toisessa on 2 komeroa ja ovi. Tarvitsisin tänne toimivan työtilan. Tietotekniikasta huolimatta kotitoimistoni ei edelleenkään ole paperiton. Lisäksi tarvitsen vähintään 6 metriä hyllylevyä kirjoille. Huone on viistokattoinen, ikkunan kohdalla 3,5 m korkea. Mä tosin olen lyhyt, joten jos jotain tonne ikkunan yläpuolelle laittaa, pitäisi olla sitten joku kätevä tikasratkaisukin.

Työpöytäratkaisussa pitäisi olla tilaa kannettavalle, 21 tuuman litteälle näytölle ja printterille.

Pienetkin vinkit voisivat olla avuksi =)

Mä en ole kyl sisustustaitopinen.. Mut kysyn kuitenkin, onko sulla jo olemassa jotakin huonekalua sinne, vai meneekö kaikki uusiksi?

Modernimpaa vai klassisempaa, peräti romanttista tyyliä?

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Mä en ole kyl sisustustaitopinen.. Mut kysyn kuitenkin, onko sulla jo olemassa jotakin huonekalua sinne, vai meneekö kaikki uusiksi?

Modernimpaa vai klassisempaa, peräti romanttista tyyliä?
Mulla on täällä nyt sekalainen lajitelma kaikkia vanhoja huonekaluja :D Eli tää päytä, missä kone yms nyt on, on itse asiassa likan vanha kampauspöytä. Ei mahtunut likalle omaan huusholliin, joten jäi tänne. Tää on toisella pitkällä seinällä. Ikkunan edessä on yksi vanha kirjoituspöytä. Melko pieni. Ja sitten toisella pitkällä seinällä on sellanen Anttilan "koululaishylly" eli valkoista mit-se-nyt-on -materiaalia oleva hyllykkö. Sitten täällä on yksi vanha kukkapöytä, joka odottaa jonnekin kierrätyskeskukseen menoa. '

Kaikki kalusteet saavat mennä uusiksi. Oleellista on, että nyt kun olen noin puoli vuotta tehnyt 80%:sti töitä kotoa käsin, tätä työhuonetta voisi varustaa sen tarpeen mukaan eikä pitää minään huonekalujen hautausmaana =)

Lisään vielä, että tyylillä ei ole mitään väliä. Tärkeintä on toimivuus. Toissakesänä maalasin kaikki seinät valkoisiksi, mutta väriähän voi aina vaihtaa.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/categories/departments/workspaces

Tuolta löytyy kivoja ratkaisuja. Ja ihan sopuhinnallakin.

Kun noin paljon tekee kotona, on taatusti mukavaa, että työtilat ovat kunnolliset, toimivat, ergonomiset ja ei yhtään pidä vähätellä, myös silmään miellyttävät.

Mittoja otin...ikkunaseinällä on ovelta katsottuna vasemmalla 67 cm, sitten ikkuna ja sen jälkeen 43 cm. Ei tää muuten taida olla kuin 2 m leveä :/ Ihan koirankoppi siis.

Olisko sellainen L:n muotoinen työpöytä hyvä, ja sen taakse ehkä vois laittaa hyllyn. Ja alle vaikka arkistokaapin tyylisen, niin olis pöytä- kaappi- ja hyllytilaa.

Mutta paha sanoa näkemättä..

Alkuperäinen kirjoittaja Ainomieli:
Olisko sellainen L:n muotoinen työpöytä hyvä, ja sen taakse ehkä vois laittaa hyllyn. Ja alle vaikka arkistokaapin tyylisen, niin olis pöytä- kaappi- ja hyllytilaa.

Mutta paha sanoa näkemättä..
Ja taas mittanauhaa käteen :D Ikkunan alareuna on 65 cm korkeudella lattiasta. Vaikka lyhyt olenkin, en sentään niin lyhyt, että sen korkuinen työpöytä olisi hyvä.

Tuol ikean sivuilla taitaa olla osio, jossa voi itse suunnitella kalustuksen huoneeseensa, kun laittaa mitat..

Kunnon pöytä, jossa tilaa niin, että mahtuu muutama kirja, papereita jne koneen lisäksi, Hyllyjä/arkistokaappi papereille. Hyvä toli. Siinähän ne perustarpeet.
Hyvä valaistus, tietenkin.

Täältä ainakin käytettyjä toimistokalusteita, jos ihan sellaista haet
http://kauppa.tavarakellari.com/admin.php?open=218
Korkeat ja ei syvät kirjahyllyt tilan säästämiseksi, joka mappia ja opusta ei kuitenkaan koko ajan tarvitse. Hyllyt selän taakse. Pöydän yllä voi myös olla hyllyjä, mutta ei alempana kuin oman hattusi taso, eikä koko pöydän leveydeltä.

Ikean kokopuinen keittiöporras, maalaa mieleisen väriseksi ja ompele pehmuste, joka on takajaloissa kiinni, mutta jonka voi keikauttaa pois, kun tarvitsee kiipeillä. Sille voi tarvittaessa nostaa nilkatkin ja toimii vierastuolina.

Printteri pyörälliselle tasolle tms. jotta pöytätilan saa halutessaan tyhjäksi.

Jätä mielellään ikkunaseinä mahdollismman tyhjäksi ikkunalaudan tasalta ylöspäin, jotta tuntuu, että ajatuksille on tilaa. Työpöytä ei myöskään syvä, sivutilaa tarvitsee papereitten kanssa enemmän ja tuolille jää näin myös tilaa.

Pienen pieni kirjoituspöytä, jos et tartte isoa tilaa kirjoille. Tietokone kiinni pöytälevyn alle ja printteri pienelle hyllylle pöydän alle. 1 hylly seinälle, lähelle kirjotuspöytää jossa voi pitää kirjat & paperit joita tarvitsee päivittäin. Pöydän vierees (jos ei alle mahdu enempää) laatikko systeemi jos säilytetään peprit, ja muut konttoritavarat.

Kirjat korkealle ja jouku kiipeämis-systeemi.. tikapuut? Palli? Tuoli?

Toi Ikean ohjelma on mielenkiintoinen. Täytyypä aamulla kokeilla lisää =)

Pieni työpöytä ei käy, sillä tarvitsen tilaa oikealla puolella hiirelle, ulkoiselle kovalevylle ja muille härpättimille, vasemmalla puolella tolle 21 tuumaselle näytölle. Nykyisen pöydän leveys on 130 cm, 20 cm saa ottaa pois, jos heivaan printterin jonnekin muualle.Tän pöydän syvyys on 47 cm ja se on hieman liian vähän. Vaikka toi kakkosnäyttö onkin litteää mallia, sen eteen ei mahdu A4-kokoinen mappi.

Mä laittaisin jotakin arkistokaappeja ikkunan alle. Vaikka niitä peltisiä, ne on jotenkin hauskoja. Toiselle seinälle reilun pitkän työpöydän, sen alle voi sitten laittaa myös liikuteltavan peltilaatikoston tai vaikka 2.
Takaseinälle eli toiselle pitkälle seinälle sitten joko avohyllyn tai parit arkistokaapit, jälleen sitä peltiä.
Joku kaunis paperinarumatto ja siihen sopiva laskoskaihdin vaikkapa.

Ja tämähän olisi siis melko modernia tyyliä.
Mulla ei kaikki ole sellaista suinkaan kotona, mutta jos laittaisin työhuoneen, haluaisin siitä tehokkaan, melko yksinkertaisen, jossa saa tehtyä töitä, eikä pyyhkiä pölyjä posliinikenkä kokoelmista tms. Mutta juuri matolla ja verhoilla sitten tuoda iloa ja huumoria tilaan.

Mä laittaisin jotakin arkistokaappeja ikkunan alle. Vaikka niitä peltisiä, ne on jotenkin hauskoja. Toiselle seinälle reilun pitkän työpöydän, sen alle voi sitten laittaa myös liikuteltavan peltilaatikoston tai vaikka 2.
Takaseinälle eli toiselle pitkälle seinälle sitten joko avohyllyn tai parit arkistokaapit, jälleen sitä peltiä.
Joku kaunis paperinarumatto ja siihen sopiva laskoskaihdin vaikkapa.

Ja tämähän olisi siis melko modernia tyyliä.
Mulla ei kaikki ole sellaista suinkaan kotona, mutta jos laittaisin työhuoneen, haluaisin siitä tehokkaan, melko yksinkertaisen, jossa saa tehtyä töitä, eikä pyyhkiä pölyjä posliinikenkä kokoelmista tms. Mutta juuri matolla ja verhoilla sitten tuoda iloa ja huumoria tilaan.
Matala arkistokaappi tohon ikkunan alle voisi olla hyvä. Varsinkin, jos löytäisi koko seinän mittaisen.

Joo, en mäkään tästä halua kuin yksinkertaisen ja toimivan. Mahdollisimman vähän pölynkerääjiä. Haluaisin noi kirjatkin ovien taakse.

Myös keittiön kaapeista saa hyvän kaapiston, vaikka sellaisista joissa on mattalasiset ovet.
Siis niistä yläkaapeista, jotka eivät ole niin syviä. kiinnittää seinään päällekkäin, laittaa alle jotkut kivat jalat, joita myös myydään erikseen.

Myös keittiön kaapeista saa hyvän kaapiston, vaikka sellaisista joissa on mattalasiset ovet.
Siis niistä yläkaapeista, jotka eivät ole niin syviä. kiinnittää seinään päällekkäin, laittaa alle jotkut kivat jalat, joita myös myydään erikseen.
Loistava idea!!! Miksiköhän sitä on ajatellut, että työhuoneeseen työhuonekalusteita?

Musta olisi mielenkiintoista tavata joskus se tyyppi joka tänkin kämpän on suunnitellut. En oikein tajua, mihin käyttötarkoitukseen tämä koirankoppi on alunperin suunniteltu. Luultavasti lastenhuoneeksi alle 2-kiloiselle :/ Toinen makkari - eli mun - on ihan normaalinkokoinen ja kolmas on suuri. Se suurin on luultavasti tarkoitettu vanhempien makuuhuoneeksi. Mutta sinne mahtuisi kevyesti 4 m leveä sänky, joten kivamukavia ryhmäseksiorgioita siellä voisi pitää. Meillä se on junnun huone. Keittiö on aika pieni, mutta ei pahimmasta päästä tässä taloyhtiössä. Kalusteet kuitenkin siten, että siellä kaikista hankalimmassa kulmassa on vesipiste ja hella. Toisella seinällä kyllä olisi työtasoille tilaa, mutta ei mulla ainakaan ole 3 metriä pitkät kädet. Ainoa "normaali" kaiketi tässä asunnossa on mun makkari ja kylpyhuoneet :D