hei te normaalipainoiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matammi mimmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matammi mimmi

Vieras
Mun ongelmani on huomattava ylipaino ja toiveenani olisi että te normaalipainoiset "siskot" kertoisitte mitä syötte, minkä verran (noin) ja mihin aikaan päivästä. Ihan normaalin arkipäivän ateriat. Kuinka usein syötte herkkuja ja minkä verran kerrallaan. Kaunis kiitos vastanneille.

No ehkäpä sinun pitää ensin kurkata sitä sukuasi, jos näyttää suht pullerolta koko suku, on vika jo geeneissä, jolloin ei riitä se että kattoo vähän mitä syö vaan sillon on liikuttava ja syötävä todella järkevästi ellei halua ylipainoiseksi.

Taitaa olla parempi etten kerro, jos kerron ja alat noudattaa mun ruokavaliota, niin lihot entisestään - ja äkkiä :D terv. 176/59 hyvällä aineenvaihdunnalla siunattu

Mä saan painon pysymään normaalina vain karppaamalla, muuten en pysty hallita makeanhimoa. Syön n. 50-70 g hiilareita päivässä. En laske mitään vaan syön vaan kun on nälkä, eli 3-4 kertaa päivässä :)

4-5krt päivässä syön. Aamulla ensimmäiseksi kuppi kahvia, töissä aamupala (jogurttia, pieni annos puuroa, leipää...). Lounaalla kunnon setti lämmintä ruokaa salaatteineen, iltapäivällä syön usein hedelmiä. Päivälliseksi laitan jotain josta jää eväät seuraavaksi päiväksi ja iltapalaksi puuroa. Herkkuja syön säännöllisen epäsäännöllisesti, useimmiten vk-loppuisin, töissä jos sattuu jotain kahvipöydässä olemaan.

No tänään join aamulla marli natur mandariini-appelsiini mehua lasin, yksi sekaleipä voilla ja kurkulla. Töis söin lasagnea, tomaattikastiketta ja salaattia ja juomaksi otin maidon. Kahvitunnilla söin banaanin. Kotona tein pekoni-herkkusieni kastiketta ja uuniperunoita. Illalla otin palan jälkiuunileipää voita ja pepsi maxia :ashamed:

5 ateriaa päivässä, joskus joku napsinta välissä, mutta harvoin. Ihan peruskotiruokaa, aina salaattia tai muuta tuoretta. Vaikka porkkanaraaste, juurespaloja tms. Ei leipää ruualla. En syö suklaata ollenkaan, en pidä siitä. Karkkia kerran-kaks viikossa, mutta ei mitään jättimääriä. Kahvilla en tarvi makeaa, ruisleipä vaikka. Vaaleaa leipää meillä ei ole koskaan. Vähä riisi ja pasta on täysjyvää.

Aamulla juon kahvia, aamupäivällä syön hedelmän ( ja joskus leivän ).
Lounaaksi salaattia, ehkä hieman jotain lämmintä ruokaa.
Päivälliseksi mehukeittoa ja hedelmää / vihanneksia.
Iltapalaksi leipää, hedelmää ja vihanneksia.

Viikonloppuna syön yhden kunnon aterian / pvä.
Herkkuja n. kerran viikkon kohtuudella.

Aamulla en syö juurikaan mitään. Joskus vähän jogurttia.
Lounaalla syön ensimmäisen kerran, jos on edellispäivän ruokaa, yleensä sitä on vain lapsille - silloin en itse saa syödyksi. Jos taas teen jotain, syön ja on siinä päivän ensimmäinen ateriani.
Sen jälkeen pari kuppia kahvia. Välipalalla en syö mitään, meillä on päikkäreiden jälkeen välipalana banaania, omenaa, karjalanpiirakkaa tms, itse ei tule syödyksi silloin.
Illalla kun mieskin on kotona, hän tarvitsee kunnon aterian, ja silloin syön itsekkin illallisen. Lautasellisen ruokaa. Tuo ruoka tulee syötyä n. klo 18 aikoihin, joten iltapalaa en enää tarvitse. Juon runsaasti, ja sekin on varmasti suuri syy miksi ruoka ei oikein maistu. Olen hiukan normaalipainoista pulleroisempi, tästä syyttämään geenejä :whistle:

Syön joka päivä kolme pääateriaa suunnilleen samoihin aikoihin plus pari kolme välipalaa, ja uskon että just se säännöllisyys pitää mut hoikkana. Aamulla kahvia ja paahtoleipää + pari hedelmää, lounaaksi päivällisen tähteet tai jotain muuta lämmintä ruokaa, päivällisellä yleensä kasvisruokaa, esim. pastaa, kasviscurrya riisillä jne., välipaloina esim. luonnonjogurttia ja hedelmiä. Syön melkein joka päivä pienen patukan suklaata. Juustoa syön tosi harvoin, lähinnä parmesaania pastassa, enkä syö juuri koskaan valmisruokia. Punaista lihaa syön myös tosi harvoin, ehkä kerran kuussa. En yleensä syö leipää pääaterioilla. Jälkiruokaa meillä syödään ehkä kerran viikossa. Syön mielestäni kokooni nähden paljon, mutta siitä on suuri osa kasviksia (siis muuta kuin perunaa) ja urheilen n. kolme kertaa viikossa.

[QUOTE="vieras";23422089]No tänään join aamulla marli natur mandariini-appelsiini mehua lasin, yksi sekaleipä voilla ja kurkulla. Töis söin lasagnea, tomaattikastiketta ja salaattia ja juomaksi otin maidon. Kahvitunnilla söin banaanin. Kotona tein pekoni-herkkusieni kastiketta ja uuniperunoita. Illalla otin palan jälkiuunileipää voita ja pepsi maxia :ashamed:[/QUOTE]

Hokasin vasta et kelloaikoja olis voinut laittaa. Eli aamupala 7.30, ruoka töissä 12.00, kahvitunti 14.30, ruoka kotona 17 ja iltapala on siinä 20-22 välissä.

Aamulla klo.5-7 välillä 1 paahtoleipä/jugurtti/hedelmä ja kahvia/teetä.
Koulussa klo.11 lämmin ruoka salaatteineen ja leipineen.
Kotona n.klo 17 joko lämmin ruoka tai sitten(useimmiten) jugurtti/hedelmää ja teetä/kahvia.
Illalla kotona joskus klo.20 aikoihin leipää/hedelmää,puuroa,muroja tms.
Sen jälkeen saatan vielä syödä joskus klo.23 aikoihin jotain kevyttä,yleensä en.

Syön kolesteroli ruokavalion mukaan.Herkkuja syön 2-3 kertaa viikossa, mutta tähän on pakko sanoa,että kävelen päivittäin/pyöräilen töihin, kauppaan.Autoa en omista.
Väkisinkin paino pysyy kohdillaan.
Suosittelen sinulle hyötyliikuntaa ja paljon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mä olen syönyt tänään aamupalaksi sämpylän juustolla, kinkulla ja kurkulla, pari kuppia kahvia, ison snickers-patukan ja desin dippiä sipsien kanssa.
Töissä söin lihapullia, melonia, pitsaa, jäätelöä, kurkkua ja pepperonimakkaraviipaleita.
Iltapalaksi (nyt puolen yön aikaan) söin maustamatonta jugurttia mangopiltillä ja samanlaisen sämpylän kun aamulla.

Aamupala klo 8: puuro ja marjoja
Väilipala klo 10: hedelmä tai porkkana
Lounas klo 12:salaatti tonnikala/kana
Päivällinen klo 16: kanaa/kalaa, salaattia/vihanneksia, perunaa/tummaa pastaa/riisiä
Iltapala klo 19: Leipää juustolla ja kinkulla tai hedelmää ym

Kävelen ma-pe n.6km ja lisäksi urheilen viikossa n. 5-10h

Karkkipäivä kerran viikossa, joskus useamminkin. Ja normaalipainoinen olen.

Syön aina kun ehdin ja muistan, ihan mitä vaan ja niin paljon kuin pystyn. En tosin ole edes normaalipainoinen, alle sen.

Nyt olen täytellyt netissä kalorilaskuria/ruokapäiväkirjaa ja yritän saada 3200 kcal kasaan/päivä. Joskus onnistun useimmiten en ihan...

Mielenkiinnosta, miksi noin paljon kaloreita tarvitset? Jos mä söisin joka päivä noin paljon, olisin varmaan satakiloinen kesään mennessä. :D

Ap:lle tänään esim.

aamulla klo.8 muutama kuppi kahvia, maitoa sekaan
klo.10 2,5dl rasvatonta jugurttia (rasvaton maun, ei rasvan takia ;) ) ja 2 pyöreää näkkäriä oivariinilla
klo.13 activia viljajugurtti
klo.17 valkosipulivoitäytepatonki (pakastealtaasta), rasvatonta maitoa
klo.20 3dl muusia, 3dl lihakastiketta, wokkivihanneksia, ruisleipä voilla, pari lasia maitoa sekä puolukkahilloa
klo.23 kotitekoiset makkaraperunat puoli lautasellista (4dl?), punajuurisalaattia 3rkl, rasv.raejuusto 3rkl, light-limsaa päälle

Nyt tekisi mieli vielä suklaata jossain muodossa, kupillinen maitokaakaota varmaankin ja sitten nukkumaan. :) Mitat 171/63 ja helposti pysyy tässä.

[QUOTE="vieras";23422053]No ehkäpä sinun pitää ensin kurkata sitä sukuasi, jos näyttää suht pullerolta koko suku, on vika jo geeneissä, jolloin ei riitä se että kattoo vähän mitä syö vaan sillon on liikuttava ja syötävä todella järkevästi ellei halua ylipainoiseksi.[/QUOTE]

Näin se kyllä useinmiten on. Omaa ruokavaliotani en suosittele kellekään ylipainoiselle, syön noin 3000 kcal päivässä, en juuri liiku hyötyliikuntaa lukuunottamatta, ja olen silti normaalipainoinen (164/58). Mieheni puolella kaikki naiset ovat ylipainoisia, heti kun murrosikä koittaa, alkaa leviäminen. Joten joudut tyytymään siihen, että saat tehdä kovasti töitä jos haluat normaalipainoiseksi ja varsinkin pysyä siinä.

[QUOTE="vieras";23422053]No ehkäpä sinun pitää ensin kurkata sitä sukuasi, jos näyttää suht pullerolta koko suku, on vika jo geeneissä, jolloin ei riitä se että kattoo vähän mitä syö vaan sillon on liikuttava ja syötävä todella järkevästi ellei halua ylipainoiseksi.[/QUOTE]

Yleensä myös ne ruokailutottumukset periytyvät. Vain äärimmäisen harvoissa tapauksissa vika on geeneissä.

Aamupala: ruisleipä
Lounas: jugurttia, mysliä, porkkanaa
Päivällinen: lämmin ruoka (parin desin annos) + jälkkäriksi muutama suklaapala tai karkki
Iltapala: joko mässytän karkkia tai sitten syön esim. muroja ja hedelmiä kaakaon kera

aamulla 6 aikaan paljon puuro, maitotuotteita, marjoja ja kahvia

Lounaan aikaan 11 : hedelmiä, rahkaa ym ym

13 -14 kahvia ja jotain välipalaa

15-16 päivällistä , kanaa tai kalaa, kasviksia ym

illalla 19 aikaa vielä maitotuotteita; rahkaa yms . vihanneksia , kasviksia, hedelmiä

Yhteistyössä