Hei te muut yksin perhettä pyörittävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuntuuko teistä KOSKAAN siltä ettei aika ja voimat riitä kaikkeen?

Juuri laitoin leipäkoneen päälle ja vasta vähän aikaa sitten sain muffinsit valmiiksi.Siinä välissä käytettiin lapsen kanssa koira ulkona.
juu,ja onko teillä muilla yksinäisillä AINA siisti koti ?

Täällä on kaikki astiat tältä päivää ja leipomistarvikkeet ja kulhot pitkin pöytiä,roskikset tursuaa,lelut pitkin lattioita,rahi parvekkeen edessä estämässä koiran ja lapsen sinne pääsyn kun kouru tukossa ja kloriittivesi,iso tuoli keskellä lattiaa jne.jne

Joo ja ennenkuin kivitätte niin joudun nukkumaan aina pystyessäni päiväunet lapsen kanssa elinikäisen sairauteni takia,kun muuten ei yksinkertaisesti jaksa viedä päivää läpi.
Kovasta väsymyksestäni huolimatta lapseni saa joka pv 2X lämmin ateria joista toinen itse tehty.Joka toinen pv pitäisi vähintään leipoa leivässä pysyäkseen kun itsellä keliakia,eikä aina ne rahat riitä valmiiseen leipään.(Kalliitahan nuo jauhotkin)
Joka pv käydään se vähintään 2xpv ulkona plus asiointireissut päälle.
Kaikkea kivaa on nyt kesälläkin tehty ja menty pitkin päivää...muskarit ja eläintarhat kierretty,toripäiviä,ulkona syömistä,rannassa lintuja katsomassa .Yllättävän paljon sitä voimia löytyy kun oikein pusertaa vaan välillä tuntuu että happi loppuu ja voimat ei riitä,sitä kuuluisaa omaa aikaa kun ei oikeastaan koskaan ole.
Niin ja koneellakin käyn vain muutaman kerran päivässä vähän aikaa
että kommentit:miten sitten täällä ehdit kirjoitella ;voitte jättää pois!

Nooh, ei oikeestaan kun jätän kaiken ylimääräisen tekemättä mitä en jaksa, tyyliin siivous, tiskaus pyykkäys jne. Ainoa oikeestaan pakollinen on kakaroiden ja koirien ruokkiminen ja ulkoiluttaminen. Muut asiat voi tehdä sitten kun huvittaa.

Tutulta kuulostaa juu :) täällä neljän yh ja mulla on myös kokoajan joku projekti odottamasa eikä vuorokaudessa ole riittävästi tunteja kaikkeen. Ja kun vielä lasten kanssa pitäis viettää aikaa niin kokoajan on syyllinen olo et ei repee tarpeeks moneks ja kykene antamaan huomioo kaikille tarpeeks ja tasapuolisesti ja kotihommat ja ja ja kyllä välillä uuvuttaa :/

vaan oo läheeskään aina siisti koti. sillai et kehtaa yllärivieraita päästää sisään... nyt kun kesäloma loppuu niin on taas siistimpää kun ei ehditä juuri olla sotkemassakaan, ja sillai helpottuu kun ei tarvi ku yks ruoka ja iltapala olla lapsille.

Ei meillä ainakaan ole aina siisti koti. Joskus on päiviä etten todellakaan jaksa alkaa tiskaa ja tiskivuoret kasvaa.Lelut on on lapsen huoneessa levällään lähes tulkoon aina,joskus paan oven kiinni ja kuvittelen et en oo nähnykkää sitä kaaosta.
Mun mielestä on tärkeintä,että ei nyt ihan paskassa eletä ja lapsikin saa ruokaa eteensä säännöllisesti. Eläimet tulee hoidettua ja kaikilla hyvät fiilarit.

Ei meilläkkään ole siistiä. Itse asun yksin 4 lapsen kanssa ja käyn vuorotyössä. Yksin teen kotityöt ja hoidan lapset. Käytän harrastuksissa, lääkärissä, kuskaan muuten ja minähän se valvon jos lapset sairaana. Väsyttäähän se mutta onneksi lapset kasvavat. Tänään palasin töihin ja oli ihanaa mennä töihin.

Olen tämän kesän ollut 'yh':nä (mies töissä toisessa maassa) ja raskasta on ollut. Meillä 3 lasta ja kyllä tekemistä riittää. Talo välillä kaaos, mutta sitten taas tehdään enemmän. Mulla liikunta kaikki kaikessa ja sitten jätän siivoamisen väliin, mutta salille(omasta talosta löytyy) on päästävä.
Eniten ehkä syyllisyys painaa mitä pitäisi tehdä, mutta eiköhän se ole joka äidin riippakivi ;)

Just tässä kattelin että perjantaina siivosin ja nyt on jo sen näköstä että huh. Tiskit sentään jaksoin tänään tiskata ja koneellisen pyykkiä pestä mutta muuten on paljon kaikkea lattialla hujan hajan. Minäkin teen sen minkä jaksan ja loput sit inspiraation iskiessä.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mikset sä leivo isompii satsei ja pakasta leipää ,vaan joka toinen päivä leivot ?

ei miulla ole aikaa...leipäkoneohjelma kestää n.3 h...
sämpylöitä teen uunissa,ja pullat jne
varmaankin siksi joka toinen pv yritän tehdä kun pakko jakaa sitä aikaa
monelle asialle/pv ja näin iltaisin jaksan paremmin kun ne päiväunet saanut nukkua.eli miun siis sairaudenKIN takia pakko katsoa mitä milloinkin jaksaa.semmoiset monen tunnin leivontasessiot ei miulta oikein onnistu.
enkä välillä leivo ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen tämän kesän ollut 'yh':nä (mies töissä toisessa maassa) ja raskasta on ollut. Meillä 3 lasta ja kyllä tekemistä riittää. Talo välillä kaaos, mutta sitten taas tehdään enemmän. Mulla liikunta kaikki kaikessa ja sitten jätän siivoamisen väliin, mutta salille(omasta talosta löytyy) on päästävä.
Eniten ehkä syyllisyys painaa mitä pitäisi tehdä, mutta eiköhän se ole joka äidin riippakivi ;)

Joo se on kumma tuo syyllisyys että sitä aina vaan tuntee vaikka kaikkensa yrittää.Ja nimenomaan syyllisyys siitä saako laps riittävästi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Dumb:
Ei meillä ainakaan ole aina siisti koti. Joskus on päiviä etten todellakaan jaksa alkaa tiskaa ja tiskivuoret kasvaa.Lelut on on lapsen huoneessa levällään lähes tulkoon aina,joskus paan oven kiinni ja kuvittelen et en oo nähnykkää sitä kaaosta.
Mun mielestä on tärkeintä,että ei nyt ihan paskassa eletä ja lapsikin saa ruokaa eteensä säännöllisesti. Eläimet tulee hoidettua ja kaikilla hyvät fiilarit.

ihana:"kuvittelen etten ole nähnytkään sitä kaaosta"
meillä pitääkin sitten olla hyvä mielikuvitus:-)

Meillä mies suurinpiirtein "aina" töissä, joten mie hoidan yksin lapset, tiskit, ruoat, pyykit, siivoukset, koirat ja kissan, pihahommat (=nurtsin leikkaus/talvisin lumityöt)... ja koko ajan kärsin riittämättömyyden tunteesta; aina pitäis tehdä ainakin kahta hommaa yhtä aikaa... Ja jatkuvasti lapsille jää henkilökohtaista aikaa liian vähän. Tähän kaaokseen lisätään vielä miun väsymys tähän arkiseen puurtamiseen aina joskus ja se, et lapsia kiukuttaa millon mikäkin, ni soppa on selvä... kaikki huutaa välillä kun kaikkia suututtaa... Sitä odotellessa, et lapset kasvaa ja heistä alkais olla apua joissain pikkuhommissa tässä kotona. Tosin nyt jo teetän heillä joitain pieniä hommia joskus, esim. roskiksen vienti, puhtaiden ruokailuvälineiden tyhjennys laatikkoon ap-koneesta, puolipitoisten vaatteiden keräily omaan huoneeseen, pyykkien tyhjennys koneesta koriin... 4v. pyytääkin oma-aloitteisesti joskus "hommaa", että sais tehdä jotain kotihommia. Kyllä se tästä, pikkuhiljaa...

Ja lisäys vielä, että meillä ei tod. ole siistiä aina; joskus tuntuu, että kämppä on kun pommin jäljiltä vaikka olisin puurtanut aamusta iltaan. Turhauttavaa... Perusajatuksena olis kuitenkin se, että perussiisteys pitäis säilyttää, eli ei tartteis järjestää kauheeta siivousta jos joku ilmottaa tulevansa kohta kylään...

juu usein on päiviä ettei millään jaksais, mutta pakolla vaan yrittää jaksaa. oon kotona 3v, 2v ja 7kk poikien kans. mies tosi harvoin kotona ja jos on kotona niin on ulko hommia tekemässä.joka päivä ollaan ulkona ainaki 2 kertaa aamupäivästä ja sit illemmalla, joka päivä laitan ruuan, joinaki päivinä 2 kertaaki. yritän aina jättää seuraavalle päivälle ekan lämpösen ruuan, ettei tartte aamusta heti alkaa keittään. siistiä täälä on oikeestaan aina, mua ärsyttää heti jos on sotkusta. lelut kerätään ennen päiväunia ja vielä ennen yöunia, joka päivä on jotain siivoomista. imuroida saa joka toinen päivä, ku meillä on koira, josta lähtee älyttömästi karvaa. en yhtää ihmettele vaikk poikki oonki ja välillä jo odotan että pääsisin töihin. lokakuussa loppuu äitiysloma ja olen kyllä valmis töihin palaamaan, vaikka ne kotihommat on sitte illalla tehtävä. oon nyt 3 vuotta ollut kotona ja se riittää. ei musta oo enää toista kolmea vuotta olemaan kotona(juu tiedän et saan jostain haukut, kun en jää kotiin, kun äitiysloma loppuu, tosin rahan takiakin on lähdettävä).

voimia ap:lle

Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Meillä mies suurinpiirtein "aina" töissä, joten mie hoidan yksin lapset, tiskit, ruoat, pyykit, siivoukset, koirat ja kissan, pihahommat (=nurtsin leikkaus/talvisin lumityöt)... ja koko ajan kärsin riittämättömyyden tunteesta; aina pitäis tehdä ainakin kahta hommaa yhtä aikaa... Ja jatkuvasti lapsille jää henkilökohtaista aikaa liian vähän. Tähän kaaokseen lisätään vielä miun väsymys tähän arkiseen puurtamiseen aina joskus ja se, et lapsia kiukuttaa millon mikäkin, ni soppa on selvä... kaikki huutaa välillä kun kaikkia suututtaa... Sitä odotellessa, et lapset kasvaa ja heistä alkais olla apua joissain pikkuhommissa tässä kotona. Tosin nyt jo teetän heillä joitain pieniä hommia joskus, esim. roskiksen vienti, puhtaiden ruokailuvälineiden tyhjennys laatikkoon ap-koneesta, puolipitoisten vaatteiden keräily omaan huoneeseen, pyykkien tyhjennys koneesta koriin... 4v. pyytääkin oma-aloitteisesti joskus "hommaa", että sais tehdä jotain kotihommia. Kyllä se tästä, pikkuhiljaa...

aivan kun mun suusta :)
Ja lisäys vielä, että meillä ei tod. ole siistiä aina; joskus tuntuu, että kämppä on kun pommin jäljiltä vaikka olisin puurtanut aamusta iltaan. Turhauttavaa... Perusajatuksena olis kuitenkin se, että perussiisteys pitäis säilyttää, eli ei tartteis järjestää kauheeta siivousta jos joku ilmottaa tulevansa kohta kylään...