Hei, te lestadiolaiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mua siis on kauan kiinnostanut tietää eräitä juttuja. Onko niin, et te ette saa nauttia seksistä? saatteko te naiset koskaan orgasmeja tai saatteko päästää nautinnon ääniä, kun olen kuullut, et te ette saa nauttia seksistä, koska se on syntiä, et se on vaan lasten tekoo varten.

Mites sitte, jos ette haluaa lapsia (jos niin siis voi olla) esim. lääkäri kieltää hommaamasta, niin oletteko ilman seksiä vai kalenterin mukaan koitatte välttää tiettyä aikaa vai mites tollasessa tapauksessa.

Yläasteaikoina tehtiin ryhmätyötä ja kaks lestaa oli mun kanssa ja oli kysymys, et "suhde muihin uskonsuuntiin" toinen niistä tokas "ei siihen vastata" eikä siihen sitte vastattu. Muut oppilaat koitti sitte kysellä esitelmää pitäessä tätä asiaa niin se likka väisteli koko kysymystä. Eli onko sitte niin, et muut ei teidän mielestä pääse taivaaseen, Ajatteleeko kaikki näin?

Seksi kuuluu meillä vasta avioliittoon! Ja seksistä kyllä saa nauttia, ei se pelkästään lasten tekoa varten ole.

Ehkäiseminen on syntiä,eli sitä ei hyväksytä. Toki jokainen tekee oman mielensä mukaan..

Minäpä vastaan, kun tiedän, että tämä ohitetaan vl:ien taholta :)

Eli saa seksistä nauttia. Ihan samalla tavalla kuin kaikki ei-vl:kin. Äännellä saa, jos tykkää. Jopa perspanoa saa harrastaa, jos siihen tuntee viehtymystä :) Mutta ehkäisy kaikilla tasoilla on syntiä. Seksistä pidättäytyminen, varmojen päivien käyttäminen tai ehkäisyvälineiden käyttö on kaikki syntiä, koska ajatuksena on yrittää ehkäistä hedelmöittyminen. Ja jos lääkäri kieltää hommaamasta, niin osa uskoo ja käyttää sen jälkeen ehkäisyä, mutta ovat asiasta hyvin hiljaa, ettei kukaan ystävä-vl tuomitsisi. Osa taas "luottaa" Jumalaan tässä asiassa, että jos kuolema korjaa seuraavassa synnytyksessä niin se on Jumalan tahto. Mutta ehkäisy ei ole periaatteessa sallittua edes fyysisen tai varsinkaan henkisen sairastumisen takia.

Suhde muihin uskontoihin on se, että vl:t uskovat olevan yksin matkalla taivaaseen yhdessä kaikkien maailman kehitysvammaisten ja lapsena kuolleiden kanssa. He uskovat olevansa Jumalan valtakunta, mutta niinhän lähes kaikki uskonlahkot ajattelevat.

No entä miksi lestadiolaisnuoret kokoontuvat iltaisin huoltoasemille katsomaan televisiota, ja meidänki koulussa kun muut lähtevät ruokatauolle/tupakalle/kahville, niin lestadiolaiset mevät katsomaan tietokoneluokkaan katsomosta tv-ohjelmia, miksi he käyttäytyvät niin jos liikkuvan kuvan katsominen on syntiä?

Moikka!

Kyllä minä ja mies nautitaan molemmat seksistä. Eihän me muuten sitä harrastettaiskaan. Ja kyllä saan orgasmeja ja ääntäki pääsee minulla että miehellä.

Jotkut kun ei halua lapsia, he käyttävät ehkäisyä tai jotkut pihtaava ne varmat päivät. Jotkut ei käytä ehkäisyä eikä pihtaa. Me emme ole käyttäneet kumpaakaan. Meillä siis yksi lapsi, joka on kohta 3 vuotta ja kyllä täytyy myöntää, että vauvakuume on ihan hirmuinen.

Ei kukaan voi tietää kuka sinne taivaaseen pääsee. Mutta Raamatussa lukee, että sinne pääsee ne joilla on synnit anteeksi annettu ja haluu elää raamatun oppien mukaan. Itse suhtaudun muihin uskontoihin ihan positiivisesti ja olen niistä myös hyvin kiinnostunut. Esim lueskelen paljon tietoa kirjoista ja katson niitä käsitteleviä ohjelmia. Etenki muut lestasuunnat kiinnostaa. Ja ihan uteliaisuudestakin kiinnostaa.

Tottakai seksistä nautitaan, ja onhan se tärkeä osa parisuhdetta :) Mutta haluamme vaan ottaa vastaan lapset jotka sen seuraksena saamme!! Ja tämän vuoksi se on osa avioliittoa ei ennen sitä siis.. Ei siis seksi ole lastentekoa varten, vaan lapset ovat rakkaudenlahjoja joita olemme saanet ja seksi on osa parisuhdetta ja kaunis asia miehen ja naisen välillä.

Ehkäisemistä emme halua kayttä (ei siis ole kielettyä, niinku ei mikään mukaan. Haluamme vaan säilyttää hyvänomantunnon. ON varmaan vaikea ymmärtää mitä sillä tarkotamme, mutta tietyt asiat on vaan elämäntapaamme emmekä edes mieti niitä jatkuvasti..). Ja mielestäni ehkäisy asia on jokaisen henkilökohtainen juttu, ja esim. terveydelliset syyt yms. vaikuttaa..

Ei ole helppoa pidättäytyä semmoisesta mikä on syntiä.
Mutta jokainen on kuitenkin omasta tahdostaa uskomassa, ei nuoriakaan pakoteta siihen. Välillä tulee tehtyä syntiä ja silloin pyydetää synnit anteeksi.

Mua on aina ärsyttänyt toi asenne, et yksin pääsee taivaaseen, koska itse helluntailaisena uskon, et taivaaseen pääsee se, joka on sydämestään uskossa, eli en mäkään pelkällä helluntaiseurakuntaan kuulumisella sinne menis. Eli mun mielestä on ihan sama onko lestadiolainen tai helluntailainen

Minä olin kouluaikana todella lahjakas yleisurheilussa ja olin opettajien mielestä suurlupaus ja että minulla olisi mahdollisuuksia maailman huipulle.

Minähän innoistuin asiasta, mutta kun sanoin vanhemmilleni haluavani liittyä urheiluseuraan ja alkaa harrastamaan lajeja, niin helvetti repesi.

Lestadiolainen ei saa tavoitella maailmallista mammonaa ja mainetta, ja jos sen teet niin häpäiset suvun.

Nykyään vaan ihmetettyttää kun nämä useat isot suomalaisfirmat ovat lestadiolaisten omistuksessa, ja autot on kalliita isoja audeja. Lapsilla merkkivaatteet.... jne..

Mihin katosi ajatus siitä, ettei saa tavoitella maailmallista mammonaa?

Tv:stä tulee paljon sellasta mitä emme halua katsoa, mutta tv:stä tulee paljon tosi hyvääkin. Jotkut ei katso yhtikäs yhtään mitää, mutta äärettömän monet katsoo. Jotkut katsoo netistä tositv-sarjoja, dokumenttejä... (kuten me) ja osa kotona videolaitteilla elokuvia ja netistä myös salattuja elämiä... Koska usko on henkilökohtainen, niin jokainen päättää, mitä sieltä netistä katsoo.

Minä olin kouluaikana todella lahjakas yleisurheilussa ja olin opettajien mielestä suurlupaus ja että minulla olisi mahdollisuuksia maailman huipulle.

Minähän innoistuin asiasta, mutta kun sanoin vanhemmilleni haluavani liittyä urheiluseuraan ja alkaa harrastamaan lajeja, niin helvetti repesi.

Lestadiolainen ei saa tavoitella maailmallista mammonaa ja mainetta, ja jos sen teet niin häpäiset suvun.

Nykyään vaan ihmetettyttää kun nämä useat isot suomalaisfirmat ovat lestadiolaisten omistuksessa, ja autot on kalliita isoja audeja. Lapsilla merkkivaatteet.... jne..

Eikä näytä olevan niin nöpönnuukaa millä konsteilla tuo menestys saavutetaan. ilmeisesti vääräuskoisia saa pettää sen minkä kerkeää. Esimerkiksi otettakoon Lämpöplus ja Erätukku.

Tv:stä tulee paljon sellasta mitä emme halua katsoa, mutta tv:stä tulee paljon tosi hyvääkin. Jotkut ei katso yhtikäs yhtään mitää, mutta äärettömän monet katsoo. Jotkut katsoo netistä tositv-sarjoja, dokumenttejä... (kuten me) ja osa kotona videolaitteilla elokuvia ja netistä myös salattuja elämiä... Koska usko on henkilökohtainen, niin jokainen päättää, mitä sieltä netistä katsoo.

Usko on henkilökohtainen... älä jauha paskaa!

Minä kyllä tiedän mitä saastaa se uskonto on, älä viitsi valehdella.

[QUOTE="vieras";24819225]Miksi kaikki lestadiolaistytöt näyttävät halvoilta hutsuilta? Samasta muotista valettuja harmaahiuksisia haaskoja.[/QUOTE]

Niinpä!! Hirveitä... jalassa leggarit ja päällä joku TODELLA lyhyt paita, persaus vaan vilkkuu..

Pikkusiskoni korisseurassa oli ja pikkuveljeni uintiseurassa. Äiti kerran mainitsi, että jotkut kyllä vähän vihjaili, että syntielämää se. Ei se minun mielestä syntielämää ole, jos käy treeneissä pelaamassa korista tai opettelemassa oikeita uintitekniikoista. Kisoissa pikkusisarukseni ei kyllä käynyt.

Itse olin ja olen hyvä soittamaan viulua (ammattini) ja kävin nuorempana heittää keikkoja. Ensin esiinnyin musaopiston konserteissa ja sitten vähän isommissa tilaisuuksissa. Nykyään sekin touhu on jäänyt, kun on tullut opiskelun tilalle työt. Niin ja tän pointti oli se, että mun toimintaa ei katottu millään tavalla kieroon.

Tai sitten metsola (tms. retrotekele) kamppeet päästä varpaisiin. Eikä niitäkään kyllä muulla ostella koko perheelle ku suunnattomilla määrillä maallista mammonaa :D

Äärimmäisen tekopyhää sakkia.

Itse olin ja olen hyvä soittamaan viulua (ammattini) ja kävin nuorempana heittää keikkoja. Ensin esiinnyin musaopiston konserteissa ja sitten vähän isommissa tilaisuuksissa. Nykyään sekin touhu on jäänyt, kun on tullut opiskelun tilalle työt. Niin ja tän pointti oli se, että mun toimintaa ei katottu millään tavalla kieroon.

Soitit sähkökitaraa niin oli toinen ääni kellossa.

Ei saanut mennä seuraamaan ammattimielessä pelattua pesäpalloa, jääkiekkoa eikä jalkapalloa. Vaikka kuinka olisin halunnut mennä katsomoihin.

Ei saanut kuunnella musiikkia, ja minä niin tykkäsin rytmistä ja basson jytkeestä.

Ei saanut katsoa televisiota/videoita, vaikka niin olisin halunnut.

Ei saanut värjätä hiuksia, vaikka niin olisin halunnut.

Ei saanut meikata ja käyttää koruja, vaikka niin olisin halunnut.

Ei saanut tanssia, vaikka niin olisin halunnut.

En saanut mennä sirkukseen, vaikka niin olisin halunnut.

En saanut seurustella ei-lestadiolaisen kanssa, vaikka niin olisin halunnut...

.....

Lista olisi loputon. Lestadiolaisilla todellakin ON SÄÄNTÖJÄ JOITA EI SAA RIKKOA. on täyttä bullshittiä että, että emme vaan halua katsoa tv:tä, emme vaan halua.. tai sitten että usko on henkilökohtainen, ja vitut ole. Saarnaajat saarnaa ja päivämies kertoo mitä ei saa, ja mitä saa tehdä.

Mun epäilys on että pohjimmiltaan ei ole kysymys uskon sisäälöstä vaan siitä, miten saadaan pidettyä lahko yleensäkään hengissä. Ja miten taataan se, että johtohenkilöiden vaikutusvalta ei kapene.

Saarnaajat saarnaa, että me emme halua sitä sun tätä ja jotku toistaa kaiken perässä. Miksi puhua toisten puolesta? Eikö jokaisen pitäisi sanoa minä en halua jne...?

Se on nykyään vaikeaa kun alkaa olla niitäkin veeällejä jotka ajattelevat omilla aivoillaan ja jotka eivät pelkää mennä julkisuuteen vaikeiden asioiden kanssa.

Vilkaiskaa vaikka vihreällä valolla -blogia. Mies on ties monennenko polven veeällä ja uskaltaa sanoa suoraan, että tämä ehkäisemättömyysjuttu on outo. Ja puhua vallankäytöstä, lähisuhdeväkivallasta, lasten asemasta perheessä ja liikkeessä.

Niinpä, taitaa olla kaikki hyvin kaksinaismoralistista, ja kaikkein järkyttävintä ovat nämä insestitapaukset. Anteeksi vaan, mutta mua inhottavat tuollaiset muka säädyllisesti elävät ihmiset, jotka aivopesevät muita. Onneksi pääsit porukasta eroon.

Niinpä, taitaa olla kaikki hyvin kaksinaismoralistista, ja kaikkein järkyttävintä ovat nämä insestitapaukset. Anteeksi vaan, mutta mua inhottavat tuollaiset muka säädyllisesti elävät ihmiset, jotka aivopesevät muita. Onneksi pääsit porukasta eroon.

Noissa lestadiolaisperheissä yritetään vain pitää kulissia yllä, monessa perheessä lapset sairastavat vaikeaa masennusta, itsemurhiltakaan ei olla vältytty. Lapset joutuvat aikustumaan ja ottamaan vastuuta pienemmistään jo ala-asteen ekaluokalta, lapsuus jää väliin. Äidillä ja isällä ei yksinkertaisesti ole aikaa kaikille.

Naiset sairastuvat vaikeaan masennukseen kovan työn uuvuttamina ja synnytyskoneena olemisesta. Erota ei voi, koska se on syntiä, ja siitä joutuu helvettiin. Näin ollen narsistisella miehellä, joita tässä lahkossa riittää, on entistä enemmän valtaa.

Perheissä riidellään, tapellaan ja naljaillaan jopa "normiperheitä" enemmän. Lapset häpeävät vanhempiaan ja uskontoaan.

Mitä tuohon kaksinaismoralismiin lestojen osalta, niin siitä en jaksa edes kirjoittaa sen enempää. Siitä saisi kirjoitettua vaikka kokonaisen romaanin, mutta sen vaan sanon että ilkeämpää, saatanallisempaa, sadistisempaa, loukkaavampaa ja tekopyhempää "uskontoa" saa etsiä kaukaa. kissojen ja koirien kera.

[QUOTE="vieras";24819452]Saarnaajat saarnaa, että me emme halua sitä sun tätä ja jotku toistaa kaiken perässä. Miksi puhua toisten puolesta? Eikö jokaisen pitäisi sanoa minä en halua jne...?[/QUOTE]

Näin juuri.

Jos pikkulapsesta asti on aivopesty ettei uskovainen halua katsoa telkkaria, kuunnella musiikkia.. ja niin edespäin, niin tottakai siihen alistuu ajan myötä.

Kaiken huippu on että pedofiilisaarnaajat pelottelevat ihan pikkulapsiakin, että television katsomisesta joutuu helvettiin, tulimereen ja että saatanan kätyrit repivät sydämen syntisen rinnasta, syövät sen ja juovat veret.

Yhteistyössä