Hei te "lastenvaatefriikit" tai ylipäätään äidit jotka ostaa lapsilleen paljon vaatteita:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanna

Vieras
Oletteko kovia ostamaan vaatteita myös itsellenne?

Jos ostatte lapselle vaatteita silloinkin kun ei ole tarvetta, ihan vaan kun näette jotain kivaa niin ostatteko samaan tapaan itsellennekin?

Vai suuntaatteko vaatekaupoilla aina ensimmäisenä lastenosastoille ja kotona huomaatte että lapsille on vaikka mitä mutta itselle ei löytynyt kun sukkaparit tms.?

Mulla vähän sitä vikaa et lapselle tulee vain osteltua.....

No ite kierrän lähes joka kerta vaateosastot ja ostan, jos jotain kivaa löytyy kohteesta riippumatta.

Toki mietin aina sen mukaan, ett on kuitenkin edes pieni tarve. Ja säännöllisesti kartotan vaatekaapit ja laitan pois pienet.

Mutta lapselle tule ehuomattavasti useammin ostettua. Tytöille ku on kaikkia ihania koristeltuja vaatteita, ni eihän niitä malta olla ostamatta;)

harvemmin itselleni.. massaa on jonkinverran ja siks vaatteiden löytyminen ei oo aina helppoa.

nyt oon skarpannu ja ostellu myös itselleni.

Ostelen likalle aika paljon vaatetta ( oon töis vaatekaupas ) niin tulee ehkä ostettua yli tarpeen.

laitan myös aika haipakkaa niitä kiertoon jos tyttö ei oo pitäny pitkään aikaan.

Mä ostan pääsääntöisesti kirpparilta ja pysähdyn oikeastaan vain lastenvaatekojuijen luokse. Joskus harvoin satun törmäämään myös itselleni sopivaan vaatteeseen, mutta harvemmin.

Tähän lienee tosin syynä se, että olen ollut 2008 keväästä lähtien oikeastaan koko ajan raskaana, eli tavallisia vaatteita en ole juurikaan voinut käyttää. äippävaatteita olen kyllä kirppikseltä ostanut.

Mutta ihan kohta syntyy vauva ja sen jälkeen tulee itselleenkin varmasti ostettu enemmän, vaikkakin kyllä nuo 3 prinsessaa silti paljon äitiä suuremmat vaatekaapit tulee tarvitsemaan jatkossakin :)

Ennen lapsia olin kova shoppailemaan itselleni, nyt lähes pelkästään lapsille, kun eihän se äiti mitään "tarvitsekaan". Ja sitten kotona avattuani oman vaatekaappini oven huomaan ettei ikinä ole mitään päälle laitettavaa - lapsilla kyllä on! :D

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ajattelen sen niin, että lihavat/ei niin viehättävät ihmiset voivat koristella lapsen itsensä sijaan. Lasten vaatteet kun istuu melkein aina.

Voi olla mut taas toisaalta mä ainakin pidän itseäni ihan viehättävänä enkä ole lihavakaan, silti oon ihan tyytyväinen vanhoihin farkkuihin ja paitoihin, tulee tosi vähän/harvoin osteltua mitään itselleni.. sit kun on jotkut juhlat tulossa niin koitan etsiä jotain uutta itsellenikin.. mut pojalleni ostelen vaatteita vaikka tiedän että nykyisetkin paidat, housut, kalsarit ja sukat riittäisi, -silti kun joku ihana paita tulee vastaan niin kummasti se aina mukaan tarttuu..

Lasten vaatteet ovat yleensä paljon edullisempia kuin mun suosimani aikuisten vaatteet. On ihan eri asia ostaa kasvavalle lapselle noin kympin t-paita kuin itselle hetken mielijohteesta 50 euron kausivaate.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ajattelen sen niin, että lihavat/ei niin viehättävät ihmiset voivat koristella lapsen itsensä sijaan. Lasten vaatteet kun istuu melkein aina.

Ja ei, en ole lihava, enkä ilmeisesti kovin rumakaan, koska saan kyllä kehuja ulkonäöstäni ulkopuolisiltakin...:) Lapsille vain on helpompi ostaa, kun ei tarvitse sovitella - lasten jälkeen en enää jaksa vaivautua sovittelemaan vaatteita sovituskopeista, vaan haluan ostaa vaatteen nopeasti ja jatkaa seuraavaan liikkeeseen. Aika on kortilla, kun yksin pääsen liikenteeseen...

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
kerran kuussa uusin kokonaan alusvaatelaatikot ja sukkalaatikot.

Täh? miksi ihmeessä? Samat alushousuthan menee niin kauan kun ne mahtuu päälle? vai eikö? Miksei?
Meillä poika on käyttänyt samoja kalsareita varmasti sen 6kk kun on niihin mahtunut, nyt alkais olla aika ostaa isompaa kokoa.
Mitä kalsareiden nyt on väliä ja miks niitä niin usein pitäs vaihtaa uusiin?

Ei pahalla siis mut =D

Mulla on itselläni varmaan 10vuotta vanhojakin kasareita käytössäni =D

Lapsille tulee osteltua useimmiten vaatekaupoista, itselle taas enemmän nettikaupoista, koska inhoan sovittamista ja teen sen mieluummin kotona. Kun olin kotiäitinä, en ostellut itselle käytännössä mitään, nykyään on pakko panostaa työpukeutumiseen. Lapsille ostelu on kuitenkin kivempaa.

Yhteistyössä