Hei te Lassiehaalarikansa!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tiina";25386873]aivan samaa mieltä!!
on elämä aikas hukassa kun haalarit merkitsee noin paljon,että luokitellaan
eri kasteihin : )))))[/QUOTE]

Minä olen kyllä ap;n puolella tässä asiassa. Se luokittelu tulee usein juuri lassie-merkin ihmisiltä(tai ciraf?) Ticketit on vaan PAKKO saada haukuttua,ja tietenkin kaikki mammat jotka sitä ostavat. Joku pakkomielle siis osalla ihmisistä tällä palstalla, siitä että pitää päästä haukkumaan ticket-äitejä,ja kalliiden haalareiden ostajia yleensä ottaen. JOO, me kaikki tiedetään, että jokainen ostaa mitä haluaa, MUTA SILTI täällä näitä aloituksia piisaa?

Ja kaikille tiedoksi; ei se ticket ole liian kallista, jos osaa käyttää hyväkseen nettimarkkinat, joissa voi myydä käytetyn ticketin pois, ja helposti saa ainakin puolet rahoista takaisin. Eikä se huutonetinkään käyttäminen NIIN vaikeaa ole..

Hassua miten erilailla näitäkin voi nähdä. Itse en ole huomannut että halvempien haalareiden hankkijoita olisi arvosteltu (noita joitain selkeitä provo-aloituksia lukuunottamatta) haslareiden vuoksi tai että heidän olisi tarvinut valintojaan selitellä sen enempää. Tuo "ollaan tyytyväisiä haalariimme" tuntuu olevan ihan riittävä peruste. "Kallimpien" haalareiden hankkijoiden puolelta olen kuullut tätä että kukin ostaa sen mitä haluaa ja pääasia että lapsi saa olla kuivassa ja riittävän lämpimässä vaatteessa.

Sitten taas joidenkin (en sano kaikkien vaan sen äänekkäimmän vähemmistön) lassie-ihmisten mukaan ticketin tms haalarin hankinnan perusteena on vaan näytyämisenhalu ja ihmisen täytyy olla tosi pinnallinen ja typerä ostaessaan tuollaisia vaatteita lapselleen jne. Hassulta tuntuu että omaan valintaansa tyytyväisen ihmisen tarvisi noin leimata toisin valitsevia. Jos kaikki ovat tyytyväisiä niihin omiin haalareihin niin miksi näistä edes tarvii tapella?

On siis eri asia sanoa jossain keskustelussa että meillä lassie/ticket oli käytössä pettymys ja ollaan havaittu xxxxx-merkki parhaaksi kuin että noita haalareita ostaa vaan alemman sosiaaliluokan typerät edustajat jotka yrittää päteä tiketeillään.

ghj

Ja agressiivisin vastaus kaikista;hankkikaa elämä. EIKÖHÄN meillä kaikilla ole ihan hyvä elämä, kkun on aikaa täälläkin roikkua, ja lapsilla ainakin JOTKUT haalarit että ulos pääsee, EIKÖS niin???

Olen ostanut Reimaa, Tickettiäkin sekä Lassieta ja Color Kidsiä ja tullut siihen tulokseen että Lassie kestää meidän käytössä ihan yhtä hyvin kuin ns. kalliimmat merkin. En silti katso mitä toisten lasten päällä on enkä arvostele toisten vaatteita. Onneksi asutaan maalla, jossa vaatteiden kanssa ei ole niin nuukaa, kun lähes kaikki käytävät säästämässä eräässä kyläkaupassa ja lasten vaatteet ovat sen mukaisia.

Siis omg,mikä mä nyt sit oon ku just ostin lapselle henkkamaukalta haalarin,ja oon ainakin näiden parin kerran jälkeen ollut tosi tyytyväinen :D ja siis kyse ei oo siitä ettei varaa olisi ollut tickettiin tai muuhun,mut tuli saatua se 20e ja musta tuntuis tyhmältä laittaa isoja summia johonkin vaan merkin takia,jos halpa kestää ihan yhtä hyvin.Ens talvelle on jo ticketin haalari kaapissa oottamassa,mut senkin ostin vaan kun halvalla sai :D

Ei hyvää päivää :o Pienet on ihmisillä murheet. Meillä on ollut monenmoista, halpaa ja kallista merkkiä. En ole edes ajatellut, että se olisi jotenkin tärkeä asia. Ostan tarpeen ja mahdollisuuksien mukaan sitä mitä lapseni tarvitsee. Jos löytyy esim. alesta laadukkaampi merkki, niin tietty valitsen sen. Jos on rahatilanne just ostohetkellä tiukempi, ostan edullisemman, vaikka tiedän sen ehkä kestävän vähän heikommin. Pääasia on, että ostot eivät aja taloutta kuralle, oli rikas tai köyhä.
Tästä hyvänä esimerkkinä on siskon tilanne aikoinaan. Hän osti edullisia merkkejä lapselleen opiskellessaan eteenpäin, rahatilanteen mukaan. Sai myöhemmin kuulla, että "kaveri" oli haukkunut yhteiselle tutulle kuinka kurjissa vaatteissa siskoni lapsi kulkee (siis siistit vaatteet, merkki vaan halpa). Omalle muksulleen osti merkkikuteita. No, nyt tilanne on se, että "kaverilla" on maksuhäiriömerkinnät ja ei saa esim.luottoja ja lainoja enää. Siskollani on hyvä työ, raha-asiat kunnossa, ei kertaakaan luottohäiriömerkintöjä tms...

[QUOTE="vieras";25386594]Luulen, että joitan mammoja häiritsee se, että toiset haluavat lapsilleen sitä parasta. Kun he itse eivät välitä pätkääkään.( Siitä voidaan sitten riidellä maailmanloppuun asti että mikä oikeesti on parasta.) Mutta selvästi joitain jurppii se, että toisella on varaa ja halua ostaa jotain vähäsen parempaa kuin se lassie.[/QUOTE]

Tässä Ticketinostaja tyypillisimmillään! "Minä haluan lapselleni parasta ja lassien ostajat eivät välitä lapsistaan."

Tää on kyllä jo jotain täysin käsittämätöntä näin lapsettoman näkökulmasta tämä haalareista vouhkaaminen. Kun eihän kai niitä haalareita edes käytetä muualla kuin jossain hiekkalaatikolla, vai olenko väärässä?! Luulisi, että ihmisten ilmoille lähdettäessä lapsillakin on jotain siistimpää sitten päällä.

[QUOTE="vieras";25386594]Luulen, että joitan mammoja häiritsee se, että toiset haluavat lapsilleen sitä parasta. Kun he itse eivät välitä pätkääkään.( Siitä voidaan sitten riidellä maailmanloppuun asti että mikä oikeesti on parasta.) Mutta selvästi joitain jurppii se, että toisella on varaa ja halua ostaa jotain vähäsen parempaa kuin se lassie.[/QUOTE]

Miuta ärsyttää se, että yleensä se on se Ticketin ostanut (aiemmin Reimatec) äiti jonka on pakko alkaa valittaa muille että ei tahdo lapselleen parasta jos päällä on muuta kuin se Ticket. Meillä on sellanenkin -varapukuna, näyttää kaameelle säkille ja lapsi ei siitä juuri päällään perusta kun malli on pussittava joka suuntaan. Tosin Useamman lapsen kanssa naulakosta löytyy varsin monta pukua ja useampaa merkkiä, ja niin kauan kun pitää lämpimänä,näyttää mukavalle ja kestävät käyttöä ne on kaikki hyvin toimivia ja käytännöllisiä.

Tickettiä ois jsut saanut alle 80e hinnalla,joka on sama kuin monen muunkin merkin hinta. Ainakin Lassie, Remu ja Jonathan ovat suht saman hintaisia?

Omat lapseni ovat jo murrosikäisiä. Aikanani ostin köyhänä yh opeskelijana lapsille sekä Anttilan alehaalareita, Lassieta että siihen aikaan kovaa huutoa olevaa Reimatechiä. Reimaa ostin silloin ( siis tuota tekkiä) jos ostin vain yhden haalarin / lapsi ja sain alesta. Halpiksia ostin silloin, kun hommasin 2 haalaria / lapsi. Se on kuulkaa niin, ettei köyhällä ole varaa ostaa halpaa. Mutta ne Anttilan puvut oli ihan ok, kunhan oli vaihtopuku ja kurahousut. Haalri ei tehnyt lapsistani parempaa eikä huonompaa, en ikinä kokenut alemmuuskompelksia haalareista enkä myöskään käyttänyt niitä minään statuksen symbolina. Hitto vie, ne oli lapselle ulkovaatteita joilla pärjäsi Suomen oloissa. Onhan tää nyt naurettavaksi mennyt, kun jotkut LUULEE muiden pitävän niitä "munan jatkeena" ja toiset ostaa mistä tykkää kun kerran rahat riittä jne.
Kunhan ne teidän lassiet ja tiketit on 15v, ne vähän välittää millä mammat "munaansa jatkaa" ne ostaa merkkivaatteita jos rahaa ja halua piisaa tai pukeutuu UFFin kierrätysvaatteisiin vaikka kaappi olis täynnä Guessia ja Dolcekappanaa.. Antakaa nyt ihmisten tehdä omat vaatevalintansa ilman, että siitä pitää tehdäö syväluotaavia psykologisiaanalyysejä.

[QUOTE="vieras";25386643]Aikuinen ihminen, joka käyttää sanoja "lassiehaalarikansa" ja "tickettihaalarikansa", antaa itsestään hieman... sanoisinko omituisen kuvan.

Onneksi en asu pääkaupunkiseudulla, eihän tuollaisia puheenaiheita muiden äitien kanssa jaksaisi kukaan. Ei täällä maalla ketään kiinnosta mitä toisella on päällä ja hyvä niin![/QUOTE]

Samaa mieltä. Minusta on tosi lapsellista touhua ylipäätään alkaa keskustelemaan siitä minkälaiset haalarit lapsella on pääällä. Jokainen perhe tekee ne omat valintansa. Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta, mitä sen on väliä mitä sillä kaverilla on päällä.

Tässä Ticketinostaja tyypillisimmillään! "Minä haluan lapselleni parasta ja lassien ostajat eivät välitä lapsistaan."

Tyypillisimmillään? Aika erikoisia tuttuja teillä on. :D Itse näkisin tuon hyvinkin epätyypillisenä. Toki monikin ostaa sen haalarin minkä kokee hinta-laatusuhteeltaan parhaaksi ja vielä ulkonäöltään mukavaksi, oli kyseessä sitten ticket tai lassie. Mutta harvinaisuuksia lienevät ne ticketin ostajat jotka tykkäävät etteivät "halpishaalareiden" hankkijat välitä lapsistaan, jopa hokevat sitä ääneen tutuilleen. Ikävää jos teidän lähipiirin noita on eksynyt noinkin runsaissa määrin.

Vaikka itse olen palstalla paljon ja siviilissä jonkinkin verran törmännyt noihin päinvastaisiin juttuihin tyyliin "meillä välitetään lapsista aidosti eikä yritetä korvata sitä ylikalliilla haslareilla" tai "tollasia pukuja nyt ostetaan vaan näyttämisenhalusta, ei kukaan järkevä ihminen pistä tommosia summia lastensa vaatteisiin", en silti pidä sitä tyypillisen lassie-mamman käytöksenä. Uskoisin että sitä tyypillistä lassie-mammaa ei lapseni haalari kiinnosta pätkääkään. Korkeintaan voi mielessään tykätä tai olla tykkäämättä puvun kuosista, muttei vaivaannu sen perusteella tekemään vanhemmista mitään luonneanalyysiä.

Uskokaa pois, ei niitä kalliimpien haalareiden hankkijoitakaan jaksa todielämässä ne teidän lassienne kiinnostaa pätkän vertaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja että näin;25386791:
Itsehän vetäisit tuon varakkuuskortin jo aloituksessasi.
Enemmän me "lassiekansa" saadaan puolustella ostoksiamme,kuin muut.Heti vedetään varakkuus ja kateuskortit esiin,kun kerrotaan olevamme tyytyväisiä lassienhaalareihin.
Sinuakin se häiritsee niin paljon,että piti oikein aloitus tehdä.Sinuahan se muiden lastenvaatetus häiritsee,muuten et olisi edes aloitusta tehnyt,kun ei olisi ollut mitään syytä.
Sanoisinko että ammuit itseäsi jalkaan,jo aloituksen tehdessäsi.

No sulla on pakko olla lukemisen ymmärtämisessä jotain häikkää jos näit tekstistäni jotain tollasta. :O
Ainoa mikä mua häiritsee on se, että jotkut (ja palstalla aika useat) näkee kalliiden vaatteiden ostajat vain leuhkoina merkillä brassailijoina. Ja sen takia tein aloitukseni. Jos yhtään niinku osaat lukea mitä kirjoitetaan niin tajuat sen.

Yhteistyössä