Hei te kirppistelijät, tuleeko ostettu paljon turhaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Kirppiskärpäsen puremana olen nyt herännyt siihen todellisuuteen, että tavaraa on tullut hamstrattua ihan liikaa. Mites muilla, tuleeko ostettua sellaista tavaraa mitä ei kuitenkaan tule käytettyä? Varsinkin vaatetta kerääntyy kun saa ihanuuksia halvalla, eikä mistään oikeen raaski luopuakaan. Olenkohan matkalla himohamstraajaksi..?

Ehdottomasti TULEE!! Tänäänkin ostin Muumitalon, vaikken olisi sitä tarvinnut (tai siis lapsi ei olisi tarvinnut ), mutta kun sain sen niin edullisesti, olisi ollut synti jättää sen pöytään jonkun muun löydettäväksi :ashamed:

Meillä on yksi vaatehuone katosta lattiaan täynnä kirpputoriostoksiani, lapsen isoja vaatteita ja kenkiä :ashamed:
Ostelen aina ja PALJON. Paljon harrastan myös sitä, että ostan kirpalta eurolla-parilla ja myyn huutiksessa kallimmalla. Jollain täytyy koittaa köyhän kotiäidin tulla toimeen :).

Ensi vuosina tuli ostettua paljonkin tavaraa vain sen takia kun jokin oli halpaa ja laatu tai merkki oli oikea - ja tavaraa kertyi. Nyt olen tullut krantuksi: ostan vain sitä mitä tarvitsen tai jos löydän jotain ihanaa todella edullisesti, laitan hankitun tieltä jotain muuta tavaraa kotoa eteenpäin.

Ostin liikaa pikkuvauvan vaatteita, kun en oikein tiennyt että mitä kaikkea travitsee. Ei hirveästi harmita, olipahan vaihtovaatteita ja noi saa helposti eteenpäin myymällä tai lahjoittamalla. Muuten ostelen tarpeeseen, menen yleensä etsimään jotain tiettyä, esim. huomenna pojalle toppapukua ja fleece/villapukua ja talviasusteita. Jos ei löydy, haen kaupasta. Itselleni ostan remonttihomminn työpaitoja jos löytyy oikein halvalla, siis sellaisia että saa sotkeutua ihan maaliin tai mennä rikki, mulla on niin vähän vaatteita että ne ei saisi mennä pilalle :). Ostan myös seuraavaa kokoa pojalle jemmaan, nyt ei ole yhtään mitään odottamassa kun nykyiset vaatteet jää pieniksi. Aikaisemmin sai aina hakea omasta kaapista seuraavan koon vaatteita :)

Toki tulee välillä ostettua jotain mitä en lähtenyt etsimään, kuten vaikka joku sisustusesine tai kirja, mutta harkisten niitäkin samoin kuin kaupassa.

Joskus tosiaan tulee ostettua ihan sen takia että huutiksessa tavarasta maksetaan reilummin kuin kirpparilla. Mutta kun vielä sais aikaiseksi laittaa se tavara eteenpän..

Vaikeaksi tavarasta luopumisen tekee se, että harvemmin mun ostokset on huteja, niitä vaan on kerääntynyt liikaa. Jos oikeasti en esim. jotain vaatetta käytä niin siitä on tietty helpompi luopua kuin jostain kivasta merkkivaatteesta..

Riippuu miten turhan määrittelee... Vaatteita on kyllä ihan hitosti, mut kyl mä niitä kaikkia käytänkin! Ei ne siis käyttämättömänä kaapissa roiku (vaan pyörivät lattioilla kerran käytettyinä :D).