Hei te kellä on ollu antibioottikuuri poskiontelotulehdukseen

• Viestiketjun aloittaja kukuku
  • Ensimmäinen viesti
kukuku
Miten pian oireet hellitti?
Mulla on 3 päivää menny 7 päivän kuurista ja vieläkin tulee vihreää räkää ja olo ei ole täysin normaali. PItäääkö huolestua jo?

No ei oo hätää. Lääkkeissä ei kaikki-mulle-nyt-heti toimi.

Joskin kannattaa olla valppaana. Mulla oli lima sellaista tummanvihree-harmaa-ruskeeta ja oli CRP 200 ja pneumokokki nousemassa aivoihin. Tuolloin toki olin syönyt jo kaksi kuuria antibioottia - ne ei mulla tahdo tehota. Esim. viime vuonna söin neljätoista kuuria poskiontelontulehduksiin. Sarvikuonot ja suihkeet ei auta. Punkteerauksessa pyörryin, mutta alkoi sitten helpottaakin päivä päivältä.

Kyllä sen sit huomaa jos ei niistä oo apua.

"aapee"
No ei oo hätää. Lääkkeissä ei kaikki-mulle-nyt-heti toimi.

Joskin kannattaa olla valppaana. Mulla oli lima sellaista tummanvihree-harmaa-ruskeeta ja oli CRP 200 ja pneumokokki nousemassa aivoihin. Tuolloin toki olin syönyt jo kaksi kuuria antibioottia - ne ei mulla tahdo tehota. Esim. viime vuonna söin neljätoista kuuria poskiontelontulehduksiin. Sarvikuonot ja suihkeet ei auta. Punkteerauksessa pyörryin, mutta alkoi sitten helpottaakin päivä päivältä.

Kyllä sen sit huomaa jos ei niistä oo apua.
Mulla on pari kertaa vuodessa poskiontelotulehdus ja kunoon saanu kuurin niin oireet on hävinneet jo siihen mennessä kun 3 päivää on menny. Nyt vissii käy sitte toisin. Punktioon en kyllä suostu, toivottavasti saan sitte jotain vahvempaa antibioottia.

[QUOTE="aapee";26748903]Mulla on pari kertaa vuodessa poskiontelotulehdus ja kunoon saanu kuurin niin oireet on hävinneet jo siihen mennessä kun 3 päivää on menny. Nyt vissii käy sitte toisin. Punktioon en kyllä suostu, toivottavasti saan sitte jotain vahvempaa antibioottia.[/QUOTE]

Punkteeraus ei oo paha, ellet ole TODELLA sairas, niin kuin mä olin. Olin valonarka ja mitkään särkylääkkeet ei auttanu, en saanu unta kolmeen yöhön ja se kipu oli jotain järkyttävää. Silloin myös se punkteeraus oli helvettiä. Viikko myöhemmin ei tuntunut juuri missään, eikä vuotta aiemminkaan sattunut hirveästi. Mulla oli vaan se tilanne että ei voinut muuta; oli pakko huuhdella ontelot. Sen jälkeen oonkin ollut terveenä viime perjantaihin saakka. Nyt on ensi kertaa flunssa sitten helmikuun punkteerausten. Tuntuu oudolta. :D

"aapee"
Punkteeraus ei oo paha, ellet ole TODELLA sairas, niin kuin mä olin. Olin valonarka ja mitkään särkylääkkeet ei auttanu, en saanu unta kolmeen yöhön ja se kipu oli jotain järkyttävää. Silloin myös se punkteeraus oli helvettiä. Viikko myöhemmin ei tuntunut juuri missään, eikä vuotta aiemminkaan sattunut hirveästi. Mulla oli vaan se tilanne että ei voinut muuta; oli pakko huuhdella ontelot. Sen jälkeen oonkin ollut terveenä viime perjantaihin saakka. Nyt on ensi kertaa flunssa sitten helmikuun punkteerausten. Tuntuu oudolta. :D
Mä vaan en kykene siihen :snotty: mulla on joku kammo kaikkea pään alueelle tehtävää kohtaan ja en pystyisi siihen kuin korkeintaan vahvojen mömmöjen tainnuttamana. En vaan pysty. Ei sitä osaa selitää. Ehkä joku jolla on hammaslääkärikammo, hissikammo tai muu kammo ymmärtää sen tunteen.

Tähän asti on aina selvitty sillä että saan antibioottikuurin joka on heti tepsinyt. Että mua nyt stressaa jos tämä ei tepsikään.

[QUOTE="harmaana";26748982]Miks, ette mene leikkaukseen , kun noin paljon kärsitte??? :O

Minut leikattu 3vuotta sitten ja EI kertaakaan ollut nyt poskiontelo/otsatulehuksia!![/QUOTE]

Juuri mut kuvattiin kunnallisella: ei tarvetta leikkaukselle, ilma kiertää. Tää oli tuomio. Tarkkailussa jonkun aikaa että jos tulee lisää tulehduksia.

"aapee"
[QUOTE="harmaana";26748982]Miks, ette mene leikkaukseen , kun noin paljon kärsitte??? :O

Minut leikattu 3vuotta sitten ja EI kertaakaan ollut nyt poskiontelo/otsatulehuksia!![/QUOTE]

Käsittääkseni pitää olla aika paha tilanne että pääsee siihen leikkaukseen. Mä en ainakaan niitä kriteereitä täytä parilla tulehduksella vuodessa.

"harmaana"
Juuri mut kuvattiin kunnallisella: ei tarvetta leikkaukselle, ilma kiertää. Tää oli tuomio. Tarkkailussa jonkun aikaa että jos tulee lisää tulehduksia.
Noo just! :O

Heti kun Minä pääsin korva,nenä-kurkkupolille niin suosittelivat suoraan leikkuuseen!
Näissäkin siis eroja, mutta sulla on jo ihan hirvee määrä noita ollut ja mulla ei noin paljoa sentäs ollut :(

Toivotaan, että pääset ja rupeaa rauhoittumaan! :)

[QUOTE="aapee";26748973]Mä vaan en kykene siihen :snotty: mulla on joku kammo kaikkea pään alueelle tehtävää kohtaan ja en pystyisi siihen kuin korkeintaan vahvojen mömmöjen tainnuttamana. En vaan pysty. Ei sitä osaa selitää. Ehkä joku jolla on hammaslääkärikammo, hissikammo tai muu kammo ymmärtää sen tunteen.

Tähän asti on aina selvitty sillä että saan antibioottikuurin joka on heti tepsinyt. Että mua nyt stressaa jos tämä ei tepsikään.[/QUOTE]

Kyllä ne sulle antaa parikin antibioottikuuria ennen kuin alkaa ees puhumaan muusta. Eri juttu jos tulehdusarvot nousee, sitten voi olla että ne tarjoo jotain muuta vaihtoehtoo. Mä oon kevyesti kolmekin kuuria syönyt poskionteloihin putkeen ennen puhettakaan muusta hoitokeinosta.

Mulla oli hammaslääkärikammo mutta selvisin sen yli käymällä hoidoissa vuosia mömmöjen kanssa ja sitten ilman ja nykyään menee jo upeasti. Synnytyskin oli mukavampaa kuin tuo punkteeraus silloin kun olin todella sairas -- mutta tää oli ohi nopeammin kuin synnytys. :D Kaikessa on aina puolensa - pitää ajatella positiivisesti.

"aapee"
Kyllä ne sulle antaa parikin antibioottikuuria ennen kuin alkaa ees puhumaan muusta. Eri juttu jos tulehdusarvot nousee, sitten voi olla että ne tarjoo jotain muuta vaihtoehtoo. Mä oon kevyesti kolmekin kuuria syönyt poskionteloihin putkeen ennen puhettakaan muusta hoitokeinosta.

Mulla oli hammaslääkärikammo mutta selvisin sen yli käymällä hoidoissa vuosia mömmöjen kanssa ja sitten ilman ja nykyään menee jo upeasti. Synnytyskin oli mukavampaa kuin tuo punkteeraus silloin kun olin todella sairas -- mutta tää oli ohi nopeammin kuin synnytys. :D Kaikessa on aina puolensa - pitää ajatella positiivisesti.
Toivottavasti.
Mä oon synnyttänyt kaksi kertaa luomuna eikä siinä mitään mutta jos joku tulee ronklaamaan jotain paikkaa mun pään alueella niin saan paniikkikohtauksen. Juuri ja juuri siedän hammaslääkärin hammastarkastuksen. Hammaskiven poisto on ihan hirveää. Paikkaamisesta saisin paniikin (mulla ei oo reikiä eikä toiv tulekaan).

Mä vaan en pystyisi olemaan paikoillani jos kuvittelen itteni tilanteeseen jossa lääkäri alkaa punkteeraamaan poskionteloita. Saisin paniikkikohtauksen ja alkaisin riuhtoa ja väistellä ja se se vasta vaarallista olisi. Jos siihen joudutaan niin toivottavasti tekevät sen jossain nukutuksessa tai jossain.

Yhteistyössä