Hei te kaikki yht

Kertokaapa nyt tuleville yh-äideille jotka eivät jaksa enää liitoissaan väkivaltaa, välinpitämättömyyttä, pettämistä,

ETTÄ MUISTAVAT SITTEN OLLA RUIKUTTAMATTA JA KINUAMATTA ENENPÄÄ KUIN SEN MINIMIELARIN

ja kyllä palstan äidit tietävät mikä on teidän lapselle parasta:

-älkää puhuko isille rahasta, voi olla etteivät enää sen jälkeen käy lapsiaan tapaamassa

-lapsen etu on että tapaa isäänsä, ei haittaa vaikka isä olisikin väkivaltainen juoppo, sillä hänhän on ISÄ

-maksakaa kotihoidon tuesta vuokra,sähkö, ruoat, siis kaikki

-lapsilisät on tarkoitettu lapselle eli laittakaa ne eri tilille lasta varten

-pankaa vähän rahaa syrjään että voitte maksaa osan lapsen matkakuluista isää tapaamaan

-jos mies hylkää teidät raskausaikana älkää pakottako miestä tunnustamaan isyyttä, jos suinkin voitte älkää edes hakeko elatustukea, sillä jos näin teette niin voitte vaarantaa isän ja lapsen välit

-ja lopuksi menkää v*ttu töihin

eikös siinä tullu melkein kaikki, jos ei niin pankaa lisää
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2006 klo 20:25 vieras kirjoitti:
-maksakaa kotihoidon tuesta vuokra,sähkö, ruoat, siis kaikki

Eikö kotihoidontuella oleva saakkaan enään asumistukea???Jos mä olisin yh niin en jättäytyisi kotihoidontuelle koska sehän ei ole suuren suuri vaan ilmoittautuisin työttömäksi työhakijaksi jos mulla ei olisi töitä.Lakihan sanoo että lapsen elatus on ankaroitettua velvollisuutta molemmille vanhemmille. jos nyt joku jää kotihoidontuelle ja on yh niin mikäs siinä mutta ei sitten kannata valittaa kun ei ole rahaa vaan elää tulojensa mukaan koska sehän on oma valinta, ei mies mielestäni ole velvollinen elättämään kotona olevaa exäänsä :eek:
 
wellari
:attn: :attn: Olen yh, olen töissä, maksan vuokrat ja kaikki muutkin ihan itse, ilman sossua ja ilman muitakaan tukia. Elareita en saa, eikä se vaatimalla muuttuis vaikka isä lapsensa on tunnustanut. Hän hoitaa nyt 4 ei-omaa muksua! :kieh: :kieh: :kieh:
 
Äippä Turusta
hmm aika julman kuuloinen alotusviesti. Ensinäkään aina ei ole mahdollisuutta mennä töihin, toiseks harva välttämättä haluaa yh:ksi. Hiukan vois kunnioitusta antaa yh:lle koska se ei todellakaan ole mitään helppoa. Aina ei isät halua osallistua lapsensa elämään ja sillon kaikki vastuu jää äidille. Se että pitää huolen elatusavun saannista on lapsen parhaaksi, jos on ollu valmis tekemään lapsen, pitää olla valmis kantamaan se vastuu, niin iseillä kun äideilläkin. Itselläni 2 lasta, toisen isä pitää säännöllisesti lasta luonaan ja osallistuu kaikin tavoin hänen elämään, OMASTA tahdostaan ja tietää omat velvollisuudet. Toisen isä taas ei ole missään tekemisissä OMASTA tahdostaan, ei huvita nääs. Töissä käyn nyt ja opiskelen samalla ja se ei todella ole herkkua kahden pienen lapsen kanssa. Yh:ita katsotaan nenän vartta pitkin ja annetaan loukkaavia kommentteja mutta ei ne muut sen parempia ole, joten turha ketään alkaa syyllistämään. Lapsen etuhan se on tärkeintä ja joskus ei tosiaankaan ole lapsen edunmukaista elää suhteessa joka ei kertakaikkiaan toimi.

Hieman kunnioitusta kiitos.
 
Äippä Turusta
Niin ja piti vielä lisätä tuohon että ei isät ainoastaan osaa olla v*ttumaisia, kyllä niitä sellaisia äitejäkin löytyy ketä ei lapsensa elämä kiinnosta tippaakaan......
 
Minä kunnioitan yh-äitejä ja isejä todella paljon. Harvapa meistä on tarkoituksella ja tieten tahtoen hankkiutunut yh:ksi. Elämä kun ei aina mene niin kuin toivoisi. Ja mitä tulee työntekoon niin itse en ole päässyt edes työhaastatteluun jos olen laitanut hakemukseen että minulla on lapsi, kun vieläkin kuvitellaan että yh kakarat sairastaa aina. Sinänsä huvittavaa koska olen joutunut olemaan lapsen takia poissa töistä vain kaksi päivää yhdeksän vuoden aikana. Minusta jokainen saa tehdä itse päätöksen meneekö heti vanhempainloman jälkeen töihin vai jääkö hoitovapaalle. Kun Suomessa niin moni avioliitto päättyy eroon niin ei varmaan kannattaisi ivailla yh-äitejä kun eihän sitä koskaan tiedä milloin itselle tulee sama tilanne.
 
Mamukka
Ei tuota provoilua kirjaimellisesti tarvitse ottaa... :) Osa oli kuin ex-ukkoni suusta ja se loppuosa sit varmaan yhteiskunnan äänellä mölisty.
Oikeesti, niinhän se oli, että kotihoidontuella ( plus säästöilläni ) maksoin asuntolainan ja KAIKEN . Exältä en edes halua, enkä tarvitse, rahaa koska tulen toimeen omillanikin. Toki, jos hän jotain antaa, niin sen todellakin suuntaan lapsen hankintoihin. Tärkeintä on kuitenkin että hän on lapsensa kanssa.
Paras palkkio mulle on RAUHALLINEN ELÄMÄ josta voin nykyisin nauttia ilman väkivaltaisen juopon kiusaa.
Päivä kerrallaan eletään, kukin resurssiemme mukaan ja parempaan pyritään. Eikös ?
Kyselee omillaan toimeen tuleva, lapsestaan ja itsestään täysillä nauttiva ÄITI
 
Äippä Turusta
Kyllähän se niin on. Jokainen haluaa sitä mikä on lapselleen parasta ja raha ei korvaa fyysistä läsnäoloa.
Poikani on isällään puolet kuukaudesta ja elatusmaksuja ei maksa yhteisestä sopimuksesta, miks maksaiskaan koska poika on hänellä yhtä paljon kun minullakin.
Se mitä poika tarvitsee ostetaan yhteisin tuumin tai sitten toinen meistä ostaa toista ja toinen toista. Hyvin on menny.

Tytön suhteen ei ole niin, heillä kun on eri isä ja tämä taas ei tyttärestään välitä edes sen vertaa että kävisi katsomassa. Kaupunki maksaa elatusmaksut. En edes viitsi alkaa vaatimaan mittään koska pakottamalla tyttö ei sitä isää saa minkä tarveis.

Hyvin on silti pärjätty
 
Emakko harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2006 klo 20:52 yh-isä kirjoitti:
eikä kaikki miehet ole #&%?$!* isiä/puolisoita uusissa suhteissa vaikka parisuhde ei juuri sinun kanssa toiminutkaan..
Tuossa oot kyllä ihan oikeessa :) Poitsun isäkin ei ollut sopiva partneri mulle,mutta hyvä isä se pojalle on,ei valittamista :D
 
Enpä jaksa koko ketjua lukea mutta onneksi olen ihminen joka #&%?$!* välittää mitä muut on jostain mieltä.Olen yh , vakiduunissa ja onnellinen sellainen :p Mä oon joskus sanonut jollekkin että mitäs jos rupeat ekaks itse yh niin katsotaan se jälkeen mitä tuut inisemään!
 
Mitäs jos on jäänyt yh:ksi sen vuoksi, että puoliso+lapsen isä on kuollut? Saako silloinkin k.akkaa niskaansa ja halveksuntaa siksi, että on yh? Vai onko sille yh-muodolle jokin eri nimi, joka ei aiheuta heti tajutonta halveksuntaa? En ymmärrä tätä yh:ien mollaamista...koskaan et voi tietää toisen elämästa ja taustoista niin paljon, että on varaa tulla pätemään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2006 klo 13:10 vierailija kirjoitti:
Mitäs jos on jäänyt yh:ksi sen vuoksi, että puoliso+lapsen isä on kuollut? Saako silloinkin k.akkaa niskaansa ja halveksuntaa siksi, että on yh? Vai onko sille yh-muodolle jokin eri nimi, joka ei aiheuta heti tajutonta halveksuntaa? En ymmärrä tätä yh:ien mollaamista...koskaan et voi tietää toisen elämästa ja taustoista niin paljon, että on varaa tulla pätemään.
Samaa mieltä vaikka itse yh omasta tahdosta. Kaveri joutui yh:ksi miehen kuoltua eli ei omaa kohtaloa ole voinut valita:(
 
Mä olen joskus ajatellut että kun ihminen on yh ja saa vaikkapa asumistukea, tms. KELAN tukia, niin aina löytyy joku joka jaksaa paheksua tuilla elämistä.
Jos meidän hyvinvointi(????) yhteiskunnassamme on lailla määrätty, että vähävaraisilla ihmisillä on oikeus saada tukea elämiseensä, niin eikö sitä saisi sitten hakea?
Että pittääkö olla "kunnon" kansalainen ja elää vaikkapa pyhällä hengellä mieluummin?
Jos kerran on mahdollista saada tukea, niin silloin se mahdollisuus kuuluu kaikille eikä siitä kannattaisi vähän väliä urputtaa yh:lle.
Lapsilisä on kanssa KELAn tukimuoto lapsiperheille ja ilolla sitä nostaa kaikki lapselliset, myös sellaiset joilla on hyvä toimeentulo...ja laittavat sitten lapsen tilille korkoa kasvamaan.Hmmm.Vähintäänkin kyseenalaista, sanon minä! B)
 
Heippa!
Yhdyn edelliseen, et ei tarvi hävetä, jos "elää" erilaisten tukien varassa. Itse oon n. parikymmentä vuotta käynyt työssä ja maksanut kiltisti verot ja kirkollisverot päälle. Nyt hoitovapaalla haen ilman mitään oman tunnon kolkutuksia kaikkia! mahdollisia tukimuotoja, mitä löytyy. Joka sentti mikä tulee, vaikuttaa siihen saako lapsi enempi parempia vaatteita ym. eli se on kaikki lapselta pois, mikä jää hakematta. Toki kaikki tarvittavat hankitaan, mutta jos ei oo rahaa, niin ne etsitään kirppareilta ym. Ja töihinkään en aio rahan takia aiemmin palata, lapsi on pieni vain kerran.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 11:45 vieras kirjoitti:
Täytyy muistaa, että moni yksinhuoltaja ei saa mitään tukia, koska työssä käyvät.
Aivan...sosiaaliturvalla ja Kelan tuilla eläviä ilmeisesti kuitenkin arvostelevat juuri työssäkäyvät!!??? en siis nyt tarkoita sinua koska et arvostele vaan huomioit...
Ja hei, kyllä työssäkäyvätkin nostavat lapsilisää...eikös?Se on kuitenkin yhteiskunnan tuki lapsiperheille ja sitä myöntää Kela. Itse en tunne ainoatakaan joka olisi jättänyt lapsilisän hakematta siksi että saa tarpeeksi palkkaa....ehkä heitäkin on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 12:33 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 11:45 vieras kirjoitti:
Täytyy muistaa, että moni yksinhuoltaja ei saa mitään tukia, koska työssä käyvät.
Aivan...sosiaaliturvalla ja Kelan tuilla eläviä ilmeisesti kuitenkin arvostelevat juuri työssäkäyvät!!??? en siis nyt tarkoita sinua koska et arvostele vaan huomioit...
Ja hei, kyllä työssäkäyvätkin nostavat lapsilisää...eikös?Se on kuitenkin yhteiskunnan tuki lapsiperheille ja sitä myöntää Kela. Itse en tunne ainoatakaan joka olisi jättänyt lapsilisän hakematta siksi että saa tarpeeksi palkkaa....ehkä heitäkin on.
Tarkoitus oli mainita näille, jotka veisaavat, että yh:t ovat kotona ja vain nostavat yhteiskunnan tukia sen sijaan että töihin menisivät. Että eiköhän kuitenkin moni käy työssä ja EI saa ylim. tukia (mukaan lukien asumistuki, toki 30 eur. lapsilisän korotusta). Ihmiset unohtavat progressiivset verot ja prog. maskutaulukot, tulos plus miinus nolla...Toki mieluummin työssä kuintyötön.

Tosin joskus ihmettelee, mitä järkeä kaikessa on, kun kotona vapaaehtoisesti ovat saavat lähes saman verran kuin työssä käyvät.
 
ai jaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 14:02 vieras kirjoitti:
Tosin joskus ihmettelee, mitä järkeä kaikessa on, kun kotona vapaaehtoisesti ovat saavat lähes saman verran kuin työssä käyvät.
Hmmmm... Miten nii lähes saman verran?? Olen yh ja kotihoidontuella. Saan kk n. 400 eur kotihoidontukea. Työssäkäyvänä olisi mahdollisuus tienata jopa kolme kertaa enemmän. Työttömänäkään en saisi kuin max. 100 eur enemmän. Kyl on musta aika kaukana tuo lähes saman verran. Muutoin lisänä saanki sit normi lapsilisät yh-korotuksineen, sekä pienen asumistuen (alle 100 eur), sekä elarit... Toimeentulotukea en soskusta saa.

Jos lasken itseni kohdalle, ei kotona oleva ja töissä käyvä todellakaa saa lähellekkää samaa. Silti olen mieluummin kotona, koska pienin on kuitenki vielä niin pieni. Ja kyllä tuollaki summalla pärjää jos haluaa pärjätä.
 
plusmiinusnolla
jos on kotihoidontuella niin sitten saa asumistukea,mutta kun käy töissä niin tulee maksettavaksi koko vuokra ja päivähoitomaksut. Eli näissä yhtälöissä ei ole voittajaa.
 
Blondi
Mä jäin erosin lasteni isästä ihan omasta halustani- siis hankkiuduin kahden lapsen yksinhuoltajaksi tarkoituksella. Käyn vakituisesti töissä ja elätän lapseni ihan omilla tuloillani. Lasten isä maksaa yhdessä sovitun summan elatusmaksua ja saan lakisääteisen lapsilisän lapsistani. Siinäpä ne mun saamat tuet sitten ovatkin. En saa esim. asumitukea tai hoitomaksujen alennuksia tms. Enkä varmasti pärjäisi sossun maksamien tukien varassa, sen verran hyvään elintasoon olen tottunut. En ymmärrä, miten yksinhuoltaja voi olla käymättä töissä???
 
peuhu
Musta on ok että yh saavat tukia ym. mutta sitä en ymmärrä kun useat valittaa ettei kotihoidon tuella tule toimeen... en minäkään tulisi vaan ilmoittautuisin työttömäksi työnhakijaksi. Vaikka en töitä saisikaan niin saamani työttömyys korvaus olisi luultavasti isompi kuin kotihoidontuki. Jos haluaa jäädä kotihoidontuelle sekin on mielestäni ok mutta sitten pitää varautua siihen että tulot ei ole suuren suuret.
 
Bitch
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2006 klo 18:53 peuhu kirjoitti:
Musta on ok että yh saavat tukia ym. mutta sitä en ymmärrä kun useat valittaa ettei kotihoidon tuella tule toimeen... en minäkään tulisi vaan ilmoittautuisin työttömäksi työnhakijaksi. Vaikka en töitä saisikaan niin saamani työttömyys korvaus olisi luultavasti isompi kuin kotihoidontuki. Jos haluaa jäädä kotihoidontuelle sekin on mielestäni ok mutta sitten pitää varautua siihen että tulot ei ole suuren suuret.
Mutta töitä on pakko ottaa vastaan tyttömänä työnhakijjana, jos niitä tarjotaan tai tulee karenssia!
Itse en tulisi sosiaalietuuksilla toimeen mitenkään. Enkä kyllä haluaisikaan. En ymmärrä niitä, jotka tieten tahtoen elelevät sos.etuuksilla eivätkä haluakaan töihin. Minusta olisi sekin nöyryyttävää, jos olosuhteiden pakosta siihen joutuisin.
 

Yhteistyössä