Hei te kaikki idiootit joilla on lainanturvavkuutus työttömyyden varalle! Kertokaapa mitä te siitä hyödytte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24389934]Otapa ihan huviksesi selvää siitä kohdasta b ;)[/QUOTE]

"Korvauksella, jota maksetaan henkilön vapaaehtoisesti ottaman vakuutuksen
perusteella, ei ole vaikutusta ansiopäivärahaan."

Sait minut tarkistamaan tämän. Eli tämäkin ketju lopulta oli täynnä vääriä tietoja. Lomautusväite taisi olla totta, muut alkoivat mennä sitten ihan metsikön puolelle.

Ikävästi muotoiltu kysymys, mutta itse olen samaa miettinyt. Emme ottaneet lainaturvaa työttömyyden varalle, koska ajattelimme, että jos työt loppuu, saamme ansiosidonnaista, jolla voimme lainaa maksaa 500 päivää ainakin. Oma alamme on tosin hyvin tuulinen, joten riski irtisanomiseen on suuri. Emme silti nähneet tuota turvaa järkevänä.

[QUOTE="vieras";24389881]a) lomautuksen sattuessa kohdalle se ei korvaa mitään
b) jos saat ansiosidonnaista niin vakuutuksesta tuleva maksu vähennetään työttömyyskorvauksesta=tilanne plusmiinusnolla
c) monesti nämä työttömyysvakuutukset koskevat vain toista lainanottajaa

Oisko hippasen halvempaa ottaa ihan henkivakuutus kuin maksaa tuhansia ja tuhansia euroja valheellisesta turvallisuuden tunteesta?[/QUOTE]

Höpö höpö. Ei vähennetä ansiosidonnaisesta tuota lainaturvaa. Ei ainakaan siskollani vähennetty.

Eli ihan ansiosidonnaisen päälle siskoni sai tuon lainaturvan.

Tosin sellainen juttu siinä lainaturvassa on, että siitähän joutuu maksamaan verot. Eli itse en ottaisi. Toisaalta, pankki joskus pakottaa tuon ottamaan, kuten siskoni tapauksessa.

Mikä pankki pakottaa moisen ottamaan?

Joo meillekkin sitä tarjottiin mutta on niin sikahintainen ettei otettu..Laina on laskettu niin että työttömyyden iskiessä pystytään lyhennykset ja normaali elämä hoitamaan, kuolemantapausta ja pysyvää haittaa varten on sitten vakuutukset ihan vakuutusyhtiön kautta ja huomattavasti halvemmalla ja selvemmillä ehdoilla.

Yhteistyössä