Hei te jotka syötte terveellisesti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kertokaapas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän off topic, mutta en sanoisi kyllä Röppö sun ruokavaliota terveelliseksi. Siinä on liian vähän tuoreita kasviksia ja missä hedelmät? Ravintorasvoista tai maitotuotteista puhumattakaan?! Taitaa jäädä kalorit reilusti alle 1000/päivässä joka on kyllä ihan liian vähän...

Alkuperäinen kirjoittaja Urheiluhullu:
Aamiaiseksi syön yleensä kaurapuuroa mantelilastujen ja pakastemarjojen kera, mutta 100 % ruisleipä juustolla, leikkeleellä ja vihanneksilla tai luonnonjogurtti myslin kanssa on myös hyviä. Välipalaksi hedelmiä tai pieni kourallinen pähkinöitä. Lounaaksi iso, ruokaisa salaatti (jossa kanaa, kalaa tai avocadoa ) ja/tai keittoa ja illalliseksi yleensä kalaa ja paljon kasviksia ja vihanneksia oliiviöljyllä maustettuna. Silloin harvoin, kun kaipaan lisuketta, niin täysjyväriisi tai -pasta on hyviä. Joskus harvoin herkuksi pari palaa tummaa suklaata. En ole asiaan hirveästi perehtynyt, mutta joku on minua joskus luonnehtinut hyväkarpiksi, tiedä sitten... Liikun paljon, joten kaloreita en todellakaan laske, ja toisaalta minulla kuluu marjoja/vihanneksia/hedelmiä helposti yli kilo päivässä, joten aika vaikea tällä ruokavaliolla on itseään lihottaa ja suojaravinteitakin pitäis tulla ihan kivasti :)

Kiitos, jotain tällaisia kaipasinkin. Harva tietää mitä terveellisyys oikeasti on, ei mitään noita kitukuureja..

Alkuperäinen kirjoittaja Urheiluhullu:
Aamiaiseksi syön yleensä kaurapuuroa mantelilastujen ja pakastemarjojen kera, mutta 100 % ruisleipä juustolla, leikkeleellä ja vihanneksilla tai luonnonjogurtti myslin kanssa on myös hyviä. Välipalaksi hedelmiä tai pieni kourallinen pähkinöitä. Lounaaksi iso, ruokaisa salaatti (jossa kanaa, kalaa tai avocadoa ) ja/tai keittoa ja illalliseksi yleensä kalaa ja paljon kasviksia ja vihanneksia oliiviöljyllä maustettuna. Silloin harvoin, kun kaipaan lisuketta, niin täysjyväriisi tai -pasta on hyviä. Joskus harvoin herkuksi pari palaa tummaa suklaata. En ole asiaan hirveästi perehtynyt, mutta joku on minua joskus luonnehtinut hyväkarpiksi, tiedä sitten... Liikun paljon, joten kaloreita en todellakaan laske, ja toisaalta minulla kuluu marjoja/vihanneksia/hedelmiä helposti yli kilo päivässä, joten aika vaikea tällä ruokavaliolla on itseään lihottaa ja suojaravinteitakin pitäis tulla ihan kivasti :)

Tää on mustakin hyvä esimerkki terveellisestä ruokavaliosta!
Itse syön usein aamuisin kaurapuuroa, laitan siihen 1tl vehnänalkioöljyä, 2tl pellavansiemenöljyä ja sekaisin. Päälle reilusti raejuustoa ja kevyttä mehukeittoa tai jogurttia. Kuulostaa ehkä omituiselta mutta on hyvää ja terveellistä!

toi oli esimerkkinä tän päivän ruoka..ja tänääkin olen syönyt tuoretta kurkkua,salaattia,tomaattia,kesäkurpitsaa...
ja yleensä menee porkkanoita ym paljon..välipaloilla yms..ja joka päivä on ruuan kanssa paprikaa,tomaattia,kurkkua,porkkanaa tai parsa- tai kukkakaalia jossain muodossa tarjolla..
suurimmalle osalle hedelmistä olen allerginen joten en voikkaan niitä syödä..silti koitan usein syödä niitä mitä pystyn..lisäksi marjoja ...

Tän päivän safkat ei ehkä paras esimerkki ollut..kotona tullut oltuu vasta viiden jälkeen:D
kiirettä pitänyt:)
Ja mä en todellakaan pidä mitään "kituuttamis kuuria" :)
Mä vaan syön vähän sokeria,vähän suolaa,vähän margariineja ym.. ( kun rasvan saa muualtakin ) ja myös vähän valkoisia jauhoja..

Mä en myöskään laske kaloreita...

Alkuperäinen kirjoittaja kertokaapas:
Kiitos, jotain tällaisia kaipasinkin. Harva tietää mitä terveellisyys oikeasti on, ei mitään noita kitukuureja..
Kiva jos oli apua :) Juu, mielestäni ei pidä ruveta rasvakammoiseksi, silloinhan ei rasvaliukoiset vitamiinitkaan imeydy eikä tietty kannata nälässäkään olla, koska silloin repsahtaa 100 % varmasti ennemmin tai myöhemmin. Toki syön joskus herkkujakin, mutta mielestäni jos 90 % ajasta ruokavalio on kunnossa, niin lopuilla 10 % ei ole juurikaan väliä ;)

Yhteistyössä