Hei te jotka syötte omeprazolia tm. happosalpaajaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kauanko on kestäny yleensä että lääke on alkanut vaikuttaa? Itse olen aiemmin syönyt 1kk:n mittaisen kuurin omeprazolia, nyt oireet palasivat taas rajuina yhtäkkiä 3kk:n tauon jälkeen. Nyt taas omeprazolkuuri menossa, olen syönyt tätä jo 8 päivää, eikä vielä mitään vaikutusta, viimeksi alkoi vaikuttaa viidentenä päivänä ja kivut hävisivät kokonaan.

Lääkäri vaan sanoi, että joskus vaikeimmissa tapauksissa voi mennä pidempään ennenkuin alkaa lääke auttaa, mut kuinka pitkään tätä pitää kestää.

onko sulla tarpeeks vahva se omepratsoli? mulla aina auttaa sen minkä auttaa niin parissa viikossa, välillä vaihtelee ruuan ja juoman mukaan se vaikutus selvästi. voithan sitten kokeilla myös lansopratsolia, pantopratsolia, jos ne sopiskin paremmin. esim losec ei toiminu mulla maksimiannoksellakaan.
ja onko sulla resptillä vai apteekin hyllystä? niitä jos on itseostettuja niin tarvii ottaa sen tuplana.

Kyse on närästyksestä niin yleensä auttaa parin tunnin kuluessa. Riippuu tosin annoksesta, jos on liian pieni annos niin eihän se auta. Kun et kerro mihin vaivaan lääkettä syöt niin vaikea tietää miten pian pitäisi helpottaa. Jos sulla on esim vatsahaava niin varmaan se pari viikkoa menee.

En tiedä mikä mulla on, kun ei ole vielä tähystetty (lähete on jo tehty, aikaa odottelen), lääkäri epäilee refluxitautia, mutta enpä sit tiedä...mulla nämä oireet alkoi niin yhtäkkiä, ilman mitään ennakkovarotusta, ennen ei mitään närästystä ollut, yhtäkkiä vain kova kipu rinnassa ja ylävatsalla, sydänfilmi ok..joten voimakkaaksi närästykseksi sitä veikkasivat.

Mulla käytössä omeprazol 40mg, eli vahvin annos. 1 tabu päivässä. Lääkäri sanoi että vois muutamana päivänä ottaa 2 tabua päivässä, jotta vaikutus tehostuisi, mutta en taida uskaltaa, on niin iso annostus.

[QUOTE="vieras";26482035]En tiedä mikä mulla on, kun ei ole vielä tähystetty (lähete on jo tehty, aikaa odottelen), lääkäri epäilee refluxitautia, mutta enpä sit tiedä...mulla nämä oireet alkoi niin yhtäkkiä, ilman mitään ennakkovarotusta, ennen ei mitään närästystä ollut, yhtäkkiä vain kova kipu rinnassa ja ylävatsalla, sydänfilmi ok..joten voimakkaaksi närästykseksi sitä veikkasivat.

Mulla käytössä omeprazol 40mg, eli vahvin annos. 1 tabu päivässä. Lääkäri sanoi että vois muutamana päivänä ottaa 2 tabua päivässä, jotta vaikutus tehostuisi, mutta en taida uskaltaa, on niin iso annostus.[/QUOTE]

ja reseptilääke on kyseessä, lisänä myös nyt gavescon, mutta aika vaihtelevasti siitä on apua.

ap

[QUOTE="vieras";26482035]En tiedä mikä mulla on, kun ei ole vielä tähystetty (lähete on jo tehty, aikaa odottelen), lääkäri epäilee refluxitautia, mutta enpä sit tiedä...mulla nämä oireet alkoi niin yhtäkkiä, ilman mitään ennakkovarotusta, ennen ei mitään närästystä ollut, yhtäkkiä vain kova kipu rinnassa ja ylävatsalla, sydänfilmi ok..joten voimakkaaksi närästykseksi sitä veikkasivat.

Mulla käytössä omeprazol 40mg, eli vahvin annos. 1 tabu päivässä. Lääkäri sanoi että vois muutamana päivänä ottaa 2 tabua päivässä, jotta vaikutus tehostuisi, mutta en taida uskaltaa, on niin iso annostus.[/QUOTE]

Ota vaan tuplaa, ihan okei. Ja eri aikaan kuin omeprazolit hörppää Gavisconia ruuan jälkeen. Syö kevyesti, hapanmaitotuotteita ja hyvin keitettyä kaurapuuroa(jos ei siis allergioita yms). Stressaaminen pahentaa happovaivoja...

Oletko kokeillut muutosta ruokavaliossa? Esim ei hiilihapotettuja juomia, ei paljon marjoja, ei suklaata, ei maitotuotteita (yleinen vältettävä lapsella) ainakaan hapatettuina (viili, jugurtti)

Oletko kokeillut muutosta ruokavaliossa? Esim ei hiilihapotettuja juomia, ei paljon marjoja, ei suklaata, ei maitotuotteita (yleinen vältettävä lapsella) ainakaan hapatettuina (viili, jugurtti)

En tiennyt että maitotuotteet pahentaa, juon maitoa, syön jogurttia ja viiliä päivittäin, limsat yms. olen jättänyt, maustetut ruuat, kahvin, suklaan, sipsit ja rasvaisen ruuan jne. ruisleivän (mulla se laukaisee heti kamalan närästyksen, vaalea leipä sopii paremmin.

ap

[QUOTE="vieras";26482072]Ota vaan tuplaa, ihan okei. Ja eri aikaan kuin omeprazolit hörppää Gavisconia ruuan jälkeen. Syö kevyesti, hapanmaitotuotteita ja hyvin keitettyä kaurapuuroa(jos ei siis allergioita yms). Stressaaminen pahentaa happovaivoja...[/QUOTE]

kas kummaa, mä en muuta tee kuin stressaan omat ja muiden asiat. Stressiä on yhdestä ja toisesta asiasta ollut vuosia ja olen miettinytkin että voisiko se olla sairastumisen syynä.

ap

[QUOTE="vieras";26482113]En tiennyt että maitotuotteet pahentaa, juon maitoa, syön jogurttia ja viiliä päivittäin, limsat yms. olen jättänyt, maustetut ruuat, kahvin, suklaan, sipsit ja rasvaisen ruuan jne. ruisleivän (mulla se laukaisee heti kamalan närästyksen, vaalea leipä sopii paremmin.

ap[/QUOTE]

Ei ne kaikilla pahenna, lapsilla saattaa olla kyse allergiasta. Mutta hapanmaitotuotteet paljon syötynä voi ärsyttää. Toisilla maito helpottaa.

Etkä syö mitään enää 3 tuntia ennen nukkumaanmenoa?

[QUOTE="vieras";26482113]En tiennyt että maitotuotteet pahentaa, juon maitoa, syön jogurttia ja viiliä päivittäin, limsat yms. olen jättänyt, maustetut ruuat, kahvin, suklaan, sipsit ja rasvaisen ruuan jne. ruisleivän (mulla se laukaisee heti kamalan närästyksen, vaalea leipä sopii paremmin.

ap[/QUOTE]

Joo yleensä maitotuotteet helpottaa, jos ei oo allergiaa tai laktoosivaivaa. Vehnä, sokeri/sokeroidut tuotteet, sitrushedelmät, hiiva pois!

Oletko kokeillut karppausta eli sokerit, vehnäjauhot, pasta, riisi ja makarooni pois? Mieheni söi vuosia happolääkkeitä (ranixalia ja tuota mainitsemaasi) . Sen jälkeen kun aloitti karppauksen ei ole enää tarvinnut lääkkeitä.

Aiemmin meillä noudatettin vähärasvaista ruokavaliota, sillä rasvainen ruoka aiheutti närästystä. Kahviakaan mies ei voinut juoda vatsavaivojen vuoksi vuosikausiin. Nykyään syömme entisen vähärasvaisesn jauhelihan asemasta normaalirasvaista jauhelihaa, lihoista ei poisteta näkyvää rasvaa kuten ennen teimme, kevyt juustoista on siirrytty rasvaisiin juustoihin, ruuanlaitossa ja herkuttelussa käytetään kuohukermaa entisten vähärasvaisten rasvasekoitteiden sijasta. Nykysin mies juo kahviakin pari kolme kertaa päivässä. Melkoinen muutos entiseen, mutta meille se on sopinut hyvin.

Yhteistyössä