Mä en ole ajanut kolaria, mutta oli lähellä piti tilanne leveäkaistatiellä parisen vuotta sitten, just kortin saaneena.
Lähdin ohittamaan rekkaa loskakelillä (tiellä runsaasti loskaa), melkeinpä heti kaistojen keskellä auto lähti hanskasta ja menin kylki edellä vastaantulijoiden kaistalle. Vastaan tuli toinen rekka ja jostain korkeemmalta tuli suojelusta ja sain pitoa renkaisiin ja pääsin omalle kaistalle. Mun ja vastaan tulevan rekan välissä oli vain n.5m väliä, eli sekunista olis ollu mun ja mun koko perheen henki.
Ensimäiset 10 min mä vaan jatkoin ajamista ja koko kroppa tärisi. Mies koitti lohduttaa, mutta mä olin niin shokissa, etten pysäyttänyt autoa, enkä saanu puhuttua mitään. Sen jälkeen toppasin auton ja paruin varmaan puol tuntia hysteerisesti.
Nyt en aja autoa talvella jos ei ole ihan pakko ja leveäkaistatiellä alan itkemään, jos mies ohittaa rekkaa tai varsinkin jos vastaan tulee edes kaukaa rekka.
Aluksi en tosin uskaltanu ajaa autoa ollenkaan. Mutta äijä patisti mua niin kauan että menin ja ajoin. Ei se sitten ollut niin kamalaa, kun sen ekan kerran pääs takas ratin taa.