Hei te joille tuli raskausarpia!! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aakkoset"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämmöseks minun mahani jäi. Tossa vähän sektioarven yläpuolella on vähän semmonen lössykkä kohta. Vaikka kuin on laihtunut niin ei se vaan katoa, et kai se nahkaa sitten vain tai jotain.
http://aijaa.com/v.php?i=003607755251.jpg

[QUOTE="Anne";23439001]Tämmöseks minun mahani jäi. Tossa vähän sektioarven yläpuolella on vähän semmonen lössykkä kohta. Vaikka kuin on laihtunut niin ei se vaan katoa, et kai se nahkaa sitten vain tai jotain.
Aijaa.com - 7755251.jpg[/QUOTE]

Hah, no toi ei oo paha! !! En mä nää mitää "kumpuu" tai sellast ku monil jää raskaudesta sellanen makkara siihen. ootko treenannu? Oliko sulla heti sektion jälkeen sellanen "makkara" siin arven yläpuolella ja häviskö se ajan kanssa? Eihän tossa kuvassa oo mitää! Tää on just tätä ku haetaan TÄYDELLISTÄ. Ei äidin mahan tartte olla hei täydellinen!

[QUOTE="Anne";23439001]Tämmöseks minun mahani jäi. Tossa vähän sektioarven yläpuolella on vähän semmonen lössykkä kohta. Vaikka kuin on laihtunut niin ei se vaan katoa, et kai se nahkaa sitten vain tai jotain.
Aijaa.com - 7755251.jpg[/QUOTE]

Mulla samanlainen ja rumahan tuo on.

Minusta taas Annen vatsa ei ole mikään erityisen ruma. Toki siinä on ryppyisyyttä, mutta mielestäni hänellä on siitä huolimatta kaunis keskivartalo. Kaikki kurvit kohdallaan. Mua jotenkin ärsyttää se, että nykymaailmassa joka asian pitäisi olla sellaista kiiltokuvamaista, täydellistä ja virheetöntä. Eihän kenenkään elämäkään sellaista ole!

mulla ei ole vielä kokemusta pitkästä raskausajasta saati raskausarvista tai löysästä vatsanahasta, mutta mitä äskön katsoin tuon "Annen" kuvan, ei huolenhäivää jos moinen maha jää. Eihä se tosiaan ole mikään mallinmasu, mutta musta silti hyvännäköinen noin raskauden jälkeen :)

Kyllä siinä semmoinen ihan rehellinen makkarakin sitä nahkaa ja rasvaa oli. Ja kyllä, olen treenannut, nimenomaan syviä vatsoja ja paljon. Bmi on alle 20, heti kun menee yli niin makkaraan kertyy.
Ei se enää ole paha, mutta on se ollut aika törkeän näköinen. Hassu kumpu on, mitä ei tuosta kuvasta nää, arven ja navan välillä.

Jäi mietityttämään kun aikaisempi keskustelija puhui täydellisyyden hakemisesta.
Muistin tuossa päivällä, että laitoinkin kuvan mahastani johonkin sektioarpikeskusteluun ja löysin sen. http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1266853/kuvia_sektioarvista_tassa_omani_
Tuossa tuo numero4 olen siis minä. Puolisen vuotta sitten ja viitisen kiloa enemmän. Siinäkin bmi alle 22 ja hyvin huomaa mimmoiseksi makkaralapuksi kaikki ylimääräinen kertyy heti.

Aikaisempi viesti jäi sitten spämmifiltteriin.
Mieleeni jäi tuo aikaisemman keskustelian maininta täydellisyyden tavoittelusta.
Aika paljon on saanut tehdä töitä mutta kyllä se maha palautuu tiettyyn rajaan asti.
Arvet haalenee ajan kanssa.
Mutta jos lihon niin tiedän kyllä minne ne kilot kertyy, tuohon mahan pussukkaan jota nyt ei onneksi näy.
Muistin että olen joskus laittanut kuvan mahastani, yritin linkittää keskustelua muttei se tullut.
Löytyy kuitenkin googlettamalla "Kuvia sektioarvista, tässä omani."
Minun kuvani on siinä numero 4:n linkissä.
Siinä se näyttää aivan toiselta, painoa on kuitenkin vain 5kg enemmän, bmi alle 22.

Mullahan ei tullut arpia vatsaan vaan peppuun ja reisiin. Oli kyllä pahan näköisiä. Synnytyksen jälkeen vaaleni aika nopeasti. Nyt ei enää huomaa mitään, jos ei ihan tosi tarkkaan katso. Ite en rasvaillut ollenkaan.

Mulla tulee viimeisestä synnytyksestä huomenna tasan 4v. Vaaleita arpia on valtavasti, mutta ei ne juurikaan näy. Ainakaan niin että elämistä haittais. Nahkapussista luopuisin kyllä mielelläni. Joskus se on täällä jo nähtykin.. :ashamed:

mulla on muutama arpi mahassa,mutten pidä niitä kamalina. ehkä niihin on silmäkin jo tottunu. ei niitä paljoa ole ja vatsa on aika timmi. ihan pieni nahka siinä erottuu,muttei sitäkään muut varmaan huomaa. oon vaan kovin itsekriittinen.

mulla on muutama arpi mahassa,mutten pidä niitä kamalina. ehkä niihin on silmäkin jo tottunu. ei niitä paljoa ole ja vatsa on aika timmi. ihan pieni nahka siinä erottuu,muttei sitäkään muut varmaan huomaa. oon vaan kovin itsekriittinen.

Itsekin olen aika kriittinen itseäni kohtaan. Makkara näkyi ennen tiukka paita päällä. Vaikkei paljoa ylimääräistä ollut niin kyllä se nahkan löysyys kivasti lisäsi sitä makkaraa. Nyt näkyy löysää nahkaa housun kauluksen päällä istuessa, olenkin huomannut että vierasilla ollessa pidän toista kättä siinä edessä tavalla tai toisella.

mulla on nimenomaan pahojen arpien takia maha aivan karsea, iho on venynyt ja sitä voi tosiaan ottaa kiinni ja venyttää pitkän matkaa ilman että tuntuu mitään. vähän kuin löysä ilmapallo. ja se nahka ei kutistu mihinkään, arvet eivät ole enää punaisia vaan vaaleita viiruja mutta ovat kyllä selvästi olemassa.

ja vaikka palsta "tietää" että rasvaaminen ja jumppa auttaa, niin voin kertoa että EI AUTA. mulla ainakaan. mitä enenmmän olen treenannut, sitä löysemmäksi se iho muuttuu kun alta häviää täytettä... rasvaaminen taas ei poista arpia, muita kuin sellaisia jotka ovat sen verta lieviä että paranisivat ilman rasvaustakin itsekseen, mikään rasva ei imeydy ihonalaisiin sidekudoksiin saatika paranna niitä.
jos on oikeasti saanut pahat arvet tai iho on päässyt venymään paljon (mulla arvet tulivat synnytyssalissa kun poika laskeutu kalvojen puhkaisun jälkeen), kyse on ihan eri asiasta kuin normaalista lievästä ihon venymisestä ja muutamista pikkuarvista.

[QUOTE="vieras";23461370]mulla on nimenomaan pahojen arpien takia maha aivan karsea, iho on venynyt ja sitä voi tosiaan ottaa kiinni ja venyttää pitkän matkaa ilman että tuntuu mitään. vähän kuin löysä ilmapallo. ja se nahka ei kutistu mihinkään, arvet eivät ole enää punaisia vaan vaaleita viiruja mutta ovat kyllä selvästi olemassa.

ja vaikka palsta "tietää" että rasvaaminen ja jumppa auttaa, niin voin kertoa että EI AUTA. mulla ainakaan. mitä enenmmän olen treenannut, sitä löysemmäksi se iho muuttuu kun alta häviää täytettä... rasvaaminen taas ei poista arpia, muita kuin sellaisia jotka ovat sen verta lieviä että paranisivat ilman rasvaustakin itsekseen, mikään rasva ei imeydy ihonalaisiin sidekudoksiin saatika paranna niitä.
jos on oikeasti saanut pahat arvet tai iho on päässyt venymään paljon (mulla arvet tulivat synnytyssalissa kun poika laskeutu kalvojen puhkaisun jälkeen), kyse on ihan eri asiasta kuin normaalista lievästä ihon venymisestä ja muutamista pikkuarvista.[/QUOTE]

Sama juttu, jos nahkan alla on "täytettä" iho on sileämpi. Arvet näkyy joka tapauksessa. Jumppaamalla nahka on vain "rypistynyt" koska läski on lähtenyt alta. Joka tapauksessa entisellään se ei ole eikä tule olemaan. Tuossa olen 4&40, ekassa kuvassa on täytettä ja makkara paistaa mutta ryppyjä ei ole niin paljon, tokassa kuvassa (40) täytettä ei ole mutta arvet näkyy silti ja maha on ryppyinen kuin koiran turpa. Vauva.fi keskustelut/alue/2/viestiketju/ 1266853/kuvia_sektioarvista_tassa_omani/sivu/1

kyllä sitä on jokapaikassa ainakin täällä päin neuvoloissa ja sairaalassakin toitotettu ettei se rasvaaminen auta mitään, se on kaikki kiinni siitä ihotyypistä ja kudoksen laadusta kelle niitä arpia tulee ja kelle ei. Joku sästyy niiltä jokaisen raskauden kohdalla, toisille tulee vasta toisessa tai kolmannessa raskaudessa ja muille (kuten esim mulle) ne tulee heti ekassa raskaudessa ja pahenevat aina uudestaan ja uudestaan.
Mä niin ihmettelen sitä "tietoa" mitä jotku täälläkin jakelee että "hei rasvaa sitä kumpua niin ei tuu sit arpia!", hekoheh, ei pidä paikkaansa. Jotku niin kovasti rasvaavat ja kun arpia ei ilmesty niin uskovat tuohon rasvaukseen vaikkei sillä ole mitään virkaa. Arpien suhteen, toki muutoin pitää kutinaa loitolla ja kosteuttaa ihoa muttei se vaikuta siihen ihokudokseen ja sen venymiseen milläänlailla.

Mulle tuli aika paljon arpia tuohon masun alapuoliskolle eli navasta lähteviä lukuun ottamatta navan yläpuolella ei ole yhtään. Kyllähän ne pahalta näytti aluksi, mutta nyt niitä ei juurikaan huomaa. Tietyssä valossa vaan sävyeron erottaa eli hyvin on parantuneet. Ongelmani on ihon venymisestä aiheutunut löysä pussukka alamasulla. Kamalan näköinen on enkä ole saanut sitä pois. En tiedä häviäisikö, jos saisin laihdutettua normaalipainoon.

Yhteistyössä