Hei te joille tuli raskausarpia!! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aakkoset"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aakkoset"

Vieras
Miten teidän muiden raskaus arpiset mahat ovat palautuneet raskauden jälkeen ajan kanssa?

Mulla tuli ehkä kamalimmat raskausarvet mitä oon kellää nähnyt. Maha siis suorastaan oli järkyttävän näköinen, siskonikin järkyttyi raskaus aikana kun norstin paitaa ja näytin. TODELLA paljon paksuja, pitkiä, tulipunasia arpia. Jopa yksityinen Mehiläisen mieslääkäri sanoi raskausarvistani (kun kävin synnytyksen jälkeen vatsakipujen takia hänen vastaanotollaan) että HARVINAISEN pahat arvet tulleet ja että iho ei ole kestänyt näköjään.
Vähän hävetti, siinä vaiheessa kun minulle sanoo Mehiläisen mies lääkäri että harvinaiset "kamalat" arvet, juoksin heti hakemaan jotain raskausarpi voidetta apteekista.

Mutta nyt siis kohta 2v synnyttämisestä ja eipä enää näytä juurikaan miltään nuo arvet. Voisin olla hyvin bikineissä, alavatsaan tulleet arvet ei jostain syystä oikeen ees näy (toki kiiltää sillai tietys valos), ainoo et navan molemmin puolin näkyy viel selkeemmin muutama (ei nekää tosiaankaa pahat). Ihmettelen kun oon nähnyt kavereiden mahoja jälkeenpäin, ja ei oo kyllä parantunut ollenkaan näin hyvin, vaikka mulla raskaus aikana oli PALJON pahemman näkönen maha kun monilla muilla...

Millasia kokemuksia muilla arpien haalenemisesta jne? Voisin laittaa jopa kuvan mahastani viimeisilläni joku päivä, kun tuo mies näyttää miten se tuolta ulkoselta kovalevyltä haetaan.. :) Voin sitten laittaa vaikka ENNEN- JÄLKEEN kuvat :)

Laitapa tosiaan ennen ja jälkeen -kuvat. Itselläni tuli arpia. Ei isoja, mutta niitä on paljon. Synnytyksestä 2,5 vuotta ja edelleen melko tummia. Vatsanahka on löysä pussi, mikä on se mun suurin ongelma.

Sama juttu. Paljon pitkiä ja leveitä ja violetinpunertavia arpia. Nyt kaksi vuotta lapsen syntymästä maha on palautunut aikas hyvin. Pari isompaa näkyy vähän tummempana vatsalihasten sivuilla. Maha on kyllä hieman ruttuinen ja valitettavasti ei niin napakka tietenkään kuin ennen eli on hieman "valahtanut".

Mulla tuli kanssa esikoista odottaessa aikamoiset arvet, mutta sairaalassa näin kyllä naisilla paljon pahempia kuin omani. En siis osannut omiani mitenkään hirvittävinä pitää ennenkuin neuvolan terkka kysyi, että häiritseekö sua noi... No joo. Kakkosen ja kolmosen kohdalla niitä ei tullut sitten lisää ja nyt kuin kolmosenkin raskaudesta on kulunut reilut neljä vuotta, ovat arvet vaalenneet just semmoisiksi tietyssä valossa kiiltäviksi. Kyllä ne toki olemassa on ja vatsanahka on edelleen röllykkä, mutta siitä syytän itseäni ja omaa laiskuuttani. Eivät kuitenkaan mua häiritse eivätkä estä bikineissä esiintymistä.

Mulle tuli kylkiin ja reisiin arpia, ei mahaan. Kylkien arvet on hyvin haalistuneet (11kk synnytyksestä), samoin toisen reiden arvet. Toisessa ne on yhä punaiset. Nuo sisäreisien arvet oli kyllä punoittaessaan aika järkyt; näytti siltä kuin veri valuis haaroista. :D

paljon tuli, eikä häviä koskaan. Niin venyttynyt ja ryppyinen mahanahka, että jopa nyt kun olen raskaana, ja mahakin on jo ihan hyvän kokoinen, roikkuu mahan alla arpinen nahkalirpake.

Täytyy laittaa tosiaan ne ennen-jälkeen kuvat. Meillä vaan kaikki kuvat on tuon miehen ulkosella kovalevyllä, pitää pyytä kun ehtii ja tulee työmatkalta, että auttaa mua saamaan ne tähän tietokonneelle. Ite oon ainakin tosi positiivisesti yllättynyt, koska luulin että kesää ei tuu enää tan mahan kanssa :) ja mä käytin raskausarpi voidetta viellä vuosikin synnytyksen jälkeen (ihan sitä vicky vai mikälie, ei oo enää sitä nii en muista ollenkaa et tarkemmi mikä se oli), mutta ite koen että se AUTTO viel siitäkin, ellei nyt jostainsyystä olis muutenkin arvet kaikonneet.

Ootteko muut kiinteyttäneet vatsaa jos on jäänut rusinaksi? Mulla ei mikää "rusina" ole, mut toki hieman sellanen "epätasanen", mut lähinnä siis kaukaa ei huomaa kauheesti mitää ja eipä tuo kyllä haittaa ettei ihan 18 vuotiaan kiinteä maha ookkaan :) mut kuitenki tosi tyytyväinen olen!

Täytyy laittaa tosiaan ne ennen-jälkeen kuvat. Meillä vaan kaikki kuvat on tuon miehen ulkosella kovalevyllä, pitää pyytä kun ehtii ja tulee työmatkalta, että auttaa mua saamaan ne tähän tietokonneelle. Ite oon ainakin tosi positiivisesti yllättynyt, koska luulin että kesää ei tuu enää tan mahan kanssa :) ja mä käytin raskausarpi voidetta viellä vuosikin synnytyksen jälkeen (ihan sitä vicky vai mikälie, ei oo enää sitä nii en muista ollenkaa et tarkemmi mikä se oli), mutta ite koen että se AUTTO viel siitäkin, ellei nyt jostainsyystä olis muutenkin arvet kaikonneet.

Ootteko muut kiinteyttäneet vatsaa jos on jäänut rusinaksi? Mulla ei mikää "rusina" ole, mut toki hieman sellanen "epätasanen", mut lähinnä siis kaukaa ei huomaa kauheesti mitää ja eipä tuo kyllä haittaa ettei ihan 18 vuotiaan kiinteä maha ookkaan :) mut kuitenki tosi tyytyväinen olen!

Eihän sitä nahkaa saa mitenkään kiinteytettyä. Mulla on hyvät vatsalihakset, mutta ei ne siihen nahkapussukkaan auta. Jos ois pömppövatsa, eli se nahkapussi täynnä tavaraa, niin se ei edes olis niin ruman näköinen.

Hyvin on vaalentunu, mutta mahanahka on jääny löysäksi. Ekan synnytyksen jälkeen se vielä jaksoi palautua, mutta toisessa raskaudessa venähti näköjään pysyvästi... Vatsaa ei ole tosin tullut treenattua niin kuin ekan jälkeen, mutta en tiiä, vaikuttaisko se tohon ihoon silti.

Poika, kohta 4 v, just naureskeli mulle kun ilman paitaa kumartelin, että "äiti, sun maha menee ihan ryppyiseksi". Ja tänään kielsi kutittamasta navan kohdalta, että napa ei menisi ryppyiseksi. Lohduttelin kyllä, että sen vatsa ei tule ikinä muuttumaan saman näköiseksi kuin mulla...

Hassua, ite en oo ollu ennen raskauttakaan missään mallinmitoissa, nyt itseasias oon laihduttanut ja kiinteytynyt sekä laihtunut, mut vatsa on pienennyt ja nahka normaalisti kiinteytynyt mukana. Eli ei oo mitää vatsa pussia .. hmm.. kiinnostas vaan et onks se sit joku sellanen tosiaa et siit nahasta saa ihan kiinni, vai millanen se nahkapussi oikeen on? Mä nimittäin just aattelin joku puol vuotta sitte, et mitähä tälle mahalle tapahtuu kun laihtuu, mutta mukana on kaikki pysynyt.... :O

Vatsalihakset on kondiksessa mut ei ne sitä nahkaa kiinteytä. Raskausaikana lotrasin päivittäin monta kertaa rasvoilla. Raskauden jälkeenkin ja edelleen laitan suihkun jälkeen jotain rasvaa. Nyt Avonin arpivoidetta, en tiedä onko mistään kummoisempaa hyötyä.

Ja mulla oli tosi iso maha kun synnyttämään lähin jne, vatsanahka repes totaalisesti jne, mut en sit tiiä miks se nahka ei oo sillai jääny roikkumaan.. tottakai siis nuo haalenneetkin arvet tuntuvat sellasena epätasasena ja näkyy sillai ku lähelt kattoo et on sitä sellast epätasasta juttuu ja niit arpia, mut silti se on niinku suht kiinteetä... hmmmm :D

Mulle raskausarvet on mun aarteita. Muistoja ekasta odotuksesta, jokainen arpi on arvokas. Miks raskausarpiin pitää suhtautua niin negatiivisesti? Nehän on kun kehon omia tatuointeja, muistoja tärkeimmältä ajalta. Eikä ne ole niin rumia!!! Se on aina vähän niin miten asioihin suhtautuu..

Mäkin olin vähän tukevampi ennen raskautta kuin nyt. Maha on kiinteytynyt suht kivasti mutta tossa navan alla on semmoinen ylimääränen. Ihan nahkaa se on, en tiedä olisko jotain vaikutusta sektiolla kuitenkin.

joo, mulle tehtiin kanssa sektio! Mut sektion jälkeen kun vertailin mahaa normi alatiesynnytyksestä tulleen kaverin kanssa, niin ihan samanlaisilta ne näytti, mulla vaan oli ne kaameet arvet. mut siis siitähän sitte työn kanssa kiinteemmäksi ( sitä navan alla olevaa kumpua) itel ainakin ihan jumppa ja säännöllinen liikunta on auttanut. ja en tosiaan ollut mallin mitoissa ennen raskautta, joten samanlainen "kumpu" mulla oli sillonkin, nyt vaan oon laihduttanu ja treenannu. enkä koskaan tosin oo ollu mikää LAUTA, että tietty jos sellasta täysin langan laihaa tavottelee, ni sitte en tiiä sinänsä..

[QUOTE="Nelli";23438888]Mulle raskausarvet on mun aarteita. Muistoja ekasta odotuksesta, jokainen arpi on arvokas. Miks raskausarpiin pitää suhtautua niin negatiivisesti? Nehän on kun kehon omia tatuointeja, muistoja tärkeimmältä ajalta. Eikä ne ole niin rumia!!! Se on aina vähän niin miten asioihin suhtautuu..[/QUOTE]

Ei ne arvet vaan se nahka.. tosin ne arvethan se roikkumisen kai saa aikaan?

Mullakin hävisi arvet n. vuodessa, mutta kun kumarrun esim. pesemään hiuksia pää alaspäin, maha menee aivan kamalan näköiseksi ryppyiseksi pussiksi :O muuten on aivan ok ja voisin mennä jopa bikinikuvastoon... olen hoikempi nyt kuin ennen raskautta.

Onko täällä ollu mitää ketjua missä olis kuvia raskauden jälkeen mahasta? enkä siis tarkota niit mallimahoja joissa ei oo jälkeäkään mistään, vaan just näit vähän arpisii ja synnyttäneen näkösii? :)

Yhteistyössä