Hei te jo synnyttäneet

Kertokaahan kuinka kauan kipeitä yö suppareita tulee ennen kun vauva sitten lopulta syntyy? Turhauttaa herätä kipuihin yöllä ja sitten supparit lopahtaa ennen kun ovat varsinaisesti alkaneetkaan. Tosi kipeitä supistukia ne ainokaiset kyllä on....

Itellä oli yöllisiä kipeitä supistuksia kolmatta odottaessani noin 1,5 kuukautta ennen synnytystä ja lähes joka yö. Ne oli todella KIPEITÄ ja sain nousta yöllä kävelemään pitkin huushollia helpottaakseni oloa. Monesti kyllä kävin tarkistuttamassa, että onko kohdunsuulla tapahtunut mitään, kun supistukset oli sen verran kovia. Onneksi ne ei kuitenkaan kohdunsuuta olleet avanneet!! Nyt odotan neljättä rv 15+2.

Onnea loppuodotukseesi :hug:

Supparit on tosiaan lisääntyneet yö yöltä, mutta säännöllisyys niistä puuttuu kokonaan. Menkkakipuja ja selkää polttaa aikalailla suppareiden aikana. Lisää kokemuksia KIITOS! ps. en mää mitenkään malttamaton ole :LOL: 12 yötä la:han

Mä en tiennyt kivuliaista supituksista tuon taivaallista ennen kuin jouduin tositoimiin. Eli yöllä alkoivat ja n. 12 tunnin päästä syntyi poika. Tätä ennen oletin että vatsan kovettuessa ne olivat jonkinlaisia supistuksia... onneks en tiennyt vielä siinä vaiheessa mitä ne sitten ovat kun synnytys oikeesti alkaa :LOL:

Supistuksia alkoi tulemaan jo puolessavälissä raskautta. Sen verran tehokkaita nekin olivat, että kohdun ulkosuu lähti avautumaan. Nää supistukset (jotka joskus nekin sattuivat) eivät olleet kuitenkään MITÄÄN siihen verrattuna, kun oikeat supistukset alkoivat. Niitä tuli tosi harvakseltaan pari päivää ennen synnärille lähtöä ja muuttuivat siitä pikkuhiljaa säännöllisiksi. Paria yötä ennen synnytystä en kuitenkaan nukkunut oikeastaan yhtään :/ Tuo menkkajomotus ja selkäkipu voivat tietysti olla jo niitä ihka oikeita supistuksia, mutta mulla ne synnytyspoltot tuntui lähinnä menkkakivuilta potenssiin sata :whistle: Toivottavasti pian pääset tositoimiin hormonihirviö! Tsemppiä koetukseen, hienosti se menee! :wave:

Toivottaapi Snuupi ja tyttö 6 vk

Täällä yks, joka mietti, et mistä tietää, mitkä on synnytyssupistuksia, kun loppuajasta supisteli niin paljon. No, kun synnytyssupistukset sit alkoi, ei ollut epäilystäkään... niiden alusta meni 26,5 tuntia niin esikoinen syntyi. SItä ennen oli kyl ollut suppareita ja "tavallaan kipeitä suppareita" mut tosiaan, ei mitään verrattuna synnytyssuppareihin... enkä nyt haluu pelotella kivulla, vaan tarkoitan, että kyllä ne oikeet supparit sit erottaa!

mulla tuli eka niitä pe-la yön niin et limatulppa tuli niitten voimalla ulos, sit lakkas kokonaan. alkoi uudelleen sisätutkimuksen jälkeen maanantaina ja tiistaiaamuksi olikin aika käynnistykseen. vaadittiin 2 annosta käynnistävää lääkettä ennen ku lähti synnytys käyntiin.

Mulla tuntui koko raskauden ekat kipeet (noh, kipeet ja kipeet, kun kipukynnykseni on korkea) supistukset klo 5.00 lauantai aamuna ja tyttö syntyi ´samana päivänä n. klo 15.

Eli yhtään ns. turhaa supparia ei tullut.

Jahvetti kera Helmin 1vko2pv

...eli vasta kolmantena yönä päästiin synnyttämään. Supistuksia tuli aikaisempinakin öinä niin tiuhaan, että en saanut kunnolla nukuttua kahteen vuorokauteen ennen synnytystä. Supistukset olivat koko kolmen päivän ajan yhtä kipeitä, vasta niiden säännöllistymisestä tiesin, että pitää lähteä sairaalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Annika:
Mä en tiennyt kivuliaista supituksista tuon taivaallista ennen kuin jouduin tositoimiin. Eli yöllä alkoivat ja n. 12 tunnin päästä syntyi poika. Tätä ennen oletin että vatsan kovettuessa ne olivat jonkinlaisia supistuksia... onneks en tiennyt vielä siinä vaiheessa mitä ne sitten ovat kun synnytys oikeesti alkaa :LOL:
mulla oli sama, tosin ensin losahti lapsivedet ja siitä noin tunnin päästä alkoi supistukset. eikä tarttenut kyllä miettiä että MITÄ olivat, kyllä ne tunnisti. kertaakaan ennen synnytystä en huomannut että olisi supistanut - ja nytkin, toista odottaessa, supistukset (useimmiten ei kivuliaita) tuntuu aina välillä eri paikassa ja eri lailla. aina en edes huomaa kohdun kovettumista kun on tuota vararavintoa :LOL:

mutta siis, ei kai ne kivuliaat supistukset yötolkulla voi jatkua? onko sulla ap ennestään lapsia, että saatko päivällä nukuttua tai levättyä jos yöt menee supistellen? voimia meinaan tarttet sitten salissa ihan tarpeeksi.

Ei oo aiempia lapsia, siksikin kai tässä mietin ja hermoilen milloin vauva syntyy...
Näyttää olevan tämäkin niin persoona kohtaista kellä suppailee ennen synnytystä kipeästi ja kellä ei. Neuvolassa eilen täti kokeili ja puolelle toista sormelle auki olen, 1 cm kanavaa jäljellä. On noi supparit siis onneksi saaneet jotain aikaiseksi =) Menkkakipuja on päivisinkin sekä alamasulla että alaselässä. ODOTTAVAN AIKA ON PITKÄ!!! :LOL:

Mulla on kans ollu jo raskauden puolesta välistä sellasia tuntuvia supistuksia. Nyt ne kovenee pikkuhiljaa koko ajan... Kuitenkin pahimmat krampit tulee öisin. Nyt rv 39+6 eli huomenna esikoisen LA. Mahtaakohan mennä vielä kauan? Ei jaksaisi enää kauaa näitä kipuja, kun eilen illalla olin synnärillä tarkistamassa tilanteen niin edelleen oon vaan sentin auki ja kanavaakin jäljellä reilusti... Mitään eivät oo saaneet aikaan, mut kipu on mieletön!

Heippa,

Noita kipeitä supistuksia voi olla pitkäänkin epäsäännöllisesti. Voit yrittää vähän nopeuttaa toimintaa tekemällä vaikkapa pitkä kävelylenkin tms. Siis ihan joku kunnon liikuntatuokio. Jos, et saa liikunnalla yhtään supparia aikaiseksi, niin tuskin on ihan heti synnytyskään alkamassa.

Mulla "supisteli" esikoisesta ihan vasta muutamaa päivää ennen käynnistystä, lähinnä iltaisin ja öisin. Käynnistystä (rv 42+2) edeltävänä yönä suppaili vähän enemmän ja kipeämmin ja ehdin jo ajatella, että siitä se lähtee, mutta paskat, aamulla kun heräsin, niin ei mitään! :D Ballonki-tekniikalla lähti käyntiin ekalla yrittämällä ja poika syntyi ekoista kunnon säännöllisistä supistuksista n. 12h myöhemmin.

Kovasti tsemppiä ja voimia tulevaan! :)

Mulla on molemmista kipeät supistukset aloittaneet synnytyksen eli ei ollut mitään edeltäviä kipeitä supistuksia. Kuopuksen kanssa käydä hassusti, kun mielestäni supistukset eivät olleet kauhean kipeitä, joten meni tosi tiukalle sairaalaan ehtiminen. Esikoisen kanssa taas menin taas vähän liian aikaisin, kun musta ne oli tosi kipeitä. Jännä nähdä miten tämän kolmannen kanssa käy :)

Yhteistyössä