Hei tänään Oprah!!!

Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Unohtui myös sanoa, että tuon tytön äiti on sairaanhoitaja, eikä huomannut että tyttärensä oli raskaana ja synnytti kotona... ja puoli tuntia sen jälkeen tyttö meni perheensä kanssa päivälliselle...
Tuo on mahdollista vaan jenkeissä.

Suomestakin löytyy tapaus jsosa sairaanhoitajana työskentelevä äit itei tiennyt 13v tyttönsä olevan raskaana ennenkuin n.viikolla 34,kuntyttö kertoi tehneensä raskaustestin.... Tyttö kerkesi täyttää 14v kaksi viikkoa ennen vauvan syntymää.

viiden minuutin missi
Ensinnäkin, kyseessä oli lapsi, joka oli harrastanut seksiä ja tullut raskaaksi. Lapset eivät ajattele asioista samalla tavalla kuin aikuiset. Varmasti oli hyvin peloissaan ja stressaantunut, käynyt suunnattoman prässin läpi raskauden ajan. Onko ihme, jos joutuu psykoosiin tms. synnytksen jälkeen, kun sellaiseen voi joutua aikuisetkin ihmiset?
Harald on ilmeisen hyvä ihmistuntija kun luulee pystyvänsä tuomitsemaan naisen tekopillittäjäksi yhden tv-ohjelman perusteella...

Viiden minuutin missi
Alkuperäinen kirjoittaja harald haaraparta:
onhan minulla korvat päässä...
tuollaista itkua väänsin minäkin nuorena, kun jäin kiinni jotain tuhmuuksista, ääni oli väkisin itkuinen koko haastattelun ajan, eikä normaali nuori tee tuollaista se on aivan varma...
Voiko sitä kukaan olla kauhean normaali jos on kovan henkisen paineen alla?
Minä itse olen herkkä ihminen ja väännän milloin mistäkin itkua, joku voi ajatella että tekosellaista, tai ehkä joku ajattelee että mulla ei ole kaikki kotona.
Mutta kaikki eivät tunne minua, olisipa aika ikävää jos joku yhden tapaamisen perusteella lokeroisi minut jompaan kumpaan ryhmään...

NAINEN OLI TODELLA OMALAATUINEN TEKOITKUINEEN KAIKKINEEN... |O
En nähnyt ohjelmasta kuin lopun mut samaa ihmettelin. Oikein kävi ärsyttämään kun piti yrittää itkua tuhertaa mut kyyneltäkään ei tullut, ennen kuin Oprah kävi lässyttämään hänelle siinä lopussa. Itsesääli sit vihdoin kirvoitti muutaman kyyneleen. :x

Alkuperäinen kirjoittaja Bayan Fare:
No jos on mahan päällä seissy ja ties mitä muuta tehny, ni onko se kovin kumma jos kuolleena syntyyki...

Miten tapaus tuli sitten ilmi?

En katsonut ohjelmaa..
no ensin vauva löydettiin ja sit tää jessica(?) kertoi sen uudelle poikaystävälle kaiken julkisella paikalla, baarissa vissiin, ja joku sit kuuli tän keskustelun.

(tai ruumis löydettiin)

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Katsoin. En usko että tyttö on tappanut vauvan. Olisihan se vauvan itku kuulunut muillekin kodissa jos hengissä olisi ollut.
tyttö sai tuomion taposta joten
:eek: ...
kukaan ei pystynyt varmaksi sanomaan et oliko lapsi tapettu vai syntynyt kuolleena.
Ja siksi sai siis taposta syytteen, eikä murhasta.Ja tappo nimike kai siksi, kun ei ollu soittanut esim ambulanssia tai pyytänyt apua synnytykseen.

Katsoin. En usko että tyttö on tappanut vauvan. Olisihan se vauvan itku kuulunut muillekin kodissa jos hengissä olisi ollut.
mutta sitä ei pystytty todistaa, jos se oli ollut kuollut syntyessään vai jos se kuoli ku se puukotti sitä, sen takia se sai vain 6 vuotta. Tai näin mä ymmärsin.

tuttu
Taposta voi jenkeissä käsittääkseni tuomio tulla silläkin perusteella, ettei ole raskausaikana hankkiutunut neuvoloihin jne, eikä synnytyksen aikana sairaalaan. Siis kotisynnytyksellä riskeerannut vauvan hengen.

Niin sai syytteen ja tuomittiin. Aikaa oli mennyt kuitenkin jo 6 vuotta ennen kuin vauva löydettiin. Mie en kyllä ala tuomitsemaan teiniä tietämättä mitään asiasta ja hänen tai vauvan silloisesta tilasta.

tarkennus
Niin sai syytteen ja tuomittiin. Aikaa oli mennyt kuitenkin jo 6 vuotta ennen kuin vauva löydettiin. Mie en kyllä ala tuomitsemaan teiniä tietämättä mitään asiasta ja hänen tai vauvan silloisesta tilasta.
Aikaa meni 6 kuukautta vauvan löytämiseen
ja sitten 6 vuotta syyllisen löytämiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Färbö:
Mulla jäi mietityttämään se kun se tyttö sano siinä että
"Tämä teko antaa minusta erilaisen kuvan kuin mitä minä oikeasti olen. Tuntuu että olisin kauhea ihminen..."
tämäkin kommentti oli tosiaan häiritsevä.
:x ja edelleenkin ihmettelen vauvan murskattua kalloa.

Mutta se lääkärikin sanoi ettei usko puukon iskun tappaneen vauvaa... Mulla jäi tuo kallokohta näkemättä.

Viiden minuutin missi
Ai, Harald tietää myös kivien koon ja painon sekä tapahtumien kulun ällistyttävän tarkasti. Oletko tutkinut tapauksen asiakirjoja, vai kuinka olet kaikesta niin varma?

Vieras
"Tämä teko antaa minusta erilaisen kuvan kuin mitä minä oikeasti olen. Tuntuu että olisin kauhea ihminen..."
No eikös se vauvan isä heittänyt kassin, jossa vauva oli, johonkin louhokseen.
Eihän se pään tartte kun osua johonkin kiveen niin kallo on murskana. Ja uskokaa tai älkää, kyllä 15-v. on vielä niin lapsi ettei välttämättä tajua tekojaan , tai ainakaan ajattele niitä samalla lailla kun vanhemmalla iällä.
Ja jos Suomessakin on käynyt niin että sairaanhoitaja-äiti ei ole huomannut 13-vuotiaan tyttärensä raskautta, niin minua ei ihmetä tuo jenkkilän touhu yhtään.

luin haastattelun uudestaan läpi ja kai se murskattu kallo johtui siitä et ku se jessica pyörtyi vauva sylissä ja kaatui sit sen päälle, ehkä....

Yhteistyössä